Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.03.2012, 22:23
Sirernog Sirernog ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.03.12
Sijainti: Hollola
Viestit: 253
Perusasetus

Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön?


Eli olis mukava kuulla kokeneempien mielipiteitä miksi Discovery1 tai defender 300tdi:llä ei soveltuisi offikäyttöön, mielellään kuulisin perustelut ja voihan sitä kertoa jos jonkun mielestä edellä mainitut kulkineet sopisi kyseiseen käyttöön?
Kiitosta vaan jos vaivaudutte vastaamaan.


Viimeksi muokannut Pauli : 20.03.2012 21:44 Perustelu: Otsikko aiheen mukaiseksi
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.03.2012, 22:30
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

molemmat soveltuu oikeinkin hyvin, täältäkin löytyy haku toiminnolla juttuja, ja roverfriends sivustolta varmasti paljon lisää...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.03.2012, 22:58
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Jokainen meistä on lähettänyt ensimmäisen v.!


Ja jos vielä haluaa täsmentää, niin pistä jo otsikkoon "avainsanat"

Miksi Discovery1 tai defender 300tdi:llä ei soveltuisi offikäyttöön?, toki täytys lyhennellä hivenen, ei sovi "kenttään"

Mitenhän nuo sumujen saarien kikottimet lyhennetään? mulla vankka historia itään.

Mutta täysin muistin takimmaisesta sopukasta harmaa mielikuva?, tuo ensimmäinen disco on alustalta range? ja toinen kansa?
Minä olen aloittanut vaatimattomilla autoilla off roadin.

Anteeksi,solihull, että otin kopy pasten:

solihull Riippuu offauksen laadusta. Vakiona ei kumpikaan.

TT
Discovery TDI 300
Defender 110 STW TDI 300

Minun mielestä tämän harrastuksen luonteeseen kuuluu, että "normi-" maasturin omistaja voi tutustua lajiin, siis ainakin Oulussa aloittelijat sai
elämyksiä ilman vaurioita, siis vuosia sitten, kun minä olin aktiivisimmillaan.

Ja jos minä olisin aloittanut topiikin, niin olisin sijoittanut chit-shät?

Mutta kaikesta huolimatta: Tervetuloa Sirernog off rodin pariin
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.03.2012, 22:31
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Riippuu offauksen laadusta. Vakiona ei kumpikaan.

TT
Discovery TDI 300
Defender 110 STW TDI 300
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.03.2012, 23:11
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.359
Perusasetus

Aika moni auto on vaan hyvä aihio offiautoksi...

solihull> Riippuu offauksen laadusta.

Jep.

solihull> Vakiona ei kumpikaan.

Mun mielestä taas vakiodisco ja -defenderi on ihan hyviä offaukseen, kunhan katsoo vähän helpommat reitit. Vinssi ja pikkasen karkeemmat (ja himppasen) isommat renkaat auttaa jo pitkälle, ite oon ajanut esim. Ylläs Trophyn 2003 (medium-reitit) melko vakiolla rangella (etuvinssi, 31" all terrainit, olisko ollu vielä tuuman korottavat jouset), ja se on rungoltaan/alustaltaan aika lähellä discoa.

Oulun kerhon galleriassa ( http://ptl.kapsi.fi/gallery3/index.php/oro ) on kuvia noin kymmenen vuoen ajalta (+joku sarja vielä vanhempia kuvia), aika paljon on erilaisissa tapahtumissa lähes vakioita tai ainakin erittäin miedosti rakenneltuja land rovereita (defender, disco ja range).

Varsinkin alkuvuosien (200x) tapahtumia (safarit, ajopäivät) kuvia jos katselee, niin hankala löytää perusteluja väitteelle "miksi Discovery1 tai defender 300tdi:llä ei soveltuisi offikäyttöön".

Alla joku kuva malliksi.





























Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.03.2012, 07:13
Murros Murros ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.08.11
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 719
Perusasetus

Niinpä,hyvin ne sopi offaamiseen. Joidenkin mielestä offaaminen on sitä kun mennään snorkkelisyvyydessä suossa ja kaameessa louhikossa missä on leikkimökin kokosta pulteria.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.03.2012, 10:28
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.313
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Murros Näytä viesti
Joidenkin mielestä offaaminen on sitä kun mennään snorkkelisyvyydessä suossa ja kaameessa louhikossa missä on leikkimökin kokosta pulteria.
Erittäin hyvin todettu !

Offaamista voi harrastaa monenlaisella kalustolla, valitsee vaan reitit ajopelin mukaan. Ensimmäisellä autolla pääsee ison kiven yli ja jos (= kun) homma karkaa käsistä niin seuraavalla autolla pääsee jo jättimäisen kiven yli
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.03.2012, 21:39
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.225
Perusasetus

Vaikka sillä.


Ykskään vakio auto ei o hääppönen menijä,G marsu ehkä paras jos mitään ei saa muuttaa. Kaikissa muissa joutuu yhtä sun toista fiksaamaan ennenku tulee hyvä. Lantikassa ne muutokset on erilaisia ku muissa mut riippuu budjetista ja siitä mihin sillä on menossa,kaikkihan saa rikki jos haluaa. Järkeä ja varovaisuutta käyttäen sillä pääsee sinne minne useimmilla muillakin. Ja yhteen aikaan niitä oli paljon,kai niitten hyvien ominaisuuksien takia. Nykyään vähemmän,kai huonojen ominaisuuksien takia.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.04.2012, 22:14
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.954
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sirernog Näytä viesti
Eli olis mukava kuulla kokeneempien mielipiteitä miksi Discovery1 tai defender 300tdi:llä ei soveltuisi offikäyttöön, mielellään kuulisin perustelut ja voihan sitä kertoa jos jonkun mielestä edellä mainitut kulkineet sopisi kyseiseen käyttöön?
Kiitosta vaan jos vaivaudutte vastaamaan.
tässäpä tämä kysytään miksi ei soveltuisi.. eli onko kysyjä haluamassa ostaa land-rover tuotteen ja muiden pitäs jarruttaa ja tyrmätä moinen hankinta????

-onko tähän yksiselitteistä vastausta ??
- houkutella ostamaan muun merkkinen tuote??
-???
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Tyhmiä kysymyksiä Patrolista vol2 VonLeka Tekniikka & Jutustelu 2 24.10.2005 00:13
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 13:47 (GMT +2).