|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Lantikan uusi elämäTuli ostettua viimevuonna tällainen lantikka kun aina olen sellaista hinkunu ja hencca möi sen jäsenetuhintaan. Autohan oli ajokunnossa, mutta leimattu ei ollu muutamaan vuoteen. Koeajolla voimanpuute tuntui häiritsevän ja jousituskin oli kuin jollain saatanan Tojotalla olis ajanu Ohjaus sitä vastoin oli raskas ja jarrut heikkotehoiset. Niimpä kun tuo auto täytti tänävuonna tasan 50v. päätin hieman päivittää tekniikkaa syntymäpäivälahjaksi vähän uudempaan. Kuoret jätän alkuperäiseen kuosiin, mitä nyt levikkeet muuttaa vähän ulkonäköä ja keulamaski siirtyy eteenpäin kuutoskoneen tieltä. Kierrejouset ja levyjarrut on jo joka nurkassa. Moottoriksi tuli wv:n D24T. Tämä siksi että tehot pysyy juuri sallitussa ja onhan se kevyt. Vaihteistoksi suunnittelin ensin automaattia, mutta takakardaanista olisi tullut liian lyhyt joten Volvon "nappiviitos" laatikko siihen tuli ilman sitä ylivaihdehässäkkää. Jakolaatikoksi luonnollisesti Rooverin LT230. Levyjarrut vaati tehostimen samoiten ohjaustehostin tuli asennetuksi. Yhtään ruostekorjausta ei ole tarvinut tehdä!!! Värimaailma sai idean tästä aikaisemmasta projektista Alunperinhän tästä piti tulla offiauto kevyempään offailuun kun moggirange odottelee edelleen levyjarruja. Kaveri kuitenkin oli myymässä tätä hienoa Rangea joten sekin piti "pelastaa" itselle vaikken niin sitä tarvinnutkaan. Elikkä tästä sitten tulee jokin "kakkosauto" jolla vaimo voi vedellä heppakärryä. Rengastukseksi tulee näillänäkymin 32x11,5-15 mutikkaat. Tässä 33" sovittelua ja väriäkin on jo osin pinnassa Mitään lommoja ym. koloja en ole lähtenyt silittelemään kun tämä ei mikään entisöintiprojekti ole, mutta nuo etulokarit on kurjassa kunnossa, joten jos jollain on jouten S3:sen tai defenderin lokasuojia niin saa tarjota. Jatkuu...
|
#2
|
||||
|
||||
Hemmetin hieno kohde! Lisää kuvia kiitos
|
#3
|
|||
|
|||
Laita defe130/1ton orkkis vanteet. Niillä kummit (235/85-16)tuli juuri korin reunojen tasalle.
|
#4
|
|||
|
|||
Lainaus:
Joo kyllä lantikka on siinämielessä mukava rakennella kun ei tarvi ruosteen kans tuhertaa, kaikki irtoaa pulteilla, osia saa vaikka rakentais uuden auton ja edullisesti, yksinkertaista tekniikkaa ja onhan tuollainen kantikas ajaton muotoilu silmälle nannaa Kuvia tulee kohta.. |
#5
|
|||
|
|||
Alunperinhän tähän piti tulla Roverin V8 mutta kun auto oli rekisteroity aikoinaan 3+2 paikkaiseksi pakettiautoksi niin siksi se jäi tiisseliksi. Koeajoa ajelin jo tuolla uudella tekniikalla syksyllä ja mukavasti oli tehoa ja jousituskin oli aivan erimaailmasta alkuperäiseen verrattuna.
Maskin koesovittelua.. Mitenkä konepellin jatkais pitemmäksi? Saranapäähän uutta peltiä? n.10 cm pitäis saada eteenpäin koko hässäkkää tuon ohjaustehostimen vuoksi, joka jää nyt tuon syylärin ja etumaskin väliin. En haluais leikellä tuohon mitään koloja ja olishan se persoonallisemman näköinen kun tuo "keulasyvennys" olis matalampi. |
#6
|
|||
|
|||
Lainaus:
http://www.roversnorth.com/Land-Rover-Parts/87 |
#7
|
|||
|
|||
Jotain pientä saatu aikaan. Kattotelineen rakentelin tuosta alkuperäisestä. Tuohon eteen tulee vielä jokin laatikko ja lisävaloille jäi myös tilaa. siksi nuo alumiinitangot ei mene eteen asti.
Levikkeet myös asenneltu ja keulaakin kasattu. Lokasuojat vasaroin jotenkuten kasaan väliaikaisesti kunnes löytyy paremmat. |
#8
|
|||
|
|||
Kyllä tulee hauskan olonen peli. Joko olet keksinyt miten teet tuon konepellin pidennyksen?
|
#9
|
|||
|
|||
Konepellin pidennyksen ratkaisin näin
Elikkä lattarauta tuohon alle sopivan kaarevaksi ja siihen pelti poppareilla kiinni. Tuollaista reuna-nauhaan siihen sitten. Keulaan tulee Defen lamppujen paneelit. Taidan ottaa nuo alkuperäiset lamput kuitenkin pois, vaikka tässähän sais olla nelivalosysteemi eikkä myös 4 lyhyttä valoa. Ei kuitenkaan mielestäni ole hienon näköinen...katsotaan. Visio olis nyt että neljä Led-kaukovaloa tuonne kattotelineen nurkkiin Camel Trophy-tyylisesti ja alhaalla palais vain lyhyet. Katto meinaa tulla vastaan rakennellessa |
#10
|
||||
|
||||
On kyllä hieno väritys, nam.
|
#11
|
|||
|
|||
Alkaa olla katsastusta vailla. Renkaat sain tänään alle, tai pari niistä. 32x11,5-15. Todella hankala löytää noihin muttereita! 16x1,5 on ilmeisesti niin hankala kierre, ettei niitä löydy edes aihioina joista vois sorvailla. tuohon tarvittavan holkkimutterin. Esim. jatkomutteri kävis hyvin, muttei löydy! Holkkiosa 20,8mm ja laippa/prikka 32mm.
