|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#51
|
|||
|
|||
Lainaus:
Suomella loppuu pelimerkit tuossa huutokaupassa. Ranska, Saksa, Kiina ja E-korea vähät välittää yhtään mistään säännöistä kun kilpaillaan miljardiluokan bisneksessä.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#52
|
||||
|
||||
Lainaus:
Kysymys on siitä, että Suomen valtio ei saa tukea oman maan telakkateollisuutta. Vaikka nyt siis puhutaan lainasta (joka ehkä maksetaan takaisin), lasketaan se kuitenkin tukemiseksi. Esittämässäsi logiikassa on perää mutta ei mitään teollisuuden alaa voi pitää pystyssä epäterveillä tukiaisilla. Ei meillä todellakaan ole varaa lähteä kilpailemaan isompien maiden kanssa telakkatukiaisilla. Ja siis sama uudestaan, ne ovat kiellettyjä. Emoyhtiön tehtävä on huolehtia riittävästä käyttöpääomasta koko konsernille, ei yksittäisten valtioiden. Ja emoyhtiöhän on eräänlaisessa velkajärjestelysä, eli sen pitää myydä ulkomaisia omistuksiaan turvatakseen rahoituksensa. Valitettavasti Suomen telakka on myyntilistan kärjessä (eli valtion antama 50 miljoonaa menisi kankkulan kaivoon). Eli pahoin pelkään, että taas kerran muuttuu telakan haalareiden selässä firman nimi
__________________
Tumpula Racing Team |
#53
|
|||
|
|||
Lainaus:
Valitettavasti en voi täsmentää koska en tiedä ja voit ihan rauhassa miettiä miksi sitä ei myöskään tiedetä kuin valtiovarainministeriössä. Mm eduskunta on pyytänyt niitä tietoja mutta eipä ole paljon herunut. Loppupeleissä ne "takaukset" taitaa tulla niin kalliiksi suomelle ettei niitä tietoja voi yksinkertaisesti kertoa kansalle. Ja homma tuntuu toimivan jos muu kansa ajattelee yhtä sinisilmäisesti kuin sinä Miksi esim arktosin liimapuupalkkitehdasta on tuettu älyttömillä summilla vaikka tehdas ei ole tuottanu varmaan yhtään mitään. Eikös se perusteltu työllisyyden tukemiseksi... Viimeksi muokannut HV : 21.12.2012 09:18 |
#54
|
||||
|
||||
Lainaus:
Arktosin tapausta en sen paremmin tunne mutta siellä valtio oli apuna kun Stora Enso lopetti sellutehtaansa ja koko alue syöksyi lamaan. Arktosia on rahoittanut Finnvera ja valtio muistaaksni antoi jotain rahaa tehtaan laittamiseksi käyntiin. Nyt näemmä on firma yrityssanerauksessa, eli kovin tuottoisaa ei ole tuo bisnes ollut. Ilmeisesti tätä valtion rahaa on annettu rakennemuutosrahastosta, en ole varma kun ei ole tosiaan tullut asiaan perehdyttyä. Mutta joka tapauksessa tämä Arktosin tapaus ei liity mitenkään STX:n rahoituspakettiin
__________________
Tumpula Racing Team |
#55
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#56
|
||||
|
||||
__________________
Tumpula Racing Team |
#57
|
||||
|
||||
Jaaha saadaan taas Puolalaiset, virolaiset, venäläiset ja bulgaarit töihin suomeen
|
#58
|
||||
|
||||
Verovapaana tottakai
|
#59
|
|||
|
|||
Ton edellisen linkin viimenen lause ei herättäny kauheesti luottamusta:
"STX Finlandin Turun telakan pääluottamusmies Jari Aalto arvioi, että risteilijätilaus menee sittenkin Ranskaan. Rahoitus ei ole hänen mielestään riittävä. "
__________________
-MMC- |
#60
|
||||
|
||||
Lainaus:
Paljos siellä oli työaika 30 tuntia/viikko vai enemmän? Olisi aikaa bongailla vaikka jotain kotia tuotavaa jos on tarvista...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#61
|
||||
|
||||
Pistihän taas vihaksi ku päivällä satuin aukasemaan telekkarin ku tuli a-talk.. Voi *****, että nuo "herrat" ei tajua tuunareitten elämästä mitään, VATT:n johtaja oli eniten pihalla koko porukasta, oi voi, ei voi muuta todeta ku, että kyllä me ollaan huonoissa käsissä. Pitää muuttaa Ruotsiin, siellä on kaikki paremmin (paitsi kieli, mutta kyllä senki kans pärjää). Nyt loppu verojen maksaminen tänne, seuraan parin kaverin jalanjäläkiä.
