Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.04.2013, 21:46
kelervotti:n Avatar
kelervotti kelervotti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.01.13
Sijainti: Imatra "enso jääsken pitäjä"
Viestit: 278
Perusasetus

Mitä tälläset vetoakselit kestää (RCV)?


http://www.rcvperformance.com/suppor...archby=Vehicle yritin puutellisella ulkomaan kiellä löytää et mikä esim max pyörä koko tai vääntö momentia, tai onko tuon tyylisä veto akseleita muun mekkisiä tarjolla dana44/ GM 10 bolt.


Viimeksi muokannut offroadjouni : 15.04.2013 06:45
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.04.2013, 23:14
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.395
Perusasetus

Onhan nuo suunnilleen parasta mitä rahalla saa jenkkiakseleihin ristikollisten vetarwiden tilalle - mutta rikki ne menee sopivalla rääkillä niinkuin kaikki muukin. Jounilta taisi mennä Jeep Wrangler JK:n etu- Dana44:n RCV:t takuukorjaukseen/ vaihtoon.Jos en väärin muista niin RCV:n vetareiden pitäisi kestää enemmän vääntöä kuin vastaavan akselin ristikolliset cromo- vetarit.

Taitaa noitten paras puoli kuitenkin olla että ovat vakionopeusnivelet (CV:t), niin ei vatkaa yhtään niin pahasti renkaat käännettynä veto päällä kuin ristikoilla. Huono puoli sitten selvästi kalliimpi hinta laadukkaisiin cromo- vetareihin verrarruna.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.04.2013, 06:44
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.403
Perusasetus

Timo_L tiivisitikin jo ihan hvyin. Minulla nuo nivelet alkoivat naputtamaan puolen vuoden ajojen jälkeen, mutta ajoin niillä vielä vuoden sen jälkeen ilman ongelmia. Sitten kun avasin ne, niin "inner cage" oli halki - siis se osa joka pitää kuulat paikallaan maljan sisällä. Takuuvaihto toimi hyvin ja nyt osat on taas timmit eikä naputa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.04.2013, 10:22
kelervotti:n Avatar
kelervotti kelervotti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.01.13
Sijainti: Imatra "enso jääsken pitäjä"
Viestit: 278
Perusasetus

Joo mietin vaan et miten noi kestäs Blazerissa 38.5 pyörällä ja 8.0L koneen kanssa, kyllä tuon välitysen ja lukon saa kestämään pikku perässäkin mut kun löytäs vahvemman ratkasun vetareihin niin ei tarvias molempiin päihin tota dana60 kanto tutkaa laittaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.04.2013, 10:58
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.403
Perusasetus

Mikä etuperä siinä Blazerissa on? Mielestäni K5:n 10-pulttiseen ei saa RCV:n vetareita.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.04.2013, 11:35
kelervotti:n Avatar
kelervotti kelervotti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.01.13
Sijainti: Imatra "enso jääsken pitäjä"
Viestit: 278
Perusasetus

kyllä tuon linkin kun avaa ja valitsee chvyn ja k10 k20 niin sieltä löytyy molemmat 28 ja 30 booriset GM etuperät hinta 1385$ sarja
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.04.2013, 13:13
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.470
Perusasetus

En laittais pikkuperään yhtään ylimääräistä fyrkkaa vaan hommaa vaan se D60 jos on noinkin isoa pyörää ja konetta tulossa. Enkä usko että se kymppipultin välityskään kestää kovin kauaa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.04.2013, 13:16
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.395
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
En laittais pikkuperään yhtään ylimääräistä fyrkkaa vaan hommaa vaan se D60 jos on noinkin isoa pyörää ja konetta tulossa. Enkä usko että se kymppipultin välityskään kestää kovin kauaa.
Täsmälleen samaa mieltä, ei tuollaisella moottori- rengasyhdistelmällä ole kovin pitkä elinajanennuste kymppipulttisella..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.04.2013, 14:37
kelervotti:n Avatar
kelervotti kelervotti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.01.13
Sijainti: Imatra "enso jääsken pitäjä"
Viestit: 278
Perusasetus

