|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
El Haperojuu elikkä morjenttes. tuli tuossa oltua nalle00 projektissa apuna niin pisti maasturi kuume herhiläinen.. no tovihan sitä rojektia etittiin kunnes löyty pätkä pajero ja vielä naapuri kaupungista off road93:sen pihasta, ja mukaanhan se prkl lähti..(patrolli ois ollu mielusampi) mutta katotaan mitä tuosta saadaan aikaan.. sanomista nyt ainaki jos ei muuta. viime viikonloppuna se haettiin nallen kanssa ja tänään sitten tuli aikaa sen verran että sain käytyä ilmaamassa ja rämäytettyä käyntiin(reissu töissä ollu).. huomenna jos sais halliin tilan että pääsee alottaan purkamisen koska tarkotus ois nyt kerranki ottaa ja laittaa alusta loppuun kaikki mitä laittaa tarvii.. jonkin verran off road93 oliki jo hitsuutellu, mutta ainakin korin pohjasta pikaseen yhen mädän alun löysin, otetaan nyt sitten kaikki kiinni mitä kiini otettavaa on.. no siinäpä alkupuhetta, ottetaan kuvaa ja inffotaan ku saahaan projekti potkittua liikkeelle tästä sitä lähetään toteuttaan villejä ajatuksia.
Viimeksi muokannut nikodeemus_87 : 25.11.2013 19:55 |
#2
|
|||
|
|||
vähän tuli käytyä vkl hitsuuttelemassa.
samalla tuli huomattua etta joku joka takarunkoon on vaihtanu uutta palkkia on hitsannu palkin hivenen hopussa, on nimittäin n:3cm koppa vänkärin puolelta alempana ku kuskinpuolelta no oikassaan ku töiltä keretään.. repeki pääs kostaan mulle ku hajotin sen patrollista tuulilasin kuorma-auton pilkillä, potki nimittäin haperon tuulilasin pois semmosta päivitellääs kuvia taas ku on materiaalia Viimeksi muokannut nikodeemus_87 : 25.11.2013 19:51 |
#3
|
||||
|
||||
Ei kai se antanu vanteita ja renkaita kauppaan munkaan ne kun nimittäin on minun oli sillä lainassa siirtorenkaina.
__________________
hulluilla on halvat huvit mulla ne on ilmasia |
#4
|
||||
|
||||
Ei antanu on meän hallillilla ne palautetaan ku keretään. Vaihettu jo uudet gummit pajeron alle. Vanteet vaan on ottanu vähän itteensä nimittäin kun saatiin auto halliin ni huomattiin että kaikki renkaan pultit sotmikiristetty pinna pultitkin melkeen poikki.
__________________
Tatsuni on mun ratsuni |
#5
|
||||
|
||||
no voihan vittu
__________________
hulluilla on halvat huvit mulla ne on ilmasia |
#6
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ja siitä rungosta, emmie semmosia ole kattonu että tulleeko suoraan vai ei ossaamaton ku tekkee, nii saa mitä sattuu tulemaan mutta etteköhän tet repen kanssa saa homman tehtyä niinkö pittääki?
__________________
Siinä hetken aikaa tuumailtuani totesin, että asiat menivät yllättävän nopeasti vituiksi... |
#7
|
|||
|
|||
Lainaus:
virheet ne parhaite opettaa |
#8
|
||||
|
||||
Joo tekemällähän sitä oppii, pittää ny ensin vähä aikaa kestää nuita linttoja
__________________
Siinä hetken aikaa tuumailtuani totesin, että asiat menivät yllättävän nopeasti vituiksi... |
#9
|
|||
|
|||
piiiiitkästä aikaa kerkes hallillaki käyä vähän touhuileen.
