Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.02.2013, 10:51
fordsutii fordsutii ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.02.13
Sijainti: imatra
Viestit: 18
Perusasetus

1st gen explorer


eli oma topikki tuolle voortille ja kysymyksille!

Seuraavat kopsattu muualta et pääsee juoneen kiinni!

Vähän offtopic, ite ostin just ekan "maastoauton" , explorerin vm 94.
On hyvä ajaa maantiellä, hiljanen, lämmin, saa kylmäkskii ku ilmastointi toimii.
Saa nappia painamalla oikeesti nelivetoseks eikä ristivetoseks.

Hain eile just heppakopin ja lanan mei pellolta, kokeilin ajella auraamatonta
osuutta, lunta 35-45cm ja aika kivuttomasti meni eteenpäin..

Eli mistä tulee tojotien ja patrollien maine ja etenkin kova hinta myynti
palstoilla? talvella kylmiä, kesällä kuumia, vetää kolmella, ja saattaa
olla maantiellä ajellessa ei niin mukavia?!

Ei tarvii vetää herneitä nenään, mut tän topicin alottaja osti vajaal viidel
tonnil maastoauton, mistä vetää yks pyörä takanta ja yks eestä!
#30
17.02.2013, 09:26
-MaTTi-
Legenda
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 5.535



Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fordsutii
Vähän offtopic, ite ostin just ekan "maastoauton" , explorerin vm 94.

Saa nappia painamalla oikeesti nelivetoseks eikä ristivetoseks.


Jaa, vai että napista nelivetoseks ja sama nappi lukittee etu- ja takaperät. Kerro toki lisää. Mun ymmärryksen mukaan ku tommosessa voortissa ei oo lukkoja ku ovissa tai maksimissaan kitkalukko takana kuten vaikka topicin aloittajan RJ:ssä.

#31
17.02.2013, 09:33
fordsutii
Aloittelija
Rekisteröitynyt: 07.02.13
Sijainti: imatra
Viestit: 13



Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi-
Jaa, vai että napista nelivetoseks ja sama nappi lukittee etu- ja takaperät. Kerro toki lisää. Mun ymmärryksen mukaan ku tommosessa voortissa ei oo lukkoja ku ovissa tai maksimissaan kitkalukko takana kuten vaikka topicin aloittajan RJ:ssä.

Takana on lukko koko ajan päällä, tiiä onko kitka vai mikä mut ei yhellä pyörällä saa sutimaan. Sama perä mitä jonkuu vuosmallin mustangeis on.

Ja kyllä napista painamalla on etu ja takapää yhtä puuta, ja 4wd napin vieressä on vielä 4wd low, jos tuntuu että loppu vääntö 4.0 velttokuutosesta.

#32
17.02.2013, 09:38
Yölento
Veteraani
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.224



Kannattanee hieman enemmän perehtyä tuohon nelivedon rakenteseen ja toimintaan...
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com

#33
17.02.2013, 09:39
fordsutii
Aloittelija
Rekisteröitynyt: 07.02.13
Sijainti: imatra
Viestit: 13



Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yölento
Kannattanee hieman enemmän perehtyä tuohon nelivedon rakenteseen ja toimintaan...

No kerro lisää, kute kirjotin vasta ostin kyseisen laitteen ja nuo on omia huomioita!

#34
17.02.2013, 09:44
-MaTTi-
Legenda
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 5.535



Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yölento
Kannattanee hieman enemmän perehtyä tuohon nelivedon rakenteseen ja toimintaan...

Tätä mäki suosittelen. Ilmeisesti perustelet "oikeen nelivedon" ja "yhtä puuta" olemisen sillä että saat sen sutimaan neljällä yhtäaikaa. Mutta sutiihan se avoimillakin perillä oleva jos kitka on sama/yhtä huono joka pyörän alla. Eli anteeks nyt vaan, mutta samalla viivalla olet nelivetos kanssa näiden "ristivetosten" kanssa.

Ja älä nyt seuraavaks sano että onhan tässä kuitenkin sähköiset napalukot.

