Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.12.2014, 16:51
JNaukki:n Avatar
JNaukki JNaukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: Alavieska,suomi
Viestit: 482
Perusasetus

rangeen uusi moottori


tätä nyt selvitellyt ja käsittääkseni onnistuu....ko?
pöpöttimeen siis uusi mjoottori,auto vm.87 range rover classic
nyk. moottori 3.5l
uusi moottori 5.0l
.....................................
verrokkimoottoriksi vm.92 eteenpäin 4.2l,range rover classic vissiin vuoteen -95 asti?
tehty ilman abs jarruja 92 vuonna joitain kappaleita,netin mukaan.
oma ilman abs:ia,ei pitäis niitä tarvitakkaan...jos ylempi teksti faktaa.
vaihtomottihan saa olla 25% tilavuudeltaan isompi ja 20% painavampi ku verrokkimoottori...akselit ja jarrut kai samat vm87 ja 92?

__________________
RRC -87
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.12.2014, 17:49
armas:n Avatar
armas armas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.07.05
Sijainti: Etelä-Savo
Viestit: 481
Perusasetus

ABS-jarruilla -91 lähtien ja osa jo -90. Voi olla näin ollen vaikea löytää -92 ilman ABS:ia.

Samoin on -91 lähtien ja osa -90 tuuletetut levyt edessä (ja luonnollisesti leveämmät satulat)

Samoin asiaa selvitelleenä 4.2 käy verrokiksi ja muutoksen pitäisi onnistuman eli tuo +25% tilavuutta.

Jos tohtii udella niin minkäs firman masiina on tulossa tilalle ?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.12.2014, 17:57
JNaukki:n Avatar
JNaukki JNaukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: Alavieska,suomi
Viestit: 482
Perusasetus

http://www.rangerovers.net/repairdetails/abs.html

tuolta löysin tuon abs homman...eli 4.2 käy verrokiksi mutta tarvisin absit sitten...?
suunnitteilla on chevyn 305 pikkulohko ja th400 laatikko.
__________________
RRC -87
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.12.2014, 18:09
armas:n Avatar
armas armas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.07.05
Sijainti: Etelä-Savo
Viestit: 481
Perusasetus

Ja sitten kun pelaat varman päälle ja marssit sinne konttorille, missä aiot valmiin tuotteen muutoskatsastaa, ja esität asian. Se vastaus minkä ikinä saatkaan, pyydä kirjallisena tai sellaisessa muodossa, että voit katsastusvaiheessa osoittaa millä perusteella muutostyö on tehty.

Sitten on se toinen vaihtoehto vain rakentaa, lähteä muutoskatsastukseen ja toivoa parasta...

Tuo ensin mainittu vaihtoehtokaan ei kuitenkaan maksa mitään. Kokeiltu on.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.12.2014, 18:20
JNaukki:n Avatar
JNaukki JNaukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: Alavieska,suomi
Viestit: 482
Perusasetus

[QUOTE=armas;1188640]Ja sitten kun pelaat varman päälle ja marssit sinne konttorille, missä aiot valmiin tuotteen muutoskatsastaa, ja esität asian. Se vastaus minkä ikinä saatkaan, pyydä kirjallisena tai sellaisessa muodossa, että voit katsastusvaiheessa osoittaa millä perusteella muutostyö on tehty.

jep,tämä hetki siintää jo silmissä...täytyy vaan ensin saada vähän selvyyttä ja dokumenttia ennenku takki auki marssin konttorille...=)
__________________
RRC -87
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.12.2014, 15:49
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JNaukki Näytä viesti
suunnitteilla on chevyn 305 pikkulohko ja th400 laatikko.
Iskutilavuus ja teho menee mukavasti haarukkaan, mutta kuinkas koneen paino? Valurauta pikkulohko letukka painaa melkoisesti enemmän kuin alumiininen rover V8.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.12.2014, 18:30
JNaukki:n Avatar
JNaukki JNaukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: Alavieska,suomi
Viestit: 482
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Iskutilavuus ja teho menee mukavasti haarukkaan, mutta kuinkas koneen paino? Valurauta pikkulohko letukka painaa melkoisesti enemmän kuin alumiininen rover V8.
alustavaa mututietoa:rangen motti n.175kg hiluineen,chevyn motti alukansilla:190-220kg...eli voi mennä painonkin puolesta...nämä ei ole faktalukuja mutta asian selvittely jatkuu...
__________________
RRC -87
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.12.2014, 21:55
jukkaj79 jukkaj79 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.11.14
Sijainti: Kormu Suomi
Viestit: 151
Perusasetus

