Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #226  
Vanha 23.01.2014, 23:28
tiku83:n Avatar
tiku83 tiku83 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.08.05
Sijainti: oulainen, Finland.
Viestit: 1.553
Perusasetus

etupuolen koppa pois ja pyöräytä joko kohalleen, mutteri rattaalta irti ja ratas pois, sitten pumppu pois.
ja rattaan akselilla on kiila.

Viimeksi muokannut tiku83 : 23.01.2014 23:30
Vastaa lainaten
  #227  
Vanha 24.01.2014, 02:23
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

Pikkasen ennakkoa aikasemmalle ja imusarjalta kaasuläpän yläpuoleinen letku irti niin ruoes ahtamaan 0.8 ja kun letkun törkkää paikalleen niin ahtaa 0.4 vaivoin.
__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #228  
Vanha 03.06.2014, 16:23
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

Tänään tuli valoa tällekkin kesää kun sain puhelun, että jakis ehkä valmistuis ensviikon loppuun mennessä. tätä se mun uneni ties kun aamulla jo ennen tätä puhelua hain patrollista akut lainaan ja herätin tallinpäästä yhen purkuraadon henkiin jota oon vähän varjellu osienpurkamiselta.

tuulilasinkin hommasin uuden jo viime syksynä. niinpä tästä ois tarkotus tehä käyttis. / vetoauto laittelen uuden tuulilasin ja lampun sekä korjaan käkkärin ja käyn koittaan leimalle.

__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #229  
Vanha 08.06.2014, 07:44
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

Tuulilasi, käkkäri ja lamput vaihdettiin to ja kova oli uho että pe käyn leimaamassa, muta tota käsijarruvaijeria varten ajoin auton ylös niin siellähän oli pari ylläriä, mm korin kiinnkkeet ei ihan joka paikassa ole enään korissa kiinni

noh hitsaamallahan noista selviää, mutta leimaaminen veny pikkasen. samalla ku kerran piti alkaa tinaileen ni tehään pakoputkikin uusiksi, vanha kun on hieman haperoa.


liekkä tuo ois ollu niin ankee inssi että tosta ois ruvennu nariseen


Tuo taka helman pikku paikka jatku loppujen lopuksi melkeen puoleen kaareen ja toiselta puolen menee koko taka kaari uusiksi



__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #230  
Vanha 08.06.2014, 18:06
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

Tänään vuosi katto pohjolan tallissa niin kävin sitten tuolla parempikattosella tallilla laitteleen uuden vinssin paikalleen ja vähän lukon ohjausta alottelemassa. riitäisköhän kynäruisku kompurassa paine tollselle pienelle paineilma sylinterille kun ny on aika tilaavievä toi nykynen vaikka ei mikään iso kompura olekkaan.

__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #231  
Vanha 24.06.2014, 19:29
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

vetoauto alkais oleen leimakunnossa, ja tänään tuli joulu keskelle kesää. Jakis saapui matkahuoltoon ja pitihän se illalla käydä heti liittämässä laatikon jatkeeksi.

viellä pitäs käsijarru romut purkaa siihen jostain. vanhat kun oli vähän huonona ja vaijerinkin lainasin vetoautoon.








jotta kiitokset vaan tapsa4x4

jos sitä viikonloppuna pääsis ottaan jo ensi tyypit.
__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #232  
Vanha 25.06.2014, 21:39
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

peräkonttiin kasasin kylkipellit ja laittelin inventterin paikalleen.



kompura vaihtu pienempään ja hiljasempaan.



miinusta tossa on että ei paljon renkaita täytellä, ja plussaa ei tarvi peltoreita kun tuo lähtee käyntiin, eikä vie tilaa peräkontista ja ajaa asiansa etulukon ohjauksessa.
__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #233  
Vanha 29.06.2014, 19:18
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Joko pitkässä patussa on leima ja ootko jo päässy kokeilee pätkää sillä uudella jakiksella??
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #234  
Vanha 30.06.2014, 15:10
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

en oo saanu aikaseksi pitkää leimattua ei se kyllä pitäs olla ku käyttää. pitäs vaan ottaa selviää mitä sinne pitää ruuvata kiinni että leimais samalla huolto-autoksi.