#35
17.02.2013, 09:45
Yölento
Veteraani
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.224



Se ei todellakaan tee todellista autosta nelivetoa jos etu- ja taka-akselille menee voima yhtä aikaa, kummassakin on tasauspyörästöt. Jos näissä ei ole lukkoja niin aina voi toinen puoli sutia jolloin voima karkaa sille puolelle mikä pyörii herkemmin. Ja auto onkin 3-veto. noin esimerkiksi. Jos takana on "lukko" koko ajan päällä, se lienee kitka joka myös pystyy luistamaan kun tiukka paikka tulee.
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com

#36
17.02.2013, 09:49
-MaTTi-
Legenda
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 5.535



Täällä aika hyvä selonteko: http://www.totuusnelivedosta.com/ext...kirja_2006.pdf

Eli Explorerissa on Part-time 4WD missä takana kitkalukko LSD.
Viimeksi muokannut -MaTTi- : 17.02.2013 09:52

#37
17.02.2013, 10:01
fordsutii
Aloittelija
Rekisteröitynyt: 07.02.13
Sijainti: imatra
Viestit: 13



tiiän et ne sähköset napalukot ei oo mitkää maailmaa mullistava keksintö,
aika herkät saaha toimimattomaks.

Eessä on lukko, takana ilmeisesti sitte kitkalukko mitä en oo saanu luistamaan.
eikä siis sudi vaan yhellä vaikka toine puoli autosta jäällä, nöyrästi lähtee liikkeelle. ja tämä siis tullu näillä keleillä monta kertaa tullu testattua...

Ja ei kyllä vitussa ole mikää osa-aika daewoo neliveto ku nelikon kytkee..!

#38
17.02.2013, 10:09
fordsutii
Aloittelija
Rekisteröitynyt: 07.02.13
Sijainti: imatra
Viestit: 13



Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi-
Täällä aika hyvä selonteko: http://www.totuusnelivedosta.com/ext...kirja_2006.pdf

Eli Explorerissa on Part-time 4WD missä takana kitkalukko LSD.


Eikös tuo part-time 4wd tullu vast seuraavassa korimallissa? eli 95-->

#39
17.02.2013, 10:25
-MaTTi-
Legenda
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 5.535



Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fordsutii

Eessä on lukko


Ei ole. Avoin perä kyseessä, ainakin tehtaalta lähtiessä. Ja jälkiasenteiset lukot olis edessä paineilma- tai sähkökäyttöisiä. Kitkalukkoa, ainakaan levymallista, ei etuakselilla ole järkevää käyttää maantiellä ajettavassa autossa. Truetrac-torsen (kitka) vois olla hyvä ja toimiva, mutta tuskinpa sinne kukaan semmosta olis asentanu. Kyseessä kun ei taida olla mikään maastokäyttöön koulittu yksilö?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fordsutii
Ja ei kyllä vitussa ole mikää osa-aika daewoo neliveto ku nelikon kytkee..!

Osa-aikainen (part-time) nelikko tarkoittaa perinteistä nelivetoa missä on takavetoasento ja sitten hidas ja nopee neliveto ilman keskitasauspyörästöä. Jatkuvassa nelivedossa olis keskitasauspyörästö.
Viimeksi muokannut -MaTTi- : 17.02.2013 10:31

#40
17.02.2013, 10:38
fordsutii
Aloittelija
Rekisteröitynyt: 07.02.13
Sijainti: imatra
Viestit: 13



Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi-
Ei ole. Avoin perä kyseessä, ainakin tehtaalta lähtiessä. Ja jälkiasenteiset lukot olis edessä paineilma- tai sähkökäyttöisiä. Kitkalukkoa, ainakaan levymallista, ei etuakselilla ole järkevää käyttää maantiellä ajettavassa autossa. Truetrac-torsen (kitka) vois olla hyvä ja toimiva, mutta tuskinpa sinne kukaan semmosta olis asentanu. Kyseessä kun ei taida olla mikään maastokäyttöön koulittu yksilö?
Osa-aikainen (part-time) nelikko tarkoittaa perinteistä nelivetoa missä on takavetoasento ja sitten hidas ja nopee neliveto ilman keskitasauspyörästöä. Jatkuvassa nelivedossa olis keskitasauspyörästö.


Lueskelin et kitkalukko persiissä, joku 8.8 perä... Eessä dana 35.
Jos ei lukkoa keulassa ni mistäs se "sortaminen" tulee jos käännät rattia reilummin vaik peruuttaessa?

#41
17.02.2013, 10:41
Epro
Jäsen
Rekisteröitynyt: 24.12.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 65



Eiköhän tää topikki ollu tehty kysymyksille LJ:n ostosta eikä Voorttien lukoille.
__________________
Toyota RJ70 -89
Toyota HDJ80 -92
- Eastcoast Offroad ry -

#42
17.02.2013, 10:45
fordsutii
Aloittelija
Rekisteröitynyt: 07.02.13
Sijainti: imatra
Viestit: 13



Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Epro
Eiköhän tää topikki ollu tehty kysymyksille LJ:n ostosta eikä Voorttien lukoille.