Akun (akkujen) siirto takakonttiin niin menee varmaan kun ei ole tuon enempää
painon nousua.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.12.2014, 22:45
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

Ei varmaan kauheesti apuja aiheeseen, mutta mulla oli aikoinaan vanhakoppanen (70-lukunen 3-ovinen) ranGe, alias stranGe pover, johon oli Oulusa tuupattu GM sukuinen 305 ja TH 400

Leimattu oli ja otteessakin maininta
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.12.2014, 23:30
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Uskaltaako muistella....


Siis koska Rover-topiikki.... Ja voi olla vanhaa tietoa/muistihäröä

Onko tuo v. 1998 muutoskatsastussäännöt edelleen voimassa? http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779
tuossa max painon lisäys 20%, ja jos yli 10% niin piti kompensoida esim. akun siirtämisellä. -> yli 20% vaati luvan (siis Trafi-"planeetalta", kestää vuoden pari, taikka enemmän...)

Siis pitikö vertailumoottori olla aina sama? siis paino,teho ja iskutilavuus pitää ottaa yhdestä moottorista? (taannoin raahattiin yhtä rangen umpirautaista dieseliä, olikohan -70 luvun?, ja painoi varmaan tuplat tuohon 3,5 L kasiin verrattuna)
Noista uudemmista koneista ei kokemusta, mutta tuo vanha 3,5 litran kasi juuttuvakurkkusilla lienee aika paljon keveämpi kuin chevyn 305 sb, toki en ole raahannut alumiinikansilla olevaa... mutta veikkaisin että painoeroa on tuplasti liikaa? Taannoin kun pistin BJ-40:hin chevyn 305 sb:n rautakansilla, niin kone oli MUISTAAKSENI pikkasen kevyempi kuin alkuperäinen 3 L diesel.... ja tuo B-moottori on aika raskas...

PS. taannoin on katsastettu eri säännöillä, esim. gm 350 dieseleitä....

p.s.s Miksi th-400? 350 olisi varmaan helpompi modata yleis/kilpa käyttöön, ja 700 omaisi pienen ykkösen ja ison loikkarin....
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 27.12.2014, 16:25
JNaukki:n Avatar
JNaukki JNaukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: Alavieska,suomi
Viestit: 482
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis koska Rover-topiikki.... Ja voi olla vanhaa tietoa/muistihäröä

Onko tuo v. 1998 muutoskatsastussäännöt edelleen voimassa? http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779
tuossa max painon lisäys 20%, ja jos yli 10% niin piti kompensoida esim. akun siirtämisellä. -> yli 20% vaati luvan (siis Trafi-"planeetalta", kestää vuoden pari, taikka enemmän...)

Siis pitikö vertailumoottori olla aina sama? siis paino,teho ja iskutilavuus pitää ottaa yhdestä moottorista? (taannoin raahattiin yhtä rangen umpirautaista dieseliä, olikohan -70 luvun?, ja painoi varmaan tuplat tuohon 3,5 L kasiin verrattuna)
Noista uudemmista koneista ei kokemusta, mutta tuo vanha 3,5 litran kasi juuttuvakurkkusilla lienee aika paljon keveämpi kuin chevyn 305 sb, toki en ole raahannut alumiinikansilla olevaa... mutta veikkaisin että painoeroa on tuplasti liikaa? Taannoin kun pistin BJ-40:hin chevyn 305 sb:n rautakansilla, niin kone oli MUISTAAKSENI pikkasen kevyempi kuin alkuperäinen 3 L diesel.... ja tuo B-moottori on aika raskas...

PS. taannoin on katsastettu eri säännöillä, esim. gm 350 dieseleitä....

p.s.s Miksi th-400? 350 olisi varmaan helpompi modata yleis/kilpa käyttöön, ja 700 omaisi pienen ykkösen ja ison loikkarin....
en ainakaan ole löytänyt uudempia säännöksiä ku nuo.mutta jos nuo on vielä voimassa niin pitäisihän sen onnistua JOS tuon painon puolesta menee...ja ne ABS:sät on vielä vähän kysymysmerkki tarviiko vai ei.

