Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.02.2015, 19:21
Koivunoksa:n Avatar
Koivunoksa Koivunoksa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 06.04.10
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 286
Perusasetus

Ruiskusuuttimen testauslaite (tein senkin itse)


En tiedä onko täällä ollu muiden tekeleitä tästä mutta ajattelin laittaa kuvaa, että voi muutkin vakoilla tästä mallia jos moiselle on tarve

Eli siinä on:

-pullotunkki a' 12,90€
-painemittari a'19,90€
-muutamia jarrunippoja yht 8€
-vanhan maaliruiskun säiliö
-hallin nurkista rautaa




vielä kun tässä saisi aikaiseksi että irrottelisi nuo patrollin suuttimet ja kaivelisi laatikoista kaikki loputkin ja alkaisi käymään lapi että mitkä 6kpl pannaan takaisin...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.02.2015, 19:50
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

Hauska idea, riittääks pullotunkin isku vai joutuuks pumppuamaan niin että pöytä heiluu ??
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.02.2015, 20:26
-Jarkko-:n Avatar
-Jarkko- -Jarkko- ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.08
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 2.240
Perusasetus

Hyvin riittää jos ei jää kauheesti ilmaa linjaan
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.02.2015, 20:48
Koivunoksa:n Avatar
Koivunoksa Koivunoksa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 06.04.10
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 286
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Hauska idea, riittääks pullotunkin isku vai joutuuks pumppuamaan niin että pöytä heiluu ??
Oikein hyvin riittä isku. Reilun kolmanneksen kun on varren liikematkasta painanut, niin mittarissa alkaa olla jo lähellä 200bar.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.02.2015, 20:54
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

laitas hiukan tarkempia kuvia kokonaisuudesta
__________________
vapari ei ole vaihtoehto
Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta
No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.02.2015, 22:33
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Kunnon kuvatuksia
stefavikaisia pullotunkkeja nurkissa jo pyöriikin
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.02.2015, 18:17
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Tulikos tästä projekti kertomusta
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.02.2015, 17:32
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.316
Perusasetus

Miten putken nippa on liitetty tunkkiin, tiiviste ja latta puristaa päin tunkkia vai joku muu systeemi?
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.02.2015, 20:05
Koivunoksa:n Avatar
Koivunoksa Koivunoksa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 06.04.10
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 286
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Kunnon kuvatuksia
stefavikaisia pullotunkkeja nurkissa jo pyöriikin
No joo. Sen kyllä uskon että stefa vikaisia tunkkeja on itse kelläkin tallin nurkissa. Mutta tähän pitää olla uusi ja toimiva tunkki. Joten ei muuta kuin kaupan maille. Eihän nuo niin paljon maksa.

Viimeksi muokannut Koivunoksa : 16.02.2015 20:10
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.02.2015, 20:09
Koivunoksa:n Avatar
Koivunoksa Koivunoksa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 06.04.10
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 286
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Miten putken nippa on liitetty tunkkiin, tiiviste ja latta puristaa päin tunkkia vai joku muu systeemi?
Eli tunkki pitää purkaa ihan osiin. Ottaa mäntä irti ja eiku sorviin kiinni.

Mäntä poikki melkein yläpäästään, sitten sorvissa mäntään reikä ja kierre.

Sitten sorvaa nipan jonka toisessa päässä on jarruputken kierre ja toisessa sama minkä on sorvannu mäntään.

Latta on siksi että tunkki ei saa nousta ihan tappiinsä ylös. Muuten paine menee ylivuoto kanavan kautta takaisin säiliöön.

Loppu suunnilleen selviääkin kuvasta. Ku ei nyt muita kuvia ole tarjolla.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 17.02.2015, 11:26
FunJam:n Avatar
FunJam FunJam ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.07
Sijainti: vantaa, Finland.
Viestit: 805
Perusasetus

Mihis toi maalisäiliö on liitetty?
__________________
Horsepower and Drag Racing
www.facebook.com/FunJamRacing

Ajoneuvojen loppukäyttäjä..

Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi
Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti.
HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa)
Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa)
Lehmä: Trailduster -76

Exiä
C306:Kuorkkikrossivoittaja
Protector: Avoläjä
TuninkiBertta: -80
Pätkis: pätkäpatrolli -82
Urbo HJ
Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero
Esory
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 17.02.2015, 12:02
JSJ:n Avatar
JSJ JSJ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.07
Sijainti: Raahe, Finland.
Viestit: 230
Perusasetus

Tuossa muutama linkki joissa aika hyvät ohjeet vastaavan testerin tekoon:
http://www.peachparts.com/shopforum/...op-tester.html

http://www.vwdiesel.net/forum/index.php?topic=17870.0
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 17.02.2015, 12:12
Koivunoksa:n Avatar
Koivunoksa Koivunoksa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 06.04.10
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 286
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FunJam Näytä viesti
Mihis toi maalisäiliö on liitetty?
Maali säiliö toimii tosiaan polttoaine säiliönä ja se on liitetty pullotunkin rungon kyljessä olevaan reikään josta tunkki normaalisti täytetään.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 19.02.2015, 12:38
FunJam:n Avatar
FunJam FunJam ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.07
Sijainti: vantaa, Finland.
Viestit: 805
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JSJ Näytä viesti
Tuossa muutama linkki joissa aika hyvät ohjeet vastaavan testerin tekoon:
http://www.peachparts.com/shopforum/...op-tester.html

http://www.vwdiesel.net/forum/index.php?topic=17870.0
Tuossa ensimmäisessä linkissä oleva on selkeästi joku hippiversio väreistä päätellen..