hitsailin taka loksut loppuun ja maalailin takaosan korista ruoste pohjamaalilla, oli tarkotus kaikea muutaki tehä mutta eksyin vahingossa sovitteleen tuikkuja katolle.. luulis että 4kpl bossin navikaattoreita antaa eteenpäin riittävästi valoa. tuossa jonkulainen kuva valojen sijoituksesta, varmaan kestää tuota telinettä tuua keulaanpäin vielä, mutta kattoo sit ku saa johot veettyä ettei ala valokeila häikäseen konepellistä.. jäi sitte muut hommat kuvailematta ja loppuaika ihmeteltiin nuita valoja kuvasta poiketen telineen reunoihin löys molemminpuolin vielä työvalotki antamaan sivu valaistusta kylläkin halogeenit mutta vaihtuvat ledeihin. jos sitä vaikka huomenna innostus alkaan tuon takarungon tekeen uusiksi.. eikö olihan mulla kuva ku patrollimieski tekee muutaki ku suunnittelu hommia |
#10
|
||||
|
||||
El haperon rungon oikasuun vaadittiin tarkkaa silmää ja hienoja insinöörilaitteita
Kuvat huonoja kun ei nuo puhelimen kameran linssit kestä mulla vaikka ois kunka äx kovereita. mutta kaippa siittä perus ajatus käy ilmi runko rälläkkä halki ja liftillä ylös sauman toiselta puolen ja toiselta puolen painetaan varrenkera rako kiinni hitsataan nippuun ja toivotaan parasta. ja sehän meni jopa aika suoraan.
__________________
Tatsuni on mun ratsuni |
#11
|
||||
|
||||
Hyvä pojat!!!
__________________
Siinä hetken aikaa tuumailtuani totesin, että asiat menivät yllättävän nopeasti vituiksi... |
#12
|
||||
|
||||
Tänään joku TÖHÖ oli jättänyt jättänyt el haperon käyntiin hallin ovelle siks aikaa kun lattioita siivottiin ja Tosi TÖHÖ (minä) huomasi sen kun kusella lähti käymään. ja pikku pikku siidereissä sai ajatuksen, että käympä kokeilemassa miten tolla mitsupizzillä ajetaan. noh 70m ja eka vinssaus kun oli kinosta enemmän kun siideri silmät näki.'
ei se mitään. vinssaushan kuuluu lajiin tai no niin kyllä kalustovauriotkin, mutta luulen että olen jollekkin etuperän kuoren pystyssä, että jos jollain on halvalla myydä vastaavaa niin ei tarvi alkaa pellistä pokkaileen, nimittäin ei paljon peltiä vahvempaa tainnu olla tuo alkuperänenkään. että tämmänönen talli päivä tänään. noh sainpahan patrollin tehtyä akun kaapelit loppuun
__________________
Tatsuni on mun ratsuni |
#13
|
||||
|
||||
Suosittelen asentamaan tämmöisen kevyen pohjapanssarin
Voi aivan surutta ajella päin kiviä ja kantoja. Ton auton nykynen omistaja vaan valitteli et oli kuulemma jotenkin painava irrottaa Liekö aamupuurot syömäti?
__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi) |
#14
|
|||
|
|||
juu panssarointi on vielä mulla tekemättä, eikä auto muutenkaan oo vielä ajokelpoinen. otin vaan ulos siks aikaa et hallin siivoan ja tarkotus oli runko pessä mutta herr töhö kusellä käyessää päätti vähän kokeilla että mistä pajero kusee, no etuperästähän se kusee....
Viimeksi muokannut nikodeemus_87 : 28.12.2013 19:51 |
#15
|
|||
|
|||
Älä pojittele ko et viikkorahaakaan maksa
Viimeksi muokannut nikodeemus_87 : 28.12.2013 19:52 |
#16
|
||||
|
||||
Pajerossa ainaki polttoaineen syönti kasvaa maantie ajossa kun nuo kattilat on tuolla katolla....
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#17
|
|||
|
|||
ei se ole oleellista... pääasia et nakee :P
__________________
mee vaikka kuuhun, mutta KAVERIA EI JÄTETÄ! |
#18
|
|||
|
|||
kaikkihan nuo romut syö mitä tankkiin tankkaa ja tää auto on vaan sunnuntain kirkko ajeluita varten.. TÄ??
__________________
mee vaikka kuuhun, mutta KAVERIA EI JÄTETÄ! |
#19
|
|||
|
|||
lootun paksuutta silmäillen en oo ihmeissäni että voi hieman työläs olla irrottaa/laittaa paikoillee onko peräti 10mm? vai paksumpaa?