Vielä pari pikkujuttua ennen katsastusta mm. vetokoukku asentaa takaisin paikoilleen. Kävin jo kyselemässä oisko siihen mahdollista saada vetopainoa hieman nostettua samalla muutoskatsastuksella kun siinä on vain omanpainon verran n1450kg ja yleisesti vanhoissa nelivetoautoissa on se 1,5 kertaa omapaino, mutta aika vaikeaa kuulemma on, aiko selvittää. Luulis vaikuttavan siihenkin kun on nyt tehostetut levyjarrut joka nurkassa ja moottoriteho myös noussut. |
#12
|
||||
|
||||
Eihän nuo borbet merkkiset satu olemaan ??
Sinne tehtaan konttoriin aukes hyvä kanava kun omiin etsin, oli n. 23 mm se holkkiosuus ja 32 mm prikka.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#13
|
|||
|
|||
jos tulipellissä on se kilpi jossa lukee vaihteiston käyttöohjeet sun muut runkonumerot niin ainakin 109" series3 lukee että 2 tonnia saisi vetää. se kelpasi konttorin inssille. vetomassa jarruin siis 2 tuhatta kiloa.
|
#14
|
|||
|
|||
Täytyypä nuo tutkia illalla.
|
#15
|
|||
|
|||
Löytyi käytetyt pitkät kartio-mutterit, täytyy vähän sorvissa käyttää. Enkei- merkkiset oli nuo vanteet.
S2:ssa ei tuota lätkää löydy. |
#16
|
||||
|
||||
Tosi upee!!tulee nostalgiset fiilikset..oli itsellänikin aikoinaan hyvä ykkös sarjan aihio,jonka sittemmin hellyin hirveen kinaamisen ansiosta myymään:/on varmaan nykystekki viel torniojoen eräässä saaressa...että harmittaa..itse asiassa niit oli 1,7.toinen vain enemmän osina..-48 ja -49 malliset..
__________________
W163 ML 400 CDI Ei ole enää maasturia. Leipäkää maistu enää leivältä.. Viimeksi muokannut G280E : 21.05.2015 18:50 |
#17
|
||||
|
||||
Lainaus:
Nuo on kyllä -50 ja -51 Tuossa kärryn takana: Itse topikin Lantikasta: Otappa yhteiskuva Okkelin kanssa? Noita muttereita näyttää olevan ainakin kolmea eri paksuutta. Minullakin on kahdessa eri vannesarjassa kummatkin erilaisia. Toiseen piti sorvarilla teettää pari mutteria kun ei niitä tuntunut saavan mistään.
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#18
|
||||
|
||||
Lainaus:
Papereita kumpaankaan ei ollu,vaaleemman ostin pallarin pauli vainaalta ja tummemman kuivaniemest entiseltä minkkitarhurilta.pauli kerto vaaleemman olleen -49 ja tarhuri toisen -48.Varmasti olet selvittäny alkuperävuodet luotettavammista lähteistä.Siellähän oli muistaakseni enemmänkin saman ikäkategorian lantikkaa tontilla..sen muistan et joessa ajettiin jonku matkaa saareen..
__________________
W163 ML 400 CDI Ei ole enää maasturia. Leipäkää maistu enää leivältä.. |
#19
|
||||
|
||||
Vastasin privalla
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#20
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tuossa kapeammassa on ainakin tasainen aluslevy lisäksi vannetta vasten.
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#21
|
|||
|
|||
Tuo oikeanpuolimmainen näyttäisi olevan juuri sopiva. Sain sorvattua sellaisista pitkistä kartiomuttereista tuonnäköiset.
Huomenna täytyis käydä koittaan leimalle! |
#22
|
|||
|
|||
...TTU! Olin lähdössä konttorille, niin jarrut tuntui tosi tehottomilta ja poljin jäykältä, aivan kuin tehostin olis pelistä pois! Letkuun puhaltelu/imu paljastikin että kalvo varmaan paskana. Mikä mäihä, ikinä ei ole mistään autosta moinen hajonnu ja jus kun pitäis konttorille mennä... Jouduin perumaan ajan ja täytyy jostain metsästellä tehostin?
Mikä pahinta kun syksyllä laitoin paaliin 2 kpl sellaisia autoja joista se osa olis käyny Mietin vielä pitäiskö tehostin ottaa talteen, mutta eihän se koskaan hajoa... |
#23
|
|||
|
|||
No nyt on tehostinkin korjattu ja LEIMA saatu kaikille muutoksille. Eiköhän tällä huollolla mennä toiset 50 vuotta
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mitsu pajero 2.3td -84, uusi elämä | simu_l | Maasturiprojektit | 0 | 14.06.2011 19:38 |
Öljysäiliölle uusi elämä | Arska-tehtaalta | Chit-Chat | 26 | 19.05.2009 21:50 |
Elämä | Offipiru | Chit-Chat | 0 | 03.02.2009 02:15 |
CD-Rom asemalle uusi elämä | MäIte | Hardware | 0 | 25.04.2002 17:58 |