|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
Kysymys uuden kannen venttiileistä...On tuossa autotallin pöydällä koontia vaille SJ410:in tehdasuusi kansi, nokka-akseli ja kaikki venttiilit. Heräsi kysymys istuvatko koneistetut venttiiliseetit ja venttiilit tiiviisti toisiinsa vai pitäisikö ne vielä hioa sisään hiomatahnalla? Kokemusperäisiä mielipiteitä kaipaen...
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> ---- MutantRhino by www.SirRai.com ---- >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna... |
#2
|
||||
|
||||
Eipä siitä ainakaan haittaa ole, jos hienolla tahnalla tarkastaa seetien tiiveyden.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#3
|
|||
|
|||
Älä hio ainakaan yhtään ylimääräistä.
Itse tyytyisin testaamaan esim. valopetroolilla, että kun venttiilit on kiinni, niin imu/pako kanavasta ei saa valua palotilaan. Jos valuu/kostuu nopeasti, niin sitten kevyt hiominen. (jos ns. kiinan kansi, niin tarkista erityisen huolellisesti että kaikki vesi- ja öljykanavat on auki/puhtaat.) |
#4
|
||||
|
||||
töisä noita uusia kansia päässy pulttaileen paikolleen, mm chevy 6.2 vw 2.0tdi yms niin ei ole ollu mitää ongelmaa.
toki ei mitää haittaakaan ole muuta kun ylimääränen työ.
__________________
JOLMA Jokilaakson Maastoautoilijat |
#5
|
||||
|
||||
Kyllähän ne kannattaa "läpätä" hienolla tahnalla,niin näkee mihin kohtaan se pitopinta asettuu, jos pitopinta on jossain lautasen ohuimman reunan kohdalla niin venttiili palaa äkkiä vaikka se nyt pöydällä pitäisikin nesteen palotilassa.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#6
|
|||
|
|||
Lainaus:
Siis aikanaan tuo venttiilin tiivistepinta hiottiin juuri venttiilin lautasen reunaan, ja syynä pidettiin sitä, että venttiilin ohut reuna jäähtyy seetiin, eikä ala hehkumaan. (siis jos kapea reuna palotilassa, niin virikapineissa paloi venttiili, kun alkoi reunasta kuumumaan) Ja virtaa paremmin? http://www.hdcf.fi/wiki/index.php/Venttiility%C3%B6t Ja jos hiotaan paljon, niin tiivistepinnan muoto vääristyy, olikohan aikanaan jopa siten, että venttiili hiottiin puoli astetta eri kulmaan kuin seetin tiivistepinta? |
#7
|
||||
|
||||
Hienolla tahnalla kevyt hionta, puhdistus pyyhkimällä ja sen jälkeen hionta moottoriöljyllä.Puhdistaa hiontajätteet pinnasta ja tasoittaa sen sileäksi.
Takuuvarmaa ja siistiä tiivistepintaa. Ja vuototestaus (ilman venttiilijousia, pelkällä ohjurin tiivistteellä) tenulla, koska se tekee pisaran, löpö/petrooli vain leviää, eikä pikkuvuoto kunnolla näyttäydy...
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#8
|
||||
|
||||
Kiitos kaikille kannanotoista ja vinkeistä.
Läppäsin kevyesti venttiilit ja tein vuototestin. Kaikki muut venttiilit olivat tiiviitä paitsi nelospytyn imuventtiili, joka piti läpätä toistamiseen ja vähän pidempään, koska siinä oli pieni alue, jossa kosketus seetiin oli hieman vajaa. Sen jälkeen sekin oli tiivis.
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> ---- MutantRhino by www.SirRai.com ---- >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna... |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Dieselin kannen oikaisu | mikkocap | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 28.09.2012 16:50 |
hj61 kannen kiristys ja kannen pulttien paksuus? | 0ltzi | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 07.05.2010 17:17 |
2l-t venttiileistä | diakka | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 06.01.2010 00:32 |
kannen pultit | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 15.07.2009 10:42 |
Kannen hinkkaus | -MAKE- | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 10.05.2005 05:39 |