Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.12.2013, 19:30
Tossavainen:n Avatar
Tossavainen Tossavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 28.06.09
Sijainti: Joensuu/Ilomantsi
Viestit: 298
Perusasetus

jakolaatikoista/ vaihteisto jakis paketeista ja lisäksi kardaanin pituudesta.


Tarkoituksena olisi talven aikana asennella cedricin 2,8d moottori daihatsu rockyyn.

Akseleina hj lukkoakselit ja renkaat 35-15,5-15

Muuten suunnitelmat ovat selvillä mutta tuo vaihteisto ratkaisu mietityttää, helpoinhan olisi käyttää cedricin omaa vaihteistoa (manuaali) ja jotain erillistä jakolaatikko mutta mitä?

Välityksen pitäisi olla mahdollisimman tiheä ja saisihan se jotain kestääkkin varsinkin jos ja kun tuo moottori tullaan vielä joskus ahtamaan.

Eli mistä löytyis erillinen tai helpohkosti erilliseksi tehtävä jakolaatikko tuohon käyttöön?

Tai toinen vaihtoehto olisi sovittaa kokonaan toinen vaihteisto/jakis paketti cedricin moottorin perään, Mutta taas mikä? Mielellään saisi olla tiheä ykkönen ja jakiksessa mahdollisimman hitaat välitykset. Vaihtoehtoja??

Olen myös miettinyt tupla vaihteistoa mutta sen kanssa ongelmaksi käy tuo tila, rocky kun ei ole mikään pitkä ja painoahan tuossa tulisi myös melkoisesti mutta myös välitykset hidatuisivat paljon. Tässä kokoonpanossa voisi käyttää cedricin omaa vaihteistoa ja jotain todella lyhyttä vaihteisto/jakis pakettia. Mitä?

Ehdotuksia, kokemuksia, mielipiteitä?


Viimeksi muokannut Tossavainen : 26.12.2013 16:32
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.12.2013, 20:03
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Mielipide:


Olethan mitannut tuon 28 LD/RD:n pituuden?
Mulla on ollut molemmilla laatikoilla olevat LD28:t ja pitkät ovat nuo paketit. toki eihän pituus ole ongelma, jos ei tarvitse kilpien väliin vääntää.
Jos roskaan katselisin itse konetta tuon orkkiksen tilalle, niin mersun 20v 250d olisi varmaan se kone jossa olisi potentiaalia, ja manuaaliaskikin suhteellisen lyhyt, ja muistikuva että 1:nen on aika tiheä?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.12.2013, 20:11
Tossavainen:n Avatar
Tossavainen Tossavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 28.06.09
Sijainti: Joensuu/Ilomantsi
Viestit: 298
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Olethan mitannut tuon 28 LD/RD:n pituuden?
Mulla on ollut molemmilla laatikoilla olevat LD28:t ja pitkät ovat nuo paketit. toki eihän pituus ole ongelma, jos ei tarvitse kilpien väliin vääntää.
Jos roskaan katselisin itse konetta tuon orkkiksen tilalle, niin mersun 20v 250d olisi varmaan se kone jossa olisi potentiaalia, ja manuaaliaskikin suhteellisen lyhyt, ja muistikuva että 1:nen on aika tiheä?
Kyllähän tuota ld28 on tullut mittailtua, tällähetkellä cedric ja rocky seisoo vierekkäin eli kyllä se tuo moottori olis tarkoitus sinne pellin alle sovittaa. Ja ei ole kilpiin tulossa tämä kokoonpano.

cedric maksoi mulle 150e joten ei oikein nuo mersun moottorit ole senkään takia harkinnassa (vaikka hyviä ovatkin) muutenkin olisi tarkoitus selvitä pienemmällä budjetilla niin mersut ei mahda tähän sopia..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.12.2013, 20:40
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tossavainen Näytä viesti
Kyllähän tuota ld28 on tullut mittailtua, tällähetkellä cedric ja rocky seisoo vierekkäin eli kyllä se tuo moottori olis tarkoitus sinne pellin alle sovittaa. Ja ei ole kilpiin tulossa tämä kokoonpano.

