Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.02.2013, 21:46
Mysth Mysth ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 09.02.13
Sijainti: Salo
Viestit: 8
Perusasetus

Kysymyksiä Toyota Land Cruiser 2,4 LX:n ostosta.


Moi,

Kyselen viisaammilta vähän apuja..

Tarkoituksena olisi siis ostaa Toyota Land Cruiser 2,4 LX (bensa) vm 1990 ja mittarissa 250tkm. Auto tulisi lähinnä siihen käyttöön kun ajetaan metsästysmaille, eli maastokulkuisuus on tärkeää ja menee tuo sitten kakkosautonakin varmaan hyvin. Tässä muutamia kysymyksiä mitä mieleen tulee:
Miten tämä auto suoriutuu maastosta, olettaen että maasto on huonokuntoista metsäauto tietä? Millainen neliveto / lukko tässä mallissa on? Löytyykö iso/pieni puoli laatikosta? Onko jotain mitä kannattaa tarkistaa / kysyä autoa ostaessa? Miten tekniikka (neliveto, lukko yms) eroaa esim HJ61 mallista?

Olen kuullut että Land Cruiserit ovat luotettavia pelejä, pitänee paikkansa?

Kaikennäköistä saa kirjoitella autoon liittyen jos jotain mieleen tulee.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.02.2013, 22:13
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mysth Näytä viesti
Moi,

Kyselen viisaammilta vähän apuja..

Tarkoituksena olisi siis ostaa Toyota Land Cruiser 2,4 LX (bensa) vm 1990 ja mittarissa 250tkm. Auto tulisi lähinnä siihen käyttöön kun ajetaan metsästysmaille, eli maastokulkuisuus on tärkeää ja menee tuo sitten kakkosautonakin varmaan hyvin. Tässä muutamia kysymyksiä mitä mieleen tulee:
Miten tämä auto suoriutuu maastosta, olettaen että maasto on huonokuntoista metsäauto tietä? Millainen neliveto / lukko tässä mallissa on? Löytyykö iso/pieni puoli laatikosta? Onko jotain mitä kannattaa tarkistaa / kysyä autoa ostaessa? Miten tekniikka (neliveto, lukko yms) eroaa esim HJ61 mallista?

Olen kuullut että Land Cruiserit ovat luotettavia pelejä, pitänee paikkansa?

Kaikennäköistä saa kirjoitella autoon liittyen jos jotain mieleen tulee.
Osta ihmeessä diesel jos mahtuu budjettiin ja rekisteröi se huoltoautoksi jos 2 istuinpaikkaa riittää. Bensankulutus RJ:ssä osunee haitariin 16-22l/100km.

Noissa pienissä on kytkettävä neliveto ja edessä manuaaliset napalukot. Taka-akselissa on kitkalukko mikä pelaa milloinn pelaa ja missä pelaa. Ei kuitenkaan yleensä maastossa kun tarvitsisi. Etu-akselissa ei ole lukkoa.

HJ61 on kytkettävät lukot molemmissa akseleissa.

Autoa valitessa kannattaa ehkä eniten katsella ruosteen määrää ja valita sopivin sen perusteella että miten paljon tykkäät hitsaamisesta.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.02.2013, 00:02
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Tuosta bensakoneesta en tiedä mitään mutta muu tekniikka pitäisi kestää likimain tuplasti nuo kilometrit jos vain on vaihdettu öljyt ajallaan.

Kopan ja rungon ruosteet suurempi ongelma.

Lukoilla et tee mitään jos ajut rajaantuu mainitsemillesi metsäautoteille.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.02.2013, 00:36
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Minun RJ70 kulutti takavetoisena 33" renkaat alla sen 22-25 litraa puhumattakaan siitä neliveto päällä metsässä rymyämisestä...

Ja HJ61 kulutti 35" renkailla aika tarkalleen 12 litraa...