No Kannattavuus aina kaksi piippuinen juttu, halvimmillaan dana60 purkaamolta suomeen saksasta tai jenkeistä kaikineen kuluineen 1500€ ja siihen täys remonti lukko ja välitys danan kaikki osat ovat x2 GM 10 perään verattuna laskin et alta 3300€ ei saa perää ja remontia dana60 ja se on sit vielä vakio tikuilla nekään ei ole mitkään ikuisuus osat,
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.04.2013, 15:31
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.470
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kelervotti Näytä viesti
No Kannattavuus aina kaksi piippuinen juttu, halvimmillaan dana60 purkaamolta suomeen saksasta tai jenkeistä kaikineen kuluineen 1500€ ja siihen täys remonti lukko ja välitys danan kaikki osat ovat x2 GM 10 perään verattuna laskin et alta 3300€ ei saa perää ja remontia dana60 ja se on sit vielä vakio tikuilla nekään ei ole mitkään ikuisuus osat,
No kannattavuus ja tämän kokoiset laitteet metsässä ei oikein mahdu samaan lauseeseen.. Mut hauskahan se on!

Eli jos blazerilla pitää mennä mettään pogoilee, niin joko ajeltava varovasti tai laitettava isot akselit. 38,5 pampperssit ja 8.0 niin varmana poksuu pikkuakselit jos meinaa leikkiä. Mut taitava + varovainen kuski ajelee tietty aika pitkälle kymppipultillakin, ehkä? ja noi 1385$ vetoakseli auttaa tilannetta varmasti, mutta epäilys on siis vahva ettei auta riittävästi ja sit on ne rahat menny vähän niinkuin hukkaan.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 15.04.2013, 15:55
kelervotti:n Avatar
kelervotti kelervotti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.01.13
Sijainti: Imatra "enso jääsken pitäjä"
Viestit: 278
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
No kannattavuus ja tämän kokoiset laitteet metsässä ei oikein mahdu samaan lauseeseen.. Mut hauskahan se on!

Eli jos blazerilla pitää mennä mettään pogoilee, niin joko ajeltava varovasti tai laitettava isot akselit. 38,5 pampperssit ja 8.0 niin varmana poksuu pikkuakselit jos meinaa leikkiä. Mut taitava + varovainen kuski ajelee tietty aika pitkälle kymppipultillakin, ehkä? ja noi 1385$ vetoakseli auttaa tilannetta varmasti, mutta epäilys on siis vahva ettei auta riittävästi ja sit on ne rahat menny vähän niinkuin hukkaan.
No tässä on vielä puol vuotta aikaa ennen kun tarviaa tehdä lopullinen etuakseli päätös auton saan rakennettua tolla 10 pultisellakin, ja koko ajan on verko vedessä jos tärppäis joko nato akseli tai kohtuu hintanen vakio 60
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 16.04.2013, 18:46
p.jäppinen p.jäppinen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.10
Sijainti: Imatra
Viestit: 444
Perusasetus

Nyt käsi pystyyn ja huutaa hep kenellä on 10pulttisen/44danan välitys hajonnu eikös se yleensä noissa ameriikan ihanuuksissa yleensä ole vetarit ja etenkin ristikot mitkä poikii
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 16.04.2013, 19:03
kelervotti:n Avatar
kelervotti kelervotti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.01.13
Sijainti: Imatra "enso jääsken pitäjä"
Viestit: 278
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja p.jäppinen Näytä viesti
Nyt käsi pystyyn ja huutaa hep kenellä on 10pulttisen/44danan välitys hajonnu eikös se yleensä noissa ameriikan ihanuuksissa yleensä ole vetarit ja etenkin ristikot mitkä poikii
joo minäkin ihmettelen et tollasilla 500-700hv koneilla kestää slikseillä lähtee transbrakella 6000rpm taulussa etu pyörät ilmassa 8.5-8.6" lautas pyörillä mut ei kestä välitys hiekalla ja turpeessa pyörän koolla ei tolle välitykselle olle niinkään merkitystä mut ison renkaan antama vääntö kyl vetarin tappaa.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 16.04.2013, 20:02
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.403
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja p.jäppinen Näytä viesti
Nyt käsi pystyyn ja huutaa hep kenellä on 10pulttisen/44danan välitys hajonnu eikös se yleensä noissa ameriikan ihanuuksissa yleensä ole vetarit ja etenkin ristikot mitkä poikii
Hep. Vetari on tietysti eka heikko paikka, mutta RCV:illä sulake siirtyy. Vaikka minulla on JK:n akselit, eli tavis- Dana 44:ää isommat.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 16.04.2013, 21:20
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.470
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kelervotti Näytä viesti
joo minäkin ihmettelen et tollasilla 500-700hv koneilla kestää slikseillä lähtee transbrakella 6000rpm taulussa etu pyörät ilmassa 8.5-8.6" lautas pyörillä mut ei kestä välitys hiekalla ja turpeessa pyörän koolla ei tolle välitykselle olle niinkään merkitystä mut ison renkaan antama vääntö kyl vetarin tappaa.
No kait se etuakseli kestääkin jos kerran vehkeet keulii, mut sit pitää olla kyl hyvä taka-akseli.

