|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Nissan Terrano II projektiaHommahan lähti siitä käyntiin että muutettiin viime kesänä omakotitaloon joka sijaitsee maalla jyrkän mäen päällä. Viime talvi osoitti sen että talvisaikaan tänne ei pääse lähellekkään ilman nelivetoa. Viime talvena hommasin jo Terrano II:sen mikä oli hemmetin hienossa kunnossa ja tykästyin siihen todella paljon. Ongelmakseni se oli 2 paikkainen huoltoauto, jolloin perheenlisäyksen johdosta se piti myydä ja pitkään etsin autoa mikä miellyttää. Olin päättänyt että mitään isoa projektia en ota ja en varsinkaan hitsaushommia. Menin sitten kuitenkin katsomaan vuoden 1999 Nissan Terrano II 2.7 -mallin autoa, jolla oli jo rullailtu mukavasti ja leimakin mennyt vanhaksi. Vikoja oli aikalailla ja kori mätä. Jätin ostamatta. Noh seuraavana päivänä tuli kiusattua myyjää vielä kun joku autossa kolahti ja samana iltana sitä sitten ajeltiin hymyssä suin kotiin. Ehdin hieman tutkia ja totesin että voi *ELVETTI miten mätä auto. Sain auton halvalla ja budjetti ei ole suuri, joten päätin että tehdään tästä nyt kuitenkin käyttöauto vaikka hammasta saa purra yhteen. Erikoisuutena tämä on 2+3 paikkanen pakettiauto, jolla saa ajaa 100km/h. Tämä on muutettu jo uutena tälläiseksi huoltokirjan mukaan. Listataanpa hieman vikoja mitä löytyy hitsaushommien lisäksi: -neliveto ei toimi (selvisi vasta kotona, merkkivalot syttyy kyllä) -taka-akselin lukko ei toimi, vain toinen pyörä vetää -ABS valo syttyi koeajolla, mutta sen jälkeen ei ole enää syttynyt ajaessa -takajarruputket ruosteiset -oikea etusivu ovi ei aukea ulkopuolelta, eikä sähköikkuna toimi -moottori vuotaa öljyä jostain -vuotaa jäähdytysnestettä ilmeisesti paisunta/ylivuotosäiliöstä -pyyhkijöiden mekanismi jollain tapaa irti/vaurioitunut Tästä se homma lähtee pyörimään niin sanotusti. Tässä ei olla nyt ihan entisöimässä eli tehdään ruostekorjaukset ns. vapaalla kädellä fiiliksen mukaan, mutta kuitenkin niin että ne täyttää lain kirjaimen. Samalla olisi autoa hieman rakennella mieleiseksi, mutta siitä vasta myöhemmin. Tekniikka pysyy vakiona. Jos joltakin löytyy ehjiä osia, niin saa tarjota: -takalokasuojan kaaret -etulokasuojat -taka-akseli ehjä lukkoperällä -ehjät etupenkit -ratti -varapyörän suoja -taakkatelineet -31x10,5R15 renkaat talvi/kesäkuviolla (ei loppuun ajettuja)
Viimeksi muokannut Tate : 24.08.2015 06:00 |
#2
|
|||
|
|||
Viimeksi muokannut Tate : 27.08.2015 18:06 |
#3
|
|||
|
|||
Sitten aloitin purkamaan. Ikäväkseni totesin että minulla ei ole mahdollisuuksia nostaa koria pois rungolta. Ruostekorjaukset pyritään siis tekemään niin että kori pysyy rungolla. Varmasti tulisi parempi kun nostaisi sen pois, mutta nyt mennään näin...
Nyt tulee rumia kuvia joten heikkohermoisimpien kannattaa kääntää katse sivulle.. Hitsaamisessa aina mukavinta on se ite hitsaus.. Sitä ennen on tehtävä niin perkeleesti hommaa, kuten purettava kaikki palava ja mahd. vaurioituva edestä pois. Siihen menee yleensä eniten aikaa, sekä siihen kun itse hitsauspaikan valmistelee. Linnunpesäkin löytyi polttoainetankin päältä Takakulmat on järkyttävässä kunnossa. Päätin että vedän rungon poikki, jotta pääsen hitsaamaan kunnolla. Olisin halunnut nostaa korin pois, mutta joskus on tehtävä kompromisseja. |
#4
|
||||
|
||||
No on kyllä todella pehmeessä kunnossa noinkin uudeks. Tsemppiä vaan hitsailuun!
|
#5
|
||||
|
||||
Kiva nähä tämmösiäkin täällä, tsemppiä rojektiin.
|
#6
|
||||
|
||||
isot tsempit. vaatii kyllä kylmät hermot kun tuota rupiaa rapsuttelohon kuntoon
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#7
|
||||
|
||||
Kehtaatko kertoa mitä maksoit? Juuri tutkin ystävän samanmoista eikä oikein hyvältä näyttänyt .
Perehdy tekniikkaan ennenkuin hitsaat ihan uudenveroiseksi, jos kilometrit lähenee 500tkm niin kaikenlaista tekniikkamurhettakin voi tulla eteen. Napalikot reistaa, kytkin kettuilee korjattunakin -ehkä akselin boorit jumii tms? Takajousien yläkiinnikkeet hankalat korjata, turbo viheltää ikävästi.. Hyvää hitsausharjoittelua tuo on eikä oma hj ollut yhtään parempi, ostin sen tosin romuttamolta..
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#8
|
|||
|
|||
Mulla samanlainen siivilä
Luulin että mun Terrano on pahimmasta päästä mutta on täällä näköjään muitakin jotka taistelee samanlaisen reikälevyn kanssa. Ite oon tällä hetkellä peräluukun kimpussa eilen irrotin lasin ja tänä aamuna ennen töitten alkua hiekkapuhalsin ja leikkasin koko alareunan irti.
|
#9
|
|||
|
|||
Missä vaiheessa tämä Terttu on? Kiinnostaa ku ittellä tekeillä samanlainen
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Nissan Terrano II osia | Tate | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 03.10.2015 09:04 |
Nissan Terrano II moottoriongelma | ChampCap | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 07.08.2014 23:30 |
Myyty Nissan Terrano II astinlaudat | willys89 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 29.06.2013 13:44 |
Myydään Nissan Terrano II | Zamppa | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 01.09.2010 20:08 |