Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1126  
Vanha 06.12.2012, 21:26
king cap:n Avatar
king cap king cap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.06.11
Sijainti: tornio
Viestit: 205
Perusasetus

joo kyllä ne on yleensä ruukannu käyntiin lähteä ja tekemällä oppii.siellä tankin pohjassa on tyhjennys proppu,että jossakin välissä kannattaa ajaa tankki mahdollisimman tyhjäksi ja jaskea loput pois,uutta tilalle ajaa jonkun verran ja sitten vaihtaa suodattimet.
Vastaa lainaten
  #1127  
Vanha 07.12.2012, 09:13
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Ja tässähän...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja king cap Näytä viesti
joo kyllä ne on yleensä ruukannu käyntiin lähteä ja tekemällä oppii.siellä tankin pohjassa on tyhjennys proppu,että jossakin välissä kannattaa ajaa tankki mahdollisimman tyhjäksi ja jaskea loput pois,uutta tilalle ajaa jonkun verran ja sitten vaihtaa suodattimet.
Ja tässähän (JHT77) tapauksessa tanki on tyhjennetty, kun käytetty rungon korjausken takia irtaallaan. Ja ei ihan viimesiä lirauksia laskettu takas vesi vaaran takia... Korvattu tankilta tuoreella aineella sitten ja loppu sekoitettu omaan käyttöön tallin lämmittimeeseen.
Vastaa lainaten
  #1128  
Vanha 07.12.2012, 12:47
ratsunriisel:n Avatar
ratsunriisel ratsunriisel ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 22.02.11
Sijainti: nousiainen
Viestit: 16
Perusasetus

no niin ratsuni leimattu ja muutokset myös otteeseen ilman jupinoita täytyy sanoa että olin itekki hiukan yllättynyt kun ei mitään jupinaa.nyt ei muuta kun jostain hyvät 31x10,5x15 nastarenkaat alle ja ajoa.
Vastaa lainaten
  #1129  
Vanha 07.12.2012, 13:13
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Eihän niissä...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ratsunriisel Näytä viesti
no niin ratsuni leimattu ja muutokset myös otteeseen ilman jupinoita täytyy sanoa että olin itekki hiukan yllättynyt kun ei mitään jupinaa.nyt ei muuta kun jostain hyvät 31x10,5x15 nastarenkaat alle ja ajoa.
Eihän niissä, jos asiallisesti tehty ja sallittuhjen rajoissa. Mikäli meinaat 31:siä talveksikin, niin perässä saa olla painoa sitten kunnolla. Itellä oli Cooperin Discoverit aikoinaan ja ihan oikeet lamellinastat ni ei takavedolla oikeen ollu etenemiskykyjä. Tasasella jotenkin pääsi liikkeelle, mutta jos vähänkään epätasasta ni ei päässyt. Itselläkin korotettu korilleen ja jäykät jouset vielä takana kaverina, niin tietäähän sen miten siin käy... Nyt 235/85-16 ilman nastoja M/T:n ni ei oo pitoa siltikkään... Ei vaikka kyytissä oli n. 300kg painoa (nelipiikkisen hirven muodossa).
Vastaa lainaten
  #1130  
Vanha 08.12.2012, 20:38
Smuli Smuli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.01.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 298
Perusasetus

vinsseistä


Täällä nyt jonkun verran kyselty tuosta vinssin ja vinssipuskurin asentamisesta. Tuli tuossa googlailtua ja kovin vähän tuli vastaan varsinaisia DIY projekteja. Tuntuu tuo arbin valmistama bolt on versio olevan kovin suosittu.

Mutta tuollainen löytyi: http://nissannut.com/projects/D21_winch_bumper

Näyttäisi ihan toimivalta, ainostaan puskurin kiinnitystä autoon vähän muokkaisin paksummasta raudasta ja tukisin paremmin.

Laittakaa nyt ihmeessä muutkin nissanistit juttua vinsseistä puskureista. Itsellä tarkoitus nyt varmaan kyhätä tuon yllä olevan tapainen puskin. ei toki suoraa kopiota mutta noita ohjeita myötäillen.
Vastaa lainaten
  #1131  
Vanha 09.12.2012, 13:41
king cap:n Avatar
king cap king cap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.06.11
Sijainti: tornio
Viestit: 205
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Smuli Näytä viesti
Täällä nyt jonkun verran kyselty tuosta vinssin ja vinssipuskurin asentamisesta. Tuli tuossa googlailtua ja