Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.04.2014, 23:52
Venttiseiska Venttiseiska ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.04.13
Sijainti: Huittinen, Finland
Viestit: 55
Perusasetus

Pajeron (-89) etuperän irroitus???


Otsikkohan kertoo jo melkein kaiken tarpeellisen, mutta tarkempaa tietoa tarvitsisin mm.
-vetoakselit, irtoaako niistä laippaliitoksista vai onko purettava navat?
-paljonko painaa? Ettei ole perä sylissä lattialla ihmeissään.

Kysymyksiä saattaa tulla lisää viikonlopun aikana, ma:na olis tarkoitus hakea tiheämmät perät! Vanhat (4.625) saattaa päätyä myyntiin, takaperästä vetoakseli ja/tai akselinlaippa kierossa emännän "driffailu&offailu"-harjoittelun jäljiltä...

__________________
Ammattilainen taitaa, insinööri tietää, diplomi-insinööri taitaa tietää...
http://rahti4193.kuvat.fi/kuvat/
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.04.2014, 09:46
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Perusasetus

Kyllä navat pitää irroittaa, ainakin osittain. Toinen vetari, eli keskipätkä vaatii todennäköisesti jonkinlaisen vetovasaran. Kuskin puoli irtoaa yleensä käsin reippaasti nykäisemällä. Jaksaa käsin nostella murikan.
Vai meinasitko vaihtaa akselin kuorineen? Sittenhän sitä keskipätkää ei tietty tarvitse irroitella.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.04.2014, 10:24
Venttiseiska Venttiseiska ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.04.13
Sijainti: Huittinen, Finland
Viestit: 55
Perusasetus

Koko helahoito vaihtuu...
__________________
Ammattilainen taitaa, insinööri tietää, diplomi-insinööri taitaa tietää...
http://rahti4193.kuvat.fi/kuvat/
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.04.2014, 10:28
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Perusasetus

Sitten taitaa voida jättää apukuskin puolen navan paikoilleen ja irroittaa laipasta neljä pulttia. Jonkunlainen nosturi olis varmaan hyvä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.04.2014, 09:36
Venttiseiska Venttiseiska ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.04.13
Sijainti: Huittinen, Finland
Viestit: 55
Perusasetus

Miten se Helevetin napa purkautuu???

Ei viitsisi ns mennä perse edellä puuhun ja todeta, että turhaa purkamista on tullu tehtyä!

Mitsubishi4wd.com-sivustolla oli ohjeita eri remontteihin, mutta sivut on ajettu alas...
__________________
Ammattilainen taitaa, insinööri tietää, diplomi-insinööri taitaa tietää...
http://rahti4193.kuvat.fi/kuvat/
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.04.2014, 10:23
Jartsa 74 Jartsa 74 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.11.11
Sijainti: Ylivieska
Viestit: 100
Perusasetus

Jos automaatti napalukot niin se napalukon kansi pois ja vetarin päästä lukkorengas, sen jälkeen vetari lähtee navasta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.04.2014, 12:09
Venttiseiska Venttiseiska ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.04.13
Sijainti: Huittinen, Finland
Viestit: 55
Perusasetus

Millanen se lukkorengas on, on menny viikko enempi ja vähempi takkuisasti!?

Takaperän kans meni aikaa enemmän kun tarpeeksi, mut onneks on sairauslomaa 31.7 asti, tosin 26.5 TYKS:in lisäkoilaukseen siinä menee jokunen päivä...

Nyt osais melkein silmät kiinni purkaa ja kasata takajarrut, kun 2:sta perästä ja osista rakenteli yhdet... Tosin ekalla kertaa meni automaattisäädöt väärille puolille, "muutaman" oluen vika!

Pahempi ongelma meinasi tulla kardaaninlaipasta, pitkän jako on eri kun pätkän oli tehtaan jäljiltä kiinni pitkän perän mutteri, n.1,5m jatkovarsi ja hallitunkilla n.500kg:n nosto...
__________________
Ammattilainen taitaa, insinööri tietää, diplomi-insinööri taitaa tietää...
http://rahti4193.kuvat.fi/kuvat/
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.04.2014, 13:56
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Vaikka ois manuaalist, niin sen vastinlevy on kiinnitettävä sen lukkorenkaan alle. Näin ainakin omassa Pajerossa, jossa noi neekerimallin nappikset (manuaaliset orginel).