12bolt taka-aleksi lienee kestävä "katuperä" ja voi keulii ihan sikana. Mut blazerin alla meni pinioni poikki vakio tbi koneen voimilla potterin blazerissa..! Myöskään 9" perä ei oo maasturin akselina ihmeellinen vaikka katuautossa se on jo todella luja. Alennusvaihteet, törkee paino ja isot kumit sekä vaihteleva pito ja vielä monesti vähän pomppiva lehtijousialusta ei mikään oikeen jeesaa tota kestävyyttä.

Mut ilmeisesti rcv:t on päätetty tilata ja koitetaan vaan vahvistaa ostopäätöstä?
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 16.04.2013, 21:32
kelervotti:n Avatar
kelervotti kelervotti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.01.13
Sijainti: Imatra "enso jääsken pitäjä"
Viestit: 278
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
No kait se etuakseli kestääkin jos kerran vehkeet keulii, mut sit pitää olla kyl hyvä taka-akseli.

12bolt taka-aleksi lienee kestävä "katuperä" ja voi keulii ihan sikana. Mut blazerin alla meni pinioni poikki vakio tbi koneen voimilla potterin blazerissa..! Myöskään 9" perä ei oo maasturin akselina ihmeellinen vaikka katuautossa se on jo todella luja. Alennusvaihteet, törkee paino ja isot kumit sekä vaihteleva pito ja vielä monesti vähän pomppiva lehtijousialusta ei mikään oikeen jeesaa tota kestävyyttä.

Mut ilmeisesti rcv:t on päätetty tilata ja koitetaan vaan vahvistaa ostopäätöstä?
Ei ole tilattu akseleita vielä kyllä kuulostelen jos löytyy dana 60 ETEENKIN taakse tulee Dana 60 kun niitä on kotona näin mopari miehellä
__________________
Ei tarvia taitoa kun on tuuria

WUOKSI OFF ROAD
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 16.04.2013, 21:37
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.395
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kelervotti Näytä viesti
joo minäkin ihmettelen et tollasilla 500-700hv koneilla kestää slikseillä lähtee transbrakella 6000rpm taulussa etu pyörät ilmassa 8.5-8.6" lautas pyörillä mut ei kestä välitys hiekalla ja turpeessa pyörän koolla ei tolle välitykselle olle niinkään merkitystä mut ison renkaan antama vääntö kyl vetarin tappaa.
No ei se vetari tai välitys yleensä missään hiekalla tai turpeessa menekkään. Noi 500-700 heppaisten varttimailien vedot on vähän eri juttu kuin sopivasti vääntävällä bensa V8:lla tai isolla dieselillä metsässä ajaessa; perävälitykset tahtoo katuautoissa olla aina alle neljän (~3.31- 3.73), automaatissa tai manuaalissa on välitykset mitä on, vedetään sopivasti voimalinjasta aina "tyhjät pois" ennen kiihdytystä ja tasainen kiihdytys alusta loppuun - eikä ole jakolaatikkoa kaksin- kolminkertaistamassa vääntöä yms..