|
#62
|
||||
|
||||
Kokoomuksen viha Suomalaista duunaria kohtaan sai kyllä hienon vahvistuksen.
Ei ole mikään temppu ulkoistaa 20000 hlö.työvuotta kunhan vaan noudatetaan Eu pykäliä. Siinä sivussa saattoi kyllä mennä metukka muutaman OIKEANKIN porvarin leivän päältä. Vittu. 50 miltsin laina. Onko se mitään noin niiko valtio mittakaavassa ???? Eksote on tehny muutamassa vuodessa 80 miljoonaa alijäämää mitkä tulee kaatumaa pelkästää etelä-karjalan veronmaksajien maksettavaksi ihan muutaman vuoden aikana. Ja laina sentään maksetaan takaisin korkojen kera... Aivan sama mitä ne vastauksia vaaditaan ja syytteitä nyt luetaan. Siinä kohtaa kun paatti on valmis rahat on menny ranskiksille niin koko homma on jo unohtunu. Koko hommassa on semmonen tuntu että ihan tarkoituksella tänne ajetaan työttömyyttä että sen varjolla päästään duunarin kurkkuun kiinni. Eli ihan tekemällä koetetaan luoda halpatyövoima markkinat. Siat.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#63
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tuon lainan takaisinmaksusta ei olisi ollut mitään takuita STX:n taloudellisen tilan takia ja juuri tämän syyn takia Suomen valtio ei lainaa saanut myöntää. Miksi ihmeessä Suomen valtion ylipäätään pitäisi alkaa rahoittamaan telakkaa, edes lainarahalla ? Vai että ihan tarkoituksella halutaan Suomen työttömyys nousuun. Ei millään pahalla mutta onpas ihan perseestä tuollainen ajatus. Oletko sinäkin näitä salaliittoteoriamiehiä ? Ranskalaiset ei saa laivaa rakennettua aikataulussa ja rahaa palaa ihan perkeleesti, eli tuo keikka kusee ja pahasti. Ja yllätys yllätys, Suomeen valuu kivasti tilauksia tuosta projektista. Eli saadaan tänne töitä mutta tappiot kattaa patonkimaa Kiitos ja anteeksi näistä kommenteista.
__________________
Tumpula Racing Team |
#64
|
|||
|
|||
Lainaus:
Niitten rahojen rinnalla 50 millii on pikkusumma. Toisaalta voidaan kyllä tuolla 50 millillä palkata vaikka konsultteja vetämään niitä nohevia työllisyyshankkeita mitä sitten ihmetellään vaikka MOT ohjelmassa ennen uutisia ja lottoo... |
#65
|
||||
|
||||
On muitakin mutta jos politiikka on yhtään tuttua niin suurimman mukaan mennään...Ainakin Suomessa , jossain muualla saattaisi joku jopa ymmärtää erota...
Jos tuosta jotakin ropoja tänne valuu niin ne on insinööri töitä mitä tulee ihan muutamalle hepulle ja niillä ei ole kansantaloudellisesti juuri mitään arvoa...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#66
|
|||
|
|||
Ei vittu näitä porvarin nussijoita...
