|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
TUAREG Rallyyn tuttuja nimiä menossahttp://www.dustywobbls.com/site/Blog...ISIA-NEWS.aspx Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
Taitaa tuo homma vaatia useamman tonnin matkustus budjettia. Varmaan hieno reissu tiedossa. Vähän nihkeää vaan jos siellä on yksi ainoa atv? Niitä olettaisi tulevan vähän enemmänkin. Vai oliko tuo vain suomesta lähtevä porukka?
|
#3
|
|||
|
|||
Tuareg-rallystä tarkemmin
http://www.tuareg-rallye.com/
http://www.youtube.com/watch?v=o-3R-Ogf_MA http://www.youtube.com/watch?v=Vknol-purJk Viimeksi muokannut Byrocrat : 04.01.2013 00:09 |
#4
|
||||
|
||||
Millaisillas kilpureilla suomen maasturimiehet on sinne kisaamaan menossa? Eikös tää oo semmonen aavikko ralli enempi, joten ei taida meidän härmän perus suomönkijäisistä olla kärkipäähän??? Eli millaisias kilpureita sitä suomessa on tekeillä??
|
#5
|
|||
|
|||
Lainaus:
aikaseks. Hytikka vehkeet vinsseineen on purettu pois. Räikkä ja paavinkuljetusboksikin on lähteny ja näitten kanssa lähti toinen akku. Peltitankki on kans lähteny ja tilalle kaks nelikymppistä turvatankkia. Reilu neliö on uutta peltii laitettu ja paremmat penkit on kans paikoillaan. Esan kanssa tänään aamulla akseleita laakeroitiin ja taka arbbiin vaihdettiin uudet tiivisteet vanhat oli vaan vanhat jotka ei vuotanu. Pinjonin laakerit uusittiin takaperään ja samalla huomattiin et lautaspyörä oli löysässä. Etupäähän laitettiin olkalaakerit, oikea pyöränlaakeri oli kans sökö. Jarruissakin oli sanomista joten nekin otetaan työn alle. Vaihdelaatikkoon on laakerit ja sykrot tulossa ja uus kytkin laitetaan. Mukaan lähtee näillä näkymin toinen kone, laatikko, jakis ja muita voimansiirron osia, mahdollisesti toiset akseliputket. Kardaaneihin laitetaan uudet putket ja tasapainotetaan kans. Tukivarsien puslia aiotaan kans hiplailla uuteen uskoon. Sitte pitäs kypärä hommata ja vyöt tilata. Mistähän tommosta kypärää alkais kattomaan kun sais olla semmonen että kelpaa suomessa trial kisoissa, pitäis varmaan oikeen koittaa että sais semmosen päähineen että viittii/voi/pystyy pitämään koko päivän
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#6
|
||||
|
||||
Kypäriä ja vöitä yms. muita kamoja löytyy mm.:
http://www.raak-racing.com/shop/ - Nettisivuilla ei ihan varmaa kaikkea ole mutta Kristiania voi puhelimitse tavoitella. Ajokamat on luokiteltuja ja FIA /SNELL yms hyväksyttyjä. Tietysti vähän voi tulla matkaa jos haluaa käydä kokeilemassa ihan päässä pottaa... Sori kun vähä mainostelin, t: nettikaupan webmaster
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#7
|
||||
|
||||
Lainaus:
Törmäsin Bowler tomcat/wildcat videoon, missä näkyy nopeus, niin ei nekään hässäkät ainakaan tässä pätkässä paljoa yli 30Mph ajele. Max 60mph pariin kertaan. http://www.youtube.com/watch?v=cfOKPruFiuQ
__________________
RASOR |
#8
|
|||
|
|||
Turun suunnalla mm hm-OsatuonnistaLainaus:
http://www.hm-osatuonti.fi/upload/vi...php?view_doc=7 ja varmaan on muitakin. |
#9
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ja sit alustaan, eli jousitukseen kannattas keskittyä, että sillä on kohtuu mukava laukata reipasta vauhtia ja varaosia alustaan mukaan, eli tukivarsia, puslia, iskareita, koska vois kuvitella niiden olevan kulutuskamaa, kuten moottorin ilmanputsaritkin. Iskarit on varmaa melko kovilla, jos siellä tosiaan on ek pituudet vaikka 100-200km yhtä soittoa, niin alkaa iskarit lämpeen. Koskas tää kisa on, eli ehditteks treenaan yhtään? Tosin testi Suomen pakkasissa ei vastaa kyllä aavikon oloja, mutta saishan kuitenki selvitettyä hiukka, että mitkä osat kaipaa huomioo enempi, ku toiset. Mielenkiintoinen kisahan tuo on!!!!!!!!!!!!!!!! PS.Miks tää on chit chatissä??? Täähän on tapahtumiin kuuluva mun mielestä. |
#10
|
||||
|
||||
^^^^^^^^^^^^^^^^
siirretty: sopii tosiaan "tapahtumat" osioon paremmin ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#11
|
|||
|
|||
Lainaus:
8-15 march 2013 Juha Liukkonenhan noita aavikkoralleja aikoinaan kierteli enemmänkin joten sieltä saattas löytyä hyviä vinkkejä miten autoa kannattaa valmistella kisaan |
#12
|
|||
|
|||
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#13
|
||||
|
||||
paljoks tuommoseen reissuun pitäis budjetoida, noin niinkuin suunnilleen ?
