|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Ruosteinen polttoainesäiliöMitäs veikkaisitte, onko tää järkevästi pelastettavissa? Täyttöputki on sisäpuoleltakin ruosteessa ja kunnon valon kanssa näkee, että ruostehippuja menee semmosena vanana tankkiin asti. Kyseiset hiput varmaan aiheuttavat sen, että auto sammuu aina satunnaisesti n. 1000 - 2000km välein kesken ajon ja korjaantuu nopeiten sillä, että ottaa suodattimelta tulolinjan irti, että saa imastua alipaineet pois tulolinjasta ja käsipumpulla vedettyä ainetta pumpulle. Ite tankki ei oo muualta ruosteessa toivottavasti, kuin tuosta ihan päältä, mutta samalla rysäyksellä varmaa pitäis vaihtaa ainakin toi tulo/paluulinjan kokoonpano. Näyttää vaan pikku ruuveilla olevan kiinni ja kannat ruosteessa, että lähteeköhän noi miten helpolla auki? Poraamallahan saa ruuvien kannat pois, mut sit tulee lisää vaikeuksia jos yrittää väkisin kasata ne uuet osat paikalleen. Vai pääseekö helpommalla, jos miettii kokonaan uuden tankin? Tai miten sais alkuperäsen lavan kanssa sovellettua jonku toisen tankin tohon? Autohan on '88 hilux.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä Viimeksi muokannut Luoppis : 29.07.2014 22:13 |
#2
|
|||
|
|||
Hmm mikäs auto kyseessä jos toyota niin mulla olis yks imuputki homma tos tallissa ostin itselle omaan lj70 kun se teki samantempun ja epäilin et varmaan ruostunut puhki niin vaihdoin uuden tilalle ja avatessa paljastukin että vanhakin oli ihan ehjä eikä vika korjaantunut sillä vaan linjassa oli hivenen pieni vuoto. imas tyhjää eikä millään käyntiin meinanut lähteä vaikka kuinka koitti ilmailla siis. ps itsellä lähti ihan hyvin irti vaikka samanlailla oli ja joutu niintä vanhoja käyttää uuden mukana ei tullut ruuveja tosin sinne olis käynnyt ihan kaupasta uudet ruuvit kans.
|
#3
|
|||
|
|||
Vikakohde kuvassa oikealla, eli tankkilähtö...
Ja vaikkei olisikaan rikki (vielä) niin kannattaa uusia/korvata paremmalla. Samalla voi poistaa tangentin suuntaan sen muovisiivilän sieltä imuputken nokasta...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#4
|
|||
|
|||
Ei kai se tankkilähdössä oo vika ku ei vedä ilmoja välii, vaa menee imuputki juuresta kai tukkoo ku joku tarpeeks iso roska löytää tiensä sinne sihtiin. Mutta on noi lähdöt sen verran ruosteessa, että ei kannata ootella, että koska alkaa vetämää ilmoja tosta.
Saakohan noita osia mistään tarvikkeena? Toyodiyssä sanoo, että samat kilkkeet on ollu käytössä vuoteen 98 asti samoissa tankeissa. Mutta sitten viitteellinen hinta pelkälle säiliölle 490€
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#5
|
|||
|
|||
Niitä lähtöjä sai toyotalta erillisenä mutta hintaa oli sen verran että väänsin omaani hydrauliosista uudet vanhaan laippaan.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#6
|
|||
|
|||
joskus kaverin kanssa korjattii henkilöauton tankki sp115 epoksihartsilla. tankki puhtaaksi sisältä,jarrucleanerilla ja vimoseksi asetonilla&paineilmalla.. sit riittävästi epoksia kovetteineen tankkiin ja kääntelemään.
__________________
G Mese -89 |
#7
|
|||
|
|||
Hj61 tankin lähtöputket näyttää samanlaisilta kuin Hiluksin kuvassa oleva. Toyotalla maksoi 49€ uuden tiivisteen kanssa. Ei ollut mielestäni kallista.
|
#8
|
|||
|
|||
Joo, 2K epoksit on vallan mainioita noihin tankin paikkailuihin. Monesti kokeiltu, ihan perus vene-epoksikin kestää vuosia bensaa.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#9
|
|||
|
|||
Täyttöputken osalta osien saatavuus on joko 2 viikkoa tai valmistus lopetettu. Työmäärän lisääntymisen johdosta taidan siirtyä kokonaan toiseen polttoainetankkiin, jos laittais jonku kivan pöntön lavalle?
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#10
|
|||
|
|||
Palataan taas tähän aiheeseen. Olisko mitään järkeä rakennella uus säiliö auton lavalle jostain käytetystä (ehkä jopa rosterisesta) hydrauliöljysäiliöstä? Onko viittä vaille mielenvikanen homma ruveta pelaamaan niiden nippojen tms. vehkeiden kanssa?
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#11
|
||||
|
||||
no kyllä hydraulinippa on 100kertaa parempi ratkasu ku jotku toyotan joulutinalla juotetut laipat
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Polttoainesäiliö ~360l | Olkku | O/M/V Muut | 14 | 14.09.2013 17:53 |
Ostettu Ruosteinen vasen etulokari PAJEROON | Arska-tehtaalta | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 18.05.2012 13:42 |
Ostetaan Polttoainesäiliö lavalle | komu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 26.11.2010 07:20 |
Myyty -89 extra cab hiluxin ruosteinen lava aihio, H.20€ | Hilux_TD | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 10.08.2010 16:11 |
V: BJ40 (Kilvetön ruosteinen )> Suzuki | Roadstar | O/M/V Muut | 7 | 21.05.2005 22:57 |