Totta, avaan uuden topikin, alko sen verra kiinnostamaan tuo...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.02.2013, 10:57
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.989
Perusasetus

Lainaus:
Jos ei lukkoa keulassa ni mistäs se "sortaminen" tulee jos käännät rattia reilummin vaik peruuttaessa?
Siitä jäykästä osa-aikaisesta keskitasauspyörästömästä nelivedosta, missä neliveto päällä etu- ja taka-akseli pyörivät samaa vauhtia.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.02.2013, 10:58
fordsutii fordsutii ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.02.13
Sijainti: imatra
Viestit: 18
Perusasetus

Part-time

These are vehicles that have no center differential. Since there is no center differential to allow for speed differences between the front and rear wheels when turning, a small amount of tire slippage must occur during turns. When used on slick surfaces, this is not a problem, but when turning on dry pavement, the tires grip, then are forced to slip, then grip again, and so on, until the turn is completed. This causes the vehicle to exhibit a 'hopping' sensation. Using part-time 4WD systems on dry pavement is not recommended, as damage to the drive-line eventually occurs.


eli keskitasaus pyörästö sallii nopeuseron renkaissa, ja explorerissa sitä ei oo ni ei silloin raavi neljällä jatkuvasti?


Ite ymmärrän tuon tekstin niin päin että kaikki renkaat pyörii samalla voimalla ja nopeudella...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.02.2013, 11:05
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.989
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fordsutii Näytä viesti
eli keskitasaus pyörästö sallii nopeuseron renkaissa, ja explorerissa sitä ei oo ni ei silloin raavi neljällä jatkuvasti?
Neljällä raapimiseen se ei vaikuta, siihen tarvitaan akseleihin tasauspyörästön lukot.

Avoimella keskitasauspyörästöllä oleva nelivetoauto voi jäädä periaatteessa jumiin ja sutia vain yhdellä pyörällä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.02.2013, 11:11
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Aja se fordi ristiriipuntaan ni huomaat et kaks vetää, ne kaks mitkä on ilmassa

Kytkettävä eli ns.jäykkä neliveto jakaa eteen ja taakse saman verran voimaa mutta ilman akselilukkoja siellä ei vedä kuin yks edes ja yks takana.. Ja tuo kitkalukko takana auttaa kyl tasasel jos toimii mut maastossa jossai ristiriipunnas siit ei oo mitää hyötyä, se ilmassa oleva pyörii vaa tyhjää.. Selkiskö?
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.02.2013, 11:13
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fordsutii Näytä viesti
eli keskitasaus pyörästö sallii nopeuseron renkaissa, ja explorerissa sitä ei oo ni ei silloin raavi neljällä jatkuvasti?


Ite ymmärrän tuon tekstin niin päin että kaikki renkaat pyörii samalla voimalla ja nopeudella...
No ymmärsit väärin vieläkin. Keskitasauspyörästön puuttuminen aiheuttaa ainoastaan sen, että voima jakautuu 50/50 akseleiden kesken, eikä akseleiden välillä siis ole pyörimiseroa. Siksi renkaat sortaa tiukkaan kääntäessä.
Että samalla akselilla olevat renkaat saisi pyörimään kaikissa tilanteissa yhtä nopeasti, pitäisi perässä olla lukko. Sitä taasen ei pidä sekottaa napalukkoihin.

E: Olinpas hidas
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.02.2013, 11:18
fordsutii fordsutii ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.02.13
Sijainti: imatra
Viestit: 18
Perusasetus

nyt joutuu lähtee kokeilemaan saanko tuon sutasee yhel tai kolmel renkaal.
jos saan, palaan tänne ja ilmaisen pettymykseni tai sit ylistän ja ihmettelen taas uudempien, kalliimpien "maastoautojen" vajaata sutimista!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.02.2013, 11:21
fordsutii fordsutii ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.02.13
Sijainti: imatra
Viestit: 18
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik Näytä viesti
No ymmärsit väärin vieläkin. Keskitasauspyörästön puuttuminen aiheuttaa ainoastaan sen, että voima jakautuu 50/50 akseleiden kesken, eikä akseleiden välillä siis ole pyörimiseroa. Siksi renkaat sortaa tiukkaan kääntäessä.
Että samalla akselilla olevat renkaat saisi pyörimään kaikissa tilanteissa yhtä nopeasti, pitäisi perässä olla lukko. Sitä taasen ei pidä sekottaa napalukkoihin.