th400 meinasin siksi laittaa ku tuolta saa valmiin adapterin sille http://www.marks4wd.com/engine-conve...and-rover.html ,nyt ku lukaisin tuota uudestaan ni varmaan samalle palikalle menis th350...??täytyy sitte murehtia sitä ku selviää nuo painohommat ja tuo jarruhässäkkä...

ja tuo vertailuhomma on MUN käsittääkseni niin että esim.tässä tapauksessa verrokkimoottorina on tuo 4.2l tilavuuden vuoksi ni siitä katsotaan myöskin paino ja teho...
__________________
RRC -87

Viimeksi muokannut JNaukki : 27.12.2014 16:29
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 28.12.2014, 00:00
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.606
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JNaukki Näytä viesti
th400 meinasin siksi laittaa ku tuolta saa valmiin adapterin sille http://www.marks4wd.com/engine-conve...and-rover.html ,nyt ku lukaisin tuota uudestaan ni varmaan samalle palikalle menis th350...??täytyy sitte murehtia sitä ku selviää nuo painohommat ja tuo jarruhässäkkä...
Noilla linkin adaptereilla onnistuu vaan siellä mainitut TH400 ja 4L80E, molemmat on 32-uraisella ulostulolla. TH350/700 ovat 27-uraisella akselilla.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 28.12.2014, 01:35
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.344
Perusasetus

viimmeksi kun asin kanssa puljasin niin trafin mukaan verrokkimoottorin painon voi ottaa mallisarjan painavimmasta moottorista, tehon tehokkaimmasta moottorista ja iskutilavuuden suurimmasta moottorista... ei tarvi olla sama moottori, ja periaatteessa senkään ei ole mitään väliä vaikka se tilalle laitettava moottori ei olisi autonmoottori alunperin kunhan vaan ehdot täyttyy, 20% mallisarjaan suurimmasta tehoa ja painoa 25% tilavuutta..


eli jos on ollu vaikka litrasta moottoria joka painaa 400 kg mutta 40 hp

sitte on ollu kolmelitranen 140hp ja 100kg

ja vielä kolmantena 6 litranen 250kg 300hp moottori

niin tilalle voidaan muutoskatsastuksessa hyväksyä 400kg+20% painavan, 6L+25% isomman ja 300hp+20% tehommaaman moottorin ilman poikkeusluvan anomista. vm. sitten tulee päästöjen kanssa vastaan
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 28.12.2014, 01:49
JNaukki:n Avatar
JNaukki JNaukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: Alavieska,suomi
Viestit: 482
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
viimmeksi kun asin kanssa puljasin niin trafin mukaan verrokkimoottorin painon voi ottaa mallisarjan painavimmasta moottorista, tehon tehokkaimmasta moottorista ja iskutilavuuden suurimmasta moottorista... ei tarvi olla sama moottori, ja periaatteessa senkään ei ole mitään väliä vaikka se tilalle laitettava moottori ei olisi autonmoottori alunperin kunhan vaan ehdot täyttyy, 20% mallisarjaan suurimmasta tehoa ja painoa 25% tilavuutta..


eli jos on ollu vaikka litrasta moottoria joka painaa 400 kg mutta 40 hp

sitte on ollu kolmelitranen 140hp ja 100kg

ja vielä kolmantena 6 litranen 250kg 300hp moottori

niin tilalle voidaan muutoskatsastuksessa hyväksyä 400kg+20% painavan, 6L+25% isomman ja 300hp+20% tehommaaman moottorin ilman poikkeusluvan anomista. vm. sitten tulee päästöjen kanssa vastaan
jos asia nykyisinkin on näin nii helpottaa kummasti...maanantaina täytyy kilauttaa katsastusasemalle ja maahantuojalle parit häiriöpuhelut....
__________________
RRC -87
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 28.12.2014, 01:57
JNaukki:n Avatar
JNaukki JNaukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: Alavieska,suomi
Viestit: 482
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HeikkiH Näytä viesti
Noilla linkin adaptereilla onnistuu vaan siellä mainitut TH400 ja 4L80E, molemmat on 32-uraisella ulostulolla. TH350/700 ovat 27-uraisella akselilla.
no perhana,no good...täytyy sitte kun joskus tuo murhe on ajankohtainen ni rälläkällä ja muilla hienomekaanisilla vehkeillä sepittää tuota akselia jos jonkin toisen lootan haluaa....

