|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#27
|
||||
|
||||
Mulla on parissa autossa ollut tuo kielletty "ylimääräinen jatkos" takajarruputkessa n. puolivälissä ja yksi valmis parimetrinen putki varuiksi.
Parimetrisenkin putken kun saa sullottua tarvittaessa vaikka konehuoneeseen, mutta alimittaista ei yleensä saa venytettyä sopivaksi... Eli tuo yksi pitkä putki käy mihin vaan kohtaan autossa. Eikä asiallinen liitos auton alla ole vielä yhdenkään katsurin silmään pistänyt häiritsevästi. Tietysti se on saattanut olla sen verran massan ja kuran peitossakin ettei ole huomannut.. Nyt tuli kylläkin mitta täyteen noiden putkien kanssa, kun onnistuin eilisiltana katkaisemaan jarruletkujen vaihdossa kummankin etuputken Chevystä.. Pitää käydä hakemassa ihan kunnollinen päättelykone, niin ei jatkossa enää homma tyssää siihen, että joutuu lähtemään kaupunkireissulle emännän autolla
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#28
|
||||
|
||||
itse on tullut aina tehtyä tollasella ruuvipenkkimallilla, siinä ei ainakaan tunnu että tarvitsisi lämmitellä tuota kupari/nikkeliputkea, sillon tällön tulee vähän pitkiä putkia kun tekee mielummin pitkän kun lyhkäsen, ylimääräisen pituuden saa hukattua helposti kun tekee sellaisen ylimääräisen tärinän vaimentimen esim pyörittämällä tiukasti putken ruuvarin kahvan ympärille tiukasti, käytän yleensä umpirautaista prässiholkkia niin on ainakin tukeva.
tollanen ruuvipenkki malli on kyllä kömpelö jos pitää auton alla tehdä jatko tai jostain syystä päitä puristella siellä, se onnistuu jotenkuten kun käyttää apuna isoa mutterisorvia ja survoo sen jonnekkin palkin tai tukivarren väliin, jos ei ole apukäsiä.
__________________
Ei kaikki ole romua mikä on ruosteessa ! |
#29
|
||||
|
||||
Ei tunnu onnistuvan sit ollenkaan. Ekalla sarjalla sain ehkä kolme yritystä kun se puristinkärjen pää meni tohjoksi. Vaihdoin uuteen ja siitä meni ekalla kerralla. Palautin toisenkin sarjan Motonettiin ja hain IKH:ltä kolmannen, en keksi mitään muuta ku et joku maanantaierä Motonetillä? Ihan 4,75mm kuparinikkeliputkea tuo on. Jos tuolla kolmannellakaan ei onnistu nii mikä perkele tässä on Kaikenmaailman ohjeet luettu (joita ei tuu sarjan mukana ollenkaan, voipi mennä vähän aikaa opetellessa ilman ulkopuolista apua) vaan eikai tossa voi muuta olla ku valmistusvika ku toi kärki menee heti?
|
#30
|
||||
|
||||
Miulla on biltemasta haettu ihan saman näkönen ittu erkele aatana laitos, sillä varmaan ~30 päätä tehty ja näkyyhän siinäkin pienet jäljet tossa kärjessä mut ei oo haitannu käyttöä.. Käytätkö niitä käikäleitä ollenkaan vai koitatko tehä vaan levitettyjä päitä?
__________________
WUOKSI OFFROAD |
#31
|
||||
|
||||
Mulla on ollut bilteman halpissetti ainakin viimeset 12v ja sillä on safarilla väännetty joskus putki per päivä tahdilla jarruja kasaan. Samoin kaikkiin käyttiksiin väännetty putket. Loistava vehje kun vaan taitaa homman. Tossa vaikein on saada putkenpään lytistyksen jälkeen kartio suoraan kun jostain syystä tahtoo pyrkiä sivuun. Toimii kuitenkin ongelmitta kun vaan kiristää tarpeeks paikalleen laittaessa, silloin kartion pieni virhe korjautunee kun se litistyy paikalleen. Tarkka paikka on jättää putkea vain holkin mitan verran ulos kiristystyökalusta muuten menee kartion teko helposti vinoon, ainakin omassa setissä. Pitää myös varoo ettei kiristä liikaa ettei jää liian vähän paksuutta jolloin voi korkata läpi kun kiristää paikalleen. Kerran oli mettässä jollain mukana sellanen pro malli mut se oli ihan hiton vaikee käyttää ja lopulta putket taidettiin tehdä bilteman värkillä.
|
#32
|
||||
|
||||
Samaa tyyliä näyttää tuo Biltema vehje olevan, vähemmän vaan putkikokoja http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...lu-2000016992/
Onkohan toi kärki kromattu tai jotenkin muuten käsitelty? Hopea väriltään kun IKH:n vehkeessä on musta. Pitääpä hakea tuollanen Bilteman vehje kans, jos tuo kolmaskin IKH paskoo ittensä niin voipahan kokeilla välillä muutakin Mulla oli eniten hankaluuksia saada se eka lytistys sisäänpäin suoraan. Helpotti kun teki paljon reilumman ulkoviisteen |
#33
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#34
|
|||
|
|||
Tuossa on tehty tuplana eli ekana sillä missä on se tappi joka menee jarruputken sisään ja sit toisen kerran pelkästää tuolla vääntimellä
|
#35
|
|||
|
|||
Vanhemmassa bilteman vehkeessä ei ollut tota kallistumis ongelmaa ja kyllähän se v*ttu pe*keleitä saa aikaan auton alla jossain rungon välissä väännellä ja sit huomata, että muutenkin lyhyestä putkestä meni vielä pää lusuun
Tutulla oli joskus jokkismiesten tekemänä sellainen kahvamallinen pikapuristin. Ulkonäöstään muistutti silikoni prässiä ja teki kuulemma sellaista hybridi pallo-kartio päätä, joka toimi miten ny jokkisautossa tartti Ja tais olla niin, et puristaminen kiristi sen putkenpidikkeen, ois varmasti näppärä, putki reikään pohjaan asti ja kahvasta pumppaamaan En koskaan päässyt näkemään sitä läheltä, mutta onko kellään käsitystä millainen se vois olla, puristamaan varmasti tarttee kyllä raavaan miehen Tai voishan sitä keventää pienellä ilmasylinterillä
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#36
|
||||
|
||||
Miten se muka voisi tehdä hyvän kartion jos se pää on tohjona? Mulla se kartio pyörii putkea vasten (eikä kartion ja kierreosan välistä vaikka öljysin) ja heti kun se tohjona oleva kartio pyörii putkea vasten niin putkikin on tohjona.