Tankilla saat käydä jatkuvasti jos isoon pensamaasturiin sekaannut
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.02.2013, 00:39
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

aikanaan oli 2 bensa "maasturia", ja sitten toyotan dieseleitä...


Siis tuo bensakoneinen on hyvä (vaihtoehto, vaikka on toyota?
;siis jos olis englantilainen tai amerikkalainen, niin alle 2000kg omapainoissa ainut vaihtoehto olisi joko 6- tai 8 sylinterinen bensa; sorry, karkasi pikkasen...)

Mutta sehän on tosi, että tuo RJ-70? syö enemmän bensaa, kuin LJ-70 dieseliä, olisko kerroin tyypillisesti 1,5x? (puhdas arvaus)
Mutta jos ajot ovat vähäisiä, niin tuo bensan kulutus/hintaero vaatii aikaa, että ylittää dsl veron.
Ja puhumattakaan, jos haluaa ajaa rajoitusten mukaan, siis yli 80km/h, taikka takapenkeille on tarvetta, edes satunnaisesti....

Tiedän monta "metsästys/marjastus/2.autoa tms autoa, millä ajetaan vuodessa vain muutama tuhat km, ja silloin bensa on hyvä polttoaine.

-> siis omat tarpeet ohjaa.... ja tuo bensa Cruiseri tuossa "70?" luokassa on hinta/kunto suhteessa varmaan parempi kuin diesel?

p.s omilla kilometreillä tuo HDJ-80 tulisi varmaan halvemmaksi bensakoneella..., mutta se yksi maksoi paljon enemmän....
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.02.2013, 09:45
Mysth Mysth ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 09.02.13
Sijainti: Salo
Viestit: 8
Perusasetus

Kiitos vastauksista!

Takapenkille on tarvetta, eli huoltoauto on pois laskuista.
Kilometrejä ei vuodessa tosiaan tule montaa, muutama tuhat, jos sitäkään.

Kyselen hieman lisää tyhmiä, on tuo tietäminen nelivetotekniikasta sen verran hukassa itsellä:

Taka-akselissa on siis kitkalukko? Eli kun toinen pyörä alkaa sutimaan, toinen alkaa vetämään, Tai jotain sinnepäin?
Edessä on napalukot, eli ne kytkemällä molemmat pyörät vetävät? Miten nuo manuaaliset lukot kytketään?

Tosiaan, ehdottaa saa muitakin autoja, vaatimuksena hyvät neliveto ominaisuudet, suht tuore leima ja hieman korotettu ettei ota kiinni Hintaluokka ~7000€

HJ61 kiinnostaisi ehkä eniten mutta ovat vaan paljon ajettuja tai leima ummessa..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.02.2013, 10:10
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Jos yleistietoa haluat niin katseleppa haulla täältä palstalta. Löytyy satoja juttuja maasturin hankinnasta, lukoista jne...
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.02.2013, 10:14
astalo astalo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.12
Sijainti: Kajaani
Viestit: 417
Perusasetus

Napalukot nimensä mukaisesti lukitsevat navan vetoakseliin. Eli jumi tilanteessa vain huonommalla pidolla oleva pyörä vetää.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.02.2013, 12:19
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.990
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mysth Näytä viesti
suht tuore leima

tai leima ummessa..
Älä leiman varaan laske mitään, sillä ei oo mitään tekoo auton yleiskunnon kanssa. Yksittäinen simppelikin vika voi estää leiman, mutta kauttaaltaan eltaantunut katiska voi saada leiman kun siinä on tasaisesti jumittuneet jarrut, valot palaa eikä ohjauksessa ja alustassa oo isompia väljiä. Päästötestin läpäissy kone voi olla ihan morjens. Koppa ja runko voivat olla mätiä, mitkä korjattu räkimällä 0.7mm peltiä päälle. Muutaman kk:n päästä taas kahta kauheemmassa kunnossa ja hämmästellään kuka sen on leimannu. Pitäis olla taltta ja vasara katsastusvarusteina myös.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.02.2013, 18:42
Mysth Mysth ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 09.02.13
Sijainti: Salo
Viestit: 8
Perusasetus

Moro,
Ei tuo leiman ihan uunituore tarvii olla, mut kunhan ei heti enskuussa tarveis mennä konttorille.

