Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.02.2013, 18:57
Reisrdok:n Avatar
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: Mellilä
Viestit: 331
Perusasetus

4runner seossuhde


Törkkäsin AF mittarin runneriin ihan mielenkiinnosta kun tuntuu bensiiniä menevän aika reippaasti.

Tyhjäkäynnillä pyörii siinä 14.4 - 14.8 välillä, ja kierroksilla tippuu 13.5 paikkeille. Mitä enemmän kierroksia sitä rikkaammalle menee. Runneri on pukeilla niin en päässyt ajossa kokeilemaan mutta vaikuttaisi että VAFM antaa väärää tulosta tai sitten on tehtaalta väännetty rikkaalle. Ei kai sen tämmöisiä lukemia pitäisi antaa kun pukeilla kierrättää ilman kuormaa?

http://autospeed.com/cms/title_Tunin...5/article.html
Tuolla sanotaan että voisi 15-16 välille laihentaa kevyessä ajossa, täytyypä kokeilla.

Edit: 3VZE moottori, V6 bensa

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.02.2013, 16:00
Reisrdok:n Avatar
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: Mellilä
Viestit: 331
Perusasetus

Kuormittaessa meni ihan liian rikkaalle. Väänsin ilmamäärämittaria pari naksua laihemmalle ja nyt tyhjäkäynnillä pyörii n. 16 tienoilla, kierroksilla 14.8 ja kuormalla menee 11 lähelle. Kulkee paljon nätimmin osakaasulla ja tehoa on huomattavasti enemmän kaasu pohjassa.

Ilmamäärämittari oli avaamaton eli ei tätä ollut edes ruuvattu. Kummallista. Olen näistä lueskellut että ovat tehtaalta sikarikkaalla mutta noin paljon?

Lamdan ruuvailu ei vaikuta seoksiin millään tavalla??? Ohjaisiko pelkästään saasteheebeleitä ja seosta säädetään pelkästään vafmilla?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.02.2013, 16:22
dirtysalami dirtysalami ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.08
Sijainti: Etelä-Suomi
Viestit: 212
Perusasetus

Ompas hassusti pielessä. Nyt sinulla on aika ok tyhjäkäynnin ja osakaasun seossuhde, mutta talla pohjassa saisi olla 12.6

Täyskaasun seosta ei vaan pääse oikein säätämään kunnolla muutakuin boksin ohjelmaa muuttamalla. Toinen kikka voisi olla säädettävä bensanpaineen säädin. Bensan painetta hieman laskemalla tulisi tuo täyskaasun seossuhde alaspäin. Samalla voi joutua säätämään ilmamäärämittarista napsuja rikkaammalle, että moottori ei ole liian laihalla osakaasulla.

Boksin pitäisi kyllä lambdalla hienosäätää osakaasu ja tyhjäkäynnin seos. Outoa jos se ei näin tee... onko vikakoodeja..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.02.2013, 16:32
Reisrdok:n Avatar
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: Mellilä
Viestit: 331
Perusasetus

Vikakoodeja ei ole. Otin nyt signaalin seosmittarilta kun siinä näkyy semmoinen olevan ja tein siihen ylösvetovastushässäkän potikalla, pääsee 0 - 1 volttia nostamaan tasoa ulostulon päälle. Ei vaikutusta seokseen. Varmistin skoopilla eculta että oikeasti signaali muuttuu. Eculle meni 0.9 volttia mutta seos ei inahtanutkaan mihinkään suuntaan.. Closed loopissa on nyt jotain todella hämärää..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.02.2013, 11:20
Reisrdok:n Avatar
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: Mellilä
Viestit: 331
Perusasetus

Tää onkin erikoinen vekotin, ecu ei reagoi lambdasignaaliin millään tavalla. Vikakoodi kyllä tulee jos sen nykäisee pois. Vakiolambda kertoo että rikkaalla on mutta mitään ei tapahdu. Hienosti kyllä pelaa ja nyt seoksetkin pysyvät kohtiillaan ok ilmamäärämittarin säätelyn jälkeen. Tänään pääsin vähän pitempiä kaasu pohjassa vetoja tekemään niin siinä 12.5 - 13.5 välillä pyörii riippuen kierroksista. Ratio nousee kun kuorma vähenee niin kuin pitäisikin. Yhdessätoista käy hetkellisesti kun runttaa kaasun pohjaan.