Taitais olla vielä parempi että suomi antais ne 44 miljoonan innovaatiotuet sinne ranskan telakalle, enkä kyllä yhtään ihmettelisi jos näin kävis. Tainnu vapaavuoren mulkosilmällä vähän nousta kusi päähän. Ensiks kielsi kaikki sukarin isot ostoskeskushankkeet ja nyt tämäkin vielä. |
#67
|
|||
|
|||
Suomessa porvarit jyrää ja duunarin selkänahasta kiskotaan rahat rikkaiden rellestämiseen. Ainut joka vähänkään ymmärtää ajaa näiden perusjätkien asioita on Soini muttei sekään mitään yksin saa aikaiseksi. Herrat on kerran päässeet rahan makuun niin ei ne niistä eduistaan luovu, vaan kansa maksaa kiltisti käteisen ja muiden hihhulien perseilyn. Minkähänlainen maa tästä tulisi jos asiat päätettäisiin ihan järjellä, eikä lompakolla? Ei voi ymmärtää. Tulipa kitistyä taas vaikkei se mitään autakkaan. Tekoja tarvitaan mutta kuka on se ensimmäinen joka saa jotain aikaan?
|
#68
|
||||
|
||||
Eikös siellä turun telakalla kuitenkin ole tälläkin hetkellä töitä pariksi vuodeksi eteenpäin, ainakin mitä olin lukevinani uutisista.
Eikös tämä Ranskalainen suunnittelu, tietotaito ja tekemisen taito ole nähtävissä jossain ydinvoimalaprojektissa joka on tähän mennessä - pikkuisen myöhässä... - ylittänyt alkuperäisen budjetin pikkuisen... - työn jälki ja laatu on osoittautunut pikkuisen heikkotasoiseksi... Veikkaan kuitenkin että kun kyseessä on jenkkifirma ostajana niin sieltä kun aletaan laittamaan vaatimuksia pöytään niin luulen että - budjetin pitää pitää, ylityksiä ei sallita - laadun pitää olla sitä mitä tilaaja sanoo, ja jenkit muuten katsovat helvetin tarkkaan sen laadun perään kun ovat maksajia - aikatauluista ei muuten lipsuta, ja jos lipsutaan niin jenkit osaa laittaa laskun kohdilleen.. Eli vetästäänkö vitutuksen välissä vähän henkeä ja katsotaan miten se ranskalaisrakenteinen paatti syntyy,,, jos syntyy. Johan se johtaja alkuhuumasta toivuttuaan oli heti ehdottelemista yhteistyötä, eli ranskasta vapaasti käännettynä.. "Me tämän perkeleen tilauksen saimme, mutta tulkaa nyt helvetissä tekemään se meille, koska meiltä puuttuu vähän sitä ja tätä..." Noh, isänmaallisesti sitä apuahan pitää näin EU:n myötä tarjota... tuossahaan on valmis telakka turun kuppeessa, tuokaa ne pellit sinne ja painukaa hörsimään punkkuanne niin me sillä aikaa pajotetaan tästä laiva.... Ja katsotaan sitten kuka siellä leveimmin hymyilee.... |
#69
|
|||
|
|||
Lainaus:
Samoilla linjoilla tässäkin osoitteessa. Ja vähintään "kipukynnyksen" ylittävä hintalappu SUOMALIALAISELLE osaamiselle/työlle sekä maksu ennakkoon tai aikataulutetusti jos luvattuun viinin ja patongin maahan apuja tarvitaan. Työ ammattitaitoisen tekijänsä löytää, kuin myös tummemmat nahkapuikkohitsarit halvemman hinnan toivossa . Lopputulos on yhtä hyvä kuin tekijä, materiaaleja unohtamatta. Viimeksi muokannut H_Nietu : 28.12.2012 23:05 |
#70
|
|||
|
|||
Lainaus:
ranskalaiset ei saa tollasta laivaa tehtyä 10 vuodessa , pakttaakohan emoyhtiö antamaan piirrustukset ja muun tieto/taito asiat ranskaan? tollaset piirrustukset vois lähettää , niin voisivat saada valmiiksikin jotain |
#71
|
|||
|
|||
Kuinkahan paljon rahaa poltetaan siihen et tutkitaan, menettelikö ranska kilpilusääntöjen mukaisesti...
