Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.01.2013, 06:55
Raakakone Raakakone ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.11
Sijainti: Pori
Viestit: 88
Perusasetus

HJ sähkövika (idän tietäjät hoi)


Hj päätti suuressa viisaudessaan keksiä taas uuden sähkövian..
Auto lähti käyntiin ajovalot syttyivät..
mutta mittaristo (mittareiden osalta) aivan pimeä.. Vit.. Se teki eilen saman mutta naksahti sitten hetken kuluttua mittarit päälle..
jännitemittari nousi kyllä laiskasti että olisko jättänyt
lataamatta sillävälin kun mittaukset olivat pimeitä... Eli voiko vaikuttaa herätevirtaan laturille.. Mistä vikaa etsimään? Virtalukko, joku rele, maadoitus?
Stena?

Niinkuin ei olisi jo tarpeeksi kaikkea helv..tin vikaa...
Etuvalot syttyvät aina mutta mittari/takavalot joutuu "härnäämään" että jäävät
päälle.. ei välttämättä liity mitenkään tähän mutta arvata saattaa mitä ajatuksia päässä liikkuu kun istuu esim -20 asteisessa autossa 10-15min pilkkimässä vilkunviistä kun ei viitsi lähteä ajamaan takavaloiltaan pimeällä autolla..

Ja muutenkin jos on aikaa ja himoja kannattaa ostaa hj60 12ht konversio jonka todennäköisesti on suorittanut joku vähän vähemmän osaava henkilö.. eli suoranainen kumipää.. Ei lopu nämä hehkujen jälkikäteen virittelyt, eikä sammuttimen räpläilyt..

Jos vähän vähemmän olisin tojo-mies niin sitten saattaisi jopa vähän hatuttaa näin aamutuimaan..

__________________
Luonto kiittää luonnonystävää
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.01.2013, 09:05
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

Nii vikahan ei ole Toyotassa vaan siinä että siihen on tehty muutoksia jotka eivät ehkä vastaa tehtaan kriteerejä.

No asiaan. Niille parkeille lienee rele jossakin joten aloita se vian etsintä sillä että kaivat sen releen ja tarkistat että sinne tulee heräte. Ja sama juttu kannattaa tarkistaa sen viiksen liitinrimasta mikä on siellä virtalukon muovien sisällä.

Jos siinä on vielä jotain jälkihehkuja niin ne pitää kyllä jännitteet alhaalla käynnistyksen jälkeen, ja jos taas ei niin sitten se vaan ei lähde lataamaan. Pelaako latauksen merkkivalo niinkuin pitää?? Tai veden erottimen merkkivalo?

ja vuosimalli oli??
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.01.2013, 10:03
Raakakone Raakakone ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.11
Sijainti: Pori
Viestit: 88
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Nii vikahan ei ole Toyotassa vaan siinä että siihen on tehty muutoksia jotka eivät ehkä vastaa tehtaan kriteerejä.

No asiaan. Niille parkeille lienee rele jossakin joten aloita se vian etsintä sillä että kaivat sen releen ja tarkistat että sinne tulee heräte. Ja sama juttu kannattaa tarkistaa sen viiksen liitinrimasta mikä on siellä virtalukon muovien sisällä.

Jos siinä on vielä jotain jälkihehkuja niin ne pitää kyllä jännitteet alhaalla käynnistyksen jälkeen, ja jos taas ei niin sitten se vaan ei lähde lataamaan. Pelaako latauksen merkkivalo niinkuin pitää?? Tai veden erottimen merkkivalo?

ja vuosimalli oli??
Vuosimalli 84.. Ainut hehku mikä löytyy on kuskin kypärässä. Eli ne eivät pudota jännitettä... mystinen, niitä toyotan pyöreitä releitä ei varmaan
saa varaosaputkasta.. ja paikallinen marmori on hyvin luotaantyöntävä.

Oikeastaan on ihme ettei se mosa ole jo valkeessa (tulessa) tuolla
parkkipaikan perällä kaikkien mersujen ja audien välissä..
on meinaan sen verran teippi jatkoja johdoissa.. prkl
Eikö kaikille olis jo tullut selväksi se liitosten kolvaaminen ja kutistesukan laittaminen.. no mutta mikään mittaus ei toiminut, polttoaine, lämpö, jännite yms... eikä puhallin.. kaikki ihan pimi hau.. mutta starttasi.. olisko virtsalukko huono arvaus?

ja thänks andylle..
__________________
Luonto kiittää luonnonystävää
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.01.2013, 10:28
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

Virtalukko on ihan hyvä arvaus. Tua noi. Meitsillä on bertassa hj:n ratti putki ja siinä jää välillä startin jälkeen avain hehku asentoon. Eli malli on se missä hehku on virran ja startin välissä. Siinä asennossa ei toimi radiot,puhaltimet eikä mikään muukaan sähkölaite mutta kone jää käyntiin.

