|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
King cap jarrut takapainoiset?Eli -88 Kingissä jarrut on todella takapainoiset. Ei tarkkaa tietoa miten tai millon muuttunut noin.. Elikä kysymys kuuluu, kuorman mukaan kai jarrupaineiden pitäs säätyä, onko ko. säädin siinä tankin etupuolella(jos siis ylipäätään olemassa) ja voiko säätää jotenkin, vai vain vaihtaa uuteen? Tai muita vinkkejä? Jarrut muuten perus toimintakunnossa ja auto on sd25. Kiitos vinkeistä! -Lisäystä viellä, et lueskelin tuolta, et ois joku alb-venttiili. Eli samantyylinen jousi-linkku systeemi kun esim. primerassa, mut eipä löydy. Perässä on vaan yksi osa kiinni, mikä haaroittaa jarruputket, mutta ei mitään säätyvää tai edes siltä näyttävää..
Viimeksi muokannut Janneww : 23.09.2013 19:53 |
#2
|
|||
|
|||
Voi kai siinä olla paineenrajoitinventtiili ilman akseliin kytkevää jousta? Nissanin jarruputkia en kylläkään tunne.
Minulla on kaksi eri ikäistä Mazdaa ja vanhemmasta puuttuu akseliin kytkevä jousi, uudemmassa se on. Vanhemman säädin on suunnilleen samalla paikalla runkoaisan kyljessä akselin yläpuolella, mutta se on pienempikokoinen, eikä siinä ole mitään ulkoisia vipuja. Tuleeko taakse siis vain yksi jarruputki, joka haaroittuu akselin päällä oik/vas jarrulle? Kerroit, että perässä on vain se haaroittava osa. Jos siinä on rajoitinventtiili, niin se on jossakin pääsylinterin jälkeen ja siihen tulee varmaankin kaksi putkea pääsylkyltä.
__________________
Jukka Viimeksi muokannut JiiPee : 24.09.2013 01:04 |
#3
|
|||
|
|||
Tosiaan vain yksi jarruputki tulee taakse ja haarautuu siinä taka-akselin päällä. Tässä putkessa, auton keskivaiheilla(tankin edessä) on sellainen reilun nyrkin kokoinen osa, jossa on iso kuusiokolo "tulppa". Mutta ei mitään jousia tai vipuja, enkä mitään säätö mahdollisuuttakaan siitä löydä. Pääsylinteriltä lähtee kaksi putkea, joista toinen haarautuu heti kolmeksi ja toinen katoaa jonnekin.. Täytynee jäljittää auton alla putket alusta loppuun ja katsoa löytyykö mitään. Luulo oli vain, että säädin olisi jossain siellä takana. Ja yllättävää sekin, että eikö yleensä jarrut ole kaksipiiriset ja ristiin, mutta tällä logiikalla ei kai niin ole?
|
#4
|
|||
|
|||
Porukoilla sellainen palikka irtona hyllyssä enkä kyllä mitenkään keksi et miten ihmeellä se toimii
vai voisko olla, et raskaammalla kuormalla jarrua painetaan lujempaa jolloin se ylimääräinen putki pääsylkän etupiiriltä avaisi hanaa takapiirille?
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#5
|
|||
|
|||
Kyllä se kuorman mukaan toimiva vaatii sen vivun sieltä akselilta. Jos en ihan väärin muista niin tuo palikka voi olla sellainen joka ottaa paineen takajarruille kummaltakin piiriltä, putkirikon sattuessa sitten vaan ehjältä (paine-ero).
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#6
|
|||
|
|||
Mikähän neuvoksi, kun vaan ei löydy vipua tai säätöventtiiliä yms? Jarrut on todella takapainoiset ja talvikin tulossa, ei hyvä.
|
#7
|
|||
|
|||
Kattelin sitä palikkaa mikä on ja ei siihen tule kuin kaksi putkea toinen tulee ja toinen menee
Kokeileppas lämmittää sitä motikkaa omalla vastuulla et josko se vaan olisi jumissa täysin auki asennossa tai sitten linelock;ia kehiin
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#8
|
|||
|
|||
En tuota nissania perinpohjin tunne, mutta jos sieltä auton alta eikä taka-akselin luota löydy mitään palikkaa jarrulinjasta, niin jarrupaineiden ero hoidetaan käsittääkseni jarrupääsylinterillä. Sisällä luultavasti kaksi mäntää ja jouset peräjälkeen. Jostakin varaosaliikkeestä tai nissanilta siihen pääsylinteriin korjaussarja, ja ei muuta kun kattomaan mitä se on syöny. Luultavasti jomman kumman piirin ohjaus jumissa.