oletuksena siis, matka ym. kulut, ilman auton rakenteluja ja varaosia
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#14
|
|||
|
|||
http://www.tuareg-rallye.com/tua_pre_e.pdf
Tuollaha on noi hinnat. Tohon vielä Helsingin ja Travemunden välille lautta meno paluu. Travesta on Genovaan n.1400km ja Tunisiassa yhteensä ajoa ehkä 1000km eli 4000km vois laskea huoltoautolle polttoaineet. Nii ja tulee kotomaassakin noin 500 km kun Eurasta lähdetään tonne Suomen kirkonkylään ja takasinkin tullaan. Genovan ja Tunisian välille lautan saa varattua tuolta kilpailuorganisaatiolta. Lisäks Hotellit koko kilpailun ajaks 250e/julli. Kai siihen vielä jotain vois laskee, mut ei uskalla ettei ala hirvittämään.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#15
|
|||
|
|||
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#16
|
|||
|
|||
Lainaus:
hermusen kanssa jokunen kerta aiheesta juteltu
__________________
riiseli mersedes |
#17
|
||||
|
||||
Lainaus:
2014 Tuareg Rallin projekti on jo käynnissä ja Mp-puolelta on tällä hetkellä 5 kuljetajaa ilmoittautunut. Mikäli mielenkiintoa on niin eikun yhteyksiä. Sakke |
#18
|
|||
|
|||
Lainaus:
Sakke Häyrinen, KTM 660RR Miki Timonen, KTM 450R Jukka Ristiluoma, KTM 690R Martin Sjöroos, KTM 690RR Jarmo Kokki, KTM 690E Juha Hermunen, Yamaha Raptor 700 Timo Lipponen/Risto Riihimäki, Toyota KZJ 73 Esa Vähe-Vahe/Mika Takala, Suzuki SJ413 eli 5 kotaria, yksi mönkkäri ja kaksi autoa. Hermunen osti varta vasten tuon Raptorin, kun se näyttää olevan suosituin alusta nuissa aavikkoralleissa. Huollolla on kaksi kuormuria käytössä ja muutama auto vuokrataan paikan päältä. Lehdestä lähtee Joonan Mikko ja Kaartisen Eila paikan päälle. On sovittu päivittäinen raportointi, jahka yhteydet vaan toimii (järjestäjät ovat kyllä vakuuttaneet yhteyksien olevan kunnossa). Jos materiaalia saadaan riittävästi niin tarkoitus on tehdä DVD -kisasta. Lähempänäkin ajetaan eli joka heinäkuussa on tuo Silk Way -ralli, joka tänä vuonna ajetaan Pietarista Sotsiin. Katsoin tuota Silk Way DVD:tä ja ainakin siellä vauhdit nousi koviksi. DVD:lle tallentui kun yksi auto lähti hypystä ja alastulossa karkasi kuskin käsistä. Autosta ei jäänyt, kun vääntynyttä kehikkoa oikeastaan jäljelle. Kuski selvisi ihmeenkaupalla ilman naarmuakaan, appari vietiin helikopterila sairaalaan...kun etapit on pitkiä pahimmillaan 300-400 kilometriä ja se keskittyminen ei saisi herpautua. Mutta silti DVD:llä oli nuo Kamazit, MANit, Ivecot, Tatrat, DAFit aika komeeta menoa. Kisa-Kamazeissa on muistini mukaan Caterpillarin motti, joka antaa sellaiset reippaat 1000hv ulos...se on AUTO.
