|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
jakolaatikoista/ vaihteisto jakis paketeista ja lisäksi kardaanin pituudesta.Tarkoituksena olisi talven aikana asennella cedricin 2,8d moottori daihatsu rockyyn. Akseleina hj lukkoakselit ja renkaat 35-15,5-15 Muuten suunnitelmat ovat selvillä mutta tuo vaihteisto ratkaisu mietityttää, helpoinhan olisi käyttää cedricin omaa vaihteistoa (manuaali) ja jotain erillistä jakolaatikko mutta mitä? Välityksen pitäisi olla mahdollisimman tiheä ja saisihan se jotain kestääkkin varsinkin jos ja kun tuo moottori tullaan vielä joskus ahtamaan. Eli mistä löytyis erillinen tai helpohkosti erilliseksi tehtävä jakolaatikko tuohon käyttöön? Tai toinen vaihtoehto olisi sovittaa kokonaan toinen vaihteisto/jakis paketti cedricin moottorin perään, Mutta taas mikä? Mielellään saisi olla tiheä ykkönen ja jakiksessa mahdollisimman hitaat välitykset. Vaihtoehtoja?? Olen myös miettinyt tupla vaihteistoa mutta sen kanssa ongelmaksi käy tuo tila, rocky kun ei ole mikään pitkä ja painoahan tuossa tulisi myös melkoisesti mutta myös välitykset hidatuisivat paljon. Tässä kokoonpanossa voisi käyttää cedricin omaa vaihteistoa ja jotain todella lyhyttä vaihteisto/jakis pakettia. Mitä? Ehdotuksia, kokemuksia, mielipiteitä?
Viimeksi muokannut Tossavainen : 26.12.2013 16:32 |
#2
|
|||
|
|||
Mielipide:
Olethan mitannut tuon 28 LD/RD:n pituuden?
Mulla on ollut molemmilla laatikoilla olevat LD28:t ja pitkät ovat nuo paketit. toki eihän pituus ole ongelma, jos ei tarvitse kilpien väliin vääntää. Jos roskaan katselisin itse konetta tuon orkkiksen tilalle, niin mersun 20v 250d olisi varmaan se kone jossa olisi potentiaalia, ja manuaaliaskikin suhteellisen lyhyt, ja muistikuva että 1:nen on aika tiheä? |
#3
|
||||
|
||||
Lainaus:
cedric maksoi mulle 150e joten ei oikein nuo mersun moottorit ole senkään takia harkinnassa (vaikka hyviä ovatkin) muutenkin olisi tarkoitus selvitä pienemmällä budjetilla niin mersut ei mahda tähän sopia.. |
#4
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
Epäilen että patrollin laatikko paketti ei ainakaan suorilta mene ld28 moottorin perään. Viisammat voi varmaan tästä valaista?
Painavahan tuo paketti varmasti on ja miten lie välitykset? |
#6
|
|||
|
|||
Mulla olis sovitelevy ja kaikki tarvittavat palikat rd28 ja zf 4hp22 yhteen naittamiseen jos vaan löydän muuton jäljiltä. Saisit automaatin ja jakikseks tulis lt230
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#7
|
||||
|
||||
Suzukin jakolaatikothan ovat erillisiä ja niihin saa tiheitä välityksiäkin, pieniäkin ja kepeitä ne olis myös. Mutta ei mahda sellainen tuossa kokoon panossa kestää, vai onko kokemusta suzukin jakiksen kestosta?
Välityksiä pitäisi saada merkittävästi hitaammaksi kun tuo hj:n 3,7 perävälitys ja 35 pyörät eivät myöskään sovi oikein yksiin. (perävälityksiä en nyt ryhdy vaihtamaan) |
#8
|
||||
|
||||
paljonkos tuossa zf4hp22 laatikossa olisi välitys ja entäpä tuon lt230 jakiksen välitykset ja kestävyys? Automaattihan auttaisi välitysten kanssa. Miten lie muuten tuollaisten laatikoitten saatavuus, täysin tuntemattomia minulle.
