|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Jeep Valmet FlatBed ja MitsuJospa aloittelis uuden kirjelmän kun on jotain saatu aikaiseksikin. Eli Jeeppihän vaihtoi omistajaa varmaan jo lähes puoli vuotta sitten. Aikaisemmat vaiheet löytyvät täältä Tarkoituksena oli tilkitä moottorin mittavat öljyvuodot (öljyä meni yli kaksi litraa 250km matkalla) joten moottori nostettiin pois. Aluksi luulin että vuoto on kampiakselin takastefassa, mutta tarkemmin tutkittuani paikansin sen öljypohjan tiivisteeseen ja kampiakselin etustefaan. No yksi asia johti toiseen ja niin edespäin joten tuli purettua moottoria hieman enemmän ja sieltähän löytyikin sitten joka sylinteristä katkenneita männänrenkaita ja venttiilit olivat uponneet reippaasti kanteen. Ei muuta kuin Valtralta korjaussarja ja kone läjään. Tämä moottori oli kuivilla sylinteriputkilla joten paikallinen koneistamo hoiti putkituksen ja tasohionnan, veljeni teki ammattikoululla venttiili-ja kansityöt. Kuvia ei valitettavasti ole johtuen siitä ettei aikaisemmin ole tullut kameraa ostettua, mutta nyt tuossa on viimeisimmistä vaiheista pari otosta: Moottori irroitettuna Tässä jo kasautumaan päin, eli nykytilassa. Ensimmäiset savut otettu ja sitä tulikin niin että silmiä kirveli Laturiksi vaihtui Pajeron alipainepumpullinen laturi, ja ohjaustehostin tuli myös Pajerosta.
Viimeksi muokannut Tomppaa_ : 20.06.2014 13:38 |
#2
|
||||
|
||||
Moottori tais ollakin ainoo, mitä Late ei aukonu.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#3
|
||||
|
||||
Omistaja vaihtunu mut näyttäs että ois samalla tallilla vielä?
|
#4
|
|||
|
|||
Jep. Moottori ja voimansiirto. Isoimmat työthän tuossa on jo tehty eli jäljellä on vain pientä sipistelyä. Lähinnä sisustassa ja sähköpuolella, akkukoteloa jne. Takajarrut menee myös uusiksi, takakardaania parannellaan ja kardaanikässäri tulee myös. Mutta niistä kuvia ja selostusta myöhemmin.
JOS JOLTAIN LÖYTYY VALMETIN TRAKTORIN MITTAREITA NIIN OLEN KIINNOSTUNUT (kierrosluku ja lämpö/polttoaine. 502, 602, 702 ainakin sopii tuo kierrosluku/tuntimittari.) Ja samalla tallilla on, eli ei kauas muuttanut |
#5
|
||||
|
||||
Kannattaa kysellä masinistit-sivulta noita vallun mittareita yms. vois paremmin löytyä sieltä ku täältä
|
#6
|
||||
|
||||
Haetko mekaanista varvikelloa? Semmosta mistä menee vaijeri pumpun päähän.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#7
|
|||
|
|||
Juuri sellaista. Pirun harvinaisia tuntuu olevan kun olen koittanu kysellä. Jos jollain sattuu olemaan niin pyytää 200€ siitä mokkulasta
|
#8
|
|||
|
|||
Laita sähköinen kierroslukumittari laturia vaihtamalla ja osta samalla 12 V tuntimittari. Saat kaikki samalla uusiksi ja isomman laturin sillä pelkällä Vallun tuntimittarin hinnalla...
TT |
#9
|
|||
|
|||
Siis nythän ei ole kyse siitä että sitä kierroslukumittaria tarvitsisi, vaan tyyliseikasta kojelaudassa JA mä haluan sen toimimaan mekaanisesti! Ei sillä mitään tee mut se on hiano!
|
#10
|
||||
|
||||
Lainaus:
Lainaus:
Suunnitelma B! Osta multa laturiin passaava pajeron varvikello, tai koko mittaristo. Tyylikästä japanilaista kasari-muovia halvalla. (On mulla yksi mekaaninen varvikello, mutten tiedä millanen välitys siinä on. Enkä tiedä pyörimissuuntaa edes.)
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#11
|
|||
|
|||
Mullon kaks varaosamitsua tuol pihal Minkäs vehkeen mittari se on?
|
#12
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#13
|
|||
|
|||
Lainaus:
Edit: Paljompa ei ole tapahtunut mutta nyt rupeaa osia olemaan jo niin paljon että voisi viikonloppuna niputella siihen kuntoon että pääsisi ehkä jopa pihalla pyörähtämään. Pitää räpsiä muutamat kuvatukset kun ne on vaan niin kivoja Viimeksi muokannut Tomppaa_ : 10.04.2013 20:11 |
#14
|
|||
|
|||
Jotain pientä puuhasteltu ja saatu koneisteltuja käikäleitä aseteltua paikoilleen.