tänään tai huomenna pääsen pätkää liikuttamaan laatikko on paikallaan jo. pikku sipistelyä viellä niin pääsee ajamaan. jos v-loppuna kävis semmosen oikean testilenkin sillä sitten.
__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #235  
Vanha 01.07.2014, 20:44
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

ratsuni liikku omin voimin ensimmäistä kertaa yli puoleen vuoteena ja heti nousi patti otsaan. käyntiongelmia ilmaantui röpöttää kierroksilla ja puutuu. luulen että tuo mersun siirtopumppu kokeilu on susi. ja taidan vaihtaa patrollin oman siirtopumpun takas ja kokeilla sillä. lähtee kyllä hyvin käyntiin, mutta kaasua kun painaa niin ongelmat alkaa ajoittain vastaa kaasuunin ihan hyvin.

välitykset siirtorattailla tuntu ainakin suht hitailta mutta tosi testi antaa viellä odottaa itseään
__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #236  
Vanha 01.07.2014, 21:16
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Viestit: 692
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nalle00 Näytä viesti
taidan vaihtaa patrollin oman siirtopumpun takas ja kokeilla sillä. lähtee kyllä hyvin käyntiin, mutta kaasua kun painaa niin ongelmat alkaa ajoittain vastaa kaasuunin ihan hyvin.
mä kans tappelin tuon pihalla maalaustelineenä pyörivän patrollin kans kun ei siinä se oma siirtopumppu pelannu. vaihdoin muka toisen toimivan mut samaa ongelmaa oli siinäkin,ei ilmaantunut kunnolla.
kävin kuukausi sitten hakee ikh:n myymälästä n 20e maksavan käsipumpun uuden ja vaihdoin sen siihen datsunin käsipumpun tilalle. nyt toimii kunnolla eikä kuulu suhinaa käsipumpulla ilmatessa..
Vastaa lainaten
  #237  
Vanha 02.07.2014, 19:41
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

Kaiken laista roplailtu talvi ja enään ei ees kaikkea muista mitä. noh laatikko oli irti ja jakis välityksessä niin roplailtiin pumppua ja luulin siinä onnistuneenikin, kun paikalla ahto jo makiat 0,8 mutta ei kestä kuormaa ollenkaan.

Missä siis vika paikalla kiertää hyvin ja dumppi suhisee ykkösellä pelaa ihan ok. kakkonen pesään ja puolessa välissä tehoaluetta tapahtuu puutuminen. ja kolmosta on enään turha ees koittaa. tossa linkkinä viellä jonkulainen huono videonpätkä kiihyts yrityksetä voisko mulla olla vaan ennakko niin paljon pielessä.

http://youtu.be/YFtz4BrXQPU
__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #238  
Vanha 02.07.2014, 19:49
Killer-Wo:n Avatar
Killer-Wo Killer-Wo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Kemi, Finland.
Viestit: 1.650
Perusasetus

Loppuu polttoaine. Siirtopumppu sökö tai suodatin tukossa, miksei imuletkussa jotain häikkää??
Vastaa lainaten
  #239  
Vanha 02.07.2014, 19:54
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

pitääpä huomenna paiskata viellä 3 kokelas tonne tai hakea sellanen siirtopumppu missä varmasti riittää tuotto. polttoaine linjat on uudet mut samallahan ne puhaltaa ja tarkistaa.
__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #240  
Vanha 02.07.2014, 20:51
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.630
Wink

