Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Linkit muihin palveluihin > Elävä Arkisto > Corvette Finland > Vuosimallit 1984-1996
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.05.2003, 21:52
Jussi Jussi ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 04.03.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 7
Perusasetus

Takapyörän laakerit


Hei
Katsastusmies huomautti, että takapyörän laakerissa on välystä aika paljon. Kehotti kiristämään tai vaihtaan. Kiristämäänhän niitä ei pysty, ja uusiakaan ei ole. Tietääkö asiantuntijat kuinka paljon välystä saa olla ja kestääkö tuolla enää minkään vertaa ajella ennen kuin puottaa pyörän. Ajossa en ole huomannut mitään vikaa.

Mistähän nuo sais kohtuu hintaan.

Sitten vaikeampi. Onko kellään käyny mielessä alkaa kunnostaan vanhoja. Itse en ole tutustunut rakenteeseen, mutta eikai tuo mahdoton olisi koneistamalla purkaa ja prässätä uusi laakeri. Koekaniinina toimisin tietenkin itse, joten oisko kellään vanhoja ko. osia. Voin maksaakin aihioista jonkun verran.(p.0405106630) Vai onko joku jo kokeillut...Kunnostus tuli mieleen kun selailin vanhaa mid-american katalogia ja sattui silmään kyseinen osa hintaan 159$/kpl, josta laakerin osuus on noin kymmenesosa. Korjauksen laillisuudesta en ole kylläkään vakuuttunut...
t.Jussi

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.05.2003, 08:28
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Tuskin kannattaa alkaa korjailemaan...............kuulostaa aika riskipeliltä. Omaan vaihdettiin toiselle puolelle laakeri ja norm.autoon verrattuna välystä kyllä on uudessakin melko runsaasti ( alkuperäinen osa, ei tarvike ). Vertailin vielä silloin joka kulmasta ja kyllä niissä euroautoon verrattuna sitä välystä tuntuu olevan...........

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.05.2003, 11:00
ToniH:n Avatar
ToniH ToniH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 174
Perusasetus

Tosta korjailusta on netissä puhetta aina parin kk välein mutta en ole kuullut kenestäkään joka olisi sen lopulta tehnyt menestyksellä ja/tai edullisemmin kuin uusi. Sitten olis vielä aina pelko persiissä, että kestääkö se. Mietin itsekin hetken, josko laakerin vois jollain ilveellä rempata mutta päätin sitten, ettei maksa vaivaa ja tilasin jenkeistä uutta tarvikeosaa tilalle. Kyseessä ei nyt kuitenkaan ole mikään Lada joten jos joku 50-150tkm kestävä osa maksaa 250e niin en koe sitä suureksi ongelmaksi. Toki tuntuu juntilta vaihtaa koko napa kun esim. C3 Vetteissä vaan laitetaan 50c edestä rasvaa ja takas kiinni mutta minkäs teet.

Sen verran opin siitä kun eka vaihdettiin, että kun vaihdamme seuraavan niin vetäisen siihen pintaan jonkun hyvän ruosteenestopinnoitteen. 5kk vanha takanapa on nyt täysin pintaruosteen peitossa. Eihän se näy mutta tietoisuus riittää

Periaatteessa jos tuntuu, että on välystä niin sitä on liikaa mutta kuten mr. nimetön sanoi usein uusissakin on mikrosti klappia jo valmiina.

Vette '91
Kupla '00
Land Rover '66
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.05.2003, 16:21
Jussi Jussi ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 04.03.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 7
Perusasetus

Jäikö vanhoja kulkumaan nurkkiin? Maksan kyllä postikulut ja vaivan palkan...

Mitä maksoi uudet, suomessa?

Onhan se totta, että kulut kilometriä kohden laakereissa jää pieneksi, mutta kun laitettavaa olisi muutakin... ja tätähän se harrastaminen on, eli rakentamista vaikkapa nyt vahvemmat pyörän laakerit...

t.Jussi



Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.05.2003, 20:09
ToniH:n Avatar
ToniH ToniH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 174
Perusasetus

Ei oo enää vanhaa mutta uusi olis venaamassa inspiraatiota
Kaverin kontissa tulee syksyksi sitten uudet etulaakerit tulevaa tarvetta odottamaan.

Vette '91
Kupla '00
Land Rover '66
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.06.2003, 21:03
Jussi Jussi ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 04.03.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 7
Perusasetus

Ajattelin vielä tuota laakeri juttua, eihän se nyt ole tosi että GM olisi itse tehnyt laakereita omilla mitoillaan. Joten eikai tuo lämpösovitteella laitetun laakerin vaihtaminen ole kiellettyä.
Kaivakaahan harrastajat kätköjä, niin pääsen kokeileen.
Maksan tietysti vaivan näöstänne muutaman kympin, uuttarahaa...Ja jos saamme uudella std- laakerilla korjattua väljentyneen takanavan annan tiedon tietenkin koko harrastaja porukan käyttöön. Uusihan maksaa 350€ per rengas...
t.Jussi

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.06.2003, 17:36
C4 -89:n Avatar
C4 -89 C4 -89 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.07.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 37
Perusasetus

Ei tuon laakerin vaihto pitäisi ongelma olla.
Rannelman Jake omaani vuosi-pari sitten vaihtoi
oikean takanavan laakerit ja vielä naurettavan
pienillä kustannuksilla.

Muutenkin tuppaa noi Jaken hinnat töineen olemaan
halvempia kuin pelkän osan hinta muualla.

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.06.2003, 09:08
MIC4-90 MIC4-90 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.03.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 225
Perusasetus

Oli pakko ohi aiheen kehua Jakea ja Finnvetteä muutekin. Kyllä itse olen ollut todella tyytyväinen ja hinnat on kohdallaan. Se on mukavaa kun tietää, että autosi korjaamolla tiedetään ja tunnetaan peli läpikotaisin.Luojalle kiitos ettemme ole Metro-Auton varassa

T:Mika

-The Heartbeat of my Corvette is winning-
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Isuzun takapyörän laakeri???? las-c Tekniikka & Jutustelu 2 17.10.2006 17:59
Rockyn takapyörän laakeri kimblen Tekniikka & Jutustelu 6 11.05.2006 16:58
Takapyörän laakerin kiristys pkarlstedt Tekniikka & Jutustelu 13 08.02.2006 06:13
M: Hj 60-61 takapyörän kaarien .. MakeO O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 02.02.2006 20:58
Takapyörän laakeri ? conv87 Vuosimallit 1984-1996 9 07.04.2004 11:17


Sivu luotu: 11:39 (GMT +2).