E:niin sulla on menny suoraan lyttyyn. Mulla se pääsi käymään vinossa joten se raapii sen putken pään aina Viimeksi muokannut Catrik : 03.05.2016 22:13 |
#37
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#38
|
||||
|
||||
Mulla tulee tommosia. Huomasin että se puristimen kärki ei edes ole samassa keskiössä kierteen kanssa niin siksi ne vastakappaleetkaan ei pysy suorassa vaikka miten asettelee ja viimeistelee putken pään. 1/4 kierrosta pystyy kiristään ja sit pitää löysätä ja asettaa uudestaan. Ekan puristuksen saa isolla vaivalla jotenkuten onnistumaan mutta sitten kun alkaa kärjellä painamaan niin se raapii putken pään paskaksi koska se kärki on paskana. Vois ehkä toimia jos kärki ei pyörisi putkea vasten vaan sieltä toisesta välistä. Muttakun ei niin ei.
Edes se putken katkaisija ei toimi oikein, rullat pyörii kyllä sormella mutta ku laittaa putken väliin niin eipä pyöri enää ja jää rullista jäljet putkeen. Ei vaikutusta kuinka tiukkaan terän painaa. |
#39
|
||||
|
||||
Olis kanssa liipasimella hankkia tollanen työkalu, pitää varmaan kerätä tästä topicista ranking näiden välille
IKH Motonet Biltema (Puuilo?)
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone |
#40
|
|||
|
|||
Mulla on Vata merkkinen, en muista mistä ostin mutta uskallan suositella.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#41
|
|||
|
|||
Kyllä noissa halpiksissa jotain eroja on. Lainasin joskus serkulta biltemalaisen. Sillä tehtiin Kaikki Bj:n putket uusiksi, ja muutama pikkujuttu lisäksi. Ostin samanlaisen, mutta sillä onnistuu vain yksi kolmesta. Jotain pikkuputkea sai tehdä viisi, ennen kuin piti.
Nyt on bilteman penkkimalli. Hyvä ja helppo. |
#42
|
|||
|
|||
Lainaus:
Kaverilla oli silloin se vanha biltis, laatikkohan oli samanvärinen?
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#43
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#44
|
||||
|
||||
Teen oikeassa järjestyksessä. Putkea oon laittanu sen vastakappaleen korkeuden verran yli eli n. 5mm. Paljonko itselläsi on ollut?
|
#45
|
||||
|
||||
Joo hyvä vehe kun ostat sitä kiepillä olevaa putkea niin onnistuu... se on pehmeämpää ja jos joutuu auton omiin putkiin tekemään pään niin käytä lämpimänä vaikka toholla niin et säre niitä rihloja
|
#46
|
||||
|
||||
Näin. Putkea vain vastakappaaleen alaosan verran yli.
|
#47
|
||||
|
||||
Voisko joku Bilteman sarjan omistaja mitata paljonko 3/16" ja 1/4" vastakappaleissa on tuo korkeus? Tai 4.75mm ja 6.35mm, kummin ne nyt on merkitty. Noista kun googlettaa ohjeita niin nähdäkseni kaikissa on pykälä niissä kappaleissa http://knowhow.napaonline.com/wp-con...MG_3097_01.jpg IKH:n sarjassa ei oo pykälää. Eikä käyttöohjeita. Ja kaikki vastakappaleet on saman korkuisia joka kummastuttaa kun kuvittelis että isommassa putkessa on isompi kartio
|
#48
|
|||
|
|||
Kannattaa ostaa kerralla hyvä. Tuo IKH:n tekele on vähän lelun oloinen. Toki ei alle 30 eurolla ihmeitä voi odottaa
__________________
W460 |
#49
|
||||
|
||||
Kannattaako maksaa 250e hyvästä jos tarvii vehjettä kerran ja ehkä joskus toiste? Mä vääntelin putken valmiiksi ja teetän ne päät jossain pajalla niin saapahan ton homman valmiiksi. Piti vielä testailla tuota IKH:n vehjettä mutta unohdin tietenkin lopun jarruputken hallille
|
#50
|
|||
|
|||
Ehdottomasti kannattaa ostaa se kunnollinen kerralla jos vanhojen autojen kanssa pulaa. Ei niin kallis investointi ostaa kunnon pään tekokone päitä ja putkea. Maksaa se omakin aika ku kiireellä lähet ehtimään ja onko mikään paja auki ja hyvällä tuurilla otat vielä ylsä sakot siihen niin tulee sekin hintoihisa.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jarruputkityökalu (biltema) kokemuksi | Micco | Tekniikka & Jutustelu | 32 | 19.09.2009 14:24 |