|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
kumi levikkeet ruuvaminenHei, Mitä ruuvit on parempi käytää jos laitat levikkeet paikalla? Toi Tek (itse poratava) ruuvit? Tai tavallinen metalliruuvi? Ja jos se on metalliruuvi tarvitsen varmasti porata reika ensin?
|
#2
|
||||
|
||||
tuo wronicci mennee auton peltiin akkuporakoneella ihan ilman reikien tekemistä. ite käyttäsin rst ruuveja, niin ei ruostu ja näytä ihan paskalle puolen vuoden päästä.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#3
|
||||
|
||||
Kannattais ne poratut tai ruuvilla puhkaistut reiät suojata jollain (millä?). Äkkiä alkaa ruostumaan kaaret ruuvinrei'istä.
|
#4
|
|||
|
|||
Mä käytin muinoin tuota jälkimmäistä. Samaisilla laitoin nykyiseen roiskeläpät kiinni. Syy on niinkin yksinkertainen että ne oli halpoja. Eikä se mun ongelma ole jos ne vuoden kuluttua on ruosteessa kun ei mulla ole niin pitkään nuo menopelit
|
#5
|
||||
|
||||
mulla oli samulaissa 3-4v levikkeet porakärki ruuveilla, eikä lähteny ruostumaan, vaikke ollut suojattu millään.
jos suojata haluaa ni laittaa ensin kiinni ja sit ruuvit pois ja mälli silikoonia ruuvin kärkeen ja uudestaa kiinni jolloin silikooni leviää reijän ympärille
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#6
|
||||
|
||||
http://www.biltema.fi/fi/Rakentamine...250-kpl-87104/ Näitä on itse tullut käytettyä. Tarvittaessa helpompi irroittaa vaikka olisi kanta hieman ruostunut.
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle. GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain! |
#7
|
||||
|
||||
jotenkin todella ärsyttää tuolla asenteella autoa rakentavat
|
#8
|
||||
|
||||
Miksi ruuvaamalla? Alumiini pop-niitti on parempi. Se suojaa ympäröivää mustaa terästä ja kestää pitkään. Reikään tippa sikakittiä varmuuden vuoksi. Ruuveja voi käyttää asennuksessa apuna.
|
#9
|
||||
|
||||
alumiini alkaa hapettumaan aika nopeasti ja mikä siinä on ruuvia parempi muutenkaan?
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#10
|
|||
|
|||
Pop-niitti ja tietyllä tapaa peltiruuvikin(eli porakärki) tiivistyy reikäänsä melko hyvin, eli sinne ei pääse vesi yms paska ihan hirveen helpolla lillumaan.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#11
|
||||
|
||||
Läpipultilla niin ei tarvii kerätä renkaasta irti karisseita/revenneitä ruuveja...omasta eikä kaverin renkaista
|
#12
|
||||
|
||||
Läpipulttiin voi olla ongelmallista saaha se mutteri sisäpuolelta paikoilleen, jos on tuommonen "tavallinen" lokasuoja, jotta peltinen sisälokari tulee pultilla kiinni ulkolokariin...
|
#13
|
||||
|
||||
nyt laitoin samulain muovilevikkeet niillä "niittimuttereilla" vai mitä lienee oikealta nimeltään, mutta 6mm kierre puristetaan samaantapaan, ku poppari
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#14
|
|||
|
|||
Mutta miksi nähdä suurta vaivaa kun kuitenkin hävität sen auton? Eri asia on jos pidät sitä pitkään. Perin tampio saat olla jos viimeisen päälle rakentelet auton ja hävität sen vuoden sisään. Siinä vain sinä häviät ja ostaja voittaa. Et saa kuitenkaan niitä rahoja rakentelusta takaisin.
|
#15
|
|||
|
|||
porakärki ruuvit tekevät monasti ohueenpeltiin liian suuren reiän,sutii tyhjää.
|
#16
|
|||
|
|||
Lainaus:
Tosin se hyväpuoli on asiassa, ettei yleensä tartte pahemmin ostella sähköjohtoa, kun sitä poispurettua käytettyä lankaa on hyllyt täynnä... |
#17
|
||||
|
||||
Jos tuollaisia mutteriniittejä/niittimuttereita käyttää, niin mikä kombinaatio ois paras ruostumisen ehkäisemiseksi ja toisaalta paikallaan pysymisen kannalta? Onko rosterimutteri ja rosteripultti kierrelukitteella varustettuna paras vai mieluummin vaikka rosterimutteri ja passivoitu pultti??
|
#18
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#19
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#20
|
||||
|
||||
No tätä vähän pelkäsinkin, vaikka netin tietojen mukaan kiinnileikkautumisongelma olisi pahempi nylokeissa ja isoissa pulttikokokoluokissa. Olisko sitten paras se rosterimutteri ja normipultti vai päinvastoin?
|
#21
|
||||
|
||||
mä laitoin ihan rauta kierteet, ensin reiät sit pohjamaali sit kierteet ja senjälkeen pintamaali kierteidenki päälle ja normi pultit, kestää luultavasti riittävän pitkään.
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#22
|
|||
|
|||
Aika hyvin nuo viritelmät tunnistaa autosta jos siinä on sellaisia. Joten kannattaa välttää suoraan sellaisia autoja. Mut jos olet ostamassa vanhaa paskaa niin paskassa on aina ongelmia. Ei se ole uusi auto.
Mikä niistä romuista? Itseasiassa yhdessäkään niistä ei tainnut tuollaisia viritelmiä olla kun ostin sen. Mut toitsun paskoja joutuu muutenkin pari kertaa vuodessa hitsaileen niin ei ole mikään ihme että ne on täynnä lasikuitua. Ainoa osa mikä ei mätäne niissä paskoissa. |
#23
|
||||
|
||||
Lainaus:
Muutenkin tulee aika paljon käytettyä noita niittimuttereita autoissa erinäisten roippeitten kiinnittämiseen. Ite vihaan sitä kun kaikki kasataan poraruuveilla yms. |
#24
|
|||
|
|||
Suomi[muokkaa]
Substantiivi[muokkaa] niittimutteri (6) mutteri, joka niitataan materiaaliin Etymologia[muokkaa] Yhdyssana sanoista niitti ja mutteri. Käännökset[muokkaa] 1. mutteri, joka niitataan materiaaliin[piilota] englanti: rivet nut, blind nut, nut-sert Tuo on minulle ihan uusi tuttavuus, mitenkä se tuommoinen sitte toimii. Onko se niinkuin niitti, jossa undo elikkäs vituiksmän toiminne, jonka pystyy perumaan? Vai jääks se ruuvikin siihen kiinni?? |
#25
|
||||
|
||||
https://www.youtube.com/watch?v=dkPhGIaPCVs
Tällaiset rubber nutit vaikuttais kans sellasilta mille voisi olla käyttöä autohommissa: http://www.memfast.co.uk/shop/Vprod2.asp?cat=2256003409 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu 37X16 kumi | PutKari | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 04.11.2014 17:40 |
Ostetaan Terranon kumi | Zepi70 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 24.02.2014 18:48 |
Kuin iso kumi | La tuskaa | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 31.03.2009 23:48 |
Ostettu HJ:n vaihdekepin kumi | petteriha | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 22.01.2009 11:17 |
Ostetaan BJ:N Moottorinkannatin kumi/t | SUHARI | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 17.01.2009 19:51 |