E: Olinpas hidas
Perässä on lukko.. pitää vissii avata ja kattoo ettei oo kemppiä kukaan tehny..
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.02.2013, 11:21
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fordsutii Näytä viesti
nyt joutuu lähtee kokeilemaan saanko tuon sutasee yhel tai kolmel renkaal.
jos saan, palaan tänne ja ilmaisen pettymykseni tai sit ylistän ja ihmettelen taas uudempien, kalliimpien "maastoautojen" vajaata sutimista!
Aja se ristiiriipuntaa ni saat sutimaa kahella...
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 17.02.2013, 11:30
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.989
Perusasetus

Jos ja kun se takaperän kitkalukko pitää hyvin, autoa on vaikee saada suttaamaan tasamaalla niin että joku rengas sutis nopeempaa ku muut.

Helpoin olis kokeilla nosturilla tai auto tunkattuna/kunnolla tuettuna akseleista ilmaan. Neliveto päälle ja pykälä silmään, kaikki renkaat pyörii, ota rauhallisesti mutta kunnolla pikkuhiljaa kiinni pyörivästä eturenkaasta, toisen eturenkaan pitäisi lähteä pyörimään tuplavauhtia. Jos siellä olisi lukko etuperässä, em. pysäytys olis mahdotonta.

Tai sit -Captain-in tyylillä yrität vaan ajaa vinottain syvän ojan yli, ristikkäiset renkaat jää suttaamaan.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 17.02.2013 11:36 Perustelu: meinaa jäädä näppäilyvirheitä kännyllä näplätessä
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 17.02.2013, 11:42
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Ja jos etuperässä oikeasti olisi 100% lukko niin kääntyminen olisi melkoista tuskaa joka paikassa.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 17.02.2013, 12:13
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Late_ Näytä viesti
Ja jos etuperässä oikeasti olisi 100% lukko niin kääntyminen olisi melkoista tuskaa joka paikassa.
Paitsi jos antaa happee
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 19.02.2013, 13:13
Infernaalinen Infernaalinen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.11.11
Sijainti: Kaupunti, Vinlanti
Viestit: 73
Perusasetus

Ei kai tämä aihe vaan tähän kuole? Viihdyttävimpiä topicceja ikinä!
Vieläkö olet fordsutii ojassa ristiriipunnassa, vai miten siinä kävi?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 19.02.2013, 13:25
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.314
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Infernaalinen Näytä viesti
Ei kai tämä aihe vaan tähän kuole? Viihdyttävimpiä topicceja ikinä!
Vieläkö olet fordsutii ojassa ristiriipunnassa, vai miten siinä kävi?
Mitä ilmeisimmin voorti ei ole sutaissut lainkaan kun emme ole saaneet raporttia ojasta

Mutta ihan hyvä topic, tästä se lähtee. Raporttia odotellen !
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 19.02.2013, 13:30
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Infernaalinen Näytä viesti
Ei kai tämä aihe vaan tähän kuole? Viihdyttävimpiä topicceja ikinä!
Vieläkö olet fordsutii ojassa ristiriipunnassa, vai miten siinä kävi?
Tai sit se on menny vaihtamaa sen toyotaa
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 19.02.2013, 13:47
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Tai sitte siellä on kuskin hartioista lähtien kaikki paikat lukossa, ja aloittaja nauraa partaansa jossakin kiven päällä.
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 20.02.2013, 11:43
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

kerro jo!! ootko vielki risti riipussa vai et??

oon muute miettiny ku ois aikaa ni menis liikkeeseen kyselee uutta neliveto maasturia. sitten koe ajolle ja ajais sen johki risti riipuntaa. sitte soittais myyjälle että mistä sen nelivedon saikaan päälle??
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 21.02.2013, 13:26
Infernaalinen Infernaalinen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.11.11
Sijainti: Kaupunti, Vinlanti
Viestit: 73
Perusasetus

Hu, huu! Nelivetotestituloksia odotelee yksi ristiinvetävällä bertalla sutija.

Viimeksi muokannut Infernaalinen : 21.02.2013 13:54
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 21.02.2013, 14:57
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Taisi alkuinnostus laantua?


