|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1126
|
||||
|
||||
joo kyllä ne on yleensä ruukannu käyntiin lähteä ja tekemällä oppii.siellä tankin pohjassa on tyhjennys proppu,että jossakin välissä kannattaa ajaa tankki mahdollisimman tyhjäksi ja jaskea loput pois,uutta tilalle ajaa jonkun verran ja sitten vaihtaa suodattimet.
|
#1127
|
|||
|
|||
Ja tässähän...Lainaus:
|
#1128
|
||||
|
||||
no niin ratsuni leimattu ja muutokset myös otteeseen ilman jupinoita täytyy sanoa että olin itekki hiukan yllättynyt kun ei mitään jupinaa.nyt ei muuta kun jostain hyvät 31x10,5x15 nastarenkaat alle ja ajoa.
|
#1129
|
|||
|
|||
Eihän niissä...
Eihän niissä, jos asiallisesti tehty ja sallittuhjen rajoissa. Mikäli meinaat 31:siä talveksikin, niin perässä saa olla painoa sitten kunnolla. Itellä oli Cooperin Discoverit aikoinaan ja ihan oikeet lamellinastat ni ei takavedolla oikeen ollu etenemiskykyjä. Tasasella jotenkin pääsi liikkeelle, mutta jos vähänkään epätasasta ni ei päässyt. Itselläkin korotettu korilleen ja jäykät jouset vielä takana kaverina, niin tietäähän sen miten siin käy... Nyt 235/85-16 ilman nastoja M/T:n ni ei oo pitoa siltikkään... Ei vaikka kyytissä oli n. 300kg painoa (nelipiikkisen hirven muodossa).
|
#1130
|
|||
|
|||
vinsseistä
Täällä nyt jonkun verran kyselty tuosta vinssin ja vinssipuskurin asentamisesta. Tuli tuossa googlailtua ja kovin vähän tuli vastaan varsinaisia DIY projekteja. Tuntuu tuo arbin valmistama bolt on versio olevan kovin suosittu.
Mutta tuollainen löytyi: http://nissannut.com/projects/D21_winch_bumper Näyttäisi ihan toimivalta, ainostaan puskurin kiinnitystä autoon vähän muokkaisin paksummasta raudasta ja tukisin paremmin. Laittakaa nyt ihmeessä muutkin nissanistit juttua vinsseistä puskureista. Itsellä tarkoitus nyt varmaan kyhätä tuon yllä olevan tapainen puskin. ei toki suoraa kopiota mutta noita ohjeita myötäillen. |
#1131
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#1132
|
||||
|
||||
Tuosson pari kuvatusta miten itellä tehty tuo puskuri... Kiinnitys on simpukan ja apusimpukan pulteilla!
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!! Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10, Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen) |
#1133
|
||||
|
||||
Olisko muuten palstalaisilla ehdotusta mistä rupeis etsimään jurinan syytä? Etupäästä kuuluu vedon ollessa päällä nelikolla jurinaa, joka tulee rattiin asti. Etukardaani kateltu et siellä ei ole välystä. seuraavana meininki etupyörien laakerit tarkastaa ja rasvata ainakin... mikäs muu siellä saattaisi aiheuttaa moista ongelmaa? Napalukot on AMV:n manuaaliset... ja takavedolla en moista ongelmaa huomannut...
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!! Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10, Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen) |
#1134
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#1135
|
|||
|
|||
Lainaus:
Eli kun pumppasin polttoainetta suodattimelle niin kuului sellaista tirinää joka on kyllä aiemminkin kuulunut, nyt vain selvisi miksi tuo tirinä kuuluu ja mistä. Eli vedenerottimen pohja oli sisäpuolelta melko ruosteinen ja varmaan kaikki arvaa että sinne oli ruostunut reikä, reikä paikantui siten että sormella tunnustelin sitä pohjaa ja ääni loppui ja paremmin se selvisi hetken päästä kun alkoi polttoainetta valumaan sieltä reiästä. Eli nyt menee se vedenerottelija vaihtoon, jospa Jyrdeniltä sellainen löytyisi. |
#1136
|
||||
|
||||
No petskele.... tuo pittääki ottoo het viikonloppuna ihmettelyn aiheeksi, eli keula ylös ja kurkistaa laippohen kunto, missäs sieltä niitä laakereita alakais ettimään sitte?
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!! Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10, Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen) |
#1137
|
||||
|
||||
Lainaus:
otareippaasti siitä kiinni mihkä vetari tulee laippaan kiinni ja koita heiluttaa,kyllä sen välyksen tuntee jos sitä on liikaa ja samallahan ne vetarin pultit näkee ja voi kokeilla että onko ne kiinni..etupyörän laakeroinnit kannattaa kans tarkistaa,nosta keula ilmaan ja pystysuunnassa nitkutat rengasta,isolla rengas raudalla on kans helppo kokeilla välys ku laitat sen renkaan alle ja nostattelet varovasti kun rengas on ilmassa vähäsen...
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#1138
|
|||
|
|||
Noniin tohdinpa rekisteröityä, kun sain katsastettua vm 87 kingkapiini 31x10,5 renkaat ja muutenkin leimaakin "heittämällä" sekä kehujen kanssa 2014 vuoden puolelle, toki tuli pari pientä korjauskehotettakin. Katsastus mieskin intoutu oikeen tarkastamaan, että onko auto lapinläänin kilvissä kun nosti pohjan näkyviin.
Ihan hyvä ostos siis tais tulla kesällä tehtyä, eli tuostahan saattaakin olla maasturia vuosiksi. Pikku vikaa on kyllä saanut värkätä ja syyläri pitäsi ruveta vaihtamaan kun on tukossa ruostemömmöstä, tähän mennessä rempoista ja huolloista onkin selvinnyt melkein litkujen hinnoilla, puhjenneita tiivisteitä, irronneita ja katkenneita pultteja jne... Nytkin osi korjattavana mielenkiintone pultti, ku yks vesipumpun kiinnityspultti mennyt poikki ja tihkuu välistä vähän jäähdytysnestettä, se kyllä teettää työtä kun joutuu purkamaan tieltä rojua. Nyt pitäs sitten alkaa ostamaan omat renkaat, kun lainarenkailla katsastin. Onko kenellään kokemusta kunnon maastorenkaista (kokoa 31x10,5) kingcapissa, lähinnä kiinnostaa, millä et:llä ja millaisia renkaita on alle heitelty ja hinkkaako tai tuleeko yli jne, joku ET 10 vois olla aika makkeimmillee? Nuissa millä katsastin oli jotain 3, mutta epäilen, että pinnoitetuissa maastorenkaissa on vähän enemmän kokoa kun nuissa uusissa mudterraineissa, etenkin kun haen vielä vähän karkeampia? Kertokaapa, jos on kokemusta nuista karkeimmista. Lähinnä se pelottaa, että jos ostan liika ylikokoiset ja ei sitten mahdukkaan kunnolla alle, niitä kun on tarkoitus sitten pitää jatkossa auton ainoina renkaina, eli katsastusominaisuudetkin tulee säilyä. Jos jollain on valmista kokemusta, niin vois vinkata. |
#1139
|
||||
|
||||
No minä hommasin WD21 eli saman ikäluokan Terranon kromirautavanteet (ei peltiä, nää on rautaa ) ja niille håpåråndåsså sitten laitettiin Hankuukkia. Koko ja ET osu ainakin ihan justiinsa kohilleen eikä kapealla vanteella 10.50 kummi vielä tursua liikaa
Edit: sulla on ilmeisesti SD koneinen kinkkukaappi ? Siinähän on vesipumppu melko helposti saatavilla ja lisää helpottuu kun ottaa sen 4 pultilla kannessa olevan termarikopan irti.. Jos kantaa jälellä niin iso mutteri hitsaten kiinni ja rätillä kylmäks nii johan irtoo.. Viimeksi muokannut Lerssinen : 12.12.2012 08:26 |
#1140
|
|||
|
|||
Lainaus:
Omassani 31x10,5 Fedimat (pienimmällä sallitulla vanneleveydellä, olisko ollut 7") ET oli pakkasen puolella -22? Tuo setuppi tulee juuri kaarilevikkeen tasalle. Setuppi näyttää vastaavalta kun Smuli:n projektin alussa. http://forums.offipalsta.com/showthr...ight=parsitaan |
#1141
|
|||
|
|||
Laitetaas tähän kun nuo rengasasiat kiinnostaa itseäkin hieman.
Kesärenkaina tällä hetkellä BFG AT 31X10.5-15. Sinällään hyvä rengas, kantaa ja ei ole ihan niin herkästi tukossa/liukas savella kuin jokin normaali rengas. Talviominaisuuksia en sitten komentoikaan. Nyt kun alla on normaalit 205R16 talvikumit niin auto tuntuu etenevän huomattavasti paremmin suoraan ja vakaammin. Eli kysymys kuuluu onko muilla ollut vastaavilla/vastaavan kokoisilla pyörillä taipumusta auton "hakemiseen" vai meneekö kuin juna? Vaihdoin tuohon etupyörän laakerin, apparin puoleisen alapallonivelen ja etuiskarit. Katsuri noista huomautti, mutta ei vaikuttanut kovinkaan paljon ajokäytökseen. Käytin vielä tuon jälkeen kulmien tarkastuksessa kun seilaaminen häiritsi. Ei merkittävää vaikutusta, nyt siis pienillä talvipyörillä parempi. Yksi oma epäilys on, että vanne olisi turhan kapea noille 31x10.5 renkaille, taitaa olla 7". Eli olisiko leveämpi vanne parempi ajokäytöksen suhteen vai kuinka ??? |
#1142
|
|||
|
|||
zille2.5 ei ole meininki ostaakkaan kokomerkinnöiltä isompia, mutta esim uusio fedima pokkerin kuviolla tai insan special-track (ja vastaavala kuviolla muut) kiinnostaa. Eikös uusiorengas ole jokatapauksessa hieman ylikokoinen merkintöihin nähden ja nuissa kun nuo iso tkulmanappulat viellä, niin miten ne sopii alle. Lähinnä nuista kiinnostais tietää, ajo-ominaisuudet asfaltilla ei kiinnosta kun ei ole asfalttietäkään kun tuo yksi joka vie pois ja töissäkäyntiin on ihan eri peli.