Kaikki tätä VAFM:in ruuvaamista kokeilleet sanovat vähentää bensankulutusta ja parantaa tehoa 3VZE moottorin kanssa. Yleensä tässä kohtaa kaikki muut väittävät vastaan sillä argumentilla että lambda kompensoi ruuvaamisen osakaasulla. Mutta nyt näyttää siltä että ei kompensoi? Käytös täsmää muiden kertomuksiin. Vähän kyllä ihmettelen..

Täältä löytyy ohje ilmamäärämittarin kopelointiin:
http://www.customtacos.com/forum/showthread.php?t=56229
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.02.2013, 18:14
dirtysalami dirtysalami ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.08
Sijainti: Etelä-Suomi
Viestit: 212
Perusasetus

No sehän tuli sitten säätöihin ! Tuolla eculla on kyllä outo taktiikka lambdan suhteen. Toisaalta nyt kun muistelen oikein aivot on-asennossa, niin moista käytöstä olen nähnyt jossain samanikäisessä Toyota henkilöautossakin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.02.2013, 19:30
nelosnuhvi nelosnuhvi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.02.12
Sijainti: Rantasalmi
Viestit: 100
Perusasetus

Oispa mielenkiintoinen omastakin bensa runnerista tutkia seokset kohdilleen, ei vaan löydy tuollaisia mittareita..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.02.2013, 20:44
Reisrdok:n Avatar
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: Mellilä
Viestit: 331
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nelosnuhvi Näytä viesti
Oispa mielenkiintoinen omastakin bensa runnerista tutkia seokset kohdilleen
Veikkaan että voit tuon saman tempun tehdä melko huoletta, yotatechin sivuilla kaikki tätä kokeilleet ovat sanoneet että auttaa. Ja saa sen muutettua takaisin jos ei ole hyvä. Mittarin kannesta katkoteräveitsellä silikoonit poikki, kansi auki ja ratasta myötäpäivään pari naksausta. Merkkaa vain sen alkup kohdan tarkkaan rattaaseen.

Tuli tuommoinen autogaugen laajakaista investoitua kun on noita kaasarikikottimia mitä on portattu ja veivattu, saa säädöt kaikista kohdalleen. Mukavampi säädellä kun näkee mitä oikeasti tapahtuu, ei tarvii korvakuulolta ruuvata..
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.02.2013, 21:31
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.941
Perusasetus

Mielenkiintoista, enpä oo tiennykkään että imm:ää voi säätää... aina oppii kun vanahaks elää.
Tuhannen taalan kysymys, minkä takia tojotat on lähteny tehtaalta moisella säädöllä ? Kyllä kai 90-luvulla jo oltiin kiinnostuneita bensan kulutuksesta. Uskoisin että joku tarkoitus tuollakin on.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.02.2013, 08:13
Reisrdok:n Avatar
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: Mellilä
Viestit: 331
Perusasetus

Heitän tähän villin veikkauksen hatusta: Seos on ollut tehtaalta kohdallaan. Sitten ajan saatossa on tapahtunut asia X ja seos on pikku hiljaa ryöminyt rikkaalle. Ja koska toi lambdasäätö on ilmeisesti vähintäänkin erikoinen niin se ei ole sitä ryömimistä kompensoinut niin kuin yleensä muissa vehkeissä tekisi. Ja sitten menee bensaa niin perkuleesti.

Ja toi asia X voi olla esim. sen kellojousen kuoleentuminen siellä ilmamäärämittarin sisällä. Pikku hiljaa alkaa väittää että ilmaa meneekin enemmän mitä oikeasti. Tai sitten joku imukanavien karstoittuminen kiitos EGR:än kuristaa virtauksia. Tai molemmat.

Nyt 70km takana ja bensamittari nojaa edelleen rajoitintappiin täydessä tankissa. Yleensä olisi jo tipahtanut tässä kohtaa asteikolle. Jotain alle 10 litraa mennyt. Olen tyytyväinen jos jää alle 15 sadalla

Ainakin tämän tyyppistä ilmamäärämittaria voi säätää missä on levy mikä kääntää potikkaa. Mutta niitä missä on kolmeasentoinen kytkin potikan tilalla tai kuumalankamittareita yms. tuskin pystyy.

