|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
RUMA HJ61Auto on nimimerkki Akrapovic n vanha kauppakassi. Sen verran tietoa että kilsoja takana 515tkm, autossa sähkölasit joista kolme toimii ja keskuslukon johdot löytyvät (ei toimi). Lukkoakseleilla ihan normaalisti + vinssin ulosotto. Alla pyörii 35" mutikat. Iso, mätä, ruma ja kovaääninen kauppakassi, kerrankin rehti myyntiteksti! Heti parin päivän päästä auton ostosta laitoin rahaa haisemaan ja hain etolasta kympillä pari pulttia ja mutteria. Paksua latikkaa löytyi tallista joten pylväs pora laulamaan ja näin oli perän pidemmät riiput valmiina. vakioita n.6cm pitemmät ja korotusta tuli siitä noin puolet.. En raaskinnut laittaa kauniita keltaisia puslia jotka auton mukana seurasivat kun vanhat oli niin timmit. Kympin hinnalla muutos oli oikein ilahduttava. Tulevaisuuden haaveissa korin korotus ja peltiä reikien tilalle Pari kuvaa norsu poikasesta verryyttelemässä. Ja se etupyörä on ilmassa..
Viimeksi muokannut juuso-t : 04.05.2014 17:23 |
#2
|
|||
|
|||
SIIRTÄKÄÄ AIHE PROJEKTI PUOLELLE KIITOS
|
#3
|
||||
|
||||
Suosittelen jäykistettä riipukkeen keskelle.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#4
|
|||
|
|||
On niin paksusta latasta ettei taida tarvia jäykistettä.
|
#5
|
||||
|
||||
Latan paksuus ei auta, riipuke liikkuu suunnikkaana.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Suunnikas
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#6
|
||||
|
||||
... S I I R R E T T Y ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#7
|
|||
|
|||
Romulavalta löytyi punaiset bemari tyyliset (ilmeisesti madallusjouset). Jousten pituus 300mm. Tarkoitus olisi saada autoon ryhtiä mutta silti säilyttää jonkun näköiset maasto-ominaisuudet joustoissa. Kannattaako näitä värkätä lisäksi? Hiukan lyhennettyinä varmaanki, niin että jäisi pieni esijännitys esim 260mm, rungon ja akselin välissä nyt täysin vapaana 230mm. Ohessa pari kuvaa. Ja jos näillä saisi ryhtiä pitäisikö ottaa yksi lehti pois jottei olisi niin kova, mikä niistä, vai laskeeko perä taas? Kertokaa aloittelijalle jos on turhaa työtä! Ohessa pari kuvaa ja prototyyppi alapään ohjurista.. Ja jousi ei ole tarkoituksella lehden päällä
Viimeksi muokannut juuso-t : 05.05.2014 18:57 |
#8
|
||||
|
||||
Jäykiks noita apujousia on haukuttu, en osaa suositella.
Nykyään löytyy kaikenlaisia ilmajousia ja mulla on yksi palje keskellä toiminut hyvin.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#9
|
||||
|
||||
Itel oli tos 60ses apukierteet ja kyl se vähän jäykkä sit joustoissa oli. Mut makuasiahan se on
__________________
kyllä hojo kuljettaa |
#10
|
|||
|
|||
Korin korotus
Etolasta tilasin kangen nylonia 40€/metri tinkausten jälkeen. Kanki sahalla pätkiksi ja sorviin pyörimään palikat. 60mm palat tuli ja niille kaveriksi 10mm mattoa joten n.70cm korotus tuli. Luin hj:n korotuksesta ennen työtä, aika hyvin piti kutinsa. Pikkukepin joutui käyttää ruuvipenkissä jotta saa pykältää ja jäähdyttimen tunneli lähti mäkeen odottamaan jäähdyttimen siirtoa. Myös jarrutehostimen yksi letku vaihdettiin pitempään ja ilmanputsarin kumi letkua vähän modattiin jottei ole ihan niin kasassa. Aikaa meni työhön 7h, hiekka pihalla vesisateessa, tunkkailin pullotunkilla korin ylös.. Ihan kivasti tuli taas sitä ryhtiä ja aika pienellä budjetilla
Seuraavaksi saa värkätä takapäätä vähän korkeemmalle kierrejousin tod.näk. Ja tulossa: snorkkeli (viemäriputkesta), apinateline kaiteiden päälle sekä takapuskurin nosto ja etupuskurin teko. |
#11
|
||||
|
||||
kyllä on niin hirvee ajettava lisä kierrejousilla että. onha se halpa korotus mut hirvee ajaa asvaltilla.
|
#12
|
|||
|
|||
Eli nyt korotettu riipukkeilla ja nailonholkeilla 12cm.
Paljonko noi pyörät korottaa kun lain sallima max korotus on 10cm. maastohenkilöautossa ja 15cm maastopakettiautossa. |
#13
|
|||
|
|||
takana riiput toi pari senttiä ja nailonit 7cm. pyörien korotuksesta en tiedä, täysin laitoin vehje muutenkin, ei tätä poliiseille rakenneta
|
#14
|
||||
|
||||
Samaa mieltä, en suosittele.
