|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
Lainaus:
Erittäin hyväkuntoinen aihiohan tuo olisi museointiinkin ollut, mutta eiköhän näitä kuitenkin siihenkin riitä. Itselle tuo OIKEA museointi ei ole oikein SE juttu myöskään. Mutta päällisin puolin alkuperäisen näköinen hyvin toimivalla tekniikalla varustettu(niinkuin nyt tästä näyttäisi tulevan), käyttöä sietävä laite on sydäntä oikeinkin lähellä. Vedit Seppo hyvästä narusta tässä prokkiksessa, pisteet siitä! ja saatpahan ainakin kunnon keskustelua(tasosta niin tiedä..) aikaiseksi
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#27
|
|||
|
|||
Älä sitten paiskaa mitään yli jääviä orkkisosia romukoppaan, varsinkaan tota konetta. Mulla kun on tommonen takaveto versio tuolla katoksessa odottamassa vuoroaan.
Mun oli tarkotus vetotavasta johtuen lähestyä ennenkin maata kuin taivasta. Tallin lattialla on jo FSJ:stä pelastettu 258 kuutonen odottamassa. Mut jos toi sun 2,2:nen sekaventtiili konees on kunnostus kelponen, niin se vois kiinnostaa. Hinnoistahan kaikki riippuu. Lisätietoja mun aarteesta löytyy tuolta... http://www.amccf.com/yabb2/YaBB.pl?num=1344408643 |
#28
|
|||
|
|||
Tekniikkaa on irroiteltu ja lattiaa vähän kevennetty.
Pahoittelen taas kuvien laadusta, mutta räpsitään parempia kuvia sitten kun on jotain kuvaamisen arvoista. Onpas muuten huonoa laatua, Pitää tsempata jatkossa. :O |
#29
|
|||
|
|||
Nyt on Hojo käyty penkittämässä ja voi taas keskittyä tähän prokkikseen. 141hp 383Nm 0,6barin ahdoilla. Maksimi väännöt irtos 1670rpm ja muutenkin tehokäyrä alkaa kivan alhaalta.
Jousetkin saapui ja niiden mallailu alle alkaa pikimmiten. |
#30
|
||||
|
||||
Hemmetin Hieno laite!!!!
Mutta EIIIIIIiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!! Mitään haisevaa sedricin dieseliä tommoseen. Joko pikku kasi tai se AMC kutonen. Nuo datsunin dieselit ei vaan toimi missään jenkkivehkeessä ei edes lankkufarmissa. Dieseli tommosessa on samalainen turn-offi kuin kuin kainalokarvat naisella...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#31
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#32
|
|||
|
|||
Tän sekaventtiili 2,2:nen kotiutu tänään tänne Mynäläpeen. Oli kamat just sitä mitä piti. Kiitoksia vaan kauhian pali.
|
#33
|
|||
|
|||
Mitäs jos tykkää karvaisista naisista, saakos sitten laittaa nokivasaran?
Nyt on taas vähän hääritty Willyksen kimpussa. Tekniikka on saatu purettua kokonaisuudessaan pois ja hakijaansa odottelee tämä. Etuakseli tuli kanssa pyöräytettyä pois alta ja jousikiinnikkeiden muokkaus on alkanut. Aika napakasti nuo niitit tuntuu tuolla istuvan. Todella hidasta puuhaa kun noita irroittelee. Jousen eturiippuun tuli laitettua vähän vahviketta ja saman kokee varmaan jousen takapään kiinnityskohta. Akseleiden jousipedit joutuu myös siirtämään vähän kauemmas toisistaan. Sekin homma sai vähän nähdä rälläkkää. Milneriltä tuli sitten lähetys jousia ja muuta kivaa hilpettä jousien ripustusta varten. Jotenkin orvon näköinen tuo keula nyt ilman akselia, mutta toivottavasti pääsee taas vähän jumppaamaan tuon kanssa pian. Vielä mennään alkuinnolla. Tavaraa myös hommattu korigrilliä varten. Renkaat jo siihen hommaan löytyy ja rautaahan saa tuosta nurkilta kun vaan saa tuon alustan siihen malliin, että voi irrotella korin rungosta. |
#34
|
||||
|
||||
Hyvin on alkanu likaantuun toi tallin lattia jo tossa viimeisessä kuvassa
|
#35
|
|||
|
|||
Tulikohan tuosta keulasta vähän liian korkia?
Mallausrenkaat kolmevitoset. Taka-akseli on revitty mäkeen ja seuraavaksi alkaakin keulan madallus ja taka-akselin mallaus paikoilleen. |
#36
|
||||
|
||||
sieltähän puuttuu moottori ja muu paino vielä keulalta, että jos madallat sitä nyt niin ettet vaan joudu korottamaan takaisin kun kaikki osat on paikallaan.
|
#37
|
|||
|
|||
Kolmevitosilla on renkaan reunasta lokarin reunaan 250mm. Äkkiseltään itsestä tuntuis et vähän on turhan korkee. Luulisin et moottori ja laatikot laskis tuota pari senttiä, tosin tässä voin olla kovinkin väärässä kun en ole ikuna moottoria nostanut pois ja mittaillut ennen ja jälkeen.
|
#38
|
||||
|
||||
Jousista,autosta, koneen painosta riippuen korkeuden muutos voi olla luokkaa 10-15 senttiäkin..