Viimeksi muokannut Reisrdok : 05.02.2013 08:17
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 05.02.2013, 09:15
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.941
Perusasetus

Tuli tuos mieleen kun muutama vuos sitten runnerin katsastuksessa tuli päästöistä hylky kun oli lambda rikki, ihmettelin asiaa silloin kun laitoin uuden lambdan että sillä ei ollu mitään merkitystä käyntiin eikä kulkemiseen, uudella lambdalla päästöt oli kyllä todella hyvät.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 05.02.2013, 10:41
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Pitääkin kokeilla omassa 4runnerissa sama homma tehdä....

Ja tarkkaan kun muistelen niin joskus vuosituhannen vaihteessa käyttökiesinä oli pösön Mi16 ja siihen oli edellinen omistaja vaihtanu tuon ilmamäärämittarin, käynti oli vähän ontuvaa ja bensaa meni.. Käynti paikallises autosähkös niin näytti et käy niin rikkaal et säätöruuvil ei ollu mitään vaikutusta. Kaveri repäs kannen auki ja naksu kerrallaan katottii et miten vaikuttaa.. Useampi naksu piti säätää mut rupes auto toimimaa ihan eri taval ja kulutus putos normilukemiin.
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 05.02.2013, 10:45
Reisrdok:n Avatar
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: Mellilä
Viestit: 331
Perusasetus

7MGE motista ovat laittaneet näihin ilmamäärämittareita kun on muuten samanlainen mutta isompi. Samalla systeemillä on saanut säätöihin.

Tehdasmanuaalin mukaan pitäisi vikavalo syttyä jos

1) lamban lämmityspiirissä on katkos yli 0.5 sekuntia
2) lambdalukema on 0.35 - 0.70V välillä yli minuutin
3) lambdalukema on alle 0.45 yli 90 sekuntia

Kaikki em. kohdat on nyt täyttynyt jossain vaiheessa eikä vikakoodia näy. Vikakoodia lukiessa vilkuttaa vaan että kaikki ok.

Tulpatusta EGR:stäkin pitäisi vikavalo syttyä kun lämpötila ei nouse anturilla.

Taas yksi omituisuus löytyi: Oma tehdasmanuaali on 90 - 95 malleihin. ECU:n liittimet ovat kuitenkin täysin erilaiset. Löysin 88 mallin runnerin manuaalin 22-RE moottorille niin siinä on samanlaiset liittimet ecussa. Oma on kuitenkin -90 mallinen. Ecun kyljessä on tarra että 3VZ-E. Hohhoijaa.

Ei turhan ronkeli ecu sitten kun ei mistään valita
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 05.02.2013, 18:24
nelosnuhvi nelosnuhvi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.02.12
Sijainti: Rantasalmi
Viestit: 100
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Reisrdok Näytä viesti
Veikkaan että voit tuon saman tempun tehdä melko huoletta, yotatechin sivuilla kaikki tätä kokeilleet ovat sanoneet että auttaa. Ja saa sen muutettua takaisin jos ei ole hyvä. Mittarin kannesta katkoteräveitsellä silikoonit poikki, kansi auki ja ratasta myötäpäivään pari naksausta. Merkkaa vain sen alkup kohdan tarkkaan rattaaseen.

Tuli tuommoinen autogaugen laajakaista investoitua kun on noita kaasarikikottimia mitä on portattu ja veivattu, saa säädöt kaikista kohdalleen. Mukavampi säädellä kun näkee mitä oikeasti tapahtuu, ei tarvii korvakuulolta ruuvata..
Ok, säädin kaksi napsua myötäpäivään ratasta, ei ollut iso toimenpide. Eikä ollut tästäkään yksilöstä boksia ikuna avattu. Nätisti kyllä kaasuun vastaa, pystyykö korvakuulolla tuota säätämään vielä? Saas nähdä vaikuttaako kulutukseen?
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 05.02.2013, 19:34
Reisrdok:n Avatar
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: Mellilä
Viestit: 331
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nelosnuhvi Näytä viesti
Ok, säädin kaksi napsua myötäpäivään ratasta, ei ollut iso toimenpide. Eikä ollut tästäkään yksilöstä boksia ikuna avattu. Nätisti kyllä kaasuun vastaa, pystyykö korvakuulolla tuota säätämään vielä? Saas nähdä vaikuttaako kulutukseen?
Sanovat että sytkä kannattaa säätää niin aikaiselle kuin mahdollista että käy vielä hyvin eikä nakuta, tätä en ole kerinnyt testaamaan kun en ole kerinnyt hakemaan ajoituslamppua. Kuulemma vaihtelee autokohtaisesti missä on paras 10 astetta sanoo manuaali kun testipistokkeesta on hypätty TE1 ja E1.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 06.02.2013, 06:55
Reisrdok:n Avatar
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: Mellilä
Viestit: 331
Perusasetus

And the results are in...