__________________
-MMC- Viimeksi muokannut Tapsala : 28.12.2012 23:19 |
#72
|
|||
|
|||
Minuu harmittaa, että tuo paattitilaus meni Ranskaan. Minua harmittaa myös se sikamaisuus, jolla korealaisten asiaa täällä ajettiin. Meiltä veronmaksajilta pyydettiin oman pääoman luontoista sijoitusta korealaiseen yhtiöön. Tämä temppu oli STX:ltä iltalypsyä ja sikamaista mediapeliä.
Oman pääoman luontoinen sijoitus on yleensä tarpeen yhtiöissä, joiden tase on kuralla (tai se on ajettu kuralle pumppaamalla pääomat ulos) eli jotka menevät selvitystilaan jos tuota rahaa ei saada. Korealaiset vaan kylmästi laittoivat suomalaisen toimitusjohtajan pelaamaan tällaista iltalypsyuhkauspeliä. Laittoivat tavallaan omat maayhtiönsä vastakkain siitä kumpi hankkii paremmat tukiaiset. Minä olen todella oikeasti pahoillaan siitä, että tämä laivakauppahomma meni tällaiseksi peliksi. Totuus on kuitenkin se, että tuolle paattihommalle myönnettiin innovaatiotukea n. 44 Me, joka olisi näkynyt suoraan tuloksessa aikanaan kun paatti valmistuisi. Kattelin vielä STX Europen Q2 osavuosikatsauksen ja sieltä on tekstistä luettavissa STX Finlandin vajaakäynnin raskas tappiollisuus ja koko Cruise ja Ferries puolen vajoaminen tappiolliseksi. Samaan aikaan STX:n Norjan yhtiö tekee muhkeaa tulosta Taseessa nuilla olisi varaa ihan itsekin rahoittaa jos haluaisivat. Tämän voisi tulkita niin, että eivät halua rahoittaa emoyhtiöstään Suomen maayhtiötä. Toiseen suuntaan raha taitaa kelvata paremmin STX Finlandin tulostietoja ei ole saatavilla erikseen Samaisesta katsauksesta on luettavissa kuitenkin se, että arktinen osaaminen on erityisesti Suomen yhtiön strateginen osaamisalue. Peli on raakaa, mutta edelleenkin näihin korealaisiin pätee sama kuin intoneesialaisiikin. Jos myö tehhään sitä mitä nuo epelit ei ossaa, niin minkhää meille mahtaant, ei mittään
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#73
|
|||
|
|||
Lainaus:
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#74
|
||||
|
||||
No perseestähän koko episodi on mutta jos Suomalliassa ei kannata tehä mitään niin miksi Norjan osasto tekee hyvää tulosta?Pienillä palkoilla vai???
Tässä kohtaa pitäisi olla sen verran munaa kaikissa ketkä on aiemmat paatit tehny että kun apua kysytään niin vastaus on sama kuin merkkihuollossa eli "tuokaa se tänne niin katotaan"...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#75
|
||||
|
||||
Oletko työkyvytön? Kohta perässäsi saattaa hiippailla kokoomuksen kätyri stasi-tyyliin?
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194...eurantaan.html |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Enrgia paketin tulevaisuus | H_Nietu | Chit-Chat | 0 | 22.04.2010 02:25 |
Huoltoautojen tulevaisuus? | Tekniikka & Jutustelu | 46 | 01.05.2007 15:40 | |
Tulevaisuus näyttää valoisalta. | Rudolf | Romance and Relationships | 0 | 04.12.2002 15:46 |
Maaseudun tulevaisuus! | Lars | Niilo Paasivirta - Correct Opinions | 0 | 18.12.2001 16:11 |
Tietotekniikan Tulevaisuus! | Lars | Niilo Paasivirta - Correct Opinions | 0 | 18.12.2001 15:53 |