|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
NiRuNaRu: DAS kingkäp!!! Jatkajaa?
NuuBeRi:n Kc alkoi olemaan jo parhaat päivänsä nähnyt ja meni mies ostamaan sitte het SOA patrollin! Päättettiin sitte alata rakentamaan tuosta Kc:sta oikeen kunnon budjettihäristintä kun ny on kaks tonnikeijua saman taloyhtiön pihas mikkä uppoo lähimpään suohon Auton varalle suunniteltu ainakin tähän mennessä: 1. Sääli 0% 2. Kovaa ajoa 3. Syötöt tappiin 4. Kovaa ajoa 5. Korotus ja pakoputki pellin läpi 6. Kovaa ajoa 7. Ahdin kylkeen 8. järrkyttävää auton raiskaamista Ja niin eespäin Autoon on tarkoitus kokeilla mitä härskeimpiä ideoita ja ehkä se joskus nähdään jossain epävirallisissa offikarkeloissa Ensi töiksi rakenteluestot (lue kilvet) irti ja auton siirto maaseudun rauhaan jossa vaihtelevaa testimaastoakin riittävästi Matka alkoi tyylikkäästi aiheuttamalla kauhea liikennehärdelli pihassa ja olo oli ku vilimitährellä kun sälekaihtimet vilkku joka asunnossa
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja Viimeksi muokannut Häänrik : 27.05.2015 21:15 |
#2
|
||||
|
||||
Ihan täysin offtopic pitää kysyä, että mikä tuo patrolli on? 160 maski ja valot mutta kaaret on lähempänä GRää muttei kuiten sinne päinkään?
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
#3
|
|||
|
|||
Lainaus:
Ja kyllähän tuon king käpin tulevaisuus meinaa ihan jännittää että mitä siitä oikeen tulee vielä : |
#4
|
||||
|
||||
eikö tuossa patussa ole mk 1 escortin levikkeet
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#5
|
||||
|
||||
On kyllä kieltämättä samaa tyyliä. Tosin jatkamaan noita on joutunu melko raskaasti, mikäli ne ekkeristä on lainattu.
http://www.slotforum.com/images/Scal...Escort-MKI.jpg
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
#6
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#7
|
|||
|
|||
Ei voi kuin olla samaa mieltä! kunnon tonnikeiju tuo patrolli kyllä on. Oma veikkaukseni on ettei kilvisä olevaa patrollia taida ainakaan kovin montaa olla joka painaisi enemmän.
|
#8
|
||||
|
||||
Sehän on sitte niinku tehty metsään. Kaikki lisäpaino on vain hyvästä, vai miten se oli?
__________________
HJ61 MMC |
#9
|
|||
|
|||
Lainaus:
Koskas käydään upottamas se johonkin rapakkoon? :-) |
#10
|
|||
|
|||
no jos sulla vinssi lyönnissä ja pylpyrä mukana niin kai sitä vois käydä kokeilemas. Tuossa kun ei oo vinssiä ollenkan vielä.
|
#11
|
|||
|
|||
Tais löytyä syöttöruuviin oikea asento. Käytiin tuossa häänrikin kanssa purkamassa ylimääräisiä osia pois. Samalla tehtiin sitte snorkkelikin kinkäppiin. Häänrikin kameraan tarttui vähän videon tynkääkin ekasta ajokerrasta kilpien poiston jälkeen. Niin ja räpsihän se kuviakin.
|
#12
|
||||
|
||||
Alkaa kesä lyheneen ja pieni panicpanic että nyt pitää äkkiä saada tätä rojjektia etiäppäin jottei muut ehi erelle typerine porttaaliakseleineen
Aivan ensinnä Nuuberin kans purettiin ylimääräiset (VIELÄ EHJÄT) osat pois ja auto keveni AINAKI useita satoja kiloja Sitten rakentaminen pelkästään purkamalla alkoi tuntumaan typerältä ja piti päästä luomaan jotain uutta Laitettihin kuukleen kuvahakuun offroad ja tutkimaan mitäs se maastoauto oikein vaatii. Nuuberihan oli jo aiemmin varustanut auton vinssillä ja katu-uskottavilla renkailla. Ehdottomasti tärkein ja ensimmäinen modaus oli snorkkeli! Eihän me muuten palstalaisten kunnioitusta saada Ei muutakun rakentamaan--> Sinänsä budjettiauton rakentaminen tuola kotiranchilla on helppoa, varaosa-autoina toimii hj60, passat, 3kpl w124 mersuja+ 4kpl muita mersuja Siispä pashaatista saatiin imuputki jonka päässä oli valmiiksi aito hongkongista ostettu tuninkifiltteri! Filtteroossin päässä lukee vieläpä minne pilotti suihkutetaan koska hehkuthan tästä autosta on sulanut aikoja sitten mäntien päälle=paremmat puristukset Reiän suunnittelua. Tuohon ruksi minne reikä tehään! Nuuberi melkein osui Johtuu varmaan siitä että asennuskaljat loisti poissaolollaan Niin ja pitäähän maasturi korottaa aivan taivaisiin! valitettavasti niin ylös ei päästy vaikka ruuvattiin edestä sauvat aivan tappiin taakse vaatii vielä riippujen pidennyksen tai kierrejousien keksimisen. Ennen Jälkeen Vetarin kulmatkin osui kohilleen turhaanhan sielä nivelet on josei ne töitä tee Snorkkelikin näyttää hienolta kahluusyvyys parani AINAKI 17cm tehtiin syvempiin korallien tarkkailuihin sukelluskelloki vanhasta kanisterista Testiajoa: KYLLÄ VENYY!!! Tarkkaavaisimmat saattaa huomata että ratsunia rakennetaan arvolleen sopivalla paikalla, nimittäin navetan takana vanhalla tunkiolla Juuppituuppiin lataan vielä jonku videon kunhan tästä ehtii.
