Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.03.2014, 21:56
kona:n Avatar
kona kona ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.04.10
Sijainti: lapua
Viestit: 148
Perusasetus

onko suzukista oikiasti maastoon


olen harkinnut suzuki sjtä jo kauan mutta viimme kerralla maastoilemassa sellanen oli joukos ja oli aika onneton vehje takaatulevalle katsojalle ..kertokaas ny sj omistajat käyttökokemuksia maastosta ja maantiestä..kuinka saako sjhin asetettua laillisesti jonkun pikkudieselin???

__________________
harmaatalous kultainen tulevaisuus

Viimeksi muokannut kona : 07.03.2014 22:45
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.03.2014, 22:01
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

On siitä. Uudemmissa on jo kierrejouset ja meni omasta mielestä vakiona ihan hyvin, verrattuna toyotaan. Kone noissa on aivan hengetön, uudemmissakin, siksi toyota on parempi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.03.2014, 22:02
VOLIATTI VOLIATTI ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.02.09
Sijainti: vantaa
Viestit: 741
Perusasetus

kyllä kai se kuljettajastakin on kiinni aikapaljon muistan aikanaan yhde foffi miehen rääkänneen virojoella vakio suitsalla samat urat kun me ns.oikeilla maastureilla
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.03.2014, 22:10
kona:n Avatar
kona kona ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.04.10
Sijainti: lapua
Viestit: 148
Perusasetus

no ensimmäisen 50m jäkeen suikka oli ristiriipunnas ja matkaa oli jäljellä 5km joten oli aika pitkä reissu itsellä patrolli soalla ja 37 kumeksilla mutta ei ole katuystävällinen joten sen takia pieni metsästys/offi auto olis hakuses mutta suzukeista ei oo mitään kokemusta
__________________
harmaatalous kultainen tulevaisuus
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.03.2014, 22:12
kona:n Avatar
kona kona ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.04.10
Sijainti: lapua
Viestit: 148
Perusasetus

ja jos jollain pyörii tekniikalta kunnossa oleva sj kopalla ja rungolla ei niin väliä kun kemppi pysyy kädes eli voi yrittää kaupata mutta ensin haluan käyttäjäkokemusia
__________________
harmaatalous kultainen tulevaisuus
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.03.2014, 22:14
Hencca:n Avatar
Hencca Hencca ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sodankylä, Finland.
Viestit: 488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VOLIATTI Näytä viesti
kyllä kai se kuljettajastakin on kiinni aikapaljon
Tämän allekirjoitan... Toki se myös vaikuttaa että miten autoa on rakennettu, yleensä ne eniten maastoliikkuvuuteen vaikuttavat muutokset eivät näy päällepäin
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.03.2014, 22:47
Jussi Heinonen Jussi Heinonen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Salo
Viestit: 434
Perusasetus

Mulla on susnuki metsästys/offiautona ja hyvä se on siinä hommassa. Offaamassa riittää lyhyemmät välitykset ja kemppi perään niin hyvin menee. Mut mut ei sitä kyllä maantiellä voi oikein kehua. Mä ajan kaikki ajot sillä kun oon vähän omituinen, mutta ei oo koskaan pelottanut tien päällä niin paljon kun sillon kun kävin suikalla motarilla
__________________
Salon Seudun Offroad Ry
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.03.2014, 00:57
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Tänään just kävin heittämässä kylärallia tolla omalla susukilla.( Sj 413 johon vaihdoin 92vm samurain ruiskumoottorin )
Pikkuteitä kaupunkiin ja moottoritietä takas --> no problem ja motarilla ei edes pelottanut (nopeus n.90km/H)

Auto ei voblaile yhtään 235/75 r15 insa turbo rengastuksella vaikka painoja ei oo vanteissa. Noi renkaat on otteessa.

Itsellä auton valintaan vaikutti se kuinka halpa on pitää eli trafin lasku n.120e/vuosi ja liikennevakuutus n.200e/vuosi

2" jousikorotuksella ja kunnon renkailla niin menee jo niin hyvin ettei uskokkaan.


Sehän on tietysti ihan kiinni siitä mitä haluaa
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410

Viimeksi muokannut Kekkeruusi : 08.03.2014 01:00
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.03.2014, 01:22
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

mitä noita "maastureita"tullu seurattua vuosien aikana, ni yhtenä parhaista aihioista pitäisin samuraita, eikä mielipide johdu siitä, että itellä samurai on, vaan siitä että lähes vakiona menee paremmin, ku moni muu enemmän rakennettu.
ainut lähes pakollinen on välitysten vaihto(oma mielipide) ni mulavampi ajella ja huomattavasti vähemmän kytkin remontteja.
eihän se ns.isolla tiellä mikään unelma ole mutta kyllä sillä sieläkin pärjää.
ja sj413 ja 410 tulevat hyvinä kakkosvaihtoehtona
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.03.2014, 01:56
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.043
Perusasetus

Jokaista autoa joutuu vähän jalostamaan että se etenee kohtuullisesti ja vaivatta metsässä.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 08.03.2014, 04:05
karvanoppa:n Avatar
karvanoppa karvanoppa ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.05.07
Sijainti: Kausala, Finland.
Viestit: 2.268
Perusasetus

Perus kemppi takaperään ja välitykset jakolootaan niin pääsee aika pitkälle, tosin joskus se lähtee kuitenkin lapasesta.....

suzuki on pieni ja ketterä. sillä kiertää kivet ja kannot ,kuin taas isot ajaa yli ja on pohjastaan kiinni.

