|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
LJ asiantuntian apua kaivataan.eli tulipa LJ laitettua metsästyskäyttöön. kyseessä oli moottorivikainen yksilö joka on koriltaan/rungoltaan hyvässäkunnossa. (600tkm/mäntävika)kone rengastettiin,laakeroitiin ja laitettiin käytetty ehjä mäntä. tänään otettiin ekasavut ja todettiin että nokka-akselin stefa ei pysy paikallaan(2 yritystä)toisellakerralla rupes käymään öljyllä eikä saanu tapettua kun vaihteella sammuksiin.. mistä johtuu että venttiilikopan alle tulee niin isopaine että stefa lentää pois? huohotin on auki?
|
#2
|
||||
|
||||
Eikös noissa moottoreissa ollut jotain epäselvää nokkien stefojen kanssa? Kaikki tarvikekirjat myy väärää tai jotain. Krisse muistaa varmaan ainakin.
Kannattais varmaan tehä puristuspaine ja ohivuoto mittaukset näin aluksi. |
#3
|
||||
|
||||
haulla kun jo aiemmin kattelin niin löysinkin että ainoan kunnon stefan saa marmoritiskiltä, mutta onko ne tarvikkeet niin huonoja että ei pysy ees paikoillaan?
koneistamon kautta otin tuon yläpään satsin. |
#4
|
||||
|
||||
Se oli muistaakseni niin että orkkiksena myydään eri stefaa kamppariin ja nokkaan mutta tarvikkeena myydään samaa molempiin vaikka toisen pitäisi olla ulkomitoilta n .2mm isompi. En vaan muista oliko se nokka vai kamppari kumpaan tarvike e käy.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#5
|
|||
|
|||
Tuotatuota..
Ei niitten stefojen laadussa niinkään vikaa ole,muistaakseen Payenin sarjassa oli juuri oikeat stefat vaikka tarvikkeena myydään monesti väärän kokoisia stefoja. Ulkomuistista nyt vetäisen et nokalle tuli 60*42*7 ja kampuralle 60,3*42*7 ja tarvikkeena saa kammelle saman stefan ku nokallekkin joten ei toimi. Mut jos se nokkastefaa ampuu ulos ni tokkopa se stefassa vika on,näkeehän sen asentaessa istuuko paikalleen. Tojon l koneissa on tyypillistä sylinterin kuluminen soikeaksi joten ohipuhallusta tapahtuu. Kokeile silleen et otat öljykorkin auki ja rätti peitoksi ja miten sit käy? Ei liian suuri ohipuhallus kai voi johtuu muusta ku väljistä männistä ja renkaista?
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#6
|
||||
|
||||
no joo,täytyypä tänäiltana tutkailla paineita.
paljonko mahtaa ehjän motin puristukset olla? ja kuinka kannattaa ohivuotomittaus tehä? nimittäin nuo tiisseli vehkeet on vähemmän tuttuja |
#7
|
|||
|
|||
Muistista..
Turbollisen 2L-T koneen puristus tais olla 20:1. Siitähän sen kai näkee,ei mun mielest tartte ohipuhallusta juuri ihmetellä jos puristukset on O.K.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#8
|
||||
|
||||
eilen illalla koitettiin mittailla puristuksia bilteman mittarilla huonointuloksin.
ampui aina mittarin varrenpäästä sen kumitutteron hevonkuuseen,täytyy rakennella semmoinen kierteellinen adapteri suuttimen paikalle niin saa tarkemmat tulokset,sinne 16-18:1 arvoihin päästiin tolla kumituttero menetelmällä,mikä tosin tuntui aika epäluotettavalta. |
#9
|
||||
|
||||
laitetaas tähän kysymykseen vastaus jos jollekin olis joskus siitä hyötyä.
elikäs vanhan alakerran sylinterit oli vaan niin helevetin soikeaksi kulunu että uusilla männänrenkailla ohivuotoa tuli pirusti... nyt vähempiajettu alakerta paikoillaan ja pelaa hyvin..... |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
ATK-apua kaivataan | Heguli | Chit-Chat | 147 | 22.01.2018 20:14 |
STENHØJ Major apua kaivataan | Mojoman | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 01.03.2012 19:49 |
Apua kaivataan Excelin kanssa | Pete | Chit-Chat | 1 | 30.04.2011 09:05 |
Mig temppuilee... apua kaivataan | Timo_L | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 01.05.2010 17:17 |
Nörteiltä apua kaivataan.... | ¤Offi-Osku¤ | Chit-Chat | 18 | 11.10.2005 09:55 |