Lisää tyhmiä kysymyksiä:

Pystyykö tuon taka-akselin kitkalukon vaihtamaan johonkin parempaan (mihin?) lukkoon jos iskee sellainen tarve?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.02.2013, 18:48
Samick Samick ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.12.06
Sijainti: Alajärvi, Finland.
Viestit: 163
Perusasetus

Mistä te saatte noin suuria lukemia tuolle rj:n bensankulutukselle?
Toki renkaat ym vaikuttaa, mutta ei meikäläisellä tuollaisia yli 20 litraa lukemia kyllä tule.

Kannattaa myös huoltaa sitä autoa, esim vaihtaa tulpat, öljyt, ilmansuodatin ym ja katsoa ettei jarrut laahaa.
Vaikuttaa positiivisesti kulutukseen
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 10.02.2013, 18:50
Samick Samick ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.12.06
Sijainti: Alajärvi, Finland.
Viestit: 163
Perusasetus

Mysth: Rj70 ja lj70 malleihin saa kivasti palikkaa.
Akseleilla saa lukkoja ja vakionakin taitaa mennä 33" rengas alle.

33" renkaat ja vinssi keulaan, niin sillä pitäisi pärjätä jo kovasti alkuun metsäteillä.


Omaan rj:70 malliin olen ollut tyytyväinen.
Hyvä ajaa tiellä ja maastossa, ketterä ja luotettava peli.
Nyt tosin menee ruostekorjausiin, mutta sen jälkeen taas saa ilolla päästellä.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 10.02.2013, 18:56
Mysth Mysth ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 09.02.13
Sijainti: Salo
Viestit: 8
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samick Näytä viesti
Mysth: Rj70 ja lj70 malleihin saa kivasti palikkaa.
Akseleilla saa lukkoja ja vakionakin taitaa mennä 33" rengas alle.

33" renkaat ja vinssi keulaan, niin sillä pitäisi pärjätä jo kovasti alkuun metsäteillä.


Omaan rj:70 malliin olen ollut tyytyväinen.
Hyvä ajaa tiellä ja maastossa, ketterä ja luotettava peli.
Nyt tosin menee ruostekorjausiin, mutta sen jälkeen taas saa ilolla päästellä.

Kiitos vastauksesta, mitäköhän eroa on RJ ja LJ malleilla
Osaatko suositella jotain paikkaa mistä saisi tilattua lukon?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 10.02.2013, 18:59
Samick Samick ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.12.06
Sijainti: Alajärvi, Finland.
Viestit: 163
Perusasetus

Rj 70 malli on bensa ja lj70 malli on diesel

Onhan noita suomessa esim
offivaruste
cros4wd ym

Itsellä ei ole lukkoja autossa, eikä tarvetta (vielä )
Vinssi tulossa ja karkeammat renkaat auttaa alkuun.
Sittenhän niitä lukkoja ym saa kun nälkä kasvaa syödessä.
Mutta en alkuun sijoittaisi lukkoihin rahaa.

Mutta kukin tyylillään
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 10.02.2013, 19:35
Mysth Mysth ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 09.02.13
Sijainti: Salo
Viestit: 8
Perusasetus

Selvä, kiitoksia.

Kyseessä siis tämä auto:
http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/5270861

Eli tämä on RJ70?
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 10.02.2013, 20:03
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.104
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mysth Näytä viesti
Pystyykö tuon taka-akselin kitkalukon vaihtamaan johonkin parempaan (mihin?) lukkoon jos iskee sellainen tarve?
Pystyy, mihin vaan. Mut noin Aikuisten Oikeesti sanoisin että noilla 70 sarjasilla ajellaan ihan umpimetässä ja ojissa ja osallistutaan Venäjän reissuihin ilman mitään lukkoja ja aina tullaan kotiinkin. Sä et ihan varmasti tarttee noilla 'huonoilla mettäteillä' lukkoja kuin ehkä ovissa.

