|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
ÄänieristyksestäKerätäänhän tähän ketjuun kokemuksia halvoista äänieristeistä, motonet biltema yms. Itellä ei ole kokemusta eristämisestä sen kummempaa kuin 200D mersun eristin massalla ja huovalla, joka oli omasta mielestä ihan hyvä. Onko vaikutusta lämmön pitämiseen kabiinissa eri materiaaleilla.Tästä jos saatais keskustelu aluilleen.
__________________
Laiskuus on taidetta Viimeksi muokannut pee : 10.01.2014 16:49 Perustelu: otsiko typo |
#2
|
||||
|
||||
Kerräävät vettä. Laittaa tulpat korviin?
Ja jos tahtoo käyttö peliin laitta niin mun kautta löytyy audioimportin tuotteet Viimeksi muokannut Jari : 09.01.2014 22:23 Perustelu: ennenaikainen lähetys |
#4
|
||||
|
||||
Bitumimatto tiiviisti asennettuna?
|
#5
|
|||
|
|||
Kokemusta kun ei ole niin asettuuko tuo niin tiiviisti, että lattian ja bitumimaton väliin ei uita vettä vaikka "pieni ruostereikä" tuliskin auton lattiaan...
|
#6
|
||||
|
||||
Tiimin geessä on lattiassa alustamassan ja puhallushiekan sekoitusta, pitäis istuu aika tiiviisti ja varmasti mukava tarvittaessa irroittaa
__________________
Vehkeet Paskana Racing Team |
#7
|
||||
|
||||
routamatto, mut sen kanssa ois tosi hyvä laittaa "tuuletusputket" sinne alle. jouduin uusimaan lattiamaton astroon ja tein sillai, että laitoin routamaton alle "kelluvana", siinähän on itessään lattiassa uritus ja sitten metritavara kuramattoa missä on paksu kumi pohjalla verhoiluksi. saa maata jurrissa lattialla, ei palella, eikä sen puoleen kuulu alustan äänetkään kabiiniin
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#9
|
||||
|
||||
viho viimenen viritys.
ja jos hiljasen auton halluu niin helepompi vaihtaa autoa.. tahtoo sen levykaman allakin vesi asua, vaika vain hikoilla sinne. toi kelluva asenus kuulosti järkevältä. |
#10
|
|||
|
|||
Motonet:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/47280...ennusmatto-45m Saa asennettua helpolla ja tiiviisti, sekä muovautuu helposti muotoihin, joten ei tuonne nyt heti vesi mene väliin ja voihan saumat vielä teipata, jos siltä tuntuu. |
#11
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#12
|
||||
|
||||
Kerro lisää tuotteesta ja hinnasta ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#13
|
|||
|
|||
Samaa tilasin kun tuo motonetin linkki kaverin kautta. Olin ajatellu lattiaan kyllä äänieriste massaa mitä motonet myy en tavan alusta massaa jos se on huono idea niin jätän laittamatta
__________________
Laiskuus on taidetta |
#15
|
||||
|
||||
Jos se offiin on tulossa nii eikös ne pinnat kannata jättää paljaaksi? Paljon helpompi pestä ja oikoa/hitsata vaurioita.. jos meteli haittaa nii peltorit siirtymille.
__________________
puukko 2 |
#16
|
|||
|
|||
entä jos pohjalle sitä nappula mattoa mitä käytetään talojen sokkelissa.jäis sentin irti pellistä
|
#18
|
||||
|
||||
Noista stp butyylimatoista,Se pitää sitten saada istumaan kuin tauti jos haluaa että sinne väliin ei kerry vettä!
-Just pariviikkoa sitten revin omastani noi painosyistä pois ja kosteeta oli monin paikoin vaikka auto on ollut lämpimässä tallissa yli kuukauden.. Noi tuli laitettua ihan kunnolla--->putsattu tinnerillä pinnat ja rullalla ja kuumailmapuhaltimella vedetty kiinni ja kesä kuumalla,Niin toi mattokin oli oikein taipuisaa! Jotain paksua kumia vaan lattialle,minkä saa helpolla irti tarpeen mukaan! Ja enemmän tollasessa suzukissa ääntä pitää---> ovet/takaluukku,takakyljet,tulipelti,katto,jne.eli ne suorat veltot pinnat. |
#19
|
|||
|
|||
Muuten laittas bitumilla ja jättäis kuskin ja apparin puolen laittamatta ja löis kaukalo maton siihensekin on vaihtoehto monien joukossa. On siinä kuiteskin ihan omanlaisensa metakka ajaessa tietä pitkin
__________________
Laiskuus on taidetta |
#20
|
|||
|
|||
Etra (Etola) myy palosuojattua äänieristettä nimeltään VM-puriste T110. Tarraliimapintainen musta levy kooltaan 1v2 metriä, paksuus 20 mm. Hinta 25€ neliö.
Tätä laitan hjiin kattoon vanerin alle. Ei varmaan sovi lattiaan eikä kovin alas seinille kun on vaahtomuovipuristetta |
#21
|
||||
|
||||
Jos kyseessä on offiauto, niin itse laittaisin äänieristeet vain tasaisiin pystypintoihin (tulipelti hytin puolelta, ovet, luukut) ja mahdollisesti kattoon. Nehän ne on autossa kuin autossa mitkä usein meteliä pitää. Toki laittastakin ääntä tulee, mutta puhtaanapidon ja kosteuden keräämisen kannalta lattialle laitettavat äänieristeet on ihan vihoviimeistä tavaraa autossa, jolla kuitenkin Suomen olosuhteissa joutuu uimaan enemmän tai vähemmän.
Käyttöautot sitten kokonaan toinen juttu, vaikka niissäkin kyllä kosteus tahtoo kertyä vaimennus- ja lattiamattojen alle.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#22
|
|||
|
|||
Tulin siihen tulokseen että laitan suzukiini lattialle paksun kumi maton ja laitan bitumilla pajaresin mainitsemat kohdat. Eiköhän nuo välttäne jos ei niin sit se varmin eli peltorit
__________________
Laiskuus on taidetta |
#23
|
||||
|
||||
Bitumi ei välttämättä pysy katossa kiinni kauaa,Mut toi stp-butyyli silveri tai goldi kyllä pysyy
JA ruostetyöt kannattaa tehdä ennen noitten laittoa JA Ovien/kontin luukun tiivisteet kannattaa kattoa että on kunnossa. Ja Snorkkelin putkea ei kannataa vetää kuskinpuolelle.. Ja Tulipellistä kannattaa tukkia kaikki turhat reiät mitä joku on kuitenkin poraillut sinne. Jos oikein haluaa hypistellä ja hieroa,Niin jotain vaikka 3mm lattaa vetää possuliimalla vielä tueksi noihin isoihin suoriin pintoihin kiinni antamaan jäykkyyttä.. JA seuraavaksi pinoat optimoita konttiin kuin koivuhalkoja pinoon ja kilowatti tolkulla vahvistimia valat lattian betonilla kaiuttimien aluset ainakin 20mm alumiinista bassoja niin paljon että saa hommata 6"korotus sarjan kompensoimaan kadonnutta maavaraa Noista matoista kertyy sit painoa aika salakavalasti yhden miehen verran Mut kunnolla kun tekee,Niin varmasti hiljenee roimasti ja tohon lämpöjuttuunkin auttavat kerta lisäävät materiaalin paksuutta! |
#25
|
||||
|
||||
se bitumimatto on ihan vihonviimestä paskaa ainakin auton lattioissa, ite tehny patrolliin ruostehommia jonni aikoo ja kun joku kyrpä on tohottimella muovannu bitumit lattialle, niin ah heijjaa jotta on ihanoo suaha se irti, jotta sais hitsata iliman, että koko auto palaa.. se ensinnäkin peittää ruosteen tosi hyvin ja pehmeistä kohista löyty tosi pehmeitä paikkoja maton alta hyvinkin kaukaa ite vaurioalueelta kun tarkemmin tutki ja sitten tosiaan se on paikottain helekkarin tiukassa, että saa hitsattua. offiautoon en laittas ikinä tuota
joku minkä sie suat rullattua lattialta syrjään, jos tarviit kuivattaa tai hitsata autoo ja kiinnitys vaikka alumiinilistalla tms, että on heleppo nykästä ruuvit päistä auki maton irrotuksen takia luulisin olevan fiksuin vaihtoehto offivermeeseen tosiaa niiko moni on sanonu ni ovet ja seinät, sekä katto noissa eniten resonoi, ei niikää se lattian paksumpi ja pokattu pelti. yks on toki jos teet siihe lattiavanerit, ni sillo tee tuuletusontelot, joita pitkin ilima piäsöö kiertämään vapaasti kun auto on tallissa luukut auki kuivamassa, mutta tuollanen vanerointi voi tuoda aika ikävästi lissee painoo varsinki köykäsempään peliin.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
Luokat |
melu, äänieristys |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|