|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Kysymys lock right asiantuntijoilleEli sj 410 hin laitoin rich diamontin lukon .. Pitää helvetin hyvin mutta ei vapauta käännöksissä ollenkaan.... Pöydällä koikeilin vetareilla ja toimi niinkuin ajatus. Nyt kun laitoin kiinni ei yhtää anna myöten .kun pyörittää pyärää toiseen suunta... Asvaltillakin vaan kuopii sisäpyörä eli 100 prosentisesti lukossa koko ajan , mikä meni pieleen
__________________
sj-410 Viimeksi muokannut jousipakka : 08.02.2014 07:01 |
#2
|
||||
|
||||
pyödällä kokeiltiin vetareilla lukkoa pyöritellä murikassa niin toiminiinkuin pitikin ja kun laitoin kiinni ei vapauta ollenkaa .....
__________________
sj-410 |
#3
|
||||
|
||||
Olisko akseliputki vääntynyt, jolloin vetarit tulee hieman vinossa lukon "poskirattaisiin" ja pakottaa niitä vinoon jolloin hampaat eivät mahdu toisensa ohi enää?
|
#4
|
||||
|
||||
Olisko tästä apuja: http://www.kenbeach.com/sammy_lock_right_install.htm
__________________
Tumpula Racing Team |
#5
|
||||
|
||||
Voi se tuostakin johtua.... ajattelis vaan jotta olis oirinu muutenki jotenki
__________________
sj-410 |
#6
|
||||
|
||||
Asia on tietysi muuten varmaan normaali. Mutta se lukko on oikiasti 22pooriselle suzukin vetoaksilalle ja tuos on takana26 vaihdettiin omat poskirattaat muuten sama. Mutta kun se pöydällä toimi. !!!;(enkäsitä mikä siinä voi olla.?pitää pistää palooksi ja katoa perkeles. Joku tälläänen täytyy olla jotta vetari esim olis normaalia pidempi tai jotakien tierä...
__________________
sj-410 |
#7
|
|||
|
|||
Eihän sulla ollut neliveto päällä? taikka paikallaan kokeillessa vaihde/kardaanikäsijarru päällä.
Ja jos on tuon linkin mukainen lukko, niin siinähän ei ole tasauspyörästöä ollenkaan, vaan räikkämekanismi, joka päästää hampaat hyppimään yli, silloin kun jompikumpi vetoakseli pyörii nopeammin kuin tasuspyörästön kuoret. |
#8
|
||||
|
||||
lyhyesti.. lockright "lukittuu" kun saa voimaa. eli kun pinjonilta tulee liikettä keskitapille, keskitappi siirtää lukon hampaat kiinni. kaartaessa ilman vetoa pitäisi hampaiden olla irti toisistaan. pienestä välyksestä sivuhampaiden välilä johtuen pienikin voima pinjonilta keskitapille pitää lukon kiinni.
__________________
------------------------------------ Etelä-Suomen Offroad ry ------------------------------------ |
#9
|
||||
|
||||
joo kyllä tämän lukon toiminta periaate on tuttu, mutta kun se ei toimi oikeen kun laiton perän kiinni, eli kaarteessa ilman vetoa hampaat ei irtoa.vaikka se toimi täydellisesti eli irrotti kun kokeiltiin murikka viilapenkis ja pyörittelin vetareita toinen vetopäällä ja jne jne... joku rupiaa ahdistamaan kun sen laittoi kiinni akseliin ja vetarit paikoilleen.. onkohan sj:tä aikanaan tehty eri pituisilla vetareilla??
__________________
sj-410 |
#10
|
||||
|
||||
Kokeile ottaa shimmit pois välistä kokonaan. Epäillään edelleen oman lockrightini toimimattomuuteen juuri noita shimmejä. Ei pääse tarpeeksi pakoon hampaat, ja sitä myötä lukossa 100% ja ihan aina. Jumalattoman paukkeen saattelemana oma Vitara meni mutkat, vaikkakin vasta 4000km sisäänajon jälkeen! Faijan kanssa levitettiin lukkomurikka pöydälle, eikä sisältä löytynyt yhtään kulunutta/vaurioitunutta osaa. Nämä vaan on liian simppeleitä.
Jos kokeilet, kerro miten vaikutti/vaikuttiko. Itse en ehtinyt asentaa lukkoa uudestaan, joten ajelen nyt vakioperällä. Toivottavasti tästä oli edes jotain apua. |
#11
|
||||
|
||||
Joo kyllä itsekkn tälläistä ajattelin.... Pirukun mulla on sellaanen muisti kuva että joku täälä on joskus väitti että tämän auton jossain eri vuosimalleiSsa olisi ollut eti mittaisia vetareita.ja simmi levy epäilys
oli itelläkin mieles. Otettiin vaan jo yhdet pois.. Edelleen tuntuu vaan niin kummalliselta kun sse toimi pöydällä. Mutta ei paikallaan ollessan jotenkin ne vetafrit sitä on pakko ahdistaa... Mutta kerron kyllä ku joskus kerkiää sen avata
__________________
sj-410 |
#12
|
|||
|
|||
Luullakseni vetarin pituudella ei ole merkitystä ellei boorit lopu kesken.Vetari makaa maksimissaan ristikkotappeja vastaan. Tosiaan päätettiin kokeilla keväällä ilman shimmejä. Tuossa Down:in tapauksessa jumitti vain oikealle käännyttäessä. Mitään näkyvää vikaa/kulumaa ei havaittu. Itsellä Grand Cherokeessa vastaava ja toimii erittäin hyvin.
Viimeksi muokannut khager : 12.02.2014 20:15 |
#13
|
|||
|
|||
Lock Right
Joulupyhinä laitin omaan Suitsaan (410) Ricmondin Lock Rightin. Ainoa ongelma oli pulikka, johon tulee ristikkotapit. Toiseltapuolelta pulikkaa joutui hiomaan tavaraa jonkunverran pois, että sai tarpeeksi välystä. Toisella puolella välys oli ok.
Kun välystä ei ollut tarpeeksi niin oli kokoajan 100% lukko... Mutta sen kyllä huomasi,kun kokeili murikan toimintaa pöydällä. Hegulin linkissä on selkeät ohjeet asennukseen. Liitteenä kuva siitä pulikasta. Viimeksi muokannut epäonnensoturi : 13.02.2014 20:13 Perustelu: kuva lisätty |
#14
|
|||
|
|||
Pyörittelin palikkaa käsissä ja näyttää että tämän tyypin lukossa saa välystä ainoastaan poistamalla poskien shimmit. Kuvassa näkyy kohdan mistä joutui hiomaan pois jotta sai tapit paikoilleen. Viimeksi muokannut khager : 14.02.2014 14:18 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
kiina air locker ei vapauta | 88sj | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 08.10.2013 20:31 |
Suzuki Jimny Quick Lock / Lock right 1510 poskiratas ongelma | Smäkä | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 29.09.2011 23:17 |
patrolliin mekaaninen lämpömittari mutta on vain yksi ongelma: | etsku | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 20.08.2011 18:49 |
Ei Offia, mutta HEY!!!!!!!!!!!! | Jare | Linkit | 32 | 20.03.2011 19:07 |
Ei offia, ei edes kuvaa, mutta ääni sentään kuuluu | Olppa | Linkit | 9 | 14.10.2004 11:40 |