|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Takaiskuventtiili jarruputkelle?Tietääkö ketään mistä löytyis suht siro jarruputkelle (kupari 4,75mm) käypä takaiskuventtiili? Tai joku muu pieni takaiskuventtiili joka kestäisi öljyä, ja sais sovitettu jarruputkelle? Ei tule autokäyttöön
|
#2
|
||||
|
||||
http://www.summitracing.com/parts/sum-760002/overview/
yks vaihtoehto ja listaa summitin osista http://www.summitracing.com/search/part-type/line-locks
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#3
|
||||
|
||||
Niin nojoo hmm...
Ei ihan semmonen mitä etsin Tästä tulee semmonen viritys että jarrupääsylinteri ottaa säiliöstä öljyä ja menee putken kautta takaiskuventtiilin läpi ja jatkaa sitten jarruputkella vapaan tilaan. Eli sais olla itsesulkeva, ei sähköinen... Ehkä ei edes tarttes olla venttiili siinä, mutta aattelin että jos jostain löytyis niin vois laittaa, ettei imee ilmaa takaisin putkeen ja jäis sinne runkkamaan. |
#4
|
||||
|
||||
Tuo jarrupääsylinteri, ja öljy sekoitti pään. Mieleen tuli citroen BX, eikös siinä keskus hydrauliöljy kierrä pyöräsylinterissä asti?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#5
|
||||
|
||||
Toi systeemi tulee Stokeriin, niin saa helpompi haketta palaamaan.
|
#6
|
|||
|
|||
Kestääkö jarrusylinterin kumit öljyä?
Tuommoinen takaiskuventtiili tulee helposti pienestä laakerikuulasta ja mustekynän jousesta: poraa jatkonippaan niin iso reikä, että kuula painautuu suoraan jarruputken päähän, ja purista toinen jarruputki littiin, että jousi ei sovi ohi. (mustekynän jousi liian paksu, vaatii ohuemman juosen)
Ja tee tuo pumppaus patentti sellaiseksi, että jos/kun hajoaa, niin oljyä ei pääse valumaan stokeriin.... voi tulla tulipalo.... ja vakuutuskorvaukset ehkä katkolla tuon virityksen takia |
#7
|
||||
|
||||
Mites rasvarien jakajien takaiskut? Niitä löytyy ainakin 6 mm ja 4 mm. Saatko noista muutettua jarruputkikokoon vai olisiko helpompi ottaa suoraan rasvariputkea 6 mm tai 4 mm ja sovittaa se oikealla liittimellä siihen jarrupääsylinteriin?
|
#8
|
||||
|
||||
Jarrukumit ei kestä öljyä kai lainkaan, turpoavat muodottomiksi nopeasti. tee pienestä pullotunkista se pumppu. Siinä on säiliö (hieman ehkä hankalatäyttöinen kylläkin), pumppu ja takaisku samassa paketissa.
|
#9
|
||||
|
||||
Miten tommonen mitä käytetään öljypolttimien putkissa on pieni ja kestää öljyn.
Löytyy varmasti monesta rautakaupasta LVI hyllystä.
__________________
MMC |