Laippa Laipoitettu jortaani Kardaanin toinen pää ja joku hassu käikäle Käikäle eri kuvakulmasta Laturi & modattu siivapyörä Keulaakin jo kasailtu Joku uskaltanu vissiin käydä täl metässä vaikkei tojota ookkaa Ja vähän uusia osia. Huomatkaa risun taittelema jarruputki Ja vielä jäi vähän näprättävää enskerrakski |
#15
|
||||
|
||||
Jordaani kässäri?
Näikös mä oikein jotta tulee jordaani kässäri? Hyvä hyvä.
JEgoNEERistä kun hävis jarruosat maastoon viime Kulman reissulla ja varastosta löyty vaan etujarrujen osia niin niitähän sovitetaan takapyöriin ja sit travais saada jordaaniin kässäri. Mikäs laiteen osia käytät tuossa oma valmisteiden lisäksi? t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#16
|
|||
|
|||
Laitan tarkempaa selostusta kun valmistuu mutta näillä näkymin tulis jonkun vanhemman volvon takajarru satula (oisko ollu 460) jossa siis mekaaninen kässäri ja jarrulevy oli seat ibiza joku 89? makso 9€ ni otin sen tuohon kokeiluun niin ei harmita jos ei sovikkaan. Jakiksen puolen laippa on sorvattu suoraksi jakiksen puolelta ja jarrulevyyn sorvattu tiukka sovite siihen laippaan ja takapuolelta neljällä kuusiokoloruuvilla kii.
Ainii ja pakko hehkuttaa ku samppa asian otti esille niin tämäkin auto vilahtaa Latela ohjelman viimesessä jaksossa Viimeksi muokannut Tomppaa_ : 15.04.2013 21:18 |
#17
|
|||
|
|||
Tänää aloteltiinki päivä pienellä rempalla voimansiirtoon. Tuhrus aina tipan öljyä maahan tuolta päävaihteiston ja jakovaihteiston liitoksesta. Ei muuta ku uudet tiivisteet ja nippuun. Tuo iso mutteri oli löysällä ja ratas liikku pooresissa 3mm edestakas et ihan hyvä et tuli avattua.
Jumankauta että toi danan jakis painaa. Kyl tuli hiki ku yksin punttas tota Sit muutama fiilistelykuva ku kävästii vähä ulkoilemas |
#18
|
|||
|
|||
Jotain taas pitkästä aikaa tehty. Vaihtu vähän talli, työ ja asuinpaikkakunta tässä välissä niin ei ihan mahottomasti oo kerenenny mutta jotain kuitenkin.
Jonnekkin menossa Leimahan se sieltä tuli vaikka vikalistaa lähdin hakemaan. Pajeroki rupes näyttämään ihan täysveriseltä maasturilta Vähän puslajumppaa jos rauhottus vaikka pikkusen tuo vetely. Kyllähän siellä jotain pientä olikin. Amuliinista väännettiin velipojan kanssa akkukotelo. Laittelen kuvia kun saan sen paikoilleen ja valmiiksi.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
#19
|
|||
|
|||
Worry käytiin ajamassa, tai no, ajettiin noin 1.5 kiekkaa ja sitten kävi näin
Jonka jälkeen kävikin sitten näin Ja sen jälkeen koko kardaanin sai heittää kyytiin takapyörän vierestä. Seuraava malli tulee olemaan hevy duty. Muuten ihan hyvä reissu. Toivottavasti ensivuonna paremmalla menestyksellä. Jakarialustaki kävi houkuttamaan kun noilla vankkurijousilla meno on kuin kivireellä mutta ei oikein viitsisi hitsata tuota runkoa kun on zinkattu. Katsotaan mitä tapahtuu.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! Viimeksi muokannut Tomppaa_ : 03.11.2013 15:56 |
#20
|
|||
|
|||
Oli ihan pakko lainata...
sori nyt vaan...
|
#21
|
||||
|
||||
Mihns miä tollasta oon kirjottanu?
|
#22
|
|||
|
|||
Niin totta, mut tultiin kuitenki ajamalla Tuusulaan
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
#23
|
||||
|
||||
Hulluja!!
|
#24
|
|||
|
|||
tonne worrycrossi vitjaan...
|
#25
|
|||
|
|||
Jeepille ei oikeestaan oo tapahtunu mitään. Jos kohta käyttäs leimalla ja laittelis hihnojen reititykset uusiks ku meinaa ulista tuo ohjaustehostin aina käännettäessä.
Vaihteeks oli taas hieman inspiraatiota ni kävin sitte tutkimaan tuota polon murjomaa helmaa. Noi astinlaudat jää pois joten jos joku kokee tarvitsevansa saa vaikka sikspäkillä hakea. Jatkuu taas joskus kun jaksaa päivitellä Nyt juopottelemaan!
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
KeTTu TyTöT Jeep / VALMET | young n dum | Maasturiprojektit | 358 | 28.10.2012 19:59 |
valmet 411b + Jeep | young n dum | Tekniikka & Jutustelu | 34 | 04.09.2010 20:55 |
jeep valmet/wagoneer | savu | Maasturiprojektit | 49 | 14.11.2008 09:09 |
jeep valmet | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 17.10.2004 20:51 | |
Uusi vuosi, uudet kujeet | bono | This And That | 4 | 14.01.2003 22:28 |