Toimiiko ne mittarit muuten vai ei??

Vaan tuon kun selvittelee ensin niin se valovikakin saattaa ratketa siinä sivussa ja noita hojoja on kasvamassa sammalta vähän siellätäällä eli kyllä niitä releitäkin pitäisi löytyä. Mutta luulisin että vika on kyllä muualla.

Ja on siellä tosiaan Engine niminen sulakekkin mikä vaikuttaa juuri noihin mittareihin ym. juttuihin. Millä tuo sammuu??
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi

Viimeksi muokannut Bj Andy : 08.01.2013 11:01
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.01.2013, 13:04
Raakakone Raakakone ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.11
Sijainti: Pori
Viestit: 88
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Virtalukko on ihan hyvä arvaus. Tua noi. Meitsillä on bertassa hj:n ratti putki ja siinä jää välillä startin jälkeen avain hehku asentoon. Eli malli on se missä hehku on virran ja startin välissä. Siinä asennossa ei toimi radiot,puhaltimet eikä mikään muukaan sähkölaite mutta kone jää käyntiin.

Toimiiko ne mittarit muuten vai ei??

Vaan tuon kun selvittelee ensin niin se valovikakin saattaa ratketa siinä sivussa ja noita hojoja on kasvamassa sammalta vähän siellätäällä eli kyllä niitä releitäkin pitäisi löytyä. Mutta luulisin että vika on kyllä muualla.

Ja on siellä tosiaan Engine niminen sulakekkin mikä vaikuttaa juuri noihin mittareihin ym. juttuihin. Millä tuo sammuu??
Se sammuu erillisellä katkaisimella.. kyllä luit ihan oikein.. erillisellä.
Piuha vedetty suoraan akulta koppiin katkaisijalle ja sieltä koneeseen.
LowTech..

Mittarit toimii normaalisti ok.. nyt ne ovat mykät, puhaltimen, vedenerottimen valon yms romujen kanssa.l

Illalla töiden jälkeen virtalukko auki puts puts ja jos ei pelaa lähden aamulla
porolla töihin.. Mutta kiitos vinkeistä.
__________________
Luonto kiittää luonnonystävää
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.01.2013, 13:12
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

Kato ne sulakkeet ensin. Tuo systeemin kuulostaa siltä että niitä saattaa mennä kuin leipää.

Ja sammutin ei tuollaisenaan kelpaa leimalle joten sitä joudut hieman työstämään myöskin.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.01.2013, 13:20
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Kelpaahan sammutin vaijerillakin, miksei johdolla?
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.01.2013, 08:53
Raakakone Raakakone ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.11
Sijainti: Pori
Viestit: 88
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yölento Näytä viesti
Kelpaahan sammutin vaijerillakin, miksei johdolla?

Mittarit alkoivat toimimaan yhtä mystisesti kuin lakkasivatkin toimimasta.
Eli kyseessä todennäköisesti kosketushäiriö.. (kosteat kelit yms).
Siis sulakkeet ehjät.. Haynes manuaali valehteli että virtalukon sähköliittimessä 6napaa,
josta yksi niistä on "ON" eli siitä voi ottaa ohjauksen sammuttimelle..
Liitin


=
[- - -]
[+ - -]

Huono retrokuvaus mutta tuo + merkitty on liittimen ON...
ja = on virtalukon liittimen lukitusnatsa (pitäis olla ylhäällä, keskellä liitintä..)
__________________
Luonto kiittää luonnonystävää
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Volvo tietäjät hoi! J-T Tekniikka & Jutustelu 10 20.11.2005 11:40
Mersu tietäjät hoi. MakeH Tekniikka & Jutustelu 9 04.10.2005 23:29
G MB tietäjät hoi pee Tekniikka & Jutustelu 6 14.08.2005 19:00
Hoi tietäjät ,HJ 60 /61 tietoja vailla !!! Palde Tekniikka & Jutustelu 8 30.05.2004 17:26
Suzuki-tietäjät hoi ? Tapsa_ja_Dumbo Tekniikka & Jutustelu 2 10.05.2004 12:51


Sivu luotu: 07:23 (GMT +2).