Alkuperäinen siirtopumppu riittää aika hyvin jos on kunnossa.uuden sai aika halvalla kun vaan muistais sen varaosanumeron millä tilata.
Vastaa lainaten
  #241  
Vanha 05.07.2014, 19:30
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

no löytyhän sieltä vikakin. toi siirtopumppu jumppa alko käymään turhan tutuksi joten uskoin lopulta ettei siinä mitään vikaa ole. alkuperäsen kun käytin pariin kertaan pos. putsasin tarkistin pennit ja jouset. ja testasin. ja vaihoin viellä toisen sinne ja sama homma.

niinpä vaihoin potlttoaine suodattimen taas siihen. ja onneksi kanisterissa ei ollu yhtään dieseliä niin rupesin letkusta valuttaan suodatinta täyteen vaan eihän seltä tullu kun pikku lirulla.

talvella vaihoin kyllä polttoaine linjat, mutta jätin ennen siirtopumppua vanhan takaiskuventtiilin paikalle ihan kun varan vuoksi vaan eipä ois kannattanu. oli tukkeutunut tai muuten menny särki eikä päästänä kunnolla löpöä läpi joten ei muuta kun sivareilla letku poikka venttiilin takaa ja taas rokkaa. eipä käyny mielessäkään tuo tulo linja kun oli uus viimestä 10cm pätkää lukuunottamatta.

hukkaportin huijausta viellä ja pumpun hienosäätöä niin hyvä tulee

__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #242  
Vanha 06.07.2014, 18:16
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

tänään ja eilen tullu suunniteltua ja rakenneltua työkalu laatikoita tohon pitkään että saan sen huolto autoksi. jos ei inssimiehelle riitä niin on jo kumma.

lokasuojan päällä olevat laatikot ollu isännän hiacessa hiekkasäkkien laatikoina joten ne otettiin hyötykäyttöön ja väliin tehtiin vaneri laatikko niin, että kun ison laatikon laittaa lukkoon niin kaikki muutkin laatikot on sitten säpissä ja sivu laatikot saa auki kun aukasee ison laatikon kannen. osin vahingossa tuli noinkin fiksu ratkasu.







__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #243  
Vanha 03.08.2014, 09:41
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

lapland tropy käytiin ja kalusto kesti kohtuudella, mitä nyt viimesenä päivänä muutamasata metriä ennen tietä päästiin taas toeteamaan mparty:n maastohitsin tärkeys kun panhardin akselinpään kiinnike luovutti.

Niin se vaan on, että ei tarvittu sielläkään kun yks vähän viisaampi ja tatsunista alko löytyyn syöttöjä ja vielläpä niin helposti, että hävettää.

ei nyt löytyny trophystä sellasta videota, missä näkys vetoja uusilla syötöillä niinpä eilen käytiin tossa montulla kiikkumassa pari pientä mäkeä ja otettiin videolle, pitää ehkä jopa vähntää tota savun määrää, kunhan saan ensin ton vuotavan pakosarjan tiivistettyä uusiksi, niin voi alkaa hienosäätään.


__________________
Tatsuni on mun ratsuni

Viimeksi muokannut nalle00 : 07.08.2014 06:12
Vastaa lainaten
  #244  
Vanha 07.08.2014, 06:09
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

Tämmönen tarttu eilen mukaan töistä kotia tullessa.


Eli jossain vaiheessa kun ton saan vaihettua niin ois tuo lockright jouten jollekkin eddulista lukkoa kaipaavalle. Tai vaikka koko murikka ilman välitystä se kun menee tähän.
__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Patrol 2.8,td,vm.-90 Rekisteröimätön O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 14.03.2011 18:36
Ostettu nissan patrol sd 33 tai patrol gr perse arska O/M/V Ajoneuvot 2 19.09.2009 06:27
Myydään gr patrol savikontero O/M/V Ajoneuvot 5 11.07.2009 10:35
patrol Tekniikka & Jutustelu 6 28.01.2006 11:31
Patrol Nerd-O Tekniikka & Jutustelu 0 25.08.2003 11:14


Sivu luotu: 13:45 (GMT +2).