|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Nissan Pickup -87 2.3D ei käynnistyMorjens palstalaiset! Kävin tänään (17.3) hakemassa kyseisen pelin itselleni. Ajamalla toin Kolarista Rovaniemelle, ilman mitään ongelmia. Vedot tallessa, eikä nykinytkään ollenkaan, vaikka joulukuusta oli hangen alla seissyt. Mutta kun ensimmäisen kerran sammutin huoltoaseman pihassa, ei heti enää käyntiin lähtenyt. 3 yrityksen jälkeen lähti kehräämään nätisti. Mutta kotiin tullessa, lavan tyhjennettyä yritin käynnistellä niin eipäs enää käynnistynyt. Onko neuvoja? kiire olisi, sillä käyttöautoksi hommasin..
|
#2
|
||||
|
||||
Lähteekö sitten kun lähtee niin "kerrasta".. ?
Ruiskupumpun kylkeen menee yksi ainoo piuha ja se on sammutin, tarkista että siihen tulee 12 Volttia kun virta-avain on "käynti" asennossa.. Jos hehkut ei pelaa niin ei lähe kyllä käyntiinkään tosin lämpimänä lähtee kyllä ilmankin.. |
#3
|
||||
|
||||
Kerroit että lähti käyntiin 3 yrittämällä huoltoaseman pihasta. Lähtikö käyntiin rätkyttämällä vai heti nätisti käymään ja otti kierroksia kun hörähti ?
Hehkuista nämä on tarkkoja jo ykskin hajallinen tekee käynnistymisestä tuskaa mutta jos rätkyttäen lähtee käyntiin kun lähtee epäilisin polttoaineputkessa vuotoa tai tukkonaista polttoainesuodatinta ! |
#4
|
|||
|
|||
Huoltoasemallakin sai startata n. 5-8sec, mutta kun lähti, niin ei röpöttänyy tai mitään ja otti kierroksia normaalisti. Kiitos jo näistä, pitääpäs mitata se pumpulle tuleva johto. Hehkut mahdan tänään kanssa vaihtaa, onko siihen jotain "kikkakakkosia" ?
|
#5
|
||||
|
||||
Jos on talven seissy hangessa niin oisko diiselin seassa kesä laatua ? tai sitten polttoaine suodatin päästää polttoaineen valumaan takas päin jollon saa jonku aikaa sahata ennen ku lähtee käyntiin.
__________________
Tatsuni on mun ratsuni |
#6
|
|||
|
|||
tankkasin dieseliä n 40 litraa lähtiessä että ei luulisi olevan siitä kiinni.. ja tällä hetkellä ei lähde ollenkaan käyntiin, illalla sahasin akut melkeen loppuun eikä nyt aamulla lähtenyt myöskään.. pitäisi saada joku nykimään käyntiin, Oulusta kotoisin joten ei täällä Rovaniemellä hirveästi apujoukkuja ole.. Eli jos jollain on ylimmääräistä aikaa ja mielenkiintoa niin saapi tulla auttamaan, maksan toki kulut mitä tulee!
|
#7
|
|||
|
|||
Noniiin jatkoa ongelmille.. Tänään siis vaihdoin hehkut, onnistui ensikertalaiseltakin 15 minuutissa. Tämän jälkeen yritin käynnistää ladatulla akulla, lähti jo röpöttämään mutta sitten sammui. Tämän jälkeen ei taas mitään elonmerkkejä, startti pauhaa hyvin mutta ei vain käynnisty.. Vieläpä illanpäälle kokeiltiin vetää käyntiin, ei sekään onnistunut. Eli missä vika? Alan epäilemään polttoaineen saantia, oisiko jokin paikka jäässä? Ja jos nyt sattuisi olemaan niin, että diisseli mitä tankissa oli n. 20 litraa, olisi ollut kesälaatua, niin tekisikö auto näin vaikka tankkasin sen 40litraa talvilaatua?