Suurin osa kuitenkin auton etenemisetä on kiinni ratin ja penkin välissä....
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 08.03.2014, 07:32
Murros Murros ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.08.11
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 719
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kona Näytä viesti
no ensimmäisen 50m jäkeen suikka oli ristiriipunnas ja matkaa oli jäljellä 5km joten oli aika pitkä reissu itsellä patrolli soalla ja 37 kumeksilla mutta ei ole katuystävällinen joten sen takia pieni metsästys/offi auto olis hakuses mutta suzukeista ei oo mitään kokemusta
Jos SOA patrollia 37"renkailla jos lähtee vertaamaan vakio 410 suskaan niin sillon ollaan hakoteillä. Kyllä suikalla pääsee, kuljettajastahan se on useasti kiinni ja ajotaidoista.
Suzukista saa suhteellisen pikkurahalla etenevän maaastopelin.
31" renkaat, välitettty jakis niin suszka alkas olemaan toimiva konsepti. Takalukko jelppaa suhteellisen hemmetisti etenemistä.
Tietysti jos ei kehtaa ajaa pienemmillä renkailla kun 37" niin sillon suikkeli saattaa olla väärä peli
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 08.03.2014, 07:44
hazzinen:n Avatar
hazzinen hazzinen ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.01.06
Sijainti: Heinola, Finland.
Viestit: 927
Perusasetus

kyl zuhero (sj410) on mahtawa peli, omassakii välitetty jakoloota ja isommat pyörät. kyllä sillä pääs toissatalven lumilla tojotaa vetämään poies pinteestä ja sen jälkee ajeltii samasta paikasta ylitte notta ei mittää =0)##. maantiellähää ei oo mikää maaliman mukavin mutta kyllä semmosta 50 kilsan työmatkaakin olen sillä tyrkänny. mettässä on vallan hyvä ja vaikka yksikseen sen punnertaa kannon nenästä, toisin kun nuita maastobusseja.
__________________
kötköttimet on kivoja
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 08.03.2014, 08:42
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

HJ kuskina oon kadehtinu suzun ketteryyttä, murrosten takia oon rajoittanu kääntyvyyttä ja välillä jää kiinni paikkaan josta vakiosuzu mahtuu läpi.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 08.03.2014, 08:52
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Murros Näytä viesti
Tietysti jos ei kehtaa ajaa pienemmillä renkailla kun 37" niin sillon suikkeli saattaa olla väärä peli
Miten niin? Hyvin sen kokoset suitsaankin sopii.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 08.03.2014, 10:30
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.606
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kona Näytä viesti
no ensimmäisen 50m jäkeen suikka oli ristiriipunnas
No tuohan ei kerro auton toimivuudesta maastossa mitään, lähinnä kuljettajan virheestä ajolinjan suhteen.

Hyviä vehkeitä Suzukit on, onhan tuo mun Dodgekin nyitty pois metästä Suzukilla kun etukardaani läks irti
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 08.03.2014, 10:50
kona:n Avatar
kona kona ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.04.10
Sijainti: lapua
Viestit: 148
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Murros Näytä viesti
Jos SOA patrollia 37"renkailla jos lähtee vertaamaan vakio 410 suskaan niin sillon ollaan hakoteillä. Kyllä suikalla pääsee, kuljettajastahan se on useasti kiinni ja ajotaidoista.
Suzukista saa suhteellisen pikkurahalla etenevän maaastopelin.
31" renkaat, välitettty jakis niin suszka alkas olemaan toimiva konsepti. Takalukko jelppaa suhteellisen hemmetisti etenemistä.
Tietysti jos ei kehtaa ajaa pienemmillä renkailla kun 37" niin sillon suikkeli saattaa olla väärä peli
joo niinhän se kyllä on mutta se tuntu niin pirun onnettomalta maastossa johtunee kyllä omasta ajopelistä mutta kumminki.eikä muuten ollu vakiosuikka 31 kumekset ja hieman korotettu ...saako noihin sjhin nokipöllyä asennettua laillisesti en oikeen koskaan oo tykänny laittaa pensalennkkareita jalkaan
__________________
harmaatalous kultainen tulevaisuus
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 08.03.2014, 11:02
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Kaveri on ainakin laittanut wolkkarin 1,6tdi padan sj413 pellin alle ja muutoskatsastanut sen, eli nou problem
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 08.03.2014, 12:27
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.043
Perusasetus

Tässä ei oo kuin 35" renkaat ja pensselien pesuallas konehuoneessa, eikä ole edes SOA.
http://www.youtube.com/watch?v=NFRSF8m6D0Q
Mieti ku tohon laittas vielä 37" pyörät, SOAn ja diesel koneen, kyllä muuten lähtis!
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 08.03.2014, 16:01
Murros Murros ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.08.11
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 719
Perusasetus