Vääntö tappaa vetoakselit ja välityksen; aatteles nyt oikeasti mikä on tilanne kun sulla on 38.5" rengas vähän kiilautuneena kiven koloon, pikkuykkönen päällä (1. vaihde esim. 3.06, jakolaatikko vaikka 2.72, perä 5.13, turbiini vielä sitten suunnilleen tuplaa väännön) ja koitat sieltä kammeta ylös tasaisella kaasulla. Ei tartte todellakaan edes kaasu pohjassa rykiä niin vetari tai välitys sanoo *räks* Tai vastaavasti sopivassa paikassa vedätät kunnolla kaasulla ja vähän pääsee auto pompottamaan kun kallionousulla ei meekään ihan niinkuin pitäisi.. ja taas ennenkuin huomaatkaan niin *räks* ..niin ja sekin vielä, että käytännössä aina mitä tiheämpi välitys niin sitä heikompi se on. Pinionin hampaiden koko ja määrä ei ole vakio - tiheämmässä välityksessä pinionissa on lähes poikkeuksetta pienemmät hampaat kuin saman perän harvemmassa välityksessä. Isoilla perillä tämä ei ole yhtä iso ongelma kuin pikkuperissä, vaikka aina se jotain merkkaakin.

Kyllä se vaan niin on että jos meinaat koskaan kaasua painaa 38.5 renkailla ja 8.0 koneella, niin pikkuperä huutaa leipää alta aikayksikön, ja sitten parin korjauksen jälkeen ihmettelet että perkele kun tuli kalliiksi.. olisin saanut tällä rahaa jo D60:n
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 16.04.2013 21:43
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 16.04.2013, 21:41
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.395
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kelervotti Näytä viesti
taakse tulee Dana 60 kun niitä on kotona näin mopari miehellä
Laita taakse 14 pulttinen niin ei tartte ihmetellä.. se on designin puolesta - ainakin osittain - parempi kuin D60, ei tartte shimmien kanssa pelleillä kun vaihtaa välityksen, murikka on fiksumpi rakenteeltaan ja koko akseli on sellaisenaan kestävämpi (kunhan on full float perä). Jos banjon koko hirvittää niin pohjasta voi sheivata aika lailla matskua pois ja paikkaa sen vaikka 12mm:n levyllä kunnolla hitsaamalla

Sitten sulla oliskin jo etuperää varten D60 banjo, tarttis enää putkittaa se ja tilaat jenkeistä akselin päähän C:t ja kääntöpäät sekä muuta pientä
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 16.04.2013, 21:53
kelervotti:n Avatar
kelervotti kelervotti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.01.13
Sijainti: Imatra "enso jääsken pitäjä"
Viestit: 278
Perusasetus

Jos jostain saiskin pätkät 60 pyörän napoja niin tekisinkin itse etu perän, noitä 14 pultisa on nytkin kolme yleisessä myynnissä en ole ostanut sen takia kun niin saksassa kun jenkeissäkin eivät myy noita nato periä kun pareittain et jos ostan sellaset niin ei jää käsiin pyörimään tollasta14 bolttia ne kun ei näytä olevan parhaita myytäviä ja ei kukaan aja katu autolla alta 4 ruuvilla miullakin harvin on 3,91 tihein 4,88
__________________
Ei tarvia taitoa kun on tuuria

WUOKSI OFF ROAD
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 17.04.2013, 07:00
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja p.jäppinen Näytä viesti
Nyt käsi pystyyn ja huutaa hep kenellä on 10pulttisen/44danan välitys hajonnu eikös se yleensä noissa ameriikan ihanuuksissa yleensä ole vetarit ja etenkin ristikot mitkä poikii
Tääl on kaks kättä pystyssä!
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 17.04.2013, 07:03
Sten:n Avatar
Sten Sten ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 13.08.05
Sijainti: Kovjoki, Finland.
Viestit: 544
Perusasetus