Kiitoksia, taitaa mennä tuotantoon mullakin tämä..
__________________
Horsepower and Drag Racing
www.facebook.com/FunJamRacing

Ajoneuvojen loppukäyttäjä..

Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi
Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti.
HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa)
Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa)
Lehmä: Trailduster -76

Exiä
C306:Kuorkkikrossivoittaja
Protector: Avoläjä
TuninkiBertta: -80
Pätkis: pätkäpatrolli -82
Urbo HJ
Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero
Esory
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 07.11.2016, 18:02
Mr_Peace Mr_Peace ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.03.08
Sijainti: Nastola
Viestit: 235
Perusasetus

Nostellaas tätäkin.

Eli ihan vain mielenkiinnosta omaa aloin rakennella ja pikkuhiljaa on tunkkia purettu, reikiä tukittu ja sovitepalo sorvailtu sekä muutamia nippoja sovitettu tunkin ja mittarin väliin. Seuraavaksi pitäis lähteä purkaamolta suutinputkea hakemaan ja tulikin mieleen että onkohan noita kuinka monella eri kierteellä ja sovitteella?

Tuollaisen -97 King cabin TD25 koneen suuttimia olisi tarkoitus testata, joten passaako nuo boshin suuttimet kuinka hyvin keskenään ja minkäslaista sovitetta se putken toinen pää kaipaa?

+ bonus kysymys jo vastaavan rakentaneille:
kuinkahan helposti tuollaisella 2 tonnin pikkutunkilla pitäis päästä tonne 150barin hujakoille kun oma tuntui jo 80-100 barissa todella jäykältä?
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 21.06.2020, 21:07
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 814
Perusasetus

Nostetaampa tätä aihetta kun on ajankohtaisena. Empäs hoksannut jättää sitä mäntää sinne sisälle, minä otin sen pois, hitsasin ohivuotoreiän tukkoon ja siihen päämutteriin hitsasin paineilmaletkuliittimen ylösalaisin jolloin siihen sai suoraan kiinni T-haaran jossa mittari ja lähtö suutinputkelle.

Ongelma on siinä että tämähän vuotaa nyt sieltä päämutterin ja sylinteriputken kierteestä paineet. Ei pidä kierreteippi eikä tiivisteliima. Mitähän tuolle keksisi?

Suutinputken tein jarruputkesta. Ihan hyvin pitää vaikkei olekkaan oikeanlainen kartio suuttimen päässä. Suuttimen pään liitin on tehty pyöränmutterista ja tavallisista muttereista.

E: ja suosittelen tosiaan itekkin vaikka 4T tunkkia, turhan jäykkä painallus tällä 2T.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20200530_145319_504.jpg‎
Views:	513
Size:	233,8 Kt
ID:	96213  
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 21.06.2020, 23:19
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Jos hitsauksesta irtoaa yhtään "Valssihilsettä tai Tangokiharaa"


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Catrik Näytä viesti
Nostetaampa tätä aihetta kun on ajankohtaisena. Empäs hoksannut jättää sitä mäntää sinne sisälle, minä otin sen pois, hitsasin ohivuotoreiän tukkoon ja siihen päämutteriin hitsasin paineilmaletkuliittimen ylösalaisin jolloin siihen sai suoraan kiinni T-haaran jossa mittari ja lähtö suutinputkelle.

Ongelma on siinä että tämähän vuotaa nyt sieltä päämutterin ja sylinteriputken kierteestä paineet. Ei pidä kierreteippi eikä tiivisteliima. Mitähän tuolle keksisi?

Suutinputken tein jarruputkesta. Ihan hyvin pitää vaikkei olekkaan oikeanlainen kartio suuttimen päässä. Suuttimen pään liitin on tehty pyöränmutterista ja tavallisista muttereista.

E: ja suosittelen tosiaan itekkin vaikka 4T tunkkia, turhan jäykkä painallus tällä 2T.
Niin nuo dieselvirtaukseen irtoavat rautaoksidit? tuhoa jokseenkin varmasti testattavan suuttimen kären....

