|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
maastureiden tehot, mittaustuloksia?mietin tuossa mielessäni jo hetken, että kuinka moni muuten oikeesti on käyttäny ajopelinsä dynolla, että tietää paljonko siinä sitä voimaa aidosti on? jenkkipiireissähän on pirun yleistä leijua bolt-on osilla ja kaljapöytähevosilla, tämä surullisen kuuluista "siino sitä ja sitä ja sit tehoo on aivan tasan 350hp, renkailta!" ja lähtökohtana on kaasarikoneinen 350 pikkuvinkkeli, jossa alunpitäen ei oo ollu lähimainkaan kahta sataa vakio kunnossa.. kun tosiasiassa vaparista on saatu riivattua se parisataa++ ja ihan koneen päästä kun se lintta dynolle ajetaan ennen kuin nyt kukaan vetäsee poroja nokkaan, niin itellä on harrastejenkki ja Patrolli on työvehkeenä, ei sanan varsinaisessa merkityksessä "offroad auto", mutta ihan mukavasti lähes vakiokuntosena mettässä etenee, jos ei muuten niin vinssillä sitten niin ja Patukasta on dynotettu 3vkoa sitten 103,2hp/276,9Nm renkailta, 140,5/323,8 laskennallinen, @0,8bar auto on tosiaan lähes vakio.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#2
|
||||
|
||||
(kuvat lainattu käyttäjän jv albumista) Näin omasta patukasta joskun parhaina aikoina, entisen omistajan toimesta. Nyt jos malttais käyä ku saa ton uuen koneen nippuu ni näkis mitä on nykyään.. |
#3
|
||||
|
||||
mul on hj61 ja pers dynolla lähes 300hv. ja oikeasti ehkä 130hv
|
#4
|
||||
|
||||
Entisen mersun dynolappu, ois pitäny vaa ottaa snorkkeli pois mittauksen ajaksi.
__________________
KYM |
#5
|
|||
|
|||
dynothan näyttää sen miten ne on säädetty näyttämään, toinen voi näyttää 200hv takapyöriltä ja toisessa ei edes koneelta irtoa saman vertaa.....onhan luvut tietysti mukavia mutta vertailu on kohtuu turhaa! ehkä parhaiten saisi tietoa tehdyistä muutoksista että ensin ajaisi vakiokoneen ja sitten samassa penkissä tehtyjen muutosten jälkeen.
nettiauton puolelta kun kattelee virivehkeiden myynti-ilmoituksia niin usein löytyy myynnistä sellaisiakin vaparivehkeitä joissa tehoa enemmän kuin edes laskennallisesti voi saada, silloin ollut asialla todellisia welhoja joille löytyisi varmasti käyttöä F1 talleista ym. autoteollisuuden parista! |
#6
|
||||
|
||||
Mun ja NuuBeRin DAS Kingkäp on MITTAAMATTOMAN TEHOKAS!!!!! Tasamaalla ei sitäpaitsi tartte ku yhden hevosvoiman, pahassa paikassa otetaan käyttöön molemmat!
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja Viimeksi muokannut Häänrik : 10.09.2013 21:03 |
#7
|
||||
|
||||
Lainaus:
nuo mersun lukemat on aika tujut ja 125kW patrollissakin aiheuttaa mukavia väristyksiä, mitä tuolle siun patukalle on Sami tehty? ja entäs mitä tuolle mersulle ja mikä vekotin yleensäkin kyseessä?
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#8
|
||||
|
||||
Eihän tuos oo ku "hiukan" kopeloitu pumppua ja isompi turbo ja cooleri keulalla.. Ja tuos penkkikuvas olivissii joku vinguteltu kansi paikallaa.. Nimimerkki jv tietää enempi..
|
#9
|
||||
|
||||
Mulla on vaan tuollainen "alitehoinen" HJ, ei oo penkitetty mut ruutii löytyy omiin tarpeisiin kyl, vaikka Nakkilassa ei siihen uskotakkaan...
__________________
NIIN OONKIN RYYPÄNNYT, MITÄ SITTE!!! EN SE MINÄ OLLUT, SE OLI PIRKKA... https://instagram.com/offroadteamruu...d=ZDdkNTZiNTM= http://www.slck.net http://www.mansenmaasturiclub.com http://forums.offipalsta.com/group.php?groupid=32 |
#10
|
||||
|
||||
Tarviiks tojotaa virittää ku ei voimansiirto kestä vakiotakaan..
|
#11
|
||||
|
||||
Lainaus:
Meneeks tää jo off topicciin...?
__________________
NIIN OONKIN RYYPÄNNYT, MITÄ SITTE!!! EN SE MINÄ OLLUT, SE OLI PIRKKA... https://instagram.com/offroadteamruu...d=ZDdkNTZiNTM= http://www.slck.net http://www.mansenmaasturiclub.com http://forums.offipalsta.com/group.php?groupid=32 |
#12
|
||||
|
||||
Eiks tää oo sitsättiä..?
|
#13
|
||||
|
||||
juu, kait, en mä tiä... Toisaalta, ihan sama...