__________________
__________________ "Atheism: Not to do the shit that religious do to each other." http://www.eroakirkosta.fi "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" |
#15
|
|||
|
|||
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/showthr...min+metrihinta |
#16
|
||||
|
||||
tuskinpa virkavalta auton korkeutta alkaa mittailemaan tien päällä.
ja jos on 33 otteessa niin minkä verran ne sit korottaa hojossa? ja se on aika paljon poliiseista kiinni mitä ne renkaista sanoo. yks kaunis päivä nousteen nesteellä kahvilla ja siin sit ns, tuttu paikallispoliisi ku pikkukylält ollaa niin katteli hoojiin rengas kokoa ku ol 37 al ja korkeutta (oli soa ja korinkorotus viel yhtäaikaa) nii totes vaa et nää voi viel kattoo sormien läpi et hyvä ettet mitää isoi traktorin pyöriä laittanu siin sit joku tovi asiasta jauhettiinkin ja se totes et kyl nykypäivän ainakin liikkuvat sakottaa tosi helposti liian isoista kumeista ja voi viedä kilvetkin
__________________
kyllä hojo kuljettaa |
#17
|
|||
|
|||
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=114583
Tuossa siis linkki mitä minä siihen tein aikoinaan. aivan herkku hiace tulikin vaihdossa! mahtuu prätkä kyytiin ja vähän hiljaisempi sisältä. jäin kyllä kaipaamaan sitä vihellystä ja murinaa No onneks on mopo nii saa sillä murista ja päristä! Muuttui aika paljon ryhdikkäämmäksi noilla riippujen laitolla! Onko sähköt pelittäny? Rakkaudella ja kaivaten Akrapovic |
#18
|
|||
|
|||
sähköt pelanut moitteetta! lukuunottamatta lisälaturia jonka jalka katkesi hitsisauman juurelta, vieden mukana molemmat hihnat ja palan propelista =D
|
#19
|
|||
|
|||
Virveli keulalle!
Kauan himoittu mekaaninen vinssi löytyi budjetti hintaan budjetti autoon. Mattotelinettä en halunut keulalle joten rakentaminen alkoi. Parin nautitun keskikaljan jälkeen rälläkkä käteen ja rautaa irti. Uutta rautaa ja sädetikkua perään, hyvä siitä tulee!
VINSSI SAAPUNEENA PIHALLE NEXT SÄDETIKKU RÄTISSYT JO VALMIS TUOTE. OLIS SAANUT MENNÄ SISEMMÄS MUTTA OLISI VAATINUT LIIKAA AIKAA JA HIUKSET OLIS LOPPUNUT PÄÄSTÄ JOTEN TÄHÄN PÄÄDYTTIIN Ja nyt kun vinssin peti tehty, seuraavaksi saa etsiä hj:n vinssin jottas pyörii oikein päin PERKELE! Eli nyt kelaa sisälle päin PAKILLA! Jotain muuta ratkaisua? Ja juu! Tuli vaihdettua myös kalsarinsininen volvon luxus penkki paremmin tukevaan sri primeran jakkaraan. Mahtuu muuten tälläinen ei niin raamikas vaan lähinnä keskivartalon kasvattamiseen keskittynyt suomalaisen miehen perikuvakin istumaan tuohon fyllien väliin! Viimeksi muokannut juuso-t : 07.06.2014 16:57 |
#20
|
|||
|
|||
Vaijeri kelautumaan alakautta tai 2-suuntainen ulosotto.
|
#21
|
|||
|
|||
hetkonen, ymmärsinkö nyt oikein että kun vaijerin vetää kokonaan pihalle ja laittaakin alakautta, kelaus suunta muuttuu. täytyykin tutkia mahtuuko tulemaan mukavasti. koko vastaus taisi olla sarkasmia
Viimeksi muokannut juuso-t : 04.06.2014 21:20 |
#22
|
||||
|
||||
Mahtuu vaijeri kulkemaan alakauttakun sipaiset pari senttiä tuosta alarullan takana olevasta plootusta veks.
__________________
Tiäräksää tuanoi |
#23
|
|||
|
|||
Vedä vaijeri pihalle ja kelaa sisälle 1-5 vaihteella. Näin jouduin itsekin tekemään.
|
#24
|
|||
|
|||
Vinssin testailua
Tuli testattua tuota vinssiä pienessä mäessä. Tuloksena uutta muotoilua takaluukkuun ja takalasi päreinä. Vaijerin pää oli kiinni 6mm pultilla tuon pannan sijaan jossa kaksi 8mm pulttia. Parempi jättää pari kierrosta vaijeria kelaan kuin vetää vaijeri täysin ulos, laittaa veto päälle ja hypätä ihmettelemään keulalle vinssin toimintaa jolloin tuo vaijerin pää irtoaa ja auto liukuu 10metriä päin kahta haapaa.. Toinen yläluukku on muutenkin odotellut tallissa vaihtoa, nyt vaan tarvii hommata siihen lasi
Tämmöstä tällä kertaa, harjoitukset jatkuvat |
#25
|
|||
|
|||
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty ruma avolava NYT 1300 €!!! | Jerppa | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 09.09.2013 15:04 |
Myyty king cap 2wd -85bensa ruma? ja kallis?? | kami | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 15.04.2010 15:06 |
Myydään julmetun ruma polo myynnissä kahdella kalja korilla | mehtämörö | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 08.12.2009 21:00 |
Ruma Rooveri | sippis | Chit-Chat | 11 | 19.11.2009 05:15 |
Ruma Lespo - Another True Story | tuska | Tuskan Parahdus - The True Stories | 0 | 15.02.2002 19:51 |