|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
kysymys öljyistä!moi! Voisiko joku yksinkertaisesti kertoa mitä eroa on: 1. synteetti 10W40 2. puolisynteetti 10W40 ja 3. mineraali 10W40 öljyillä! Käyttöjode on se rooverin V8 3,9. Kilsoja takana -98 160 000km. Mikä nuista nyt olis se "sopivin"? //Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#2
|
||||
|
||||
Mitä ne siihen suosittelee viskositeetiks? Tuota 10W-40? Ite laittasin talvella jotain 5W-alkuista, ja täyssynteettistä tottakai.
http://www.castrol.com/castrol/secti...tentId=7074175 Viimeksi muokannut -MaTTi- : 06.01.2013 18:05 Perustelu: Castrolin suositus |
#3
|
||||
|
||||
itse käyttänyt puolsynteettisiä 10w40 Liqui Moly sama kone ja kilsoja 309tkm
|
#4
|
|||
|
|||
Firman suositus?
Mineraali öljy on tehty suoraan maaöljystä ja synteettinen valmistettu samasta kamasta pitkän prosessin tuloksena ja puolisynteettinen on edellisten sekoitus. Nykyään täyssynteettiset öljyt ei oo suuresti kalliimpia kun mineraali öljytkään joten synteettistä voi pitää parempana öljynä. Tärkein ominaisuus öljyn valinnassa on se mikä on valmistajan vaatimus,jos se Roverissa olis vaik esim. ACEA B3 10w/40 ni purkin kyljestä pitää löytyä nuo litanniat. Käytännössä taitaa kaikki synteettiset öljyt käydä,kaikkia specsejä ei aina lue purkissa mut esim. valmistajan sivuilta voi löytyä tarkempaa tietoa. Viskositeetti vaatimus voi olla vaik tuo 10w/40 ja kaiki paremmat siitä käy, esim. 0/40,5/40,5/50,10/60 jne.. Täähän on semmonen ikuisuus kysymys mihin on vaikea löytää yhtä vastausta. Öljyn paremmuutta kun ei pysty todistamaan yhdellä eikä kahdella vaihtovälillä. Oma lukunsa on ne jotka "tuntevat" persiissään vaikka minkälaisia eroja ja tehon lisäystä,käynnin muuttumista jne..näitähän on enemmältikin esim. Motor up nimisessä tuotteessa. Aina kannattaa miettiä et mikä objektiivinen tosiasia todistaa minkäkin paremmuuden.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#5
|
||||
|
||||
Ympärivuotisessa käytössä kannattaa mineraaliöljyt unohtaa kokonaan. Eli synteettistä tai osasynteettistä koneeseen.
Kunhan öljy täyttää / ylittää moottorin valmistajan määrittämät minimivaatimukset, niin koneeseen vaan. Ja muistaa vaihtaa öljyn ja suodattimen valmistajan ohjeiden mukaisesti.
__________________
Tumpula Racing Team |
#6
|
|||
|
|||
Synteettinen on siis jalostetumpaa eli siitä on poistettu enemmä moottorille haitallisia aineita ja muokattu öljyn koostumusta voiteluun paremmin sopivaksi.
Mineraaliöljyjä käytettäessä täytyy vaihtoväli olla lyhyempi koska voiteluominaisuudet on heikommat. Siinä äkkiä tulee mineraaliöljyt kalliimmaksi kun joutuu vaihtelemaan enemmän ja kone kuluu enemmän.
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nissan terrano öljyistä | Tapiiri | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 08.10.2008 05:32 |
Suikkelin öljyistä | Kirk | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 22.06.2008 21:32 |
tietoja fj55 ? (öljyistä vielä) | Jii-Jii | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 08.01.2008 22:40 |
öljyistä... | Russel | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 27.12.2005 13:33 |
Öljyistä? | jambo72 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 27.02.2005 12:30 |