19.4 sadalla

Sisältää kylläkin pari kilsaa hangessa revittämistä, saattaa hiukan hörpätä kun urku auki tahkoaa ees taas ees taas. Veikkaus on että tohon olisi ennen saanut pistää viitosen lisää jos riittää. Ja kaikki startit lämmittämättä ja työmatkat pääasiassa nelikko päällä. Kylmänä kun pistää käymään niin kylmästarttisysteemistä kuuluu semmoinen lorina niin kuin ämpäristä kaadettaisiin bensaa imusarjaan. Onko sitten paljon vai vähän..

Vois sitä silti vielä yhden napsun kokeilla
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 06.02.2013, 10:24
nelosnuhvi nelosnuhvi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.02.12
Sijainti: Rantasalmi
Viestit: 100
Perusasetus

On tää runneri kyllä taloudellinen kulkine.

Kesällä seuralin tarkemminkin kulutuksia, takavetosena sekalaisessa maaseutuajossa, siirtymät maks 15km. Metsäteitä runsaasti, niin kulutus huiteli siellä 19-22litraa sadalle. Parhaimmillaan meni menovettä 27litraakin sadalle (kärri perässä)

Jos enemmälti maantieajoa niin putoaa sinne 15-16 litran tietämille.. Joka olisi jo siedettävä

edit, pitäiskö sitä alkaa kohta lämmittelemään ennen lähtöjä, josko vähän vähemmän ryyppäisi..
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 06.02.2013, 12:02
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Muistelen joskus kuulleeni ettei tuon ikäinen tojo käytä lambdaa säätöön kuin tyhjäkäynnillä, vaikka vikaantuminen kyllä sytyttää valon kierroksillakin.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 06.02.2013, 18:25
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.990
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Reisrdok Näytä viesti
And the results are in...

19.4 sadalla
On ne juoppoja. Oma ex-4Runner 3-litraisella diisselillä kulki puolet pienemmällä ja luulenpa että selvästi pirteemmin.

FJ:n 4-litrasella V6:lla pääsee 12-13 l/100 km lukemilla maantietä, ennätys taitaa olla 10.6 l/100 km. 1600 kg/250 cm levee asuntovaunu perässä 14.5-17.5 l/100 km jatkuvalla nelivedolla 33" renkailla. Eli jotain kehitystä on moottoripuolella tapahtunu sitten 3VZ-E:n, FJ:n kone litraa isompi ja 100 hepoo tehokkaampi.

Mutta kyllä jos tuollakin vain kylällä käy kylmällä koneella kaupassa ja ajaa takaisin niin +20 l/100 km on ihan todellista.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 07.02.2013, 09:25
Reisrdok:n Avatar
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: Mellilä
Viestit: 331
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Muistelen joskus kuulleeni ettei tuon ikäinen tojo käytä lambdaa säätöön kuin tyhjäkäynnillä, vaikka vikaantuminen kyllä sytyttää valon kierroksillakin.
Jaa-a. Ei kyllä tehnyt tyhjäkäynnilläkään mitään. Ja manuaaleissa neuvotaan testi tekemään 2500rpm niin että seurataan montako kertaa signaali muuttuu. Tuossa yksi tuttu heitti semmoisen idean että jos se lambdasäätö on jo tapissa ja että IMM:ää saisi vääntää vielä laihemmalle. Jos vkloppuna kerkeisi taas ihmettelemään, nyt joutuu taas ajamaan työmatkaa..

Edit: Jaa niin, netin ihmemaasta löytyi kytkentä miten potikalla saa tuota imm:ää säädettyä laihemmalle, jatkojalostin sitä niin että saa molempiin suuntiin muutettua. Kyllä tästä vielä ecu saadaan poltettua..

