|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#51
|
||||
|
||||
No ainakin vararenkaan.
|
#52
|
||||
|
||||
no miten matti kun näitä pätkäpatrolleja on 2+3 Tai 2+2 paikkasina pakuina. Esim mun tuotumaahan 82 luutavasti autovero 0 Nii, saako nuo lisäjakkarat heivata mäkeen ja eihän näissä millään laskuopilla ole 3 kuution tavaratilaa eli oiskihan nöö ollu pakuja jo tänne tullessaan epäilen kyllä vähän että ei
__________________
Tatsuni on mun ratsuni |
#53
|
|||
|
|||
Lainaus:
Tarviiko tän ikäisessä autossa olla takapenkeillä turvavöitä muutoskatsastuksen yhteydessä? Tarkoitus on toki turvavyöt geehen laittaa, toteutus on vaan auki ja autoon pitäisi saada yksi lastenistuin laillisesti lisää (onko lastenistuin laillista kiinnittää vaikka kuormaliinoilla?) Ja jos joku tietää, saako sikaosaston 1+2 tai 2+2 keskelle katsovaa istuinta ilman turvavöitä mukaan otteeseen? Kiitos! /Tommi |
#54
|
|||
|
|||
Katsastin vm-92 gen2 pajeron pakettiautoksi paripäivää sitten.
Meinas olla hankala tapaus kun inssit eivät olleet yhteistyöhaluisia. Ensin heille piti selittää miksi saan tämän pakettiautoksi, eli tämä on tuontiauto. Eivät alkaneet heti muutoskatsastaan, vaan käskivät soittaa tulliin ja varmistaa onko täysvero maksettu. Tämä olikin sitten melkonen soittorumba kun kukaan ei halunnut kertoa mitään ja aina vaan seuraava tullimies käski soittaa seuraavalle. Meinasivat siellä että salaistatietoa, ei saa kertoa. No vihdoin sieltä kerrottiin että soita trafiin. Soittelin sinne ja trafin täti sano että mikä tässä on epäselvää, minä sanoin että ei minulle vaan inssille. Tämä puhelun jälkeen menin takasin konttorille ja yllättäen muutoskatsastus onnistuu mutta 90e hintaan. Pidin hintaa kovana ja inssi inisi että oli alennushinta oikeasti 120e. Lähdin pois, menin toiselle konttorille ja hinta 45e. Näin yksinkertaisesta asiasta saa helkutin hankalan. |
#55
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#56
|
|||
|
|||
Juuri palstalle liittyneenä ja ensimäistä maasturia haaveilevana ajattelin kysyä aiheeseen liittyviä "tyhmiä" kysymyksiä.. Voi olla, että on suoraan tai epäsuoraan tähänkin vastaus..
Eli olen tuossa katsellut kakkosautoksi Mitsubishi Pajero 2.5 Comfort Wagon TD IC vm.90, eli GEN I pitkä koppaista. Koska auto tulisi olemaan työautona, niin verot pitäis saada mahdollisimman pieniksi. Kiisseliverollinen auto kun jo löytyy taloudesta ennestään. Monenmoista lakitekstiä on kirjoitettu tähän ketjuun ja ilmeisesti tuollaista -90 vuosimallin pajeroa koskee pakettiautoksi muuttamisessa 3m3 tilavuus pykälä? Eli saako kyseisen auton käytännössä rekisteröityä pakuksi vai onko huoltoauto ainoa vaihtoehto, ilman että pitäis mitään jälkiveroja autosta maksella? Ilmeisesti huoltoauton vero on jossain 400-500€ tienoilla vuodessa ja perään pitäis lyödä 80 lätkä kun taas pakuna vero 100€ kieppeillä? |
#57
|
||||
|
||||
Lainaus:
Huoltoautoksi rekisteröidyllä pakettiautolla ja normaalilla pakulla samat vuotuiset verot/maksut, eli n. 420 € henkilöautoa pienemmät. |
#58
|
||||
|
||||
Lainaus:
Valmistenumeron mukainen mallivuosi -90 Käyttöönottopäivä 5.6.91 Ajoneuvoluokka M1 / henkilöauto. Mutta lisätiedoissa on maininta: "Tarkempi nimitys: Maastohenkilöauto" Lisäksi maininta: "Pakokaasupäästöt hyväksytty ANA 65 PYK:n perusteella. 01.01.93 alkaen käyttöön otettaville autoille uudet mallitiedot tyyppikoodilla 5055052817" ---- Autossa ei ole ulosottoa, jonka tuo M1G/maastohenkilöauto virallisesti tarvitsisi. Lisäksi tuo pakokaasu päästö teksti juttu, viittaisi siihen, että olisi suomeen tuotu/rekisteröity vuoden -93 jälkeen, mutta koska alkuperäinen käyttöön otto ollut jo -91, niin menee vanhan tyypin mukaan. Mutta sen lisäksi, ei ole erikseen mitään mainintaa, että edellinen rek.no olisi jotain. Olen omistanut muutaman auton, jotka ovat 2000-luvulla maahan tuotu, ja niiden rek.otteessa ulkomaalainen rek.no näkyy. Vähän niin kuin siihen liittyen, pystyykö rek. otteen perusteella toteamaan, olisiko kyseessä mahdollisesti täydenveron auto, tuontiauto, tai jotain. Trafi sen kertoo kun kysyy. Täytyy sieltä sitä jossain vaiheessa kysellä. Lähinnä juurikin tuon pakettiauto muutos jutun takia, että olisiko se kuitenkin mahdollista ilman mitään isompia kommervenkkejä. Huoltoautoksi en mielelläni muuta, koska jos ja kun, joskus mahdollisesti ehkä diesel vero jutut muuttu (vero pois, ja mittarille litra hinta ylös), niin sitten olis kiva ajaa henkilöautolla (enempi istuma paikkoja), kun sitä huoltoautoa kun ei saanut muuttaa takaisin, pakettiauton sai. Toki turha toivo, että suomessa tuo diesel vero muutos tulisi ihan heti...
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 |
#59
|
|||
|
|||
^^
Kyllä ne katsatuskonttorilla näkevät koneelta milloin tuotu suomeen.(katsoivat pajeronki) Tuossa minun tapauksessa inssi halusi vain tehdä homman hankalaksi minulle. Kovasti kyseli että miksi et halua huoltoautoksi. Tämä mun pajero on tuotu vm-94/12 suomeen ja tämä tafin täti sano että tässä ei ole mitään epäselvää> täysivero maksettu. Kerto vielä että 93/6 tapauksissa missä kuukauden ylittynyt, voidaan epäillä ja tarvittaessa tarkistaa onko taysivero maksettu. Trafilla eivät oikeen millään ymmärtänyt miksi inssi kyseenalaisti tämän pajeron. Tuossa haukiputaan konttorilla on se paksu-elvis joka on välillä vähän jokaisella hankala. |
#60
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tuo teksti viittaa suomiautoon, ulkoota tuodulle ei tuollaisia tulostuis. |
#61
|
||||
|
||||
OK. Selvitellään asiaa...
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 |
#62
|
|||
|
|||
Lainaus:
Lainaus:
Tässäpä pulma. Missä lainkohdassa on mainittu mistä päin aloitetaan laskea ensimmäistä ja viimeistä? Edestä taakse vai toisin päin vai mitenpäin vaan? Tässä tulee helposti isokin ero tilavuudessa riippuen mittaussuunnasta. Esim. Jos korotus katolla on puoli metriä lyhyempi lattiaa etupäässä kuin takapäässä niin ylimmän ja alimman tason mittaustulokseen tulee puolen metrin ero pituudessa riippuen mittaus suunnasta. Vai tarkoittaako tämä, ensiksi alkava ja ensiksi päättyvä, jotain muuta mitä en ymmärrä? Lainaus:
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1...482#Pid1888327
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi. |
#63
|
|||
|
|||
Ok. Eli ei muutakuin penkit pois ja reiät umpeen popniiteillä ja kuorman sidonta rakseilla. Miten turvavyöt, pitääkö poistaa kokonaan? Saako takatilaan tehdä vaneerista kiinteitä säilytys/kuljetus laatikoita ja vetää pohjan muuten tasaiseksi kokoalueelta vaneerilla? Oliko niin, että huoltoautoon löydään 80 lätkä persiiseen?