__________________
NIIN OONKIN RYYPÄNNYT, MITÄ SITTE!!! EN SE MINÄ OLLUT, SE OLI PIRKKA... https://instagram.com/offroadteamruu...d=ZDdkNTZiNTM= http://www.slck.net http://www.mansenmaasturiclub.com http://forums.offipalsta.com/group.php?groupid=32 |
#14
|
||||
|
||||
Musta tää on realistinen tapa vertailla voimia
https://www.youtube.com/watch?v=cWmwcU3ui6U Ja tää on vakiokuntoisesta -01 silveradosta kuvattu.
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport. |
#15
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
NIIN OONKIN RYYPÄNNYT, MITÄ SITTE!!! EN SE MINÄ OLLUT, SE OLI PIRKKA... https://instagram.com/offroadteamruu...d=ZDdkNTZiNTM= http://www.slck.net http://www.mansenmaasturiclub.com http://forums.offipalsta.com/group.php?groupid=32 |
#16
|
||||
|
||||
Ja sitäpaitsi.. Onks tojomiehil kiire tatsuneista ohi et meiän on vittumaisempi ohittaa ja hinaa teiät pois jumista..
|
#17
|
||||
|
||||
Juu kuule, aina autetaan miestä notkossa ja nousussa...
__________________
NIIN OONKIN RYYPÄNNYT, MITÄ SITTE!!! EN SE MINÄ OLLUT, SE OLI PIRKKA... https://instagram.com/offroadteamruu...d=ZDdkNTZiNTM= http://www.slck.net http://www.mansenmaasturiclub.com http://forums.offipalsta.com/group.php?groupid=32 |
#18
|
||||
|
||||
hilux 1kz-t koneella koolerilla ja syöttöö reippasti vakio pumppusta 1.8 ahdoilla 174hv takapyöriltä ja 425nm
samassa penkissä 2.5 20v superturbo"pohjanmaan 400hv osilla" moniventtiili mersu hiluksi 250hv takaka pyöriltä |
#19
|
||||
|
||||
Ihanjärkyttävänkäsittämättömänvittumaisenhankalaal ukeatuollaistatekstiäkuneiolepilkkunaeikäpisteitäe iläisojaalkukinrjaimia
__________________
HJ61 MMC |
#20
|
|||
|
|||
ja siinnäki oli persdynolla 400? just näitä oikeita tuloksia eikä persdynoja, sehän tän topicin idea on
|
#21
|
|||
|
|||
Tuosa pajerosta sillo olikohan nyt 1.7 ahdoilla 150hp/320nm
Nyt vois olla joku enemmän, pitäis käydä syksyn mittaan penkittään uusiksi niin pääsis huuteleen |
#22
|
||||
|
||||
Piti aikanaan käydä dynottamassa pikkulohkon suikka ihan muuten vaan. Kaveri kuitenkin osasi kertoa, että lähin mesta ei kykene mittaamaan alle 50 hp tehoja riittävän tarkasti
Eli jäi mittaamatta....
__________________
Tumpula Racing Team |
#23
|
||||
|
||||
oha ny litraseski yli 50hp, ainakin mutsin 1.3l 4x4 Swiftissa, ainakin sillä persdynolla se nimittäin melkein lähti sivuluisuun kun aikani riehuin suvikelillä pari talvee sitten äiti huus vieressä falsetissä notta "TÄÄ EI OO SUPARU, TÄTÄ EI VOI OHJATA KAASULLA!"
nii Dectane on vähän niinkun asian ytimessä
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#24
|
|||
|
|||
Viritelmien laillistamiseksi piti tuo oma pirssi käyttää dynossa.
Nissan KC -87 TD25 padalla, mitsun TD04-11B + IC 0,3bar ahdoilla koneen päästä 73kW/217Nm Max vääntö 2200 rpm. Max teho 4300 rpm. Eihän tuolla kuuhun mennä, mutta nyt pysyy liikenteen mukana |
#25
|
||||
|
||||
En enää kohta ees muista paljonko tuossa oli mutta SD23 lavadatsunilla tollasta, sillä pääs jo muistakin ohi
https://www.youtube.com/watch?v=HCwaYVi6H9s |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Maastureiden ominaisuuksia | Ukunsa | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 02.10.2012 21:43 |
Ns. Maastureiden korirakenne | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 28.05.2009 06:27 |
M: maastureiden osia | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 14 | 16.08.2006 12:47 | |
M: Maastureiden osia | O/M/V Muut | 23 | 13.12.2004 14:45 | |
Vanhojen maastureiden safariluotettavuus | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 08.06.2004 08:04 |