__________________
Jablonkaa, jablonkaa sitä äiti koittaa piilottaa sama se, löydän ne! |
#19
|
||||
|
||||
" Lähempänäkin ajetaan eli joka heinäkuussa on tuo Silk Way -ralli, joka tänä vuonna ajetaan Pietarista Sotsiin. Katsoin tuota Silk Way DVD:tä ja ainakin siellä vauhdit nousi koviksi. DVD:lle tallentui kun yksi auto lähti hypystä ja alastulossa karkasi kuskin käsistä. Autosta ei jäänyt, kun vääntynyttä kehikkoa oikeastaan jäljelle. Kuski selvisi ihmeenkaupalla ilman naarmuakaan, appari vietiin helikopterila sairaalaan...kun etapit on pitkiä pahimmillaan 300-400 kilometriä ja se keskittyminen ei saisi herpautua."
Tuollahan viime vuonna Toni Gardemaister loukkaantui vaikeasti. |
#20
|
||||
|
||||
Pyytelivät meitäkin mukaan tuonne Silk Way ralliin. Pitää kuitenkin aina ottaa ensi selvää minne on menossa, millasella budjetilla ja mikä on rallin luonne ja organisaation toimintakyky.
Kun kyseessä on roadbook ralli on organisaatiolla suuri merkitys siinä millaiseksi ralli muodostuu. Roadbookin virhe voi aiheuttaa todella pahoja onnetomuuksia, jos kaikkia vaarapaikkoja ei ole kunnolla merkitty. Tietysti roadbookin valmistelu kuljetajan tai kartturin toimesta ajopäivää varten on myös erittäin tärkeää. Virheet näissä kostautuvat aina ja josku jälki on todella pahaa. Tuollainen merkaamaton "wash out" eli veden syömä aavikolla tai muuten nopealla pätkällä, jossa sitä et erota maastosta aiheutaa aina jotain. |
#21
|
|||
|
|||
Nopeudet varsin korkeita ja tekniikka kovilla
Silk Way Rally 2013
Saturday 14 September to Saturday 21 September 2013 ,254 days from now Saint Petersburg, Russia http://www.youtube.com/watch?v=G5fQLAdTZuI vuosi 2011 http://www.youtube.com/watch?v=V9HGvTxF_CY vuosi 2012 http://www.youtube.com/watch?v=qkzzabcTBdE Viimeksi muokannut Byrocrat : 03.01.2013 23:46 |
#22
|
|||
|
|||
Lainaus:
__________________
Jablonkaa, jablonkaa sitä äiti koittaa piilottaa sama se, löydän ne! |
#23
|
||||
|
||||
Niin minäkin olen mukana Tunisiassa! Tänään muuten alkaa Eurosportilta Dakar Raid -lähetykset. Tulee mukavasti keskellä yötä.
|
#24
|
||||
|
||||
Kisa järjestelyistä ym. tulee päivityksiä Dusty Wobbls Blogiin / Tuareg Rally. Mikko ja Ellu tekee juttua kisan aikana ja suomenkielisiä päivityksiä Tuareg Rallin päivän tapahtumista voi lukea ainakin Dusty Wobbls Blogista. Faktaa kisasta ja Rally Raid juttua löytyy DW Rally sivuilta
__________________
Life isn't about how to survive the storm...But how to dance in the rain! Nobody is perfect, except captain! |
#25
|
||||
|
||||
__________________
Life isn't about how to survive the storm...But how to dance in the rain! Nobody is perfect, except captain! |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
itä autoon osia?? kellä tuttuja/suhteita rajan takana | ukkonen7 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 06.02.2011 23:17 |
V:Aprilia Tuareg 350 1990€ --> vaihto? | Teukka | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 16.11.2007 10:05 |
Joku menossa FinnJaeen? | akke | Chit-Chat | 0 | 14.08.2007 16:19 |
Nyt Vaasaan moottorirata nimiä pitäisi saada... | samid | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.09.2006 15:36 |
Vieläkö tuareg loggaa | pee | Chit-Chat | 23 | 20.02.2005 23:20 |