|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Pajeron (-89) etuperän irroitus???Otsikkohan kertoo jo melkein kaiken tarpeellisen, mutta tarkempaa tietoa tarvitsisin mm. -vetoakselit, irtoaako niistä laippaliitoksista vai onko purettava navat? -paljonko painaa? Ettei ole perä sylissä lattialla ihmeissään. Kysymyksiä saattaa tulla lisää viikonlopun aikana, ma:na olis tarkoitus hakea tiheämmät perät! Vanhat (4.625) saattaa päätyä myyntiin, takaperästä vetoakseli ja/tai akselinlaippa kierossa emännän "driffailu&offailu"-harjoittelun jäljiltä...
__________________
Ammattilainen taitaa, insinööri tietää, diplomi-insinööri taitaa tietää... http://rahti4193.kuvat.fi/kuvat/ |
#2
|
||||
|
||||
Kyllä navat pitää irroittaa, ainakin osittain. Toinen vetari, eli keskipätkä vaatii todennäköisesti jonkinlaisen vetovasaran. Kuskin puoli irtoaa yleensä käsin reippaasti nykäisemällä. Jaksaa käsin nostella murikan.
Vai meinasitko vaihtaa akselin kuorineen? Sittenhän sitä keskipätkää ei tietty tarvitse irroitella. |
#3
|
|||
|
|||
Koko helahoito vaihtuu...
__________________
Ammattilainen taitaa, insinööri tietää, diplomi-insinööri taitaa tietää... http://rahti4193.kuvat.fi/kuvat/ |
#4
|
||||
|
||||
Sitten taitaa voida jättää apukuskin puolen navan paikoilleen ja irroittaa laipasta neljä pulttia. Jonkunlainen nosturi olis varmaan hyvä.
|
#5
|
|||
|
|||
Miten se Helevetin napa purkautuu???
Ei viitsisi ns mennä perse edellä puuhun ja todeta, että turhaa purkamista on tullu tehtyä! Mitsubishi4wd.com-sivustolla oli ohjeita eri remontteihin, mutta sivut on ajettu alas...
__________________
Ammattilainen taitaa, insinööri tietää, diplomi-insinööri taitaa tietää... http://rahti4193.kuvat.fi/kuvat/ |
#6
|
|||
|
|||
Jos automaatti napalukot niin se napalukon kansi pois ja vetarin päästä lukkorengas, sen jälkeen vetari lähtee navasta.
|
#7
|
|||
|
|||
Millanen se lukkorengas on, on menny viikko enempi ja vähempi takkuisasti!?
Takaperän kans meni aikaa enemmän kun tarpeeksi, mut onneks on sairauslomaa 31.7 asti, tosin 26.5 TYKS:in lisäkoilaukseen siinä menee jokunen päivä... Nyt osais melkein silmät kiinni purkaa ja kasata takajarrut, kun 2:sta perästä ja osista rakenteli yhdet... Tosin ekalla kertaa meni automaattisäädöt väärille puolille, "muutaman" oluen vika! Pahempi ongelma meinasi tulla kardaaninlaipasta, pitkän jako on eri kun pätkän oli tehtaan jäljiltä kiinni pitkän perän mutteri, n.1,5m jatkovarsi ja hallitunkilla n.500kg:n nosto...
__________________
Ammattilainen taitaa, insinööri tietää, diplomi-insinööri taitaa tietää... http://rahti4193.kuvat.fi/kuvat/ |
#8
|
|||
|
|||
Vaikka ois manuaalist, niin sen vastinlevy on kiinnitettävä sen lukkorenkaan alle. Näin ainakin omassa Pajerossa, jossa noi neekerimallin nappikset (manuaaliset orginel).
Tuossa mallia; https://www.google.fi/search?q=lukko...07%3B133%3B133 .... Ja siis isompi ku ei oikeesta kuvaa nyt äkkiä löytynyt. Siin alkuperäsessä on ne päät viistetty ja mukavat ottaa irti. |
#9
|
|||
|
|||
Löytyihän se sieltä, kuivuneen vaseliinin seasta!
Nyt samalla vaivalla, kun auto on nosturilla ja itsellä on "luppoaikaa", napojen purku+puhdistus+uudelleen rasvaus... Miten rasvarin rasva mahtais käyttäytyä noissa automaateissa, NGLI 00 tai 000-luokituksella oleva?
