Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.09.2013, 18:46
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.083
Perusasetus

Th400 yoke


Maasturiin ei liity varsinaisesti, mutta tuossa työnalla caprice mihin on menossa SBC ja th400 laatikko.. tää laatikko on alun alkaen oldsin koneen perästä, tarkemmin vm80 delta88 dieselin perästä..

no toi delta tuli mulle jossain välissä ja yoke vuoti öljyä niinkus nivelen puolelta en kiinnittänyt siihen enempää ressiä koska auto meni rojektiksi nyt kun sai ylimääräsen korin niin toi laatikko saapi siis liikuttaa tällä erää capricea..

kysymys:

otin yoken lähempään syyniin, niin se pääty on korjattu plastic paddingilla.. ne pois ja hitsasin sauman uudestaan.. no eihän se meinaa pitää oikeen millään... eli jos joudun hankkimaan uuden yoken niin mistä tiedän että mikä on sopiva tuohon laatikkoon?? kun on ilmeisesti olemassa 2 vaihtoehtoa pitkää ja lyhyttä? mulla nyt tuo pitkä ja olin netistä lukevinani että tuossa on joku o-rengas tiivistys??

eli :

onko mulla nyt muutenkin väärä yoke siellä ?
Voinko laittaa lyhyen tai pitkän?
ja mitä eroa noilla oikeesti on ?

tässä pitkässähän alkaa pooritus vasta n.5cm jälkeen että siinä on tyhjää putkea..

hankalasti selitetty, mutta yritetään tarkentaa jos tarvista..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.09.2013, 21:05
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Temutin Näytä viesti
Maasturiin ei liity varsinaisesti, mutta tuossa työnalla caprice mihin on menossa SBC ja th400 laatikko.. tää laatikko on alun alkaen oldsin koneen perästä, tarkemmin vm80 delta88 dieselin perästä..

no toi delta tuli mulle jossain välissä ja yoke vuoti öljyä niinkus nivelen puolelta en kiinnittänyt siihen enempää ressiä koska auto meni rojektiksi nyt kun sai ylimääräsen korin niin toi laatikko saapi siis liikuttaa tällä erää capricea..

kysymys:

otin yoken lähempään syyniin, niin se pääty on korjattu plastic paddingilla.. ne pois ja hitsasin sauman uudestaan.. no eihän se meinaa pitää oikeen millään... eli jos joudun hankkimaan uuden yoken niin mistä tiedän että mikä on sopiva tuohon laatikkoon?? kun on ilmeisesti olemassa 2 vaihtoehtoa pitkää ja lyhyttä? mulla nyt tuo pitkä ja olin netistä lukevinani että tuossa on joku o-rengas tiivistys??

eli :

onko mulla nyt muutenkin väärä yoke siellä ?
Voinko laittaa lyhyen tai pitkän?
ja mitä eroa noilla oikeesti on ?

tässä pitkässähän alkaa pooritus vasta n.5cm jälkeen että siinä on tyhjää putkea..

hankalasti selitetty, mutta yritetään tarkentaa jos tarvista..
jos ulostuloakselin päässä on kierrereikä niin se ainakin varmasti on o-rengas mallinen
kuinka pitkä se sun pitkä on, päästä kupin keskelle? normimittanen on 140mm

onko sulla minkämittanen häntä siinä, tärkeintä on se että kun pökkäät yoken laatikkoon ei sitä suoraa tiivistepintaa saa jäädä näkyviin kovin paljoa, joku sentti ehkä, jos jää enemmän ei se yoke mee pohjaan saakka, toki tolla missä on se kevennys booreisssa se menee pohjaan saakka vaikka olis o rengas juttunen.

jos se sieltä tulpan päästä vuotaa niin ei ole o rengasta ainakaan ehjää vaikka o-regas tiivistys oliskin, semmonen yoke jossa ei ole niitä booreja poistettu siitä alusta ei mee o-rengas tiivisteisessä lootassa sinne liukupuslalle kun muutaman millin ja pökkää niihin boorien päihin, kardaani täristää ja rikkoo aika äkkiä hännän, juuri viimmeviikolla painin semmosen kanssa...


sekavasti mäki osaan kirjottaa näköjään
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.09.2013, 21:06
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

nii, onko sulla rikki se kardaanin puoleinen osa, vai se laatikon häntäosa? Mulla on nimittäin siihen parikin kardaanin päätyä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.09.2013, 07:37
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.083
Perusasetus

Siis kyse kardaanin liuku osasta...

