Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 04.01.2013, 08:20
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.865
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SeppoHovi Näytä viesti
...tästä tulisi isompikin sota. Museohommat olen tästä unohtanut jo alkuun. Appiukko on museotarkasta ja sitä kovasti toivoi, mutta vaatisi hermoja, malttia ja rahaakin aivan liikaa minun suunnitelmiin nähden.
Aijai.. Nyt on sitten puheenaiheet valmiina juhlapyhinä ruokapöydässä.
Erittäin hyväkuntoinen aihiohan tuo olisi museointiinkin ollut, mutta eiköhän näitä kuitenkin siihenkin riitä.
Itselle tuo OIKEA museointi ei ole oikein SE juttu myöskään. Mutta päällisin puolin alkuperäisen näköinen hyvin toimivalla tekniikalla varustettu(niinkuin nyt tästä näyttäisi tulevan), käyttöä sietävä laite on sydäntä oikeinkin lähellä.

Vedit Seppo hyvästä narusta tässä prokkiksessa, pisteet siitä! ja saatpahan ainakin kunnon keskustelua(tasosta niin tiedä..) aikaiseksi
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 04.01.2013, 21:43
Rambleristi Rambleristi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.09.07
Sijainti: Mynämäki, Finland.
Viestit: 164
Perusasetus

Älä sitten paiskaa mitään yli jääviä orkkisosia romukoppaan, varsinkaan tota konetta. Mulla kun on tommonen takaveto versio tuolla katoksessa odottamassa vuoroaan.

Mun oli tarkotus vetotavasta johtuen lähestyä ennenkin maata kuin taivasta. Tallin lattialla on jo FSJ:stä pelastettu 258 kuutonen odottamassa. Mut jos toi sun 2,2:nen sekaventtiili konees on kunnostus kelponen, niin se vois kiinnostaa. Hinnoistahan kaikki riippuu.

Lisätietoja mun aarteesta löytyy tuolta...

http://www.amccf.com/yabb2/YaBB.pl?num=1344408643
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 05.01.2013, 16:59
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 378
Perusasetus

Tekniikkaa on irroiteltu ja lattiaa vähän kevennetty.













Pahoittelen taas kuvien laadusta, mutta räpsitään parempia kuvia sitten kun on jotain kuvaamisen arvoista. Onpas muuten huonoa laatua, Pitää tsempata jatkossa. :O
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 15.01.2013, 19:46
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 378
Perusasetus

Nyt on Hojo käyty penkittämässä ja voi taas keskittyä tähän prokkikseen. 141hp 383Nm 0,6barin ahdoilla. Maksimi väännöt irtos 1670rpm ja muutenkin tehokäyrä alkaa kivan alhaalta.

Jousetkin saapui ja niiden mallailu alle alkaa pikimmiten.
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 16.01.2013, 19:11
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

Hemmetin Hieno laite!!!!

Mutta EIIIIIIiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!! Mitään haisevaa sedricin dieseliä tommoseen. Joko pikku kasi tai se AMC kutonen.

Nuo datsunin dieselit ei vaan toimi missään jenkkivehkeessä ei edes lankkufarmissa. Dieseli tommosessa on samalainen turn-offi kuin kuin kainalokarvat naisella...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 16.01.2013, 21:14
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Dieseli tommosessa on samalainen turn-offi kuin kuin kainalokarvat naisella...

Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 20.01.2013, 20:12
Rambleristi Rambleristi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.09.07
Sijainti: Mynämäki, Finland.
Viestit: 164
Perusasetus

Tän sekaventtiili 2,2:nen kotiutu tänään tänne Mynäläpeen. Oli kamat just sitä mitä piti. Kiitoksia vaan kauhian pali.
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 23.01.2013, 08:16
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 378
Perusasetus

Mitäs jos tykkää karvaisista naisista, saakos sitten laittaa nokivasaran?

Nyt on taas vähän hääritty Willyksen kimpussa.
Tekniikka on saatu purettua kokonaisuudessaan pois ja hakijaansa odottelee tämä.