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja Viimeksi muokannut Häänrik : 17.06.2013 22:40 |
#13
|
||||
|
||||
Vitun hieno projekti! Mut missä ne pidemmät riiput viipyy? Haluun kuvia niistä! Oon kyl vähän kateellinen tosta. Ihan älytön rakentelutahti
P.S. Tiesitkö että äänestän tätä "Vuoden maasturi projektiksi"
__________________
HJ61 MMC |
#14
|
|||
|
|||
Eiköhän ne riiput ens rakentelu kerralla valmistu. Suunniteltu ne on jo valmiiksi.
Niin ja edittinä: kyllähän siihen ja lainattiin massikan puimuristakin osia... Viimeksi muokannut NuuBeRi : 18.06.2013 09:06 |
#15
|
||||
|
||||
Lainaus:
Katoppas severi tuota venyttelykuvaa rengas on kiven päällä ja vetarinkulmat on aiva jäätävät tää ei voi olla ku hyvä!!! siinä videontynkää syötöistä http://www.youtube.com/watch?v=QLX7Rh4-Kew
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja Viimeksi muokannut Häänrik : 18.06.2013 13:16 |
#16
|
||||
|
||||
Koeajoa
Tämän ehtoon suunnitelmana oli Offirajoittimien poisto ja 20l polttoainetta
Alko alusta elämään ku nyppäs kallistuksenvakaajan irti No, elämään.. aika liikuntavammaiselta se alusta vieläki vaikuttaa mutta eläimellisiä ääniä se alusta päästelee epätasaisella alustalla SKRIIIIK!! BLAMBLAMBLAM!! VINK!! SKRIIK! ja sillee Autolla mahtuu nyt paljon pienemmistä väleistä kuin ennen peltitöitä Kuskinpuolen kyljen muotoilu kesti osaavissa käsissä noin 5sekunttia!! ei paha Samalla eliminoitiin lasinveivaamisen aiheuttamat maitohappo-ongelmat käsivarsissa kun ei ole enää lasia mitä veivata No, eipähän eksytä metsään kun voimme hannu&kerttu-tyyliin seurata lasinsiru vanaa pitkin joka tippuu ruostereiästä takaisin kotiin. Nuuberi vaihtoi vielä pienemmässä ajassa apparin helman kotelorakenteen ns "tuplapeltirakenteeksi". Tästä pitäisi ilmestyä vireota juuppituuppiin. videolla näkyy myös alustan toiminta kun ajetaan erittäin epätasaisella alustalla urku auki Parannettavaa ensi kerralle= Ajotyylistä johtuen apukuskin vakio penkillä on ERITTÄIN vaikea pysyä. Laturi olis kiva nii olis varaa sammuttaa auto mettässä tai jopa vinssata Pääasia että hauskaa oli
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja Viimeksi muokannut Häänrik : 29.06.2013 00:36 |
#17
|
||||
|
||||
Näyte ajotyylistä äänetki on kohallaan Huomatkaa alustan äänitehosteet
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#18
|
||||
|
||||
Aloin laturia suunnittelemaan, ja koska kyseessä on budjettiauto nii päätin luopua alipainepumpusta.. Ei muutaku metsästämään laturia--> hoojiissa oli konepellis lisälaturin muotonen patti ja ku pellin avas nii sehän oli tuhannen päreinä Sitten silmiini osui jotain
Kappas, olin unohtanu puskaan yhen varaosa-auton.. olisko sielä laturia No ei muutaku pelli auki ja laturia irrot... tuota noin... Piti oikeen kotia tulla suunnittelemaan vaihtaasko laturin JA jotain muuta
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#19
|
||||
|
||||
Kappas! Just viikolla kateltiin kaverin kans yhtä kinkkukaappia, josta ei enää oikeen jaksa värkätä tieautoa....Sais OtH pajero treenikaverin
Suunnitelmissa oli lavan poisto, jousien korotus ja kaikken muun ylimääräsen poistaminen. Tai lavaksi joku levy, että saa hevosten heiniä ajettua.