cedric maksoi mulle 150e joten ei oikein nuo mersun moottorit ole senkään takia harkinnassa (vaikka hyviä ovatkin) muutenkin olisi tarkoitus selvitä pienemmällä budjetilla niin mersut ei mahda tähän sopia..
mites lie patrollin lootapaketti ? onko noissa kytkinkopan pultit lähelläkää ?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.12.2013, 20:55
Tossavainen:n Avatar
Tossavainen Tossavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 28.06.09
Sijainti: Joensuu/Ilomantsi
Viestit: 298
Perusasetus

Epäilen että patrollin laatikko paketti ei ainakaan suorilta mene ld28 moottorin perään. Viisammat voi varmaan tästä valaista?

Painavahan tuo paketti varmasti on ja miten lie välitykset?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.12.2013, 21:41
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 912
Perusasetus

Mulla olis sovitelevy ja kaikki tarvittavat palikat rd28 ja zf 4hp22 yhteen naittamiseen jos vaan löydän muuton jäljiltä. Saisit automaatin ja jakikseks tulis lt230
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.12.2013, 21:44
Tossavainen:n Avatar
Tossavainen Tossavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 28.06.09
Sijainti: Joensuu/Ilomantsi
Viestit: 298
Perusasetus

Suzukin jakolaatikothan ovat erillisiä ja niihin saa tiheitä välityksiäkin, pieniäkin ja kepeitä ne olis myös. Mutta ei mahda sellainen tuossa kokoon panossa kestää, vai onko kokemusta suzukin jakiksen kestosta?

Välityksiä pitäisi saada merkittävästi hitaammaksi kun tuo hj:n 3,7 perävälitys ja 35 pyörät eivät myöskään sovi oikein yksiin. (perävälityksiä en nyt ryhdy vaihtamaan)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.12.2013, 21:48
Tossavainen:n Avatar
Tossavainen Tossavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 28.06.09
Sijainti: Joensuu/Ilomantsi
Viestit: 298
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 88 Näytä viesti
Mulla olis sovitelevy ja kaikki tarvittavat palikat rd28 ja zf 4hp22 yhteen naittamiseen jos vaan löydän muuton jäljiltä. Saisit automaatin ja jakikseks tulis lt230
paljonkos tuossa zf4hp22 laatikossa olisi välitys ja entäpä tuon lt230 jakiksen välitykset ja kestävyys? Automaattihan auttaisi välitysten kanssa. Miten lie muuten tuollaisten laatikoitten saatavuus, täysin tuntemattomia minulle.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.12.2013, 21:48
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tossavainen Näytä viesti
Välityksiä pitäisi saada merkittävästi hitaammaksi kun tuo hj:n 3,7 perävälitys ja 35 pyörät eivät myöskään sovi oikein yksiin. (perävälityksiä en nyt ryhdy vaihtamaan)
varmaan tiiätkin jo et tuo yhistelmä on raskaal kaasujalal melko raaka vetareille/kartaaneille mut sitähän täs ei kysytty :-) ja oha tuo taikahattu toisaalt kevyt, mites nuo volvon 303 tai 306 paketit akselittomia romuja luulis jossain olevan vai onko kaikki jo paalattu
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 22.12.2013, 21:54
Tossavainen:n Avatar
Tossavainen Tossavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 28.06.09
Sijainti: Joensuu/Ilomantsi
Viestit: 298
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Calmari Näytä viesti
varmaan tiiätkin jo et tuo yhistelmä on raskaal kaasujalal melko raaka vetareille/kartaaneille mut sitähän täs ei kysytty :-) ja oha tuo taikahattu toisaalt kevyt, mites nuo volvon 303 tai 306 paketit akselittomia romuja luulis jossain olevan vai onko kaikki jo paalattu
Joo, tiedossa on että raskasta leikkiä on muulle voimansiirrolle, volvon lootapaketti tai pelkkä jakis vois myös toimia jos jostain sellaisen tosiaan löytäisi.
Mitähän välityksiä noissa lienee?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 22.12.2013, 22:05
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.105
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tossavainen Näytä viesti
olisi tarkoitus selvitä pienemmällä budjetilla niin mersut ei mahda tähän sopia..
Mut silti. G-Mersussa olis erillinen jakis ja hiukan järeempi ku suzukissa.
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
5 x 4x4: LJ + SJ + BJ + OUTLANDER + HILUX
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 22.12.2013, 22:06
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.630
Perusasetus

