|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Th400 yokeMaasturiin ei liity varsinaisesti, mutta tuossa työnalla caprice mihin on menossa SBC ja th400 laatikko.. tää laatikko on alun alkaen oldsin koneen perästä, tarkemmin vm80 delta88 dieselin perästä.. no toi delta tuli mulle jossain välissä ja yoke vuoti öljyä niinkus nivelen puolelta en kiinnittänyt siihen enempää ressiä koska auto meni rojektiksi nyt kun sai ylimääräsen korin niin toi laatikko saapi siis liikuttaa tällä erää capricea.. kysymys: otin yoken lähempään syyniin, niin se pääty on korjattu plastic paddingilla.. ne pois ja hitsasin sauman uudestaan.. no eihän se meinaa pitää oikeen millään... eli jos joudun hankkimaan uuden yoken niin mistä tiedän että mikä on sopiva tuohon laatikkoon?? kun on ilmeisesti olemassa 2 vaihtoehtoa pitkää ja lyhyttä? mulla nyt tuo pitkä ja olin netistä lukevinani että tuossa on joku o-rengas tiivistys?? eli : onko mulla nyt muutenkin väärä yoke siellä ? Voinko laittaa lyhyen tai pitkän? ja mitä eroa noilla oikeesti on ? tässä pitkässähän alkaa pooritus vasta n.5cm jälkeen että siinä on tyhjää putkea.. hankalasti selitetty, mutta yritetään tarkentaa jos tarvista..
|
#2
|
||||
|
||||
Lainaus:
kuinka pitkä se sun pitkä on, päästä kupin keskelle? normimittanen on 140mm onko sulla minkämittanen häntä siinä, tärkeintä on se että kun pökkäät yoken laatikkoon ei sitä suoraa tiivistepintaa saa jäädä näkyviin kovin paljoa, joku sentti ehkä, jos jää enemmän ei se yoke mee pohjaan saakka, toki tolla missä on se kevennys booreisssa se menee pohjaan saakka vaikka olis o rengas juttunen. jos se sieltä tulpan päästä vuotaa niin ei ole o rengasta ainakaan ehjää vaikka o-regas tiivistys oliskin, semmonen yoke jossa ei ole niitä booreja poistettu siitä alusta ei mee o-rengas tiivisteisessä lootassa sinne liukupuslalle kun muutaman millin ja pökkää niihin boorien päihin, kardaani täristää ja rikkoo aika äkkiä hännän, juuri viimmeviikolla painin semmosen kanssa... sekavasti mäki osaan kirjottaa näköjään |
#3
|
||||
|
||||
nii, onko sulla rikki se kardaanin puoleinen osa, vai se laatikon häntäosa? Mulla on nimittäin siihen parikin kardaanin päätyä.
|
#4
|
|||
|
|||
Siis kyse kardaanin liuku osasta...
Liukuosan pituus n:13cm tyhjä osa ennen pooritusta: n:4.5cm koko yoken pituus mitattu nivelen kupin keskelle vajaa 17cm . tuo nykynen menee kyllä aika pohjaan asti.. ja jos olin katsovinani oikein niin se hannan hela on ihan siinä stefan takana.. tarvitsee tänään katsoa se laatikon ulostuloakseli että onko siinä kierre.. ja mitata se hännän pituus.. jotenkin toi tuntuu ettei mätsää noi osaset 30 vuoden aikana on keretty väsää yhtä sun toista kuitenkin sinne.. eli siis no yoket käy ristiin, mutta jos laittaa lyhyen niin ei ole pitkäikäinen? onko mitään havannollistamis kuvaa tuosta o-rengas systeemistä miten se niinkun toimii?? kuitenkin luulisi youken olevan tiivis vai?? tarvii myös ottaa kuvia niin selventää varmaan.. |
#5
|
||||
|
||||
o rengas versio, tässä käy niin ettei se tavallinen yoke mene tarpeeksi sinne puslalle vaan pökkää tuohon boorin päähän. renkaattomat, pitkä ja lyhyt, nää vaatii sen yoken missä on tulppa siellä ristikon päässä ettei tuu öljyt pihalle tarkoitettu eri mittasille hännille, lyhyt yoke käy noihin... |
#6
|
|||
|
|||
kiitos hyvästä selvennyksestä.. eli jos on tollanen o rengas lodju niin senhän täytyy sitten tuolta päästä ,mitä oon nyt yrittänyt tilkitä niin hengittää?? eikö niin..
|
#7
|
||||
|
||||
no tavallaan joo, ei sen pään erikseen tarvi auki olla siinäkään mallissa, mutta jos ei ole o rengasta/huono rengas niin vuotaa sieltä päästä jos ei ole tiivis.