Tuossa mallia; https://www.google.fi/search?q=lukko...07%3B133%3B133 ....

Ja siis isompi ku ei oikeesta kuvaa nyt äkkiä löytynyt. Siin alkuperäsessä on ne päät viistetty ja mukavat ottaa irti.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.04.2014, 14:30
Venttiseiska Venttiseiska ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.04.13
Sijainti: Huittinen, Finland
Viestit: 55
Perusasetus

Löytyihän se sieltä, kuivuneen vaseliinin seasta!

Nyt samalla vaivalla, kun auto on nosturilla ja itsellä on "luppoaikaa", napojen purku+puhdistus+uudelleen rasvaus...

Miten rasvarin rasva mahtais käyttäytyä noissa automaateissa, NGLI 00 tai 000-luokituksella oleva?
__________________
Ammattilainen taitaa, insinööri tietää, diplomi-insinööri taitaa tietää...
http://rahti4193.kuvat.fi/kuvat/
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 20.04.2014, 14:32
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Se talvivassu on varmasti ainaki riittävän notkeeta.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi
Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 20.04.2014, 21:50
Venttiseiska Venttiseiska ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.04.13
Sijainti: Huittinen, Finland
Viestit: 55
Perusasetus

Millä H**VETIN konstilla sen kuskinpuoleisen vetoakselin saa pois?

Apumiehen puolellahan on laippa, jossa on 4 pulttia, siitä (ainakin) aukeaa jotain???
__________________
Ammattilainen taitaa, insinööri tietää, diplomi-insinööri taitaa tietää...
http://rahti4193.kuvat.fi/kuvat/
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 20.04.2014, 23:24
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 701
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Venttiseiska Näytä viesti
Millä H**VETIN konstilla sen kuskinpuoleisen vetoakselin saa pois?

Apumiehen puolellahan on laippa, jossa on 4 pulttia, siitä (ainakin) aukeaa jotain???
Eikö vetari irtoa navan vai perän päästä? Navan puolelta isolla ulosvetäjällä, perän päästä liukuvasaralla.. noilla lähtisin kokeilee noin ens hätään...
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 21.04.2014, 11:34
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Venttiseiska Näytä viesti
Millä H**VETIN konstilla sen kuskinpuoleisen vetoakselin saa pois?

Apumiehen puolellahan on laippa, jossa on 4 pulttia, siitä (ainakin) aukeaa jotain???
Kuskin puoletla kuppin voi jättää perään kii, kuhnan aukasee suojakumin. Sit kaivaa siit etureunasta sen lukkorenkaan (lankamallia) pois eest ja vetää ulos tripodin maljastaan.

Malja voi olla lukkorenkaalla perän sisältä kii, että saa irti sitten. Mut voi muistikin heittää ku en oo omasta tuota tarvinut irrotella edes. Kumien vaihdossa vaan tuost maljasta käyttänyt akselii irti. Vai olikohan muutne vaan niin tiukka se sisäpään lankalukko ettei ilman vääntämistä tuu ulos.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 21.04.2014, 19:17
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Se kuskin puoleinen vetari irtoo ku vääntää isolla meisselillä siitä perän ja murroksen ulkokuoren välistä. Eikä ole tiukka, semmonen terävä vääntö ni irtoo helposti.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi
Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi!
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 22.04.2014, 13:46
Venttiseiska Venttiseiska ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.04.13
Sijainti: Huittinen, Finland
Viestit: 55
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_ Näytä viesti
Se kuskin puoleinen vetari irtoo ku vääntää isolla meisselillä siitä perän ja murroksen ulkokuoren välistä. Eikä ole tiukka, semmonen terävä vääntö ni irtoo helposti.
Ainoa "este" on etuperässä kiinni olevat kannakkeet...
__________________
Ammattilainen taitaa, insinööri tietää, diplomi-insinööri taitaa tietää...
http://rahti4193.kuvat.fi/kuvat/
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 22.04.2014, 18:14
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Ei se mua ainakaan haitannu...
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi
Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi!
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 22.04.2014, 19:31
Venttiseiska Venttiseiska ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.04.13
Sijainti: Huittinen, Finland
Viestit: 55
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_ Näytä viesti
Ei se mua ainakaan haitannu...
Tarvii huomenna koittaa uudempi kerta.