Viimeksi muokannut Reisrdok : 07.02.2013 09:38
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 10.02.2013, 00:15
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Reisrdok Näytä viesti
Jaa-a. Ei kyllä tehnyt tyhjäkäynnilläkään mitään. Ja manuaaleissa neuvotaan testi tekemään 2500rpm niin että seurataan montako kertaa signaali muuttuu. Tuossa yksi tuttu heitti semmoisen idean että jos se lambdasäätö on jo tapissa ja että IMM:ää saisi vääntää vielä laihemmalle. Jos vkloppuna kerkeisi taas ihmettelemään, nyt joutuu taas ajamaan työmatkaa..

Edit: Jaa niin, netin ihmemaasta löytyi kytkentä miten potikalla saa tuota imm:ää säädettyä laihemmalle, jatkojalostin sitä niin että saa molempiin suuntiin muutettua. Kyllä tästä vielä ecu saadaan poltettua..
hieno homma et joku jaksaa tutkia

........ja jos tuo ecu palaa ni täältä saattaa ehkäpä löytyy yks ehjä ecu
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 10.02.2013, 10:19
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

Kiinnostavaa tekstiä, vaikka ittellä ei etes tollaista autoa ole..

Mutta onpa kyllä melekosen kovia kulutus lukemia, tai se vaan persaukisesta tuntuu. :O

eikös se olis jos jättäs rikkaalle ja tankkais suoraan etanolia tankkiin? vie se silti kyllä paljon.
__________________
Isory

www.kmap.fi
Kainuun Monialapalvelut
-Kerro mitä tarvitset.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 11.02.2013, 18:46
*make*:n Avatar
*make* *make* ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.08.08
Sijainti: Vihti
Viestit: 201
Perusasetus

Tuli omastakin säädettyä niin vääntö parani ainakin selvästi vaikka aluksi vähän epäröin, ennen tutulla tiellä piti vaihtaa samaan mäkeen aina 4-vaihde niin ropauksen jälkeen jaksaa mennä vitosella, eikä enään muutenkaan niin helposti pieneniinpään mäkiin puudu noilla 33 kummeilla. Eli täällä ainakin auttoi kokeilu kulutuksesta en vielä tiedä, tuntuu sille jotain maistuvan
__________________
Ei kaikki ole romua mikä on ruosteessa !
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 12.02.2013, 10:19
Reisrdok:n Avatar
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: Mellilä
Viestit: 331
Perusasetus

Kadonneita hepoisia palasi juu useampi kappale pellin alle. Aika yllättävän iso vaikutus.

Noista kulutuksista on vaikea sanoa mitään kun työmatkalla ei ole metriäkään isompaa tietä missä voisi nelosta vaihtaa, ja pikkupuolella auraamiseen menee tunnin luokkaa per tankki. Mutta luulisi sen jotain kulutukseen vaikuttavan kun seokset on kohdallaan ja tehoa on enemmän. Ainakin enemmän tulee poljettua.

Mitä tuota olen nyt seuraillut niin joskus vaikuttaa siltä että jotain se ecu yrittää säätää kun seokset vatkaa tasakaasulla. Mutta pitemmän kuormituksen jälkeen voi nopalla heittää että mihin ratio asettuu tyhjäkäynnillä, johonkin 13 ja 16 välille. Täytyy sammuttaa ja käynnistää uusiksi niin asettuu taas paikoilleen.... Onkohan tuossa ecussa joku microsoftin tekele sisällä?

Täytyypä tutkia että toimiiko tuo bensanpaineensäätimen VSV (sähköohjattu alipaineventtiili) oikein. Sen pitäisi säätää bensanpaine jonkun tietyn määrän yli imusarjan paineen, mutta jos se on jotenkin hajalla niin voisi taas selittää monta asiaa. Ja voiko sitä ite jotenkin roplata
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Hilux / 4Runner etupään puslat, 4Runner takapään puslat _Metal_ O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 17.02.2013 18:24
Myydään / Vaihdetaan Osia, 4runner, lj70, auto 4runner. Paziman O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 11.01.2013 22:32
Ostettu Hilux LN110 / 4Runner etutukivarret ja 4runner takavarret _Metal_ O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 05.06.2011 13:53
Myydään 4runner Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 0 21.11.2008 17:39
4runner jorti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 23.12.2006 21:01


Sivu luotu: 20:34 (GMT +2).