mulla olis tollasen rd28 automaatti vois sopia aika helposti tohon koneeseen ja siihen perään patrollin jakis,aika helppo muuttaa erilleseksi.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 22.12.2013, 22:15
Tossavainen:n Avatar
Tossavainen Tossavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 28.06.09
Sijainti: Joensuu/Ilomantsi
Viestit: 298
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arpe Näytä viesti
Mut silti. G-Mersussa olis erillinen jakis ja hiukan järeempi ku suzukissa.
Kyllä kyllä. G-Mersun jakiksia vain näyttää olevan aika vähän kaupan.. ja olikos joissain näissä jotain ongelmaa pyörimis suunnissa vai kuvittelenko omia.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 22.12.2013, 22:20
Tossavainen:n Avatar
Tossavainen Tossavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 28.06.09
Sijainti: Joensuu/Ilomantsi
Viestit: 298
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 Näytä viesti
mulla olis tollasen rd28 automaatti vois sopia aika helposti tohon koneeseen ja siihen perään patrollin jakis,aika helppo muuttaa erilleseksi.
Hmm.. oliskos sulla muutkin laatikon asentamiseen tarvittavat osaset vai vain pelkkä vaihteisto? välitys ois myös hyvä tietää. Automaattia jotenkin vielä vierastan mutta ei todellakaan huono vaihtoehto.

Mitkäs on muuten patrollin jakiksen välitykset näitäkin taitaa olla erillaisia?
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 23.12.2013, 15:00
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.630
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tossavainen Näytä viesti
Hmm.. oliskos sulla muutkin laatikon asentamiseen tarvittavat osaset vai vain pelkkä vaihteisto? välitys ois myös hyvä tietää. Automaattia jotenkin vielä vierastan mutta ei todellakaan huono vaihtoehto.

Mitkäs on muuten patrollin jakiksen välitykset näitäkin taitaa olla erillaisia?
Taitaa lootaan olla myös turbiini ja vetolevy ja muut oheis hilkkeet,2.220 patrolin jakiksen välitys.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 23.12.2013, 19:53
Tossavainen:n Avatar
Tossavainen Tossavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 28.06.09
Sijainti: Joensuu/Ilomantsi
Viestit: 298
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 Näytä viesti
Taitaa lootaan olla myös turbiini ja vetolevy ja muut oheis hilkkeet,2.220 patrolin jakiksen välitys.
Pidetään tämä mielessä, sen verran jo selvittelinkin että ei tuo laatikko ainakaan suorilta käy. Ilmeisesti kytkin/turbiini koteloissa eroa rd28 ja ld28 moottorin välillä. Sitä en tiedä miten helposti muokattavissa.

Onko muita ideoita vaihteistojen suhteen?
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 23.12.2013, 20:04
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.315
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tossavainen Näytä viesti
Kyllä kyllä. G-Mersun jakiksia vain näyttää olevan aika vähän kaupan.. ja olikos joissain näissä jotain ongelmaa pyörimis suunnissa vai kuvittelenko omia.
Etujortaanin pyörintäsuunta ehkä, riippuu akselista.