Ja miettiä, millai sitä kuuluu kieputella, että sen saa pois paikoiltaan, raidetanko tarvinnee otta pois kokonaan...
__________________
Ammattilainen taitaa, insinööri tietää, diplomi-insinööri taitaa tietää...
http://rahti4193.kuvat.fi/kuvat/
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 22.04.2014, 19:58
Jartsa 74 Jartsa 74 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.11.11
Sijainti: Ylivieska
Viestit: 100
Perusasetus

Kyllä se etuperä tulee sieltä alas kun ottaa perän alapuolelta poikkipalkin pois, ja samalla lailla menee paikalleenkin raidetankoa irroittamatta.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 23.04.2014, 10:38
Venttiseiska Venttiseiska ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.04.13
Sijainti: Huittinen, Finland
Viestit: 55
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jartsa 74 Näytä viesti
Kyllä se etuperä tulee sieltä alas kun ottaa perän alapuolelta poikkipalkin pois, ja samalla lailla menee paikalleenkin raidetankoa irroittamatta.
OK!

Ja se palkki pitäis "tippua" alas, kun ne 4 pulttia on pois?
__________________
Ammattilainen taitaa, insinööri tietää, diplomi-insinööri taitaa tietää...
http://rahti4193.kuvat.fi/kuvat/
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 23.04.2014, 21:19
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Vähän moskalla auttaa ni juu
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi
Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi!
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 23.04.2014, 22:29
Venttiseiska Venttiseiska ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.04.13
Sijainti: Huittinen, Finland
Viestit: 55
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_ Näytä viesti
Vähän moskalla auttaa ni juu
Selkis! Tarvii huomenna laittaa "hihat heilumaan", tänään tuli ns kiireisempää tekemistä kun naapurin mansikkatunnelin muovi (n. 12x110m!) meinas karata...
__________________
Ammattilainen taitaa, insinööri tietää, diplomi-insinööri taitaa tietää...
http://rahti4193.kuvat.fi/kuvat/
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 24.04.2014, 17:12
Venttiseiska Venttiseiska ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.04.13
Sijainti: Huittinen, Finland
Viestit: 55
Perusasetus

Onko sen vetoakselin/napalukon lukkorenkaan asennukseen jotain tiettyä "Kikka III:sta"?

Muuten alkais systeemit oleen kasassa...
__________________
Ammattilainen taitaa, insinööri tietää, diplomi-insinööri taitaa tietää...
http://rahti4193.kuvat.fi/kuvat/
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 24.04.2014, 18:25
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Eipä siihen oikeestaan, pienellä meisselillä olen ite vääntäny sen sinne.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi
Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi!
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 24.04.2014, 18:41
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Venttiseiska Näytä viesti
Onko sen vetoakselin/napalukon lukkorenkaan asennukseen jotain tiettyä "Kikka III:sta"?

Muuten alkais systeemit oleen kasassa...
Itse joko ruuvarilla tai sit hyvillä lukkorengaspihdeillä asentaen paikoilleen saanut... Kumpi löytynyt helpoiten, kun tallissa välillä hukassa joku työkalu ja silti näkösällä...
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 24.04.2014, 18:41
Bazeeba Bazeeba ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 29.01.12
Sijainti: Soini
Viestit: 280
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_ Näytä viesti
Eipä siihen oikeestaan, pienellä meisselillä olen ite vääntäny sen sinne.
Oon uhrannu yhdet levittävät lukkorengaspihdit tuohon hommaan, kärjistä ne piikit pois ja leukojen ulkoreunoihin viilalla urat, aika hyvin onnistuu.

http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Ka...t-sarja-12170/
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
pajeron etuperän nivaan waffen Tekniikka & Jutustelu 7 26.12.2013 15:27
Myydään -89 pajeron ovet Eemeli2006 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 23.01.2013 15:36
Annetaan Pajeron -89 takakitkaperä axu87 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 06.05.2012 18:42
Pajeron korin irroitus kartsa84 Tekniikka & Jutustelu 6 29.04.2008 13:57
Pajeron Startin irroitus? offipete Tekniikka & Jutustelu 12 22.02.2007 21:34


Sivu luotu: 22:46 (GMT +2).