|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
onko suzukista oikiasti maastoonolen harkinnut suzuki sjtä jo kauan mutta viimme kerralla maastoilemassa sellanen oli joukos ja oli aika onneton vehje takaatulevalle katsojalle ..kertokaas ny sj omistajat käyttökokemuksia maastosta ja maantiestä..kuinka saako sjhin asetettua laillisesti jonkun pikkudieselin???
__________________
harmaatalous kultainen tulevaisuus Viimeksi muokannut kona : 07.03.2014 22:45 |
#2
|
||||
|
||||
On siitä. Uudemmissa on jo kierrejouset ja meni omasta mielestä vakiona ihan hyvin, verrattuna toyotaan. Kone noissa on aivan hengetön, uudemmissakin, siksi toyota on parempi
|
#3
|
|||
|
|||
kyllä kai se kuljettajastakin on kiinni aikapaljon muistan aikanaan yhde foffi miehen rääkänneen virojoella vakio suitsalla samat urat kun me ns.oikeilla maastureilla
|
#4
|
||||
|
||||
no ensimmäisen 50m jäkeen suikka oli ristiriipunnas ja matkaa oli jäljellä 5km joten oli aika pitkä reissu itsellä patrolli soalla ja 37 kumeksilla mutta ei ole katuystävällinen joten sen takia pieni metsästys/offi auto olis hakuses mutta suzukeista ei oo mitään kokemusta
__________________
harmaatalous kultainen tulevaisuus |
#5
|
||||
|
||||
ja jos jollain pyörii tekniikalta kunnossa oleva sj kopalla ja rungolla ei niin väliä kun kemppi pysyy kädes eli voi yrittää kaupata mutta ensin haluan käyttäjäkokemusia
__________________
harmaatalous kultainen tulevaisuus |
#6
|
||||
|
||||
Tämän allekirjoitan... Toki se myös vaikuttaa että miten autoa on rakennettu, yleensä ne eniten maastoliikkuvuuteen vaikuttavat muutokset eivät näy päällepäin
|
#7
|
|||
|
|||
Mulla on susnuki metsästys/offiautona ja hyvä se on siinä hommassa. Offaamassa riittää lyhyemmät välitykset ja kemppi perään niin hyvin menee. Mut mut ei sitä kyllä maantiellä voi oikein kehua. Mä ajan kaikki ajot sillä kun oon vähän omituinen, mutta ei oo koskaan pelottanut tien päällä niin paljon kun sillon kun kävin suikalla motarilla
__________________
Salon Seudun Offroad Ry |
#8
|
||||
|
||||
Tänään just kävin heittämässä kylärallia tolla omalla susukilla.( Sj 413 johon vaihdoin 92vm samurain ruiskumoottorin )
Pikkuteitä kaupunkiin ja moottoritietä takas --> no problem ja motarilla ei edes pelottanut (nopeus n.90km/H) Auto ei voblaile yhtään 235/75 r15 insa turbo rengastuksella vaikka painoja ei oo vanteissa. Noi renkaat on otteessa. Itsellä auton valintaan vaikutti se kuinka halpa on pitää eli trafin lasku n.120e/vuosi ja liikennevakuutus n.200e/vuosi 2" jousikorotuksella ja kunnon renkailla niin menee jo niin hyvin ettei uskokkaan. Sehän on tietysti ihan kiinni siitä mitä haluaa
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 Viimeksi muokannut Kekkeruusi : 08.03.2014 01:00 |
#9
|
||||
|
||||
mitä noita "maastureita"tullu seurattua vuosien aikana, ni yhtenä parhaista aihioista pitäisin samuraita, eikä mielipide johdu siitä, että itellä samurai on, vaan siitä että lähes vakiona menee paremmin, ku moni muu enemmän rakennettu.
ainut lähes pakollinen on välitysten vaihto(oma mielipide) ni mulavampi ajella ja huomattavasti vähemmän kytkin remontteja. eihän se ns.isolla tiellä mikään unelma ole mutta kyllä sillä sieläkin pärjää. ja sj413 ja 410 tulevat hyvinä kakkosvaihtoehtona
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#10
|
||||
|
||||
Jokaista autoa joutuu vähän jalostamaan että se etenee kohtuullisesti ja vaivatta metsässä.
|
#11
|
||||
|
||||
Perus kemppi takaperään ja välitykset jakolootaan niin pääsee aika pitkälle, tosin joskus se lähtee kuitenkin lapasesta.....
suzuki on pieni ja ketterä. sillä kiertää kivet ja kannot ,kuin taas isot ajaa yli ja on pohjastaan kiinni. Suurin osa kuitenkin auton etenemisetä on kiinni ratin ja penkin välissä.... |
#12
|
|||
|
|||
Lainaus:
Suzukista saa suhteellisen pikkurahalla etenevän maaastopelin. 31" renkaat, välitettty jakis niin suszka alkas olemaan toimiva konsepti. Takalukko jelppaa suhteellisen hemmetisti etenemistä. Tietysti jos ei kehtaa ajaa pienemmillä renkailla kun 37" niin sillon suikkeli saattaa olla väärä peli |
#13
|
||||
|
||||
kyl zuhero (sj410) on mahtawa peli, omassakii välitetty jakoloota ja isommat pyörät. kyllä sillä pääs toissatalven lumilla tojotaa vetämään poies pinteestä ja sen jälkee ajeltii samasta paikasta ylitte notta ei mittää =0)##. maantiellähää ei oo mikää maaliman mukavin mutta kyllä semmosta 50 kilsan työmatkaakin olen sillä tyrkänny. mettässä on vallan hyvä ja vaikka yksikseen sen punnertaa kannon nenästä, toisin kun nuita maastobusseja.