Ja nosta kartioista sen verran, että vaikka suuttimien AVAUTUMIS-paine on vajaa 200 kg/cm2, niin todellinn suihkutuspaine on kierroksilla moninkertainen, 1000 kg/cm2 ylitetään jo -80 luvun rivipumppu dieseleitä viritettäessä?
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 22.06.2020, 05:30
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 814
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Niin nuo dieselvirtaukseen irtoavat rautaoksidit? tuhoa jokseenkin varmasti testattavan suuttimen kären....

Ja nosta kartioista sen verran, että vaikka suuttimien AVAUTUMIS-paine on vajaa 200 kg/cm2, niin todellinn suihkutuspaine on kierroksilla moninkertainen, 1000 kg/cm2 ylitetään jo -80 luvun rivipumppu dieseleitä viritettäessä?
Mitkä rautaoksidit? Liittyikö tämä viritettyjen moottoreiden suihkutuspaine jotenkin tähän testerin käyttöön vai oliko tämä muuten vaan ilmoitettu tieto
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 22.06.2020, 23:16
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Sorry huono ....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Catrik Näytä viesti
Mitkä rautaoksidit? Liittyikö tämä viritettyjen moottoreiden suihkutuspaine jotenkin tähän testerin käyttöön vai oliko tämä muuten vaan ilmoitettu tieto
Siis kun hitsailet, niin kun teräs, missä on enemmän taikka vähemmän hiiltä, niin se hiili "palaa-" ja nuo palotapahtuman jäänteet on kirjaimellisesti "kovia" hapen ja raudan yhdisteitä, siis oksideja????

Siis tarkoitin sitä, että JOS nuo "Valssihilseet ja tangokiharat" päätyy testattavan suuttimen "kärkeen", niin hyväkin suutin kärki alkaa kusemaan.

ja toteamukseni noista mekaanisten pumppujen todellisista? paineista:
On joskus ollut onelmia, kun alle 200 kg/cm2 avautumspaineilla olevista kärjistä on pitänyt ajaa sekunnin murto-osassa tippa dieseliä...
ja se että suihkuputkia7kartioita on käsitelty "epäasiallisesti" ei auta siihen, että suihkuputket "kuskaa dieseli sykkimällä" siis paine vaihtelee 200 - reiluun 1000 bar edestakaisin suuruusluokkaa 40 kertaa sekunnissa?

Jos vääntelet niihin suuttimen kartioihin jotain esim. jarruputkista:

Lainaus viestistäsi:

...suutinputken tein jarruputkesta. Ihan hyvin pitää vaikkei olekkaan oikeanlainen kartio suuttimen päässä. Suuttimen pään liitin on tehty pyöränmutterista ja tavallisista muttereista.

E: ja suosittelen tosiaan itekkin vaikka 4T tunkkia, turhan jäykkä painallus tällä 2T..........................

Tuolla suuttimen ja pumpun välillä , jopa vakioissa? -80 luvun dieseleissä, on enempi kuin 1000 bar????? kun kaasu on pohjassa ja ja kierrokset korkealla.

-> Siis jos vääntelet/hitsailet kaikkea mahdollista jarruputkista pyöränmuttereihin halpakaupan tunkkiin, niin....

Yritin hienovaraisesti varoittaa......

SORRY, kun tykkäsit huonoa.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 23.06.2020, 05:33
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 814
Perusasetus

Ei sinun tekstistä oikein ota mitään selvää. Olisit vaikka sanonut että puhut hitsausksesta niin se olisi helpottanut ymmärtämään. Valssihilse kannattaa tietenkin poistaa ennen hitsausta, jos se osa on menossa arkaan paikkaan. Tangokiharoista en ole kuullut. Juu, suutin menee pilalle jos sinne menee roska. Se roskahan voi tippua sinne vehkeeseen mistä vaan, että kannattaa putsata kaikki hyvin ennen käyttöön menevien suuttimien testausta.

Ymmärsitkö että minun kommentti jarruputkesta oli tehdä autoon suutinputket jarruputkesta? Ei se ollut. En vaan nähnyt tarpeeksi lähtä jostakin romuttamolta etsimään ja pilaamaan hyvää moottoria viemällä siitä suutinputkea tähän testeriin, kun nähdäkseni jarruputki ajaa ihan saman asian.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 24.06.2020, 22:07
Smoppi Smoppi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.06.18
Sijainti: Lapinlahti, Suomi
Viestit: 42
Perusasetus

Ei ne suuttimet nyt sentään niin pienestä rikki mene.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Tein itse ja säästin kippo86 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 21.11.2011 08:09
Ei enää tarvetta,tein itse anracing O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 10.01.2008 17:55
Itse tein ja säästin; Nautarauta Grau Tekniikka & Jutustelu 69 10.12.2006 19:04
Itse tein Snorkkelin.. Säästinköhän?? ttapio Tekniikka & Jutustelu 24 30.09.2005 13:14
Itse tein ja säästin AVRO Tekniikka & Jutustelu 3 22.11.2003 17:16


Sivu luotu: 12:05 (GMT +2).