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#20
|
||||
|
||||
Tätä projektiahan ei kukaan lue mutta nyt tarttis palstalaisten mielipidettä!
Takapään korottamista tässä mietin, rakennanko 1. Superpitkät riiput 2. mersun kierteet ja jättää puolet alkup lehtijousista tukivarsiksi (mitähän tapahtu jos kuormalehdet hitsaa norriin kiinni kiertymisen estämiseksi??) 3. kierteet ja tukivarret mallia tein itse raudasta ja mersun puslista Haaveena ois tehä "säädettävä" nelilinkki traktorin työntövarsista mutta nollabudjetilla hankala ostella sellaisia
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#21
|
||||
|
||||
Lainaus:
Mie sinuna laittaisin jotkut palikat lehtijuosien ja akselin väliin ja riippuja pikkasen pidemmiksi. Ja taitaa olla tuo etupää kohtuu tönkkö ajella, ku on tappiin asti kirrattu Mie ottasin sitä pikkusen alemmaksi, kun se kannoissa ja kivissä kuitenkin ylöspäin joustaa tuo retkukeula. Panssaria alle vaan et kärsii kolistella, sillä saattaa säästää pitkän pennin Hieno projekti toudellakin! ainakin täällä seurataan tätä |
#22
|
||||
|
||||
eikös tuos mersu ole 123? ja siinä om603? rikollista jättää se tonne navetan taakse
|
#23
|
||||
|
||||
w124 ja kyllähän se 603 on Takapää lepää kuormalehtien päällä, jos ne ottaa pois nii ei hyvä, eikä ne kuormalehdet oikee jousta sisäänpäin pitää varmaan kierteet rakentaa Tänään piti laitella laturi mutta ajeluksihan se meni ku ei malttanu Piti ottaa morsianehrokas kyyttihin nii näköö seki miten typerä harrastus tuo on Täs jää pian ehtoohalit saamatta ku katton uudestaan ja uudestaan incar videota missä auto luiskahtaa puuta vasten nii että ovi menee kasaan ja se huutaa "AAA PEILI!!!" ja nauran aiva vääränä
Siitä mukava auto syöttöjen"säädön" jälkeen että se ei sammu missään tilanteessa Käyntiinki lähtöö laakista! edellyttäen että suihkuttaa reilusti pilottia Onkos kellään kokemuksia lehtijousien hitsaamisesta?? taitaa mennä aiva poikki pienestä rasituksesta? Meinaan jos vetäis tyynesti rälläkällä puolet poikki takaa ja jättäis lehdet tukivarsiksi kierteille ja hitsaa norrat kuormalehtiin? tai sitte pelli molemmin puolin ja pulteilla kirraa ne kiinni ettei akseli kierry liikoja. Niin ja kyllähän autoon on näköjään tullut yksi ja vain ainut vika kiihdyttäessä aurauskulmat menee aiva vinkkeliin nii ettei tiellä pysy ja tarkemman tutkiskelun jälkeen apusimpukka on vähän ottanu ihteensä Ja sinä ryökäle joka väitit että etupää olis jäykkä kun sauvat tapissa niin sen verran voin sanoa että oot aivan oikeessa! mutta maastoauton pitää olla korkea niin on paljon vähäpätöisempi asia kuinka se joustaa
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#24
|
||||
|
||||
tehkää työ se mitä miu on pitäny tehä viimest 9 vuotta eli semi elliptical jousitus.
taka jouset nastan takaa poikki. kieppaa ne ympäri ja jotai tuki varviloita jeesiks. Wittu et on letkee ajella ja on joustoja! https://www.google.fi/search?q=semi+...tm%3B631%3B264 joteki noi en tiä toimiiks linkki ku ei oo nörtin vikaa ja joustoja : https://www.google.fi/search?q=semi+...tm%3B631%3B264
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#25
|
||||
|
||||
Young n dumin ehotushan on huippu! Tuon toimivuus käytännössä kiinnostas ja ois varmaan halpa
|
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Lada Niva "Das Boot" | samisami2 | Linkit | 4 | 22.10.2007 11:01 |
tarinan opetus | bono | Jokes | 0 | 17.11.2004 16:44 |
Viimeinen polli | Intiaani_Chief | Tekniikka & Jutustelu | 34 | 30.06.2004 00:34 |
Sony CPD-200/Dell P1110 - DAS Software for Tech? | Software | 0 | 05.12.2003 09:58 | |
Das Experiment | mikk0 | Movies | 0 | 25.09.2002 23:10 |