|
#9
|
|||
|
|||
varmaan tiiätkin jo et tuo yhistelmä on raskaal kaasujalal melko raaka vetareille/kartaaneille mut sitähän täs ei kysytty :-) ja oha tuo taikahattu toisaalt kevyt, mites nuo volvon 303 tai 306 paketit akselittomia romuja luulis jossain olevan vai onko kaikki jo paalattu
|
#10
|
||||
|
||||
Lainaus:
Mitähän välityksiä noissa lienee? |
#11
|
||||
|
||||
Mut silti. G-Mersussa olis erillinen jakis ja hiukan järeempi ku suzukissa.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 5 x 4x4: LJ + SJ + BJ + OUTLANDER + HILUX |
#12
|
||||
|
||||
mulla olis tollasen rd28 automaatti vois sopia aika helposti tohon koneeseen ja siihen perään patrollin jakis,aika helppo muuttaa erilleseksi.
|
#13
|
||||
|
||||
Kyllä kyllä. G-Mersun jakiksia vain näyttää olevan aika vähän kaupan.. ja olikos joissain näissä jotain ongelmaa pyörimis suunnissa vai kuvittelenko omia.
|
#14
|
||||
|
||||
Lainaus:
Mitkäs on muuten patrollin jakiksen välitykset näitäkin taitaa olla erillaisia? |
#15
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#16
|
||||
|
||||
Lainaus:
Onko muita ideoita vaihteistojen suhteen? |
#17
|
|||
|
|||
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=2423
__________________
Jukka |
#18
|
||||
|
||||
Tuo cedricin kone on kyl niin hengetön et tuskin on suzukin jakiksella ongelmia kestävyyden suhteen, vaikka vähän painetta laittaski
__________________
WUOKSI OFFROAD |
#19
|
||||
|
||||
Lainaus:
Jotenkin epäilyttää kyllä noitten suzukin jakisten kesto kun jos ne on alun perin tarkoitettu 1,0-1,3 bensa moottorin perään niin miten ne muka mahtas kestää 2,8 diesel kutosta. |
#20
|
||||
|
||||
Kivan herkästi kyl kierroksia otti ruuvattuna mut oli varmaan sit vaa henki kadoksissa siit yksilöst josta vähäisiä kokemuksia... Aika saman olonen oli ku patrolli ilman puhallinta, eli sai kiihdyttää
__________________
WUOKSI OFFROAD |
#21
|
||||
|
||||
1,9 dieselinäkin saa suikkaa
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#22
|
||||
|
||||
Paljonkohan tuollaisessa diesel Suzukissa on hevosvoimia/vääntöä?, ja paljonkohan sellaisen diesel version paino on?
Sais vähän jo käsitystä kestosta, onhan noitakin jakiksia taidettu käyttää aika monenlaisen moottorin perässä. Pitäs vaan saada valmiiks suhtkoht kestävä ja hitailla välityksillä oleva paketti. |
#23
|
||||
|
||||
kyllä luulisin tolla sun kokoonpanolla kestävän, eihän se suikan oma diiseli ole kun jotai60-70heppaa, mutta kai ne on niistä mitä palstalaiset dieselöiny, ni ovat toistasataa hepoa ottanu
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#24
|
||||
|
||||
itelle olen kaavaillu alffan bensa konetta jossa 160heppa, ja en ole huolissani laatikon kestävyydestä, toivottavasti kestää
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#25
|
||||
|
||||
Kyllä täytyy tuota suzukin jakolaatikkoa miettiä sen asentamisen helppouden, keveyden ja välitysten takia.. jostain kun sellaisen löytäisi ja mielellään jo valmiiksi hitailla välityksillä.
Muitakin ideoita ja vinkkejä saa kyllä vielä tulla. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään LT95 vaihteisto/jakis | wolfpack | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 24.11.2013 19:02 |
Myydään m jakis+vaihteisto ramcharger | hessulj | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 23.04.2012 21:12 |
Ostettu bj:vaihteisto+jakis | puananen | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 18.01.2010 13:21 |
Ostetaan Patrollin 4lovinen vaihteisto+jakis | Lemmy | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 29.07.2009 08:14 |
M:hj60 vaihteisto+jakis.. | syrkki | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 16.06.2007 12:14 |