|
#64
|
||||
|
||||
Missä hyväksytään huoltoajoneuvoksi muuttaminen kun auton omamassa on alle 1800kg???? Forssassa tuli ehdoton ei kun ehdotin että autoon tulee helmapalkit,vinssi ja turvakaaret millä saan auton painon ylittämään tuon 1800kg.
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK Maplehill Productions http://www.pajakallio.fi/ http://www.ipefix.fi/ |
#65
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ja tottakai omamassaa voi ja saa muuttaa. Yli 5%:n muutokset huomioidaan pakuissa. |
#66
|
|||
|
|||
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja w460 Heps, mitenkä on, voinko muuttaa v.82 käyttöönotetun huoltoautoni maastohenkilöautoksi ja sitten mahdollisesti tulevaisuudessa joko takaisin huoltoautoksi tai maastopakettiautoksi? Tarviiko tän ikäisessä autossa olla takapenkeillä turvavöitä muutoskatsastuksen yhteydessä? Tarkoitus on toki turvavyöt geehen laittaa, toteutus on vaan auki ja autoon pitäisi saada yksi lastenistuin laillisesti lisää (onko lastenistuin laillista kiinnittää vaikka kuormaliinoilla?) Ja jos joku tietää, saako sikaosaston 1+2 tai 2+2 keskelle katsovaa istuinta ilman turvavöitä mukaan otteeseen? Kiitos! /Tommi ja MaTTi vastasi: Joo. Ei. Ei. 1. Moi taas, onko nää vastaukset ekaan kysymykseen, eli voi muuttaa maastohenkilöautoksi, mutta ei enää takasin miksikään muuksi? 2. Toinen kysymys, jos menen muuttamaan tän v.82 ensimmäistä kertaa käyttöönotetun geen maastohenkilöautoksi, niin minkä vuoden mukaan sitä vuosikatsastetaan vastaisuudessa? Vuoden 1982 mukaan, jolloin mm. pakkivalo, nopeusmittari, takapenkin turvavyöt eivät olleet vielä pakollisia vai v2013 sääntöjen mukaan? Vai meneekö tuo sen mukaan, onko auto joskus aikaisemmin ollut henkilöautoksi rekisteröity? 3. Trafin nettisivuilta näin, että autolla on ollut kahdeksankymmentäluvulla kolmekin muutoskatsastusta, tää kait viittaa ajoneuvotyypin muutoksiin? Dänks! /Tommi |
#67
|
||||
|
||||
Lainaus:
2) Ihan v. 82 sääntöjen mukaa. Henkilöautossa pitää olla etuvyöt vuodesta -71 lähtien, takana -81 lähtien. Pakettiautossa taasen edessäkin vasta -84 lähtien. |
#68
|
||||
|
||||
Mitenhän tuollainen "kaksikäyttöauto" ilman takapenkkiä...saako siihen kolme istumapaikkaa sellaisella leveällä vänkärin penkillä kuten huoltoautoihin, jos vaan se ohjaamon leveys riittää? Lähinnä G-mersua mietin....
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#69
|
||||
|
||||
Ulkomuistista 110 senttiä ratin keskeltä apparin oveen ni onnistuu.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#70
|
|||
|
|||
Kiinnostaisi tuoda esim Virosta maasturi (joka olisi kuitenkin siellä ollut hyvin vähän aikaa), jolla on vetopaino 3500 kg (tai lähellä sitä). Auto tulisi peräkärrynvetokäyttöön eikä sitäkään kovin usein, joten 2 paikkaisena pärjäisi mainiosti.