Jos jouset sallii reilusti ulosjoustoa, niin tilanne on tuo em.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#39
|
||||
|
||||
Älä ainakaan vielä madalla!! Laita kaikki paino paikoilleen ja katsele sitten vasta korkeutta.
|
#40
|
|||
|
|||
Näin se pitää varmaan menetellä.
|
#41
|
|||
|
|||
Tolleen ajattelin nuo jouset kiinnitellä.
|
#42
|
|||
|
|||
Norovirus kärsitty ja voi pojat kun toivoi jo kuolevansa pois jossain vaiheessa.
Vähän on autoa saatu etiäpäin. Akselit, laatikot ja kone menikin muihin projekteihin ja tilaa tuli vähän talliin taas lisää. Takajousen kiinikkeitä väkästelty valmiiksi kiinnitystä varten Takapääkin alkaa purkautua ja tankki tiputettu alas. Vielä olisi lasit ja takaluukku tiellä Minkäs tankin tuonne tunkisi? Viimeksi muokannut SeppoHovi : 01.03.2013 07:37 |
#43
|
|||
|
|||
Tässä onkin ollut vähän hiljaiseloa tämän projektin tiimoilta. Tekniikka tuli kipaistua ja sitten alkoikin ihmettely miten tuon malmikasan saisi alas trailerilta ja vielä työnnettyä talliin kun mitään nostovehkeitä ei ulkosalla ole. Noh ei muuta kun Biltemaan ostelemaan kärryn napaa ja eteen kottikärryn kumesta. Hyvin se sieltä tuli alas. Korigrilliä varten nuo navat ja renkaat oli, mutta ovat nyt tuossa lainassa sen aikaa kun saan tekniikan paikoilleen.
Samalla tuli tehtyä siivousoperaatio talliin ja tuli raivattua tilaa koria varten. Vaimo kun väittää etten koskaan siivoa niin nyt on kuvatkin todisteena. Kori on myös samalla vahvistettu nostelua varten. Tästä se korin pitäisi siirtyä pari metriä sivulle ja grilliin kiinni. |
#44
|
|||
|
|||
Koppa nostetu grilliin, runko hivitettu alta pois ja vierelle lepäilemään. Alkaa olla oika ahdasta tallissa.
Tekniikka nostettiin myös tallin lämpöön. Aikas pirun painava setti tuo kyllä kieltämättä on. |
#45
|
|||
|
|||
Koppa liimattu korigrilliin ja kuskattu pressutalliin odottamaan aikaansa. Pressutallikin vapautui kun Hojon kävi hakemassa kaksi saksalaista herrasmiestä. Mää kun luulin et porukat hakee autoja Saksasta, mutta näköjään ajat ovat nykyään muuttuneet kun sakemannit hakee Hojoa Suomesta. Noh ei voi valittaa kun käteisellä maksaa jne...
R.I.P Nyt olisi tallissa tilaa taas vääntää runkoa ja mosaa. |
#46
|
|||
|
|||
Mikäs olisi raadin mielestä fiksuin tapa naittaa laatikot ja aksulat yhteen? Löytyy bj kardaanit, hj tuplanivel etunen ja patrollin keskeltä poikkastut molemmat.
|
#47
|
||||
|
||||
Sopiiks kardaaniputkien koot mitenkä? Että jos käytät patroolin ristikot (ja liu'ut) jakiksen päähän ja akselien päihin sitte toyotaa??
|
#48
|
||||
|
||||
Ainakin hoojiin akseliin sopii patrollin pinjonin laippa pikku hommalla.joten kardaanit tarviaa vain lyhentää.
|
#49
|
|||
|
|||
mulla on sorvin takana patrolin liullinen ristikko-osa jonka päähän sorvasin ja sovitin holkin johon käy 70x4 mm putki, em. putken sisämitta on 62mm joka käy suoraan toyotan ristikko-osien päälle. näin olisin saanut helposti tehtyä toyota+nissan kardaanin kun kerran jotakin kehittelin mihin olis tullut pa
osa on minulle tarpeeton...voin ottaa muutaman kuvan jos tarvetta ilmenee |
#50
|
||||
|
||||
Toi miten välitykset menee jos on tojotan akselit ja patukan laatikko?
__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi) |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Willys Jeep CJ3B ´54 ja Willys kärri ´43 | Rambleristi | Maasturiprojektit | 5 | 09.01.2011 23:25 |
Myyty Big-Willys | Big-Willys | O/M/V Ajoneuvot | 19 | 12.01.2010 14:50 |
Ostetaan Jeep Willys | Rekisteröimätön | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 13.06.2009 18:59 |
Big Willys | Kentsu | Maasturiprojektit | 5 | 23.08.2007 21:35 |
O:Willys Kansipahvi | J-4880 | O/M/V Muut | 2 | 06.07.2004 21:37 |