|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
Tarvitaan joku semipaska akunraato+suht paksut starttikaapelit ja älylaturi jossa tuo kehno akku majailee elpymässä käytön väliajat. Budjettimallin starttiboosteri on valmis ja jos on vielä kahvallinen akku niin johan on juhlaa.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#2
|
||||
|
||||
Nuo akulliset "boosterit" on ihan paskaa! Niissä on sisällä halvin mahdollinen kiinanapaska-akku kokoluokaltaan 7-17 amppeeria joka kestää kaksi virranottoa ja on kuollut
Ostaa oikean starttiboosterin, muistaakseni maksoin omasta jotain 150€ eli sellaisesta joka antaa satoja amppeereita jos tarttee nii johan starttaa.. Hyvän akkukäynnistimen saa muuten 20 litran kanisterista kun leikkaa siihen reiän yläosan sivuun josta pudottaa akun sinne kotelon sisälle ja tekee kaapelit.. Kantokahva on ite kanisterin kahva, akku on "piilossa" ja voi kantaa lahjetta vasten ja ulkomateriaali eristää.. Moiseen oli kuvatkin joskus jossain Koneviestissä.. |
#3
|
||||
|
||||
jep....sellainen motonetin 40 eskon tai jotain boosteri on. Viime talvena ostin, tälle talvelle tuli ensimmäinen kerta kun sitä olis tarvinnut. Eihän se mitään auttanut kun yritin 2.0TDI Vaginaa käynnistää sillä. Taitaa olla melko turhia kamppeita...tai tosiaan lähinnä skoottereiden tms. käynnistämiseen ehkä...
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#4
|
|||
|
|||
Ostin viime talvena mätänetistä sellasen pyörillä varustetun verkkovirta laturin/boosterin. Kyllä se virtoo antaa ja ottaaki sen verta et pienimmät sulakkeet käryää. Suht hyvä ja halpa. On viel 12/24v.
__________________
Emmie tiiä |
#5
|
||||
|
||||
Töissä toi ylin malli: http://www.adita.fi/?k%E4ynnistysapu...2900.6300.html
tai onhan niitä kaksikin, toiminut vuosikausia ja isohkojakin autoja starttailtu menestyksellä. Kuorma-auto vaatii molempiin akkuihin omat. Toki ajamallaha ne autot meille on tullu, joten täysin kuolleista akuista ei ole ollut kyse. Toi 144€ hintainen buusteri täys paska, sitäki kokeiltu. |
#6
|
||||
|
||||
Mä puntaroin tätä samaa hommaa joskus muutamia vuosia sitten mutta päädyin tällaiseen. https://www.tyokalutori.fi/akkulatur...innolla-1.html
Silloin hinta paikallisessa oli noin 250€. En ole katunut. Ainoana miinuksena on koko ja että ei ole "johdoton" Seissyt vesisateessa, saanut kovaa kohtelua mutta aina jaksaa surista. Saa startattua 12 ja 24V. On pikalataus ja normaali. Dieseleitä on startattu niinkin että akku on ollut täysin kuollut. Mutta nätisti herättänyt käymään. |
#7
|
|||
|
|||
Varoituksen sana:Lainaus:
Tuosta nimenomaisesta ei kokemusta, mutta toisesta samannäköisestä; jos "unohtuu" tai tulee väärinkäsitys, siis käytetään "isolla".... niin paleltuneelle autolle työntää helposti REILUSTI yli 16v -> R.I.P Ainut 230v boosteri, mitä itse olen mitannut, mikä toimi hyvin, eikä jännitteet karannut aivan taivaisiin, oli black and Decker:in 30 A akkulaturit, missä 80A apuvirta- toiminto. toinen kärähti omia aikojaan, ja toinen kärähti, kun yritin tyhmyyksissäni kokeilla startata latausasennossa...... Ja nuo "akulla olevat johdottomat" - oikein hyviä, jos tarvii valoa kellarissakäyntiin tms, taikka jalkapalloon pitää saada ilmaa, taikka korvessa pitää saada ladata tupakinsytkäristä max. kannettavaa. Mutta pakkaseen hyytynyt maasturi, vaikka pienikin, on tuolle liian iso pala? Tuo aiemmin kerrottu 20L muovinen öljykannu, missä on noin 60-75Ah hyvälaatuinen akku, jossa on akunkengistä kiinni alle 2m pitkät tuhdit kaapelit, ja kunnon valupuristimet, on HYVÄ, no jos pelottaa noiden kanssa tolskaaminen, niin ISO metalliavaimella oleva päävirtakytkin vois olla siedettävä. ja siihen kylkeen voi ruuvata tuulilasinpesuaine pöntön, vahvasti ilmastoituna, mihin esim. Ctek:n akkulaturi... |
#8
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#9
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#10
|
||||
|
||||
Wurtin vehe maksaa 760€ pyöreesti, on kyllä hyvä. mistähän seki on kopioitu
niinku pulttikoneet
__________________
Terveisiä Perseestä |
#11
|
||||
|
||||
Lainaus:
//Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#12
|
||||
|
||||
Onkos kukaan ostanut tuollaisista pienempää startti booster/kännykkä laturia mitä esim, ebeyssä aika halvalla saa
http://m.ebay.com/sch/i.html?isRefin...r&_dcat=179471 Olisi näppärän kokoinen ottaa mukaan vaikka prätkällä reissutessa 50€ hintaan ois jo tarjolla vaikka kuinka monta. |
#13
|
||||
|
||||
Jotain tommosta kaupitellaan TV-shopissa ja vaikka ensin epäilin rajusti noin pienen akun kapaasiteettia, niin kovin yllätti mainos kun vetivät videolla peräkkäin olikohan nyt seitsemän AKUTONTA autoa yhdellä miniakulla käyntiin! Sillä vekottimella oli hintaa jotain 167$.
|
#14
|
|||
|
|||
Lainaus:
Teen minäkin vaikka taikatempun ja käynnistän akuttoman auton Tosin sinne auton taakse tai alle ei saa kattoa, pitää katella vaan sitä konehuonetta ja startittomalta puolelta Katsurilla oli kuulemma ollu ilme näkemisen arvoinen kun kaapelit oli roikkunu konehuoneessa ja akkua ei ollu ollenkaan Pakun akku hutlarissa josta oli otettu vahvarille virrat, oma akkunsa sit kiireessä oli unohtunu tallille
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#15
|
|||
|
|||
Mulla on Bannerin starttiboosteri ja kyllä sillä matkailuauton 2.8 dieseli lähti ihan hienosti käyntiin. On kyllä kätevä peli käynnistellä romuja tontilla ja reissussa.
|
#16
|
||||
|
||||
Kyllä kait teoriassa jonkun lämpimässä olleen auton moottorin voisi jopa saada käyntiin tollaisella "power pack" akulla kunhan siinä on riittävän suuri kapasiteetti. Litium-ioniakuissa on kuitenkin melkoisen hyvä virranantokyky.
Eli jos vain kapasiteetti riittää niin saattaisi sillä lämpimässä saada auton kerran käyntiin. En tosin silti ostaisi TV- shopin (tai eBayn) made in china- powerpackiä apuvirran lähteeksi talvikäynnistystä varten
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |