Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.12.2013, 19:47
p.jäppinen p.jäppinen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.10
Sijainti: Imatra
Viestit: 444
Perusasetus

gr patrollin akseleista


Minkäslaisia kokemuksia noista gr patukan akseleista on? Tyyppihän taitaa olla H233 edessä sekä takana, etu ja taka murikan ero taitaa olla vetarien booritus. Mikä noissa aksuloissa toimii sulakkeena eli missä on ns heikoimmat lenkit? Mitä hipo osaa ja mitä lukkoja noihin löytyy myös vinkit erinäkösistä diy viritelmistä kiinostaa? Tarkotus olis laittaa tollaset officrossi putkirunko häristimeen, painoo noin 1500kg, 35 renkaat ja tehoja noin 300hp, haiskahtaako totaali katastrofilta vai olisko noilla patun akseleilla mahdollisuutta kestää?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.12.2013, 09:59
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

edessä hi-pinjoni ja takana normi murikka. napalukot ja murrokset heikoin lenkki. 30-poorista supersettiä eli sisältäen etumurrokset ja vetarit löytyy maailmalta...

mutta ei nyt heikoin ole, mulla on kohtuudella kestäny niin orkkis murrokset kuin hdk:tkin aika rajuakin käskytystä 38,5" renkailla.

omat napalukot on helppo hitsata jumiin ja sitten kestää. mihkään avm,superwinch tms alumiini napalukkoihin on turha rahaa käyttää, hajoo rajummassa käytössä nopeesti, katukäytön ja "normi" offin kestää nekin.

arb ja tml taitaa olla ainut kytkettävä lukko orkkis takalukon lisäksi(harvinainen). jos löydät jostain avoimen h233 murikan taakse nii siihen saa palalukkoa muutamalla satasella.

jos on koneistajan vikaa niin tojotan 27-pooriset murrokset pystyy naittamaan tatsunin akseliin kohtuudella, sitten sais ne long fieldit sinne...

jossain päin maailmaa tunnutaan takaa-akselin kestävyyttä verrattavan dana 70:seen.
itte en vielä oo ainakaa takaa saanu muuta rikki kuin orkkiskytkettävän lukon. senkin vanhuuttaan ja hieman ehkä pienestä kytkeytymis virheestä johtuen.

edessä ei ole ollut muita ropleemia kuin napalukot ja silloin tällöin murros menny.


Johtopäätöksenä kevyeen autoon edulliset ja kestävät akselit. leveethän ne on et susukin alla ei pyörä jää ollenkaan puörän aukkoon.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan GR PATROLLIN turbo Rekisteröimätön O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 12.03.2011 08:44
GR Patrollin puhallin RikuH Tekniikka & Jutustelu 6 10.06.2010 17:20
Patrollin akseleista Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 3 07.09.2009 10:40
O: Gr patrollin napalukot juhoke O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 07.01.2008 20:13
O: GR 2.8 Patrollin jarrusatula O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 23.09.2006 16:13


Sivu luotu: 21:20 (GMT +2).