Etuakseli tuli kanssa pyöräytettyä pois alta ja jousikiinnikkeiden muokkaus on alkanut. Aika napakasti nuo niitit tuntuu tuolla istuvan. Todella hidasta puuhaa kun noita irroittelee. Jousen eturiippuun tuli laitettua vähän vahviketta ja saman kokee varmaan jousen takapään kiinnityskohta.







Akseleiden jousipedit joutuu myös siirtämään vähän kauemmas toisistaan. Sekin homma sai vähän nähdä rälläkkää.




Milneriltä tuli sitten lähetys jousia ja muuta kivaa hilpettä jousien ripustusta varten.








Jotenkin orvon näköinen tuo keula nyt ilman akselia, mutta toivottavasti pääsee taas vähän jumppaamaan tuon kanssa pian. Vielä mennään alkuinnolla.




Tavaraa myös hommattu korigrilliä varten. Renkaat jo siihen hommaan löytyy ja rautaahan saa tuosta nurkilta kun vaan saa tuon alustan siihen malliin, että voi irrotella korin rungosta.
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 23.01.2013, 14:58
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Hyvin on alkanu likaantuun toi tallin lattia jo tossa viimeisessä kuvassa
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 29.01.2013, 12:19
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 378
Perusasetus

Tulikohan tuosta keulasta vähän liian korkia?



Mallausrenkaat kolmevitoset. Taka-akseli on revitty mäkeen ja seuraavaksi alkaakin keulan madallus ja taka-akselin mallaus paikoilleen.
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 29.01.2013, 12:46
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.034
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SeppoHovi Näytä viesti
Tulikohan tuosta keulasta vähän liian korkia?
sieltähän puuttuu moottori ja muu paino vielä keulalta, että jos madallat sitä nyt niin ettet vaan joudu korottamaan takaisin kun kaikki osat on paikallaan.
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 29.01.2013, 12:59
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 378
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tare Näytä viesti
sieltähän puuttuu moottori ja muu paino vielä keulalta, että jos madallat sitä nyt niin ettet vaan joudu korottamaan takaisin kun kaikki osat on paikallaan.
Kolmevitosilla on renkaan reunasta lokarin reunaan 250mm. Äkkiseltään itsestä tuntuis et vähän on turhan korkee. Luulisin et moottori ja laatikot laskis tuota pari senttiä, tosin tässä voin olla kovinkin väärässä kun en ole ikuna moottoria nostanut pois ja mittaillut ennen ja jälkeen.
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 29.01.2013, 13:04
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.865
Perusasetus

Jousista,autosta, koneen painosta riippuen korkeuden muutos voi olla luokkaa 10-15 senttiäkin..
Jos jouset sallii reilusti ulosjoustoa, niin tilanne on tuo em.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 29.01.2013, 13:27
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Älä ainakaan vielä madalla!! Laita kaikki paino paikoilleen ja katsele sitten vasta korkeutta.
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 29.01.2013, 13:44
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 378
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Älä ainakaan vielä madalla!! Laita kaikki paino paikoilleen ja katsele sitten vasta korkeutta.
Näin se pitää varmaan menetellä.
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 30.01.2013, 07:39
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 378
Perusasetus

Tolleen ajattelin nuo jouset kiinnitellä.

Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 13.02.2013, 10:54
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 378
Perusasetus

Norovirus kärsitty ja voi pojat kun toivoi jo kuolevansa pois jossain vaiheessa.

Vähän on autoa saatu etiäpäin. Akselit, laatikot ja kone menikin muihin projekteihin ja tilaa tuli vähän talliin taas lisää.

Takajousen kiinikkeitä väkästelty valmiiksi kiinnitystä varten



Takapääkin alkaa purkautua ja tankki tiputettu alas. Vielä olisi lasit ja takaluukku tiellä



Minkäs tankin tuonne tunkisi?

Viimeksi muokannut SeppoHovi : 01.03.2013 07:37
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 01.03.2013, 07:59
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 378
Perusasetus

Tässä onkin ollut vähän hiljaiseloa tämän projektin tiimoilta. Tekniikka tuli kipaistua ja sitten alkoikin ihmettely miten tuon malmikasan saisi alas trailerilta ja vielä työnnettyä talliin kun mitään nostovehkeitä ei ulkosalla ole. Noh ei muuta kun Biltemaan ostelemaan kärryn napaa ja eteen kottikärryn kumesta. Hyvin se sieltä tuli alas. Korigrilliä varten nuo navat ja renkaat oli, mutta ovat nyt tuossa lainassa sen aikaa kun saan tekniikan paikoilleen.