Yhtenä vaihtoehtona Jeep Grand Cherokee 3.1TD (tai V8) -99...-02 Tossa tullin tilastoja katselin, niin siellä oli toteutuneissa autoveroissa pakettiautojen puolella muutamia dieselmaastureita (ML, Frontera, Pajero jne). Siis mitä iloa on tullata/rekisteröidä se suoraanpakettiautoksi, onko muitakin syitä kuin alv yrityskäytössä? Tuontimaasturi joka on maastohenkilöautoksi rekisteröity Suomessa ja verot maksettu. Niin siitä saa pakettiauton ongelmitta, mutta tuliko huoltoautopuolella ongelmia, jos omapaino ylittyy 1800 kg? Ajatuksena on 2000 -paikkeille soveltuva auto, missäs kohtaa painon perustainen käyttömaksu muuttuu CO2 pohjaiseksi, tuollainen olisi edullisempi... 2002 olis ainakin kokonaispainoon perustuva, jos kokonaismassa yli 2500 kg. Pohdintaa: Grand Cherokeen on kokonaismassa on alle 2500 kg :/. Siis pitäisi olla 2001 tai vanhempi. Mutta löytyykö 2002 dieseliin CO2 arvoja,? Näköjään löytyy 2002 Grand Cherokee 3.1 TD A4 Laredo 308 11,7 9,7 14,9 3120 103 1973 4V 5 0,077 65450 Grand Cherokee 4.7 A5 Limited 530 16,8 13,6 22,5 4700 164 1973 4V 5 0,114 83100 (miehekäs Trafin mukaan 2002 4.7 V8 CO2 530 g/km) jatkaa tutkiskelua j.h Viimeksi muokannut jpisteh : 10.05.2014 16:55 |
#71
|
||||
|
||||
Lainaus:
Muuten oot oikeilla jäljillä. |
#72
|
|||
|
|||
Lainaus:
Siis dieselillä varustettu "tuontiauton" omamassa yli 1800 kg, onnistuuko huoltoautoksi? Vai oliko siinä jotain ongelmia? j.h |
#73
|
||||
|
||||
Huoltoauton pitää painaa aina vähintään 1800 kg (1.1.1995 jälkeen 1875 kg), mutta huoltoautossa ihan yhtä iso autovero mitä henkilöautossa. Eli pelkkä rasite näissä 3.5.1993 jälkeen maahantuoduissa. 1.4.2009 asti sai huoltoautona tuotua pienemmillä veroilla, mutta ei oo enää siis viiteen vuoteen saanu mitään hyötyä.
|
#74
|
||||
|
||||
pikku offtopic, saakos esmes vm 90 GR patrollia millään ilmeellä useampi kun 2 paikkaseksi, ellei halua sohvapenkkiä etupenkiksi? siis jos se muutoskatsastetaan huolto/pakettiautoksi?
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#75
|
||||
|
||||
Saa kun maksaa autoveroa maahantuontihetken hinnoilla. Useempipaikkaisessa (etuistuinten lisäksi istuimia) pakussa ei tosin ideaa kun on aina täysi diiselvero, jos ei oo tilapäisistuimia. Niitä ei ole taas saanut 1.7.1999 jälkeen alle 7m3 tavaratilalla olevaan autoon.
|
Luokat |
muutoskatsastus, pakettiauto |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään pajero,2+2 pakettiauto | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 19.12.2008 23:29 |
Pakettiauto? | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 07.11.2006 19:39 | |
Siitä MAASTOAUTOSTA | sjeeppi | Chit-Chat | 8 | 04.02.2006 18:39 |
Pakettiauto | O/M/V Muut | 0 | 11.10.2004 14:09 | |
autovero maastoAutosta | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 14.01.2003 12:03 |