|
#8
|
|||
|
|||
enhän mää sillei mitään kuvia ottanu toi oli kamerassa missä on 700 ja 400 lodjun kardaanit vierekkäin..
kuten tuosta näkee niin toi isompi eli 400 yoke ei oo ollu lähellekkään siellä missä pitäisi... tänään sovittelin laatikkoon tota ja laitoin siihen kohtaan missä edellisessä autossa ollut niin ei se mennyt lähellekkään "pohjaan" eli siis se että jää muutama sentti varaa liikkua.. sitten kun työnsin enempi niin tuntui oikein se o-rengas siellä kun tiivisty.. eli mun teoria on se että se on sen takia korjattu plasti paddingilla kun se ei oo ollut siellä o-renkaalla asti toi yoke.. nyt tossa compinaatiossa se menee sinne ompahan se nyt hitsattu jos vaikka sattuu jossain kohtaa tippumaan o-renkaan päältä pois.. sen kohdan tunsi selvästi kun painoi sen sisään, missä o-rengas tiivistää tulee kimmoisa siitä yokesta.. (härski lause).. hankalasati selitetty.. jännä kun pitäis olla sama runko kuitenkin noissa vehkeissä.. deltassa ja capricessa.. no eipä siitä sen enempää.. muistaakos rytari, miten on ton korjauslaakerin kanssa (pyöränlaakeri) vetari oli tässä kunnossa. siirtääkö se korjauslaakeri uraa ulos vai sisään päiten?? |
#9
|
|||
|
|||
niin ja hännä hela oli stefan takana heti..
ei ollut kierrettä ulostuloakselin päässä.. uskon vahvasti että toi toimii tollein nyt paremmin kun sen ollessa deltassa.. kiitoksia rytarille kuvista ja selvennyksestä.. |
#10
|
||||
|
||||
ulospäin, laakeri tulee melko tohon missä stefa on ennen pyörinyt, uus stefa tulee sit samanverran lähemmäksi tota laipan juuressa olevaa koneistuksen lopussa olevaa pyöristystä, se ei saisi olla ruostunut eikä kovin muutenkaan huono että stefa kestää, on niitä toki hienolla hiomapaperilla fiksattu ennenki puhtaaksi. tossa ei sillä osalla nyt ainakaan ruostetta ole mutta ei osaa kuvasta sanoa onko kuinka pyöreä ja sileä
|
#11
|
|||
|
|||
oli se aika hyvässä kunnossa, eli ei muuta kun korjauslaakeria hakemaan.. eikös se laakeri ollut sitten niinkun kestovoideltu ettei peräöljy enää voitele sitä?
laitoin deltan perään sellasen, mutta kun aikaa on kulunut taas ni ei muista.. joskus mopari 9 varttiin laittánut ja mutta ei muista niin ei muista.. |
#12
|
||||
|
||||
joo, se on kestovoideltu ja tiiviste molemmin puolin
|
#13
|
|||
|
|||
mites vielä tuli tenkka poo ton 400laatikon suodattimen kanssa.. ei meinaan tuolla pultilla ollut kiinni suodatin roikkuu vaan ??
ja tälläinen.. pitäsikös tossa olla joku holkki vielä ton pultin päällä?? |
#14
|
|||
|
|||
Suodatin kuuluu olla pultilla kiinni mutta silleen ilmavasti ilman prikkoja tai holkkia.
|
#15
|
|||
|
|||
oikeesti.. ihmettelin meinaan hetken.. kyllähä se yleensä on olluna jotenkin tukevasti kiinni...
|
#16
|
|||
|
|||
Sitten kannattaa vielä tarkastaa että suodattimelta lähtevän muoviputken o rengas on kunnolla ja ettei reijässä ole vanhaa orengasta...
|
#17
|
|||
|
|||
joo.. sen yläpään o-renkaan vaihdoinkin jo sinne.. viimeksi ollut jossain automaatti pajalla auki, mutta tarvii tarkistaa vielä se ettei oo liikaa o-renkaita..
no huomenna sitten suodatin kiinni josko kohta pääsisi starttailee vehjettä. |
#18
|
||||
|
||||
Siinä pultin varassa se suodatin kuuluu roikkua ja heilua hölmön tuntuisesti. Kyllä se siellä pysyy.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Chevrolet TH400 laatikon yoke | romppaukko | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 02.10.2012 07:13 |
Jeep th400 vs. GM th400 | SamiN | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 30.03.2012 21:36 |
Ostetaan Chevyn yoke | Pilhis81 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 19.08.2010 15:06 |
O: Hojon etukardaanin yoke | Viipo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 26.05.2007 19:36 |
Yoke | Jeeper | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 02.09.2003 17:40 |