|
#8
|
||||
|
||||
No se tankkauksen aiheuttama virtaus sai ne pohjalla olevat möhnät liikenteeseen.. Sulla on kaks suodatinta, takempi on vedenerottimella varustettu ja etummainen normaali.. Irrota ny ainakin se takempi ja kato onko siellä vettä/jäätä.. Siinä pohjassa on muovitulppa josta pitäs mennä johto varoitusvalolle mutta se on monesti noissa poikki..
|
#9
|
|||
|
|||
Voihan saateri.. Putsailtu tähän mennessä : Suodattimet, niiden linjastot pumppuun asti + suodattimen kannakesysteemi. Lähtee sillon tällöin harvoin känytiin, käy normaalisti, mutta kun sammutttaa ja alkaa taas käynnistämään, ei lähde. Tuntuu kuin polttoaine pääsisi valumaan takaisinpäin tai ottaa hemmetisti ilmaa jostakin? Kokeilin myös tankilta suoraan tulevan letkun pumpulle, käynnistyi niinkin mutta ei taaskaan lähde käyntiin. Onko näissä siis jokin siirtopumppu, ja jos on, niin missä sijaitsee?
|
#10
|
||||
|
||||
Ei ole siirtopumppua.. Oletko mitannu sen sammutinsolenoidin kun se vois viitata vaikka ihan virtalukkovikaan ?
|
#11
|
|||
|
|||
mittasin joo, en tasaista lukua sieltä saanut, mutta kyllä sinne ainakin jotakin tulee, pitäisikö virran olla tasan 12V?
|
#12
|
|||
|
|||
Onko tankin huohotus auki? Ettei tee tankkiin alipainetta. Sihahtaako kun avaa korkin?
|
#13
|
||||
|
||||
Se virta sinne pitää tulla joka on akuissa, eli voit vetää suoraan akulta johdon siihen liittimeen joka jää pumppuun ja sitten kokeilla käyntiin. Jos tuolla hyppysähköllä lähtee tulille niin sitten on vikaa virtalukonpohjassa tai jossain noitten välillä. Moottori ei muuten sammu sitten avaimesta kun tuo hyppyjohto on paikallaan....
__________________
PERKELE! Pääsponsori---> Joki-Pub
Lahjattomat lukottaa |
#14
|
|||
|
|||
Ei tee tankkiin alipainetta, kokeiltu käynnistää myös tankinkorkki auki, ei vaikutusta.. Pitää kokeilla tuota hyppysähköä sille pumpulle. Voiko sitten mahdollisesti olla pumppu vika, onko nuo pumput ylipäätänsä luotettavia?
|
#15
|
||||
|
||||
Todella harvoin noista porsii pumput.. Sekä jos pumppu on paskana niin ei se sitten pelaa kyllä ollenkaan
|
#16
|
|||
|
|||
jeps. Onko sitä syöttöpumpun sulkusolenoidia vai miksi sitä nyt kutsutaan niin mahdollista irroittaa että pesisi sen? Kuulin kaverilta, että se hapettuu todella nopeasti jos vähänki aikaa seisoo. Ja löytyyköhän jostakin tuosta syöttöpumpusta räjäytyskuvaa, voisi samalla ruuvata syöttöjä isommalle jos nyt alkaa toimimaan oikein?
|
#17
|
||||
|
||||
Kuvat :
http://nissan4u.com/parts/king_cab/e...njection_pump/ KOSKAAN ei ole tullut vastaan hapettunutta solenoidia Näitä vehkeitäkin on ollut "jokunen" sekä enempi että vähempi seisoneena |
#18
|
|||
|
|||
Hyvä, säästyypähän senki purkamiselta mites se syöttöjen säätö, onko edes kannattavaa ja jos on niin paljonko kannattaa ruuvailla?
|
#19
|
||||
|
||||
13mm ja 6mm listat tai nyrkkimeisseli ja jos vakio niin kestää melkein ½ kierrosta kiristää, silleen ettei tyhjäkäynti lähde vielä nousemaan ni on hyvä.. Auttaa jonnin verran kulkuun.. Takimmainen pönttö ahdistaa ihan sikana sitten vakioputkistossa...