No ne väitetään olevat tuplasti vahvempaa kuin alkuperäisen vetari mutta kaikki pettää loppujen lopuksi syystä tai toisesta. Seuraava kysymys on se mitä antaa periksi sen jälkeen kuin vetarit kestää, pitää miettiä koko ketjun läpi ja vahvistaa siinä missä tarvitaan, ei pommivarmat vetarit anna mitään takuuta muiden komponenttien osalta. Päin vastoin se siirtää se heikko kohta seuraavan paikan jne...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kelervotti Näytä viesti
http://www.rcvperformance.com/suppor...archby=Vehicle yritin puutellisella ulkomaan kiellä löytää et mikä esim max pyörä koko tai vääntö momentia, tai onko tuon tyylisä veto akseleita muun mekkisiä tarjolla dana44/ GM 10 bolt.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 17.04.2013, 07:05
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja p.jäppinen Näytä viesti
Nyt käsi pystyyn ja huutaa hep kenellä on 10pulttisen/44danan välitys hajonnu eikös se yleensä noissa ameriikan ihanuuksissa yleensä ole vetarit ja etenkin ristikot mitkä poikii
Joo on hajonnu.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 17.04.2013, 07:20
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kelervotti Näytä viesti
No Kannattavuus aina kaksi piippuinen juttu, halvimmillaan dana60 purkaamolta suomeen saksasta tai jenkeistä kaikineen kuluineen 1500€ ja siihen täys remonti lukko ja välitys danan kaikki osat ovat x2 GM 10 perään verattuna laskin et alta 3300€ ei saa perää ja remontia dana60 ja se on sit vielä vakio tikuilla nekään ei ole mitkään ikuisuus osat,
Eihä semmoseen D60 etuakseliin välttämättä tarvii välitystä uusia, jos sattuu oleen samalla välityksellä, ku taka-akseli......vai onks sulla jo taka-akseliin hankittu joku speciaalimpi välitys?

Mutta juu halpoja ne D60 etuakselitkaan ei ole, kun tosiaan laittaa lukon, vetarit ja nivelet uusiks ja sit vielä ehkä välityksen+perän laakeroinnin ja jarrut ja pyörän laakerit ja muutos dually akselin navoista single malliseks ja ja ja.....kaikkihan on siis ihan kiinni siitä millaisen akselin/akseli aihion sattuu löytään.

Kuitenki henkilökohtaisesti venyttäisin projektia etuakselin osalta sen verran, ettei tuhlaa 10 pulttiseen hipo vetareita, vaan kyttäilee D60 akselia. Mut vaikee niitä on tosiaan löytää ja varsinki halvalla!
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 17.04.2013, 07:26
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.470
Perusasetus

Kantsii muistaa noilla varttimailikeulimisilla keuliessa että takaperässä välitys on vahvempi koska veto on välityksen vahvemmalla puolella
(drive side) ja etuperässä veto onkin heikommalla puolella (coast side).

Jos amerikan jormien touhua kattelee niin niillä hajoaa etuperässä D60 välityksiäkin n.500hp koneila, mutta suomessa ne kestää varttimailia tuhat heppaa tehokkaammissa. Eli ei kannata vertaa noin eri lajeja.

Ja kyllähän noita heppuja käsi pystyssä alkaa olemaankin että hajoaa ne suomessakin "turpeessa ja hiekalla".
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 17.04.2013, 07:31
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Olisko kelervotilla jotain yhteyksiä ameriikan suuntaan, kuka olis tuomassa konttia ja sais rahdattua edullisesti.....meinaan tuon ilmoituksen (tosi nopea googletus) mukaan ainaki akseleita vois löytyä Arizonasta:
http://phoenix.craigslist.org/cph/pts/3697542285.html

http://phoenix.craigslist.org/wvl/pts/3681779178.html
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
longfield, rcv


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mitä mitä? Ongelmiako softassa vai ylläpidolla? H_Nietu Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? 5 18.10.2011 01:40
Mitä karttaohjelmia käytätte ja mitä gps:ää? telipeto Tekniikka & Jutustelu 53 25.09.2008 06:37
Mitä rangen kone kestää?? Maajussi Tekniikka & Jutustelu 2 21.03.2006 21:58
mahtaakohan tälläset pyörii patrollin alla... pate20 Tekniikka & Jutustelu 22 16.12.2005 18:23
Suzukin jakolaatikko, mitä kestää??? Tekniikka & Jutustelu 0 17.11.2004 13:50


Sivu luotu: 01:42 (GMT +2).