Liukuosan pituus n:13cm
tyhjä osa ennen pooritusta: n:4.5cm
koko yoken pituus mitattu nivelen kupin keskelle vajaa 17cm
.

tuo nykynen menee kyllä aika pohjaan asti.. ja jos olin katsovinani oikein niin se hannan hela on ihan siinä stefan takana..

tarvitsee tänään katsoa se laatikon ulostuloakseli että onko siinä kierre..

ja mitata se hännän pituus..

jotenkin toi tuntuu ettei mätsää noi osaset 30 vuoden aikana on keretty väsää yhtä sun toista kuitenkin sinne..

eli siis no yoket käy ristiin, mutta jos laittaa lyhyen niin ei ole pitkäikäinen?

onko mitään havannollistamis kuvaa tuosta o-rengas systeemistä miten se niinkun toimii?? kuitenkin luulisi youken olevan tiivis vai??

tarvii myös ottaa kuvia niin selventää varmaan..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.09.2013, 07:45
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.344
Perusasetus



o rengas versio, tässä käy niin ettei se tavallinen yoke mene tarpeeksi sinne puslalle vaan pökkää tuohon boorin päähän.



renkaattomat, pitkä ja lyhyt, nää vaatii sen yoken missä on tulppa siellä ristikon päässä ettei tuu öljyt pihalle

tarkoitettu eri mittasille hännille, lyhyt yoke käy noihin...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.09.2013, 08:19
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.083
Perusasetus

kiitos hyvästä selvennyksestä.. eli jos on tollanen o rengas lodju niin senhän täytyy sitten tuolta päästä ,mitä oon nyt yrittänyt tilkitä niin hengittää?? eikö niin..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.09.2013, 10:23
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Temutin Näytä viesti
kiitos hyvästä selvennyksestä.. eli jos on tollanen o rengas lodju niin senhän täytyy sitten tuolta päästä ,mitä oon nyt yrittänyt tilkitä niin hengittää?? eikö niin..
no tavallaan joo, ei sen pään erikseen tarvi auki olla siinäkään mallissa, mutta jos ei ole o rengasta/huono rengas niin vuotaa sieltä päästä jos ei ole tiivis.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.09.2013, 18:39
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.083
Perusasetus

enhän mää sillei mitään kuvia ottanu toi oli kamerassa missä on 700 ja 400 lodjun kardaanit vierekkäin..



kuten tuosta näkee niin toi isompi eli 400 yoke ei oo ollu lähellekkään siellä missä pitäisi...


tänään sovittelin laatikkoon tota ja laitoin siihen kohtaan missä edellisessä autossa ollut niin ei se mennyt lähellekkään "pohjaan" eli siis se että jää muutama sentti varaa liikkua..
sitten kun työnsin enempi niin tuntui oikein se o-rengas siellä kun tiivisty.. eli mun teoria on se että se on sen takia korjattu plasti paddingilla kun se ei oo ollut siellä o-renkaalla asti toi yoke.. nyt tossa compinaatiossa se menee sinne ompahan se nyt hitsattu jos vaikka sattuu jossain kohtaa tippumaan o-renkaan päältä pois.. sen kohdan tunsi selvästi kun painoi sen sisään, missä o-rengas tiivistää tulee kimmoisa siitä yokesta.. (härski lause)..