Ennemmin sijoittaisin muutaman satasen vinssiin kuin tonnin lukkoon.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 10.02.2013, 20:35
vartiainen:n Avatar
vartiainen vartiainen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.11.11
Sijainti: Pori
Viestit: 721
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mysth Näytä viesti
Selvä, kiitoksia.

Kyseessä siis tämä auto:
http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/5270861

Eli tämä on RJ70?
Toi on palstalaisen Ärjyy70 vanha auto. Kirjoitteli tuonne Lj/RJ omistajien ketjuun jotta:

Tuollahan tuo mun entinen RJ on taas jälleen myynnissä http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/5270861

Ei taida kukaan tuota bensahirmua pitää itsellään kun oon nyt nähny ton joku 4 kertaa myynnissä alta 20 litraa ei saanu noilla 33 tuumasilla kulkemaan sit mitenkään puhumattakaan sit nelikko päällä rymytessä

Vitun hyvä vehje oli muuten ja melkeen ihan ikävä tulee tuota vehjettä kunnes muistelee sen tankilla käymisen määrän ....


Et ka se jonkin verran sitten hörppää...
Auto menee aika pitkälle pöpelikköön mettäteitä pitkin pelkällä takavedollakin jos vain rengastus on kunnossa. Aluksi siis rahat hyviin renkaisiin ja mahtolliseen vinssiin ja katsoo sitten minkälaista tarvitsee etenemisen jatkamiseksi.
__________________
Tiäräksää tuanoi

Viimeksi muokannut vartiainen : 10.02.2013 20:39
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 10.02.2013, 21:15
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vartiainen Näytä viesti
Toi on palstalaisen Ärjyy70 vanha auto. Kirjoitteli tuonne Lj/RJ omistajien ketjuun jotta:

Tuollahan tuo mun entinen RJ on taas jälleen myynnissä http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/5270861

Ei taida kukaan tuota bensahirmua pitää itsellään kun oon nyt nähny ton joku 4 kertaa myynnissä alta 20 litraa ei saanu noilla 33 tuumasilla kulkemaan sit mitenkään puhumattakaan sit nelikko päällä rymytessä

Vitun hyvä vehje oli muuten ja melkeen ihan ikävä tulee tuota vehjettä kunnes muistelee sen tankilla käymisen määrän ....


Et ka se jonkin verran sitten hörppää...
Auto menee aika pitkälle pöpelikköön mettäteitä pitkin pelkällä takavedollakin jos vain rengastus on kunnossa. Aluksi siis rahat hyviin renkaisiin ja mahtolliseen vinssiin ja katsoo sitten minkälaista tarvitsee etenemisen jatkamiseksi.

Joo siellä se mun ex "silmänterä" myynnissä ei siinä mitään muuta ku helmoissa ruostetta. Kantsii palkit laittaa. Etu ja takapalkista pystyy nostaan ja vetään.

Nelikko toimi mulla ainakin hyvin ja takalukko toimi vallanmainiosti itseasiassa joskus metässä ei tarvinnu ollenkaan nelikkoa edes joten toi sun lukkojen lisäily on varmaan meleko turhaa. Luotettava vehje kaikinpuolin.