__________________
Ammattilainen taitaa, insinööri tietää, diplomi-insinööri taitaa tietää... http://rahti4193.kuvat.fi/kuvat/ |
#10
|
|||
|
|||
Se talvivassu on varmasti ainaki riittävän notkeeta.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
#11
|
|||
|
|||
Millä H**VETIN konstilla sen kuskinpuoleisen vetoakselin saa pois?
Apumiehen puolellahan on laippa, jossa on 4 pulttia, siitä (ainakin) aukeaa jotain???
__________________
Ammattilainen taitaa, insinööri tietää, diplomi-insinööri taitaa tietää... http://rahti4193.kuvat.fi/kuvat/ |
#12
|
|||
|
|||
Eikö vetari irtoa navan vai perän päästä? Navan puolelta isolla ulosvetäjällä, perän päästä liukuvasaralla.. noilla lähtisin kokeilee noin ens hätään...
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! |
#13
|
|||
|
|||
Lainaus:
Malja voi olla lukkorenkaalla perän sisältä kii, että saa irti sitten. Mut voi muistikin heittää ku en oo omasta tuota tarvinut irrotella edes. Kumien vaihdossa vaan tuost maljasta käyttänyt akselii irti. Vai olikohan muutne vaan niin tiukka se sisäpään lankalukko ettei ilman vääntämistä tuu ulos. |
#14
|
|||
|
|||
Se kuskin puoleinen vetari irtoo ku vääntää isolla meisselillä siitä perän ja murroksen ulkokuoren välistä. Eikä ole tiukka, semmonen terävä vääntö ni irtoo helposti.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
#15
|
|||
|
|||
Ainoa "este" on etuperässä kiinni olevat kannakkeet...
__________________
Ammattilainen taitaa, insinööri tietää, diplomi-insinööri taitaa tietää... http://rahti4193.kuvat.fi/kuvat/ |
#16
|
|||
|
|||
Ei se mua ainakaan haitannu...
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
#17
|
|||
|
|||
Tarvii huomenna koittaa uudempi kerta.
Ja miettiä, millai sitä kuuluu kieputella, että sen saa pois paikoiltaan, raidetanko tarvinnee otta pois kokonaan...
__________________
Ammattilainen taitaa, insinööri tietää, diplomi-insinööri taitaa tietää... http://rahti4193.kuvat.fi/kuvat/ |
#18
|
|||
|
|||
Kyllä se etuperä tulee sieltä alas kun ottaa perän alapuolelta poikkipalkin pois, ja samalla lailla menee paikalleenkin raidetankoa irroittamatta.
|
#19
|
|||
|
|||
Lainaus:
Ja se palkki pitäis "tippua" alas, kun ne 4 pulttia on pois?
__________________
Ammattilainen taitaa, insinööri tietää, diplomi-insinööri taitaa tietää... http://rahti4193.kuvat.fi/kuvat/ |
#20
|
|||
|
|||
Vähän moskalla auttaa ni juu
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
#21
|
|||
|
|||
Selkis! Tarvii huomenna laittaa "hihat heilumaan", tänään tuli ns kiireisempää tekemistä kun naapurin mansikkatunnelin muovi (n. 12x110m!) meinas karata...
__________________
Ammattilainen taitaa, insinööri tietää, diplomi-insinööri taitaa tietää... http://rahti4193.kuvat.fi/kuvat/ |
#22
|
|||
|
|||
Onko sen vetoakselin/napalukon lukkorenkaan asennukseen jotain tiettyä "Kikka III:sta"?
Muuten alkais systeemit oleen kasassa...
__________________
Ammattilainen taitaa, insinööri tietää, diplomi-insinööri taitaa tietää... http://rahti4193.kuvat.fi/kuvat/ |
#23
|
|||
|
|||
Eipä siihen oikeestaan, pienellä meisselillä olen ite vääntäny sen sinne.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
#24
|
|||
|
|||
Itse joko ruuvarilla tai sit hyvillä lukkorengaspihdeillä asentaen paikoilleen saanut... Kumpi löytynyt helpoiten, kun tallissa välillä hukassa joku työkalu ja silti näkösällä...
|
#25
|
|||
|
|||
Lainaus:
http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Ka...t-sarja-12170/ |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
pajeron etuperän nivaan | waffen | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 26.12.2013 15:27 |
Myydään -89 pajeron ovet | Eemeli2006 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 23.01.2013 15:36 |
Annetaan Pajeron -89 takakitkaperä | axu87 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 06.05.2012 18:42 |
Pajeron korin irroitus | kartsa84 | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 29.04.2008 13:57 |
Pajeron Startin irroitus? | offipete | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 22.02.2007 21:34 |