Samalla tuli tehtyä siivousoperaatio talliin ja tuli raivattua tilaa koria varten. Vaimo kun väittää etten koskaan siivoa niin nyt on kuvatkin todisteena.



Kori on myös samalla vahvistettu nostelua varten. Tästä se korin pitäisi siirtyä pari metriä sivulle ja grilliin kiinni.



Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 05.03.2013, 08:05
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 378
Perusasetus

Koppa nostetu grilliin, runko hivitettu alta pois ja vierelle lepäilemään. Alkaa olla oika ahdasta tallissa.



Tekniikka nostettiin myös tallin lämpöön. Aikas pirun painava setti tuo kyllä kieltämättä on.

Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 11.03.2013, 12:04
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 378
Perusasetus

Koppa liimattu korigrilliin ja kuskattu pressutalliin odottamaan aikaansa. Pressutallikin vapautui kun Hojon kävi hakemassa kaksi saksalaista herrasmiestä. Mää kun luulin et porukat hakee autoja Saksasta, mutta näköjään ajat ovat nykyään muuttuneet kun sakemannit hakee Hojoa Suomesta. Noh ei voi valittaa kun käteisellä maksaa jne...

R.I.P


Nyt olisi tallissa tilaa taas vääntää runkoa ja mosaa.
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 12.03.2013, 08:11
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 378
Perusasetus

Mikäs olisi raadin mielestä fiksuin tapa naittaa laatikot ja aksulat yhteen? Löytyy bj kardaanit, hj tuplanivel etunen ja patrollin keskeltä poikkastut molemmat.
Vastaa lainaten
  #47  
Vanha 12.03.2013, 09:48
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SeppoHovi Näytä viesti
Mikäs olisi raadin mielestä fiksuin tapa naittaa laatikot ja aksulat yhteen? Löytyy bj kardaanit, hj tuplanivel etunen ja patrollin keskeltä poikkastut molemmat.
Sopiiks kardaaniputkien koot mitenkä? Että jos käytät patroolin ristikot (ja liu'ut) jakiksen päähän ja akselien päihin sitte toyotaa??
Vastaa lainaten
  #48  
Vanha 12.03.2013, 13:47
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.631
Perusasetus

Ainakin hoojiin akseliin sopii patrollin pinjonin laippa pikku hommalla.joten kardaanit tarviaa vain lyhentää.
Vastaa lainaten
  #49  
Vanha 12.03.2013, 16:04
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.671
Perusasetus

mulla on sorvin takana patrolin liullinen ristikko-osa jonka päähän sorvasin ja sovitin holkin johon käy 70x4 mm putki, em. putken sisämitta on 62mm joka käy suoraan toyotan ristikko-osien päälle. näin olisin saanut helposti tehtyä toyota+nissan kardaanin kun kerran jotakin kehittelin mihin olis tullut pa

osa on minulle tarpeeton...voin ottaa muutaman kuvan jos tarvetta ilmenee
Vastaa lainaten
  #50  
Vanha 14.03.2013, 10:20
Rolpatti:n Avatar
Rolpatti Rolpatti ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.03.09
Sijainti: Paattinen
Viestit: 722
Perusasetus

Toi miten välitykset menee jos on tojotan akselit ja patukan laatikko?
__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Willys Jeep CJ3B ´54 ja Willys kärri ´43 Rambleristi Maasturiprojektit 5 09.01.2011 23:25
Myyty Big-Willys Big-Willys O/M/V Ajoneuvot 19 12.01.2010 14:50
Ostetaan Jeep Willys Rekisteröimätön O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 13.06.2009 18:59
Big Willys Kentsu Maasturiprojektit 5 23.08.2007 21:35
O:Willys Kansipahvi J-4880 O/M/V Muut 2 06.07.2004 21:37


Sivu luotu: 18:14 (GMT +2).