|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
valmet 361d remonttiakysäsenpä nyt täältäkin kun tiedän täällä koneihmisiä olevan , olis vaihdettava kannentiiviste tommoseen 361 valmettiin missä on bosch pumppu kylessä , eli onko se nyt se 310d moottori . kannen osalta on homma hanskassa mutta tarviiko ne sylinteriputket jotain erityistä huomiota kun irroittaa kannen, jossain sanottiin että putkien korkeus pitää tarkistaa mutta minkä verran se pitäisi olla ja mitäs sitten tehdään jos se onkin tippunut alemmaksi joku putki. ei kellään sattuis olee korjaamokäsikirjaa tuohon moottoriin ??..
|
#2
|
|||
|
|||
Ainakin 502 putket on lohkon yläpinnan tasalla eli kantta vasten.
Jos putket laskeneet niin siihen on olemassa`simmiprikkoja`putken ja kannen väliin. |
#3
|
||||
|
||||
Kannattee hommata oikiat arvot ja et laita montaa ohutta simmiä päällekkäin vaan sorvautat yhen sopivan.
|
#4
|
||||
|
||||
Kyllä muistelen että himpun lohkon yläpuolella.
Onko vellit sekasin? Paljo niissä sitä että putki syöpyny puhki alapäästä. Vai oliko selvä kannentiiviste vika? Oisko 600€ luokkaa täyd korjaussarja moottoriin. Sis. putket ja männät. Ja saattaa melko tiukassa putket olla. |
#5
|
||||
|
||||
no siis en vielä ole kantta nostanut pois , se tuppaa työntämään jäähdytin nesteet ulos kun rasittaa konetta ja muutenkin jäähdytin nesteen määrä on oltava vajaa ihan kevyessäkin ajossa . ja öljyn seassa ei ole vettä.
koitan tässä vaan etukäteen tiedustella mitä pahimmassa tapauksessa joutuu tekemään |
#6
|
|||
|
|||
Omassa 361 vallussa oli ostohetkellä vuonna 1999 täsmälleen samat oireet, ajo jäähyttimestä nesteet pihalle. Otimma termostaatin pois kun viisaammat sanoivat vesipumpun vuotavan ja imevän ilmaa sekaan kuohuttaen nesteet ulos. Ajo on jatkunut silläkeinoin ilman termaria näihin päiviin asti. En tiiä mutta hyvin on vallu pelittänyt siittä asti..
|
#7
|
|||
|
|||
Samalla aukaisulla putket ja männät uusiksi, saa taas kihnuttaa joitain kymmeniä vuosia. Ja putkien puhki syöpyminen O-renkaiden yläpuolelta noissa on tavallista, kun huolto-ohjelmaa ei ole välttämättä orjallisesti seurattu.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#8
|
||||
|
||||
Syl putken ulompi pinta kuuluu olla 0.03-0.08 mm yli lohkon tason. Saman kannen alla ei saisi olla yli 0.02 mm heittoja.
Nuo simmaus levyt alkavat olla menneen talven lumia, niitä ei välttämättä enää löydy. Syl putkia saa ylikokoisia. Niissä on yläpään laippa 0.05, 0.10 tai 0.20 mm paksumpi. Tunnuksena 1, 2 ja 3 sorvattua tunniste uraa yläpään laipassa. Uusi putki täytyy tietenkin sovittaa lohkoon. Kalvaa vastinpinta puhtaaksi, ja mitata korkeus. Yhtään "röpelöä" ei saa jäädä putken alle, muuten tiiveys on herran hallussa. Kyläsepät käyttävät tiivisteliimoja siellä välissä, voi jopa pitääkin hyvällä tuurilla.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#9
|
||||
|
||||
kiitos sisua45
eli otan kannen irti ja tarkistan ne putket ja jos heittoa on pistetään koko moottori uusiks |
#10
|
||||
|
||||
Viime keväänä tein täys rempan kaverin 361.seen. suuttimetki kävi pajalla.
Nyt talvella pakkasta yli 30. se soitti että syöttöpumpusta tulee polttoainetta jostai. Minä että kiri lemmaria ku se tnkki ylempänä... Ei johu kuulemaa sellasesta, raktori pyörii ja se jotenki tulvii. Sanoin että mite vitussa se käyntii lähti, ja miks ees oot tälläsellä pakkasella sen käynnistäny. Mut anna mennä sitte vaa. Polttoaine sulla melko jäykkää evästä mut tuskin sieltä mikää korkkaa kerran pyörii. pari tuntia roikassa ni hyvi oli lähteny.Piti kuulemaa hevosille heiniä... |
#11
|
||||
|
||||
Tuossa tulvi kanssa se syöttöpumppu kun siirtopumppu on siinä syöttöpumpun kyljessä ni se kusi sinne öljyt kanssa löpöt , homma korjaantuu kun vaihdoin uuden siirtopumppu.
|
#12
|
||||
|
||||
Helvetin autocorrect vai mikä lie onkaan ... toivottavasti saatte selvän
|
#13
|
||||
|
||||
ja se syöttöpumpu ei tykkää hyvää jos siellä öljytilassa on öljyn sijasta löpöä.. se kun ei voitele kovinkaan hyvin
|
#14
|
|||
|
|||
Niin kun tuossahan on pumppu ihan omalla öljytilalla, kannattaa muistaa vaihtaa ettei tule ylläriä pakkasella kun onkin säädin jäässä...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
361d:n moottorin lämpö | maakari | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 03.07.2012 20:27 |
H1 remonttia | Säätäjä_setä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 14.08.2011 22:35 |
Myydään Valmet 361D II -63 MYYTY | gikseri | O/M/V Muut | 6 | 25.11.2009 18:01 |
jarru remonttia | HELLE | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 19.02.2009 10:47 |
M: Valmet 361D kuormaajalla | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 02.06.2006 20:27 |