Harmi vaan, kun oli niin tyytyväinen autoonsa.
Yleensä saa lukea että "vittu, minkä paskan onnistuvat mulle myymään"

Mutta niinhän se on itsellänikin ollut, että kun taannoin kävin koeajamassa kaverin isän uuden karheaa hj-60, vm 81?, niin meni aivan tavattomassa hangessa, kun oli niin isot talvipyörät (205-16"), toki vertailukohteena oli isän c-kadetti, ja 155-13 renkaat
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 21.02.2013, 16:45
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.690
Perusasetus

Nyt kun täälä on näistä fordesita keskustelua, kertokaas mikä sielä explorerin jakolaatikossa ottaa itteensä? Kaikki sanoo että on tyyppivika, mutta kukaan ei tiedä mitä sieltä hajoo

T:appiukolla takavetonen 00 fordi
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 28.02.2013, 21:59
fordsutii fordsutii ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.02.13
Sijainti: imatra
Viestit: 18
Perusasetus

Hola! täytyy myöntää et taisin saaha kerran toisen etupyörän olemaan vetämättä, takapyörästä nous savu ku koitin et oli toine rengas lumella ja toine asfaltilla. enkä oo kerenny ees suunnitella tojoon vaihtamista niiku joku tuolla naljaili, joku muu saa miu puolesta kesällä hikoilla hiluxissa!
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 04.03.2013, 16:55
mikkocap mikkocap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 333
Perusasetus

onkos muuten topikin aiheena olevaan kulkineeseen minkälainen tuo varaosien saatavuus? saako perus varaosapuljuista vai pitääkö tilailla rapakon takaa?
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 04.03.2013, 22:22
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.225
Perusasetus

Eli?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fordsutii Näytä viesti
Hola! täytyy myöntää et taisin saaha kerran toisen etupyörän olemaan vetämättä, takapyörästä nous savu ku koitin et oli toine rengas lumella ja toine asfaltilla. enkä oo kerenny ees suunnitella tojoon vaihtamista niiku joku tuolla naljaili, joku muu saa miu puolesta kesällä hikoilla hiluxissa!
Eli edessä ei o lukkoa mut onko takana? Ton voiman siirron toimivuuden/kestävyyden voi sit todeta ku laittaa karheat renkaat ja ihan vaan vähän rääkkää sitä jossain kuraspoorissa. Mites muuten jenkeissä noi ilmastoinnit,sullahan oli ilmastointi? Niinni mitä kylmäainetta niis käytettiin? Ku japseis käytettiin freonia johki -95 asti kai ja sitähän ei saa mistään enää. Eli ilmastoinnista ei oo hyötyä kun/jos freonit on pihalla. Onko Foortissa sama homma?
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 08.03.2013, 16:02
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

kyllä tollane ainaki kaiteelle kiipee http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013...62434_uu.shtml

kuvassa äijä on vissiin vaijeria virittelemässä
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 08.03.2013, 17:07
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

R12:lle on olemassa korvaava aine


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Eli edessä ei o lukkoa mut onko takana? Ton voiman siirron toimivuuden/kestävyyden voi sit todeta ku laittaa karheat renkaat ja ihan vaan vähän rääkkää sitä jossain kuraspoorissa. Mites muuten jenkeissä noi ilmastoinnit,sullahan oli ilmastointi? Niinni mitä kylmäainetta niis käytettiin? Ku japseis käytettiin freonia johki -95 asti kai ja sitähän ei saa mistään enää. Eli ilmastoinnista ei oo hyötyä kun/jos freonit on pihalla. Onko Foortissa sama homma?
Olikohan icecon? vai minkä nimistä, ei kyllä yhtä hyvää kuin tuo vanha kunnon R12, mutta toimii, ja pysyi vm. 1990 toyotassa.
Mutta sitten paisuntaventtiili otti ja simahti, niin laitoin normaalin kaasun sisään, niin se poistui vuodessa.
p.s noissa uusissa kylmäaineissa semmoinen ongelma, että ei kuljeta vanhaa öljyä riittävän hyvin, jolloin öljy kertyy kuivaimeen, lauhduttimeen ja höyrystimeen, ja kompura särkyy. -> kannattaa vaihtaa uudet öljyt, kun siirrytään eri kylmäaineeseen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Gen 1 pajeroon gen 2 etutukivarret henriseppa Tekniikka & Jutustelu 0 27.07.2011 17:47
Ford Explorer 1995 Timppis Tekniikka & Jutustelu 0 26.11.2007 13:39
M: Ford Explorer JakeHammer O/M/V Ajoneuvot 3 13.08.2007 14:30
explorer ttuillee leivos Helpdesk 14 03.09.2003 11:32
Lumigent Log Explorer Lars Software 0 18.04.2002 04:56


Sivu luotu: 20:21 (GMT +2).