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=2423
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 23.12.2013, 20:14
aslakki:n Avatar
aslakki aslakki ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.11.06
Sijainti: joutseno, .
Viestit: 1.209
Perusasetus

Tuo cedricin kone on kyl niin hengetön et tuskin on suzukin jakiksella ongelmia kestävyyden suhteen, vaikka vähän painetta laittaski
__________________
WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 23.12.2013, 20:26
Tossavainen:n Avatar
Tossavainen Tossavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 28.06.09
Sijainti: Joensuu/Ilomantsi
Viestit: 298
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja aslakki Näytä viesti
Tuo cedricin kone on kyl niin hengetön et tuskin on suzukin jakiksella ongelmia kestävyyden suhteen, vaikka vähän painetta laittaski
Ei se kyllä kovin hengetön ole ainakin jos vertaa daihatsun moottoriin ja jos tuon ld28 moottorin ahtaa niin kyllä siitäkin ihan mukavasti varmasti saa voimaa irti.

Jotenkin epäilyttää kyllä noitten suzukin jakisten kesto kun jos ne on alun perin tarkoitettu 1,0-1,3 bensa moottorin perään niin miten ne muka mahtas kestää 2,8 diesel kutosta.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 23.12.2013, 21:18
aslakki:n Avatar
aslakki aslakki ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.11.06
Sijainti: joutseno, .
Viestit: 1.209
Perusasetus

Kivan herkästi kyl kierroksia otti ruuvattuna mut oli varmaan sit vaa henki kadoksissa siit yksilöst josta vähäisiä kokemuksia... Aika saman olonen oli ku patrolli ilman puhallinta, eli sai kiihdyttää
__________________
WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 23.12.2013, 21:19
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

1,9 dieselinäkin saa suikkaa
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 23.12.2013, 21:31
Tossavainen:n Avatar
Tossavainen Tossavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 28.06.09
Sijainti: Joensuu/Ilomantsi
Viestit: 298
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
1,9 dieselinäkin saa suikkaa
Paljonkohan tuollaisessa diesel Suzukissa on hevosvoimia/vääntöä?, ja paljonkohan sellaisen diesel version paino on?

Sais vähän jo käsitystä kestosta, onhan noitakin jakiksia taidettu käyttää aika monenlaisen moottorin perässä.

Pitäs vaan saada valmiiks suhtkoht kestävä ja hitailla välityksillä oleva paketti.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 23.12.2013, 21:41
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

kyllä luulisin tolla sun kokoonpanolla kestävän, eihän se suikan oma diiseli ole kun jotai60-70heppaa, mutta kai ne on niistä mitä palstalaiset dieselöiny, ni ovat toistasataa hepoa ottanu
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 23.12.2013, 21:43
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

itelle olen kaavaillu alffan bensa konetta jossa 160heppa, ja en ole huolissani laatikon kestävyydestä, toivottavasti kestää
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 24.12.2013, 19:09
Tossavainen:n Avatar
Tossavainen Tossavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 28.06.09
Sijainti: Joensuu/Ilomantsi
Viestit: 298
Perusasetus

Kyllä täytyy tuota suzukin jakolaatikkoa miettiä sen asentamisen helppouden, keveyden ja välitysten takia.. jostain kun sellaisen löytäisi ja mielellään jo valmiiksi hitailla välityksillä.

Muitakin ideoita ja vinkkejä saa kyllä vielä tulla.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään LT95 vaihteisto/jakis wolfpack O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 24.11.2013 19:02
Myydään m jakis+vaihteisto ramcharger hessulj O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 23.04.2012 21:12
Ostettu bj:vaihteisto+jakis puananen O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 18.01.2010 13:21
Ostetaan Patrollin 4lovinen vaihteisto+jakis Lemmy O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 29.07.2009 08:14
M:hj60 vaihteisto+jakis.. syrkki O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 16.06.2007 12:14


Sivu luotu: 07:59 (GMT +2).