|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
ahtopaineitaMinkälaisia paineita muilla on maantie ajossa?mulla bj:ssä on 85kmh vauhdissa jotain 0.10-0.20 ja kaasupohjassa 0.80 jarruilla avitettuna, vaikuttas että toi coolerin lisäys olisi vähän alentanut ahtoja ajettaessa tasakaasulla eli kulkee kait kevyemmällä kaasulla kuin ennen.Ahtoilman lämpötilatkin olisi tarkoitus mittailla kun vaan muistais ottaa mittarin töistä, jos siitä tiedosta olis jotain hyötyä seuraavaa puhallinta kokeiltaessa tarkoitus oli laittaa se peltisarjan jatkeeksi...
|
#2
|
|||
|
|||
Mistä mittaat ahtopaineet? Jos imusarjasta, niin paineiden lasku johtuu osin imuilman tihentymisestä ja osin virtausvastusten kasvamisesta. Yleisesti ahtoilman jäähdyttimen asennuksen myötä paineita voi nostaa hiukan, kuten myös syöttöjä (tai paljon ). Pakokaasun lämpömittari olisi myös hyvä olla paineilla leikkiessä.
Ehkä olet jossain jo kertonut, mutta mikä ahdin autossasi on? Ihan mielenkiinnosta. |
#3
|
|||
|
|||
Toi nykyinen ahdin on pajerosta mitsub...merkkinen hukkaportiton malli ja tarkoitus on kokeilla lt30tdi vm02 mallisesta luovutettuna, toi lt;n ahdin on vaan puolta isompi jo kooltaan sekä alipaine ohjatulla hukkaportilla.Joutuu vaan pähkäilemään ton hukkaportin kanssa jos sen haluaa toimivaksi.
niin paineet mittaan imusarjasta. Edited by - kristian on 04/09/2005 21:32:53 |
#4
|
|||
|
|||
Onko uudempi ahdin muuttuvasiipinen? Juuri mitään niiden hienostuneemmista säätömekanismeista tietämättä (paitsi kääntyvät lavat turbiinikotelossa) voisi kuvitella, että alipaineohjauksen voisi muuttaa toimimaan ahtopaineellakin.
Tuolla jossain huhuiltiin muuten uusista dieselmoottoreista joissa ahtopaineet olisivat 10 barin luokkaa... |
#5
|
|||
|
|||
Ei kait ole muuttuuvasiipinen? on ollut minulla hyllyssä jo parivuotta,kellään vaan ei taida olla kokemuksia laitettuna vanhempaan koneeseen(3b)eikai se liian iso ole onhan lt30:nen 2.8l
|