|
#20
|
|||
|
|||
Selevä homma, luulisi olevan vakio kun on 2 aikaisempaa omistajaa ollut vanhoja miehiä.
|
#21
|
|||
|
|||
Tuota sammutussolennoidia voi testata tuolla hyppyjohdolla, siis kuuluu hyvin heikko napsahsus kun vetää ja päästää (joskus nuokin menee rikki, yleensä ei lähde ollenkaan käyntiin)
Ja jos sammutettaessa kuuluu jotain dsl, järjestelmästä, niin siellä on ilmaa, siis vuotaa ilmaa järjestelmään, mutta pitäisi lähteä normaalisti käyntiin, mutta kävis huonosti ja mahdollisesti sammuisi... Pistä kuitenkin paluupuolelle kirkasta muoviletkua pätkä, niin näet että kulkeeko kuplia, ja samalla voit testata sen siirtopumpun, siis paluuputkesta pitää tulla tavaraa käydessä, vähintään lirisemällä, tai mieluummin vähän reilummin... (ei olisi ensimmäinen jakajapumppu, mikä potee kulunutta/jumissa olevaa siistopumppua) Ja tuo 2T öljyn juottaminen voisi auttaa, jos jumittelee... siis irtokannu tankiksi, ja siihen max puolet 2T öljyä, ja loput dieseliä, ja käyttää kuumaksi välillä syöksyttäen, taikka ajaa tiellä ja vedätellä (p.s pistä myös paluuletku tuohon samaan tankkiin. Ja tuo sotku ei kestä pakkasta juurikaan, joten jos jää suodattimeen, niin voi mennä tukkoon.... Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 21.03.2013 22:40 |
#22
|
|||
|
|||
Ei se perhana käynnisty.. solenoidi kokeiltu hyppylangalla, toimii oikein hyvin. Alkaa ideat loppumaan, pitääkö viedä pajalle että saavat katsoa pumpun kuntoon? Onko pumppua edes mahdollista/järkevää lähteä itse purkamaan?
|
#23
|
||||
|
||||
Sitten seuraavaksi pumpun kahta puolin kirkasta polttoaineletkua pätkät niin näkee meneekö ilmaa vaiko eikö..
Savuaako valkoista kun starttaat muttei lähde ? |
#24
|
||||
|
||||
..sit löysää suihkun putkia ja kato tuleeko startatessa ainetta. vuotaakos syöttöpumppu?
itellä oli pumpussa tiivisteet paskana niin hetken seisomisen jälkeen sai sahailla käyntiin kun laski tankkiin asti putket tyhjäksi..mutta jarrujen ilmauslaitteella oli helppo ilmata..
__________________
Toyota LJ70 Suzuki sj410 pätkä pajero 2.5td 2gen pajero 2.5tdic Blazer K5 350tbi+sm465+np208+10bolt+14ff |
#25
|
||||
|
||||
Mimmonen on pumpun ajotus kingcapissa mulla aikaan yksi dieseli passatti pelas just noin että toisinaan toimi toisinaan ei ja vika oli jakopäässä yks rattaan kiila oli mennyt väliäkis niin pääsi likkumaan akselin kaulalla ajotusta muuttamaan sen verran pieleen että sai sahata tosissaan kunnes yks aamu pääsi ei enään lähtenyt ollenkaan käyntiin
__________________
Tatsuni on mun ratsuni |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Nissan Patrol 3.3D vm.87 huoltoauto, huutokauppa | Von Leka | O/M/V Ajoneuvot | 9 | 19.10.2008 13:11 |
M: Nissan patrol 87 3,3D offilaite 2300e!! KIIRE! | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 27.09.2007 08:33 | |
M: Nissan patrol 87 3,3D huoltoauto 3000e!! KIIRE! | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 23.09.2007 19:24 | |
M: Nissan patrol 87 3,3D | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 20.09.2007 16:16 | |
M: Nissan Pickup lava -87 | Erion | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 16.07.2007 16:51 |