Joo on SD25 (tehoihme) Tuon vesipumpun pultinpa näkee kuhan irrottaa sen, että onko poikki syvempää. Jos porailemaan joutuu niin saa irrotella muitakin osia, toki esim syylärin irrotus ei ole turha kun voisi vaihtaa sen samalla uuteen, siitä ei mahda tuo ruoste lähteä millään, kun on vain pari pilliä enää auki (on aika lämmin talviauto) tuskin tuota saa edes hapoilla enää auki ja entiedä kannattaako sitä ees koittaa kun millä sen sinne läpeensä tukossa oleviin pilleihin saisi, näitä valurautakannen huonoja puolia. Saattaa tuo homma mennä ensi kesällekkin, sitte kun ois vähän inhimillisemmät kelit tehä piharemppaa ja ei vielä kuitenkaan haitaksi asti kulu nestettä näillä ajoilla, eikä talvella lämpö haittaa. Onnekis ei kuitenkaan katastusmies hoksannut sitä lätäkköä sinistä nestettä, joka tuli lattialle kun polki pakokaasuja kierroksilla näyttää vuotavan enemmän... Viimeksi muokannut Rautakansi : 12.12.2012 18:23 |
#1143
|
|||
|
|||
Vaihtuikos vanteiden ET kuinka paljon? Saattaa tuo vetely johtua siitä ettei tuo 10,5 settisi sovi raideleveyden puolesta teiden uriin?
|
#1144
|
|||
|
|||
Lainaus:
7" vanne ET n.-20. Mitä pyörimisen sopivuuteen tulee, niin taakse sopivat mukavasti, eteen tein hieman muutosta (otin palan levikkeestä pois takaa alakulmasta). Kumpaankin tappiin mahtuu kääntymään hyvin, loiva kääntyminen + sopiva paino etukulmaan aiheuttavat renkaan käymisen lähellä kaaren taka-alareunaa (juurikin tämä pintakuvion ulommainen pala käy lähellä). Offailuun ei varmaankaan tule kyseeseen aivan noin kapea vanne? Mutta toivottavasti tuo nyt antaa hieman osviittaa. |
#1145
|
|||
|
|||
Lainaus:
Oletko tuota kuvion leveyttä mitannyt "nappulan kulmasta kulmaan", nyt alla laina mudterrainit, joissa kuvio n.20cm leveä, ET sen 3 ja korkeus kuvion kulmasta toiseen 75cm ja tilaa jää sisäpuolelle ahtaimmassa kohdassa tuumanverran kun kääntää linkkuun. Kuullut vaan, että specialtracikssa tuo kuvio voi olla sen likemmäs 25cm leveä. Tuleeko sulla nuo ET-22 renkaat paljon ulos levikkeistä ja onko sulla vakio levikkeet? |
#1146
|
||||
|
||||
KC on kohtuu tarkka siitä että "olkalinja" sattuu kohilleen. Pikkasen liikaa ulos levittävät vanteet niin on ku hojotalla ajais
|
#1147
|
|||
|
|||
Lainaus:
Levikkeet ovat vakiot ja renkaan kulutuspinnan kuvio on juuri levikkeen ulkoreunan kanssa tasan (kylkikuvio on sitten hieman yli). Edit: Pari kuvaa löytyi kesäisestä renkaiden sovituksesta (profiilissa), sopivasti kääntäessä rengastus otti kuralätkään kiinni. Viimeksi muokannut zille2.5 : 13.12.2012 13:33 |
#1148
|
|||
|
|||
Semmoinen pieni probleema olisi nyt päällä johon apua kaipaisin. Sano tuossa paripäivää sitten nelikko Caput ja katsoin äsken niin jakolaatikko toimii ja oikea vetari pyörii mutta rengas ei, ja vasen vetari ei pyöri ollenkaan. onko vika vain napalukoissa vai onko jotain muutakin mennyt palasiksi? ja minkä hintaluokan remontti olisi kyseessä? Nissan KC, Z2,4 bensa 1990. Kiitos vastauksista etukäteen.
|
#1149
|
|||
|
|||
Niin tuo vanteiden ET jäi mainitsematta.
En ihan tarkkaan osaa sanoa. Ei kauheasti levitä, 31set jää vakiolevikkeiden ulkoreunan tasalle. Mahtaisko olla 0 tai -20. Mites esim. Lerssinen, oliko se 48tkm KCllä ja 31set alla. Hyvin kulkee suoraan? Kiinnostaisi tietää, että pitääkö nyt päättää metsätieominaisuuksien ja maantieominaisuuksien välillä. Kahta ei voi saada? |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nissan King KING CAP 4x4 WD | kona | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 03.09.2018 12:08 |
Nissan king cap | tomppaa | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 28.08.2011 10:04 |
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 29.01.2011 10:42 |
M:Nissan king cap | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 21.04.2007 11:31 | |
M. Nissan King Cap -91 | Heze.R | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 03.04.2007 23:22 |