Sori jos oli epäselvästi selitetty |
#9
|
|||
|
|||
Näin se on sen palikan kanssa, putki tulee ja menee eipä muuta.. Vasaraa ja lämpöä aluks. Sitten purkamaan pääsylinteriä. Kiitos vinkeistä!! Katotaan mitä tapahtuu..
|
#10
|
|||
|
|||
Kuorman mukaan säätyvä venttiilin pitäs olla rungossa kuskinpuolella taka-akselin päällä, minkä vipusesta menee jousi taka-akseliin. Meillä oli kanssa samaa ongelmaa eikä saatu kuormaventtiiliä toimimaan kun oli niin ruosteessa. Ongelma ratkes sillä et etupiiriltä tuleva putki pois ja tulppa tilalle ja takapiirin putkeen laitettiin rockyn alennusventtiili (ei kuorman tunnistusta). Tuli ihan hyvä.
|
#11
|
|||
|
|||
Eipä löydy.. Yksi jakoblokki on taka-akselissa kiinni, mistä haarautuu putket suoraan molemman puolen jarruille, mutta ei mitään muita jarruihin liittyvää paitsi tietysti käsijarrun vaijerit.
|
#12
|
|||
|
|||
Noita venttiilejä on ristiin näissä ollut... Pihassa parasta aikaa 6kpl D21 korista Kingii, ja puolessa on tuo venttiili ja puolikkaissa ei oo sitä. Ja kaikki ovat nelivetosia.
Omassa ajossa on molempia versioita ollut, ja ei kummassakaan versiossa oo tuollasta takapainotteista jarru ongelmaa ollut... Etujarrujen kunto mikä muuten? Eli onko tarkistettu et liut toimii ja männät liikkuu? Jos tuo liuku jumissa, niin eihän jarru ota ku puolittain ku ei ulompi palanen paina levyä ollenkaan. Ja mikäli mäntä jumii, niin eihän se hjarruta sitten sitä vähääkään. |
#13
|
|||
|
|||
Juuri näin! Papereiden mukaan tammikuussa katsastuksessa jarrut ollu ok, mutta auto tuli minulle kesäkuussa ja jarruja en ole avannu kertaakaan. Kaikki jarrut auki ja perus huollot, säädöt, yms. herkistelyt, niin jospa se siitä. Mudassakin on tullu käytyä, jopa liian syvällä ja pelkkä vesipesu sen jälkeen.. Voi hyvinkin olla jumissa/paska..a jotku paikat. Taitaa vaan laiskan huoltomiehen vika olla tämäkin.. ..kele!
|
#14
|
||||
|
||||
Itselläni entisessä king capissa (4x4 -87) ei ollu kuorman tunnistavaa venttiiliä vaan sellanen mokkula apukuskin puolella rungon sisäsivulla ja jostain sain sen käsityksen että siellä on joku kuula/jousi systeemi sisällä joka säätää takajarrujen painetta hidastuvuuden mukaan. Sellainen jos jumii "auki" asentoon niin varmasti on takapainoiset jarrut. Kunnossa ollessaan etujarrut meni lukkoon hieman ennen takajarruja kelillä kuin kelillä. Kokeileppa ihan vain kolauttaa jollain lekalla tms. näin aluksi.
|
#15
|
|||
|
|||
Ota rummut irti ja pese hyvin pölyt ja paskat pois brake cleanerilla ja 80 santapaperilla hieraiset kenkiä niin rupeaa pelaamaan. Se pölymikä kertyy tekee jarruista supertehokkaat
Niintä kenkiä ja jousia ei kannata heti miten repiä irti ainakaan molemmilta puolita samaan aikaan. On kyllä melekone vipu ja viritys Ja noita paineensäädin venttiileitä en ole nähnyt kuin yhtä mallia 86-88 malleissa, eli tota runkopalkissa kiinni olevaa missä ei ole mitää vipuja vaan taitaa olla ihan kiinteällä paineen säädöllä. |
#16
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#17
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nissan King KING CAP 4x4 WD | kona | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 03.09.2018 12:08 |
Myydään King cap | kiitojukka | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 11.12.2016 21:34 |
Ostetaan King Cap/Urvan king lukollinen taka-akseli | Raami | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 17.11.2008 20:31 |
M:King cap | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 05.03.2008 22:52 | |
king cap | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 15.05.2004 03:24 |