__________________
kötköttimet on kivoja |
#14
|
||||
|
||||
HJ kuskina oon kadehtinu suzun ketteryyttä, murrosten takia oon rajoittanu kääntyvyyttä ja välillä jää kiinni paikkaan josta vakiosuzu mahtuu läpi.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#15
|
||||
|
||||
Miten niin? Hyvin sen kokoset suitsaankin sopii.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#16
|
||||
|
||||
No tuohan ei kerro auton toimivuudesta maastossa mitään, lähinnä kuljettajan virheestä ajolinjan suhteen.
Hyviä vehkeitä Suzukit on, onhan tuo mun Dodgekin nyitty pois metästä Suzukilla kun etukardaani läks irti
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#17
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
harmaatalous kultainen tulevaisuus |
#18
|
||||
|
||||
Kaveri on ainakin laittanut wolkkarin 1,6tdi padan sj413 pellin alle ja muutoskatsastanut sen, eli nou problem
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
#19
|
||||
|
||||
Tässä ei oo kuin 35" renkaat ja pensselien pesuallas konehuoneessa, eikä ole edes SOA.
http://www.youtube.com/watch?v=NFRSF8m6D0Q Mieti ku tohon laittas vielä 37" pyörät, SOAn ja diesel koneen, kyllä muuten lähtis! |
#20
|
|||
|
|||
Niin ja Tonttilan Lasselta voi kysellä suzukin kyvystä edetä ojan toisellapuolella.
Muistaakseni Lassen safarisuikka on ollu täällä myynnissä. |
#21
|
|||
|
|||
Itselläni ekana autona oli Suzuki Sj413 2" korotuksella ja karkeilla 30" renkailla. Maantiellä oli hyvä ajaa 80 km vauhtia ja maastossa meni todella hyvin vaikkei lukkoja ollut. Omen:n alustassa riitti joustot aika mukavasti olikohan 60 cm korkealla kivellä pyörä niin takatassut oli vielä maassa kiinni. Moottori veti pirteästi kun oli jakiksen välityksiä mutettu ja 80 vauhdissa ei ihan pahasti viel huutanu leipää 5. vaihteella. Vinssi pelasti monesta paikasta mis lukkoa olis kaivannut että pärjäs kohtuu hyvin.
Isäukolla on Suzuki Jimny eli tästä vanhasta päivitetty versio kierrejousilla. Voimaa moottorissa hyvin ja vakiomaasturiks vakiorenkailla menee kuivalla kelillä yllättävän pahoihin paikkoihin. Paineilmakäyttöiset napalukot plussaa. Tiedä saisiko samasta kompurasta ilmaa myös lukolle jos alkaisi rakentamaan... Nykyinen auto on 86 hilux karkeilla kumeilla ja korotuksilla ja täytyy sanoa että se minne hiluxin kanssa mennä möyräsin lumiketjut etupyörissä mäkeä ylös kun ei muuten noussut niin isän Jimny tuli perässä pelkät hakkapeliitat alla ja puolet pienemmällä maavaralla. Että kyllä itse ainakin pidän Suzukia erinomaisena maastossa ja tuosta uudemmasta saisi rakennettua tiellekkin varmaan ihan hyvän pelin ajaa. Joustavuus vanhemmassa suizan lehtijousisessakin (kevyt nini pärjää ohkasilla pakoilla) aivan eriluokkaa alustasarjalla kuin esim tuossa kuormajousisessa hiluxissa missä tassut tuppaa nousee aika helposti ristiriippuun. Kulut verrattain hyvin pienet verrattuna näihi "pakuihin" jossa veromuutos toi kokonaismassaan perustuvan ajoneuvoveron mikä on aivan kohtuuton. Et ilman muuta suikka jos vaan on vähä rahkeita parannella ja tietty nuo uudemmat on vielä aika hinnoissaan.. |
#22
|
||||
|
||||
SJ on tylsä auto ajaa isompien letkassa....
Kiertää esteet ja kelluu pintoja pitkin, kun muut kaivaa pohjia myöten. Noin niinkun empiirisesti kerrottuna.
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#23
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#24
|
||||
|
||||
Tämä on niin totta. Piristystä touhuun tuo välillä se, kun auttelee muita
__________________
Tumpula Racing Team |
#25
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ja mitä tähän alkuperäiseen kysymykseen tulee, niin Suzukit on PARHAITA MAASTOAUTOJA osaavissa käsissä! Vastaväitteitä ei hyväksytä!
__________________
-Pauli- |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Suzukista osia | Hartzaq | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 08.09.2009 19:23 |
Suzukista kysymyksiä | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 16.02.2006 10:59 |
suzukista??? | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 02.10.2005 20:38 | |
Suzukista diisseli. | Timbba | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 07.03.2005 13:40 |
suzukista | suzukimiäs | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 04.07.2004 11:47 |