__________________
mee vaikka kuuhun, mutta KAVERIA EI JÄTETÄ! Viimeksi muokannut nikodeemus_87 : 24.01.2014 23:53 |
#20
|
|||
|
|||
pajallaki käytiin eilen touhuileen ja jotaki jopa sain aikaseksikin.
turbo irti ja toteaminen että edellisen omistajan kirjotusten mukaan oleet 2.5barin ahdot ovat tehneet tehtävänsä (kuva vielä paikoillaan olevasta turbosta kertonee jo jotain) öljyt tulvii väärään paikkaan ja akseli väleä ku litrasen mäntä, 8 litran isolohkossa.... no laitetaan uus pakosarja ja turbo hakuseen. keulan ilme ei ollu omaan silmään miellyttävä, niin puretaan vanhat pois ja tehdään uusi ilme joka toivottavasti on enemmän mieleinen itelle. samalla vinssipeti siirtynee n.15cm taakseppäin ja uusi etpuskuri samoin. lappari ja sandelssi olivat inspiroivana apuna... tulihan tuota korjattua etuperän kansiki että pyssyy TAAS öljyt sisässä, repe jo puolusteli kolahustaki ja väitti kiven kovaan että oljyjä en ois muuten vaihtanu.... (reilu kaveri ku järjesti vähän motivaatiota) pannaan nyt tästäki vimosen päälle etustus kuva: siinäpä näkyy oleellisin tieto = ruuvit on joo löysällä muualtakin ku kulkupelistä...
__________________
mee vaikka kuuhun, mutta KAVERIA EI JÄTETÄ! |
#21
|
|||
|
|||
ja kohta taas pajalle kuuhaileen..
__________________
mee vaikka kuuhun, mutta KAVERIA EI JÄTETÄ! |
#22
|
|||
|
|||
Vaihdatko rempassa tuon ahtimen painepuolen putkenkin? Ja opliko mielessä samanlainen laittaa tilalle?
Itsellä tuo painepuoli hydeletkuu, kun remppaa tein koneellekkin. On kummassakin versiossa ollut tuo letku niin orkkis ahtimen kera, kuin nykysen KKK K24:sen kaa. Sillä erolla, että nykyään kierrenipalla ahtimenkin pää, kun Mitsulaisen kaa banjon kaa kii. |
#23
|
|||
|
|||
Lainaus:
tuon painepuoli varmaan tulee itelläki päivitettyä, ei nimittäin kumma kyllä ollu enää uutta vastaava (vaikka näin uus auto onki kyseessä). vielä on kyllä ihan auki että mitä turboa tuonne tyrkyttäis, sittenpä ku saa päätettyä niin nuo öljy kierrot on helpompi päivitellä.. pakosarjaki täytynee uusia koska vanha turbo oli vähän kyseenalaisesti kiinnitetty pakosarjaan (hitsiä pulteissa ja vähän muuallaki). saa ehotella mitä tuonne kannattee tyrkytellä. tarkoituksena ois vähän kutitella, mutta jos pitäs kuiten housut jalassa ettei ala jopo keuliin ja karkaa lapasesta tänään tuli alettua siirtään vinssilaattoria lähemmäs konetta, että sais keulan ylitystä vähän pienemmäks. jotaki sain aikaseksi sen suhteen (lähinnä sutta ja sekundaa) mutta katotaan mimmonen tulee ja lisäillään sitten jonkulainen kuvatuski, tänään nimittäin tais unohtua ihan kuvaus hommat
__________________
mee vaikka kuuhun, mutta KAVERIA EI JÄTETÄ! |
#24
|
|||
|
|||
eikö kellään ole kokemuksia/hyviä neuvoja turbon valinnan suhteen? :O
vai eikö ketään kiinnosta lukea/komentoida tätä mun topiikkia? tulihan tuossa yks myynti tarjous 2.3 td galantin turbosta ja p-sarjasta mutta mutta... hhmmmm...
__________________
mee vaikka kuuhun, mutta KAVERIA EI JÄTETÄ! |
#25
|
||||
|
||||
Lainaus:
Mukavasti alhaalta vääntävä paketti. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: alumiinilavetti + el camino | pee | O/M/V Muut | 6 | 28.01.2007 11:08 |
Myyty M: El Camino | Big-Willys | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 16.12.2006 16:41 |
Pitkä Hapero AUTOMAATILLA | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 29.03.2006 11:09 | |
mettä raaseriksi napero hapero | tapsa4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.12.2003 22:41 |