hankalasati selitetty.. jännä kun pitäis olla sama runko kuitenkin noissa vehkeissä.. deltassa ja capricessa.. no eipä siitä sen enempää..

muistaakos rytari, miten on ton korjauslaakerin kanssa (pyöränlaakeri)

vetari oli tässä kunnossa.


siirtääkö se korjauslaakeri uraa ulos vai sisään päiten??
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.09.2013, 18:41
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.083
Perusasetus

niin ja hännä hela oli stefan takana heti..

ei ollut kierrettä ulostuloakselin päässä..

uskon vahvasti että toi toimii tollein nyt paremmin kun sen ollessa deltassa..

kiitoksia rytarille kuvista ja selvennyksestä..
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 20.09.2013, 22:53
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.344
Perusasetus

ulospäin, laakeri tulee melko tohon missä stefa on ennen pyörinyt, uus stefa tulee sit samanverran lähemmäksi tota laipan juuressa olevaa koneistuksen lopussa olevaa pyöristystä, se ei saisi olla ruostunut eikä kovin muutenkaan huono että stefa kestää, on niitä toki hienolla hiomapaperilla fiksattu ennenki puhtaaksi. tossa ei sillä osalla nyt ainakaan ruostetta ole mutta ei osaa kuvasta sanoa onko kuinka pyöreä ja sileä
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 21.09.2013, 06:17
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.083
Perusasetus

oli se aika hyvässä kunnossa, eli ei muuta kun korjauslaakeria hakemaan.. eikös se laakeri ollut sitten niinkun kestovoideltu ettei peräöljy enää voitele sitä?
laitoin deltan perään sellasen, mutta kun aikaa on kulunut taas ni ei muista..
joskus mopari 9 varttiin laittánut ja mutta ei muista niin ei muista..
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 21.09.2013, 10:57
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.344
Perusasetus

joo, se on kestovoideltu ja tiiviste molemmin puolin
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 24.09.2013, 20:33
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.083
Perusasetus

mites vielä tuli tenkka poo ton 400laatikon suodattimen kanssa.. ei meinaan tuolla pultilla ollut kiinni suodatin roikkuu vaan ??



ja tälläinen.. pitäsikös tossa olla joku holkki vielä ton pultin päällä??

Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 24.09.2013, 21:10
samppas samppas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 338
Perusasetus

Suodatin kuuluu olla pultilla kiinni mutta silleen ilmavasti ilman prikkoja tai holkkia.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 24.09.2013, 21:20
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.083
Perusasetus

oikeesti.. ihmettelin meinaan hetken.. kyllähä se yleensä on olluna jotenkin tukevasti kiinni...
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 24.09.2013, 21:45
samppas samppas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 338
Perusasetus

Sitten kannattaa vielä tarkastaa että suodattimelta lähtevän muoviputken o rengas on kunnolla ja ettei reijässä ole vanhaa orengasta...
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 24.09.2013, 21:47
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.083
Perusasetus

joo.. sen yläpään o-renkaan vaihdoinkin jo sinne.. viimeksi ollut jossain automaatti pajalla auki, mutta tarvii tarkistaa vielä se ettei oo liikaa o-renkaita..

no huomenna sitten suodatin kiinni josko kohta pääsisi starttailee vehjettä.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 24.09.2013, 21:52
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.521
Perusasetus

Siinä pultin varassa se suodatin kuuluu roikkua ja heilua hölmön tuntuisesti. Kyllä se siellä pysyy.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Chevrolet TH400 laatikon yoke romppaukko O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 02.10.2012 07:13
Jeep th400 vs. GM th400 SamiN Tekniikka & Jutustelu 3 30.03.2012 21:36
Ostetaan Chevyn yoke Pilhis81 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 19.08.2010 15:06
O: Hojon etukardaanin yoke Viipo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 26.05.2007 19:36
Yoke Jeeper Tekniikka & Jutustelu 0 02.09.2003 17:40


Sivu luotu: 04:15 (GMT +2).