Niin ja Tonttilan Lasselta voi kysellä suzukin kyvystä edetä ojan toisellapuolella.
Muistaakseni Lassen safarisuikka on ollu täällä myynnissä.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 08.03.2014, 21:44
Pölli Pölli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.13
Sijainti: Orivesi Finland
Viestit: 102
Perusasetus

Itselläni ekana autona oli Suzuki Sj413 2" korotuksella ja karkeilla 30" renkailla. Maantiellä oli hyvä ajaa 80 km vauhtia ja maastossa meni todella hyvin vaikkei lukkoja ollut. Omen:n alustassa riitti joustot aika mukavasti olikohan 60 cm korkealla kivellä pyörä niin takatassut oli vielä maassa kiinni. Moottori veti pirteästi kun oli jakiksen välityksiä mutettu ja 80 vauhdissa ei ihan pahasti viel huutanu leipää 5. vaihteella. Vinssi pelasti monesta paikasta mis lukkoa olis kaivannut että pärjäs kohtuu hyvin.

Isäukolla on Suzuki Jimny eli tästä vanhasta päivitetty versio kierrejousilla. Voimaa moottorissa hyvin ja vakiomaasturiks vakiorenkailla menee kuivalla kelillä yllättävän pahoihin paikkoihin. Paineilmakäyttöiset napalukot plussaa. Tiedä saisiko samasta kompurasta ilmaa myös lukolle jos alkaisi rakentamaan...

Nykyinen auto on 86 hilux karkeilla kumeilla ja korotuksilla ja täytyy sanoa että se minne hiluxin kanssa mennä möyräsin lumiketjut etupyörissä mäkeä ylös kun ei muuten noussut niin isän Jimny tuli perässä pelkät hakkapeliitat alla ja puolet pienemmällä maavaralla.

Että kyllä itse ainakin pidän Suzukia erinomaisena maastossa ja tuosta uudemmasta saisi rakennettua tiellekkin varmaan ihan hyvän pelin ajaa. Joustavuus vanhemmassa suizan lehtijousisessakin (kevyt nini pärjää ohkasilla pakoilla) aivan eriluokkaa alustasarjalla kuin esim tuossa kuormajousisessa hiluxissa missä tassut tuppaa nousee aika helposti ristiriippuun. Kulut verrattain hyvin pienet verrattuna näihi "pakuihin" jossa veromuutos toi kokonaismassaan perustuvan ajoneuvoveron mikä on aivan kohtuuton.

Et ilman muuta suikka jos vaan on vähä rahkeita parannella ja tietty nuo uudemmat on vielä aika hinnoissaan..
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 08.03.2014, 22:04
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

SJ on tylsä auto ajaa isompien letkassa....

Kiertää esteet ja kelluu pintoja pitkin, kun muut kaivaa pohjia myöten.

Noin niinkun empiirisesti kerrottuna.
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 08.03.2014, 22:17
ana4x4 ana4x4 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.03.09
Sijainti: Lapua
Viestit: 34
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kona Näytä viesti
olen harkinnut suzuki sjtä jo kauan mutta viimme kerralla maastoilemassa sellanen oli joukos ja oli aika onneton vehje takaatulevalle katsojalle ..kertokaas ny sj omistajat käyttökokemuksia maastosta ja maantiestä..kuinka saako sjhin asetettua laillisesti jonkun pikkudieselin???
Pitää vissihi ruuvvata etukartaani kiinni nii mennää koittamaa!
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 09.03.2014, 08:14
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.314
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Reetu Näytä viesti
SJ on tylsä auto ajaa isompien letkassa....

Kiertää esteet ja kelluu pintoja pitkin, kun muut kaivaa pohjia myöten.

Noin niinkun empiirisesti kerrottuna.
Tämä on niin totta. Piristystä touhuun tuo välillä se, kun auttelee muita
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 09.03.2014, 09:41
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.220
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pölli Näytä viesti
Paineilmakäyttöiset napalukot plussaa. Tiedä saisiko samasta kompurasta ilmaa myös lukolle jos alkaisi rakentamaan..
Pienenä korjauksena, napalukot on alipaineella toimivat, eli ei sieltä mitään kompuraa löydy.

Ja mitä tähän alkuperäiseen kysymykseen tulee, niin Suzukit on PARHAITA MAASTOAUTOJA osaavissa käsissä! Vastaväitteitä ei hyväksytä!
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Suzukista osia Hartzaq O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 08.09.2009 19:23
Suzukista kysymyksiä Nerd-O Tekniikka & Jutustelu 24 16.02.2006 10:59
suzukista??? Tekniikka & Jutustelu 10 02.10.2005 20:38
Suzukista diisseli. Timbba Tekniikka & Jutustelu 7 07.03.2005 13:40
suzukista suzukimiäs Tekniikka & Jutustelu 0 04.07.2004 11:47


Sivu luotu: 22:14 (GMT +2).