tuoltahan toki saa sellaisenkin kitin missä jää tuo zf:n 4hp22 laatikko tuonne mutta järkeilin että se taitaa olla sama vaihtaa suosiolla samantien kun/jos tuon moottorin laittaa.
__________________
RRC -87
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 28.12.2014, 07:18
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.159
Perusasetus

Netin syövereistä Chevyn SB koneen painoksi löytyi alukansilla 535 paunaa eli n.240kg? Mistä vm. on peräisin se uusi kone? Meneekö saastejutut toleranssiin?
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 28.12.2014, 15:00
JNaukki:n Avatar
JNaukki JNaukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: Alavieska,suomi
Viestit: 482
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja moggirange Näytä viesti
Netin syövereistä Chevyn SB koneen painoksi löytyi alukansilla 535 paunaa eli n.240kg? Mistä vm. on peräisin se uusi kone? Meneekö saastejutut toleranssiin?
jotain tuon suuntaisia olen itsekin löytänyt...miksei ne menisi,ei ole kattia eikä vähäpäästöinen tuo ni eikait siinä pitäisi mitään olla...
edit.uutta mottia ei ole tontilla vielä,mutta 70 tai 80 luvun kone.
__________________
RRC -87

Viimeksi muokannut JNaukki : 28.12.2014 15:04
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 28.12.2014, 15:21
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.283
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JNaukki Näytä viesti
jmiksei ne menisi,ei ole kattia eikä vähäpäästöinen tuo ni eikait siinä pitäisi mitään olla...
Onko auto otettu käyttöön ennen vai jälkeen 1.7.1987?

http://www.trafi.fi/filebank/a/14145...uttamisesa.pdf
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 28.12.2014, 16:04
JNaukki:n Avatar
JNaukki JNaukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: Alavieska,suomi
Viestit: 482
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Onko auto otettu käyttöön ennen vai jälkeen 1.7.1987?

http://www.trafi.fi/filebank/a/14145...uttamisesa.pdf
ennen,käyttöönotto 00.00.1987
__________________
RRC -87
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 28.12.2014, 21:55
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.283
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JNaukki Näytä viesti
ennen,käyttöönotto 00.00.1987
Voi se käyttöönotto olla silti tuo myöhempi, voi jopa näkyä järjestelmässä. Jos vaikka joku haluaa sen päivämäärän tarkastaa.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 29.12.2014, 01:52
JNaukki:n Avatar
JNaukki JNaukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: Alavieska,suomi
Viestit: 482
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Voi se käyttöönotto olla silti tuo myöhempi, voi jopa näkyä järjestelmässä. Jos vaikka joku haluaa sen päivämäärän tarkastaa.
ahaa,ok.täytyy huomenna kysyä katsastuskonttorilta tuokin samalla ku soittelee sinne...
__________________
RRC -87
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 29.12.2014, 14:40
JNaukki:n Avatar
JNaukki JNaukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: Alavieska,suomi
Viestit: 482
Perusasetus

ei onnistu moottorinvaihto....4.2 litraista on käytetty ainoastaan siinä pidemmässä oliko LSE mallissa joten ei käy verrokkimoottorina tuohon pätkämalliin,ovat eri mallisarjaa....perkele....

eli verrokkimoottorina max. tilavuus 3.9= 4735cc eli 288.9 cu in.
__________________
RRC -87
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 29.12.2014, 20:39
samppas samppas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 338
Perusasetus

Eikös se prosentti ole 25% tilavuudelle...
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 29.12.2014, 20:45
JNaukki:n Avatar
JNaukki JNaukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: Alavieska,suomi
Viestit: 482
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja samppas Näytä viesti
Eikös se prosentti ole 25% tilavuudelle...
perkele niin on...ajatuskatko...
eli 4932.5cc ja 301 cu in....
vähästä jää kiinni...
__________________
RRC -87
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 29.12.2014, 20:55
samppas samppas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 338
Perusasetus

Onhan niitä vielä 262,265 ja 283 ceevyjä...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Ladan uusi 1,5 moottori apulaitteineen MBG O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 23.02.2013 11:15
Huuto vinssin moottori ewx12000 24v uusi Lalli bj40 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 9 21.05.2012 19:29
Myydään venäläinen bensa moottori uusi GAZ ??? hb-77 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 21.06.2010 10:55
Myydään Mersun Moottori Rangeen sössö84 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 23.10.2008 14:37
Moottori Rangeen? Arska-tehtaalta Tekniikka & Jutustelu 36 20.02.2008 23:01


Sivu luotu: 11:05 (GMT +2).