|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Perän pinionin max kulma?Kaikkea hullua juolahtaa mieleen. Onko kokemuksia missä kulmassa loppuu voitelu pinionin laakereilta perää nostettaessa pystyyn? Itseä kiinnostaisi Fordin 8.8 perä, joka on ameriikan foorumeilta luettuna "riittävästi pinionia voiteleva vielä 30-35 asteen kulmassa!?" Tuolla 35 asteen käännöllä kardaania saisi jo melkosen monia senttejä ylemmäs turvaan kiviltä. Mutta mitähän tuo "riittävä" mahtaa tarkoittaa, satunnaista pöristelyä metsikössä vai ihan maantietä ja kaupunkia myös?
|
#2
|
||||
|
||||
No jos esmes Fordin ysituumaisen lowpinion murikan kääntää ympäri hipinioniksi, niin ne ainakin kuuleman mukaan hajoaa katukäytössä voitelun puutteesewn Mitä katsoo noita aftermarket murikoita offikäyttöön, niin monissa mainostavat parannettua voitelua hankalissa asennoissa. Pinionin etummainen laakeerihan se pahimmassa vaarassa tietysti on.. high pinion perissä aika usein taitaa olla oil slinger (mikälieonkaan suomeksi?) juuri siksi että öljy ei karkaa turhan äkkiä pinion laakereilta ja että se varmasti sinne toisaalta pääsee.
Mikä sitten on maksimi kääntökulma.. paha sanoa. Lonkalta heittäisin että vakioperässä ilman öljytilavuuden kasvatusta (= täyttöaukko korkeammalle jotta öljypinta riittävän korkealla) ei pitkällä tähtäimellä varmaan tollanen yli 30 voi tehdä hyvää. Tutkii vähän murikkaa siaältä ja katsoo mistä öljykanavat menee, piirtelee vähän linjaa misä öljytaso perä suorassa menee, sit kääntää perää ja mallailee mihin uusi pinnantaso täytyy peräkopan puolella olla jotta pinionin päässä öljynpinta on vanhalla tasolla?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
||||
|
||||
Täytyypi tutkia minkälainen öljytila oikein oli ja pääseekö lautaspyörä ruiskimaan öljyä pinionin pikkulaakeriinkin. Täyttöreikä on etupuolella, joten öljynpinta nousee hieman automaattisestikin perää käännettäessä.
|
#4
|
|||
|
|||
Jossain oli välityksien vaihdon yhteydessä tehty sellaiset pienet "lapiot" jotka kauhoi öljyä pinionille ja samalla kaukalo mihin öljy kerääntyi jotta pinioni ui koko ajan öljyssä, mutta sitä perää ei ollut kaiketi käännetty.
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
lj-70 pinionin laakerit | Jande | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 08.11.2012 22:54 |
Kysymys: SJ410 perän pinionin kokoonpainuva väliholkki | ruxu | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 23.02.2012 20:33 |
blazerin pinionin mutteri??? | blazer | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 09.11.2011 05:58 |
Ostetaan D35 pinionin yoke | Mika.U | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 07.11.2011 17:29 |
Lj:n takaperän pinionin laakerit? | -Stedt- | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 26.02.2010 21:31 |