Ja jos ajot jää oikeasti vähäisiks niin suosittelen.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 10.02.2013, 21:46
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Ompas joillakin kummallisia kulutuksia RJ:ssä?
Nyt olen vuoden ajellut kaikki työajot ja vähän muutakin, ja kulutus on korkeahko, mutta eipä ole dieselverojakaan joita edellisissä on ollut ihan mainittavasti. Kulutus asettuu tarkistettujen kilometrimäärien perusteella haarukkaan 13-17 l/100km normaalilla seka-ajolla takavedosta nelivetoon jota talvella käytän jatkuvasti. Renkaina on 31" Fedima F-Power. Minusta ihan soiva peli normaali ajeluun. Maastossa tällä ei ole juuri käyty kuin satunnaisesti ja silloin kulutus loiskahtaa ihan uusiin ulottuvuuksiin. Kulutus on vain hieman suurempi verrattuna vm.98 suzuki samuraihin.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 10.02.2013, 22:07
Mysth Mysth ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 09.02.13
Sijainti: Salo
Viestit: 8
Perusasetus

Luotetaan kokeneempiin, laitetaan takalukko uusiksi jos tarve vaatii, tuskin vaatii

Ja ajot tosiaan jää vähäisiksi, eli ei tuo aineen kulutus maata kaada.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 16.02.2013, 20:23
Mysth Mysth ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 09.02.13
Sijainti: Salo
Viestit: 8
Perusasetus

Moro taas,

Käytiin auto tosiaan ostamassa ja testattiin sitä. Suora tie missä oli noin 25-30cm lunta ja jumissa oltiin
Oli pikkupuolen neliveto ja napalukot kiinni mutta ei mihinkään päästy. Etuakselissa veti vaan yksi pyörä ja sama oli takana, vain yksi pyörä veti. Pois päästiin pakittamalla kun autoa työnnettiin edestä.
Johtuneekohan noista isoista renkaista vai mistä kun kulkevuus lumessa oli huonoa?
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 16.02.2013, 20:57
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.990
Perusasetus

Liikaa painetta kumeissa, pudota 0,5 bariin nii alkaa etenemään. Tietysti pitää opetella ajamaan autolla oikein, jokainen vähän erilainen käytökseltään.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 16.02.2013, 21:00
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Eikä noi perus kikottimet juurikaan lumessa etene vaikka mitä tekis. Etuperähän on täysin avoin ja takana kitka mikä harvemmin toimii maastossa. Kadun kulmissa sladitellessa sitten vähän useammin

Mitkä renkaat?
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 16.02.2013, 21:02
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.520
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mysth Näytä viesti
Moro taas,

Käytiin auto tosiaan ostamassa ja testattiin sitä. Suora tie missä oli noin 25-30cm lunta ja jumissa oltiin
Oli pikkupuolen neliveto ja napalukot kiinni mutta ei mihinkään päästy. Etuakselissa veti vaan yksi pyörä ja sama oli takana, vain yksi pyörä veti. Pois päästiin pakittamalla kun autoa työnnettiin edestä.
Johtuneekohan noista isoista renkaista vai mistä kun kulkevuus lumessa oli huonoa?
ihan normi toyota...pitäis se nyt tollases lumes mennä,riippuu vähän renkaistakin.edessähän ei pidäkkään vetää kuin yksi,kun ei ole lukkoja,takana vetää kaksi jos perä kunnossa..mut kierroksia pitää olla
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 16.02.2013, 21:13
Mysth Mysth ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 09.02.13
Sijainti: Salo
Viestit: 8
Perusasetus

Hankook 33/12.5/15 on renkaina.

Paineita ei oo katottu..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Toyota land cruiser transitmies O/M/V Ajoneuvot 5 01.03.2014 01:28
Myydään / Vaihdetaan TOYOTA LAND CRUISER johannay O/M/V Ajoneuvot 4 30.03.2012 14:26
Myydään Toyota Land Cruiser -Epeli O/M/V Ajoneuvot 0 30.10.2008 09:51
*Myyty* 3D land cruiser LX turbo-*Myyty***** k.j O/M/V Ajoneuvot 8 01.03.2006 18:23
M: Toyota Land Cruiser LJ70 LX -90 Ojizzz O/M/V Muut 8 18.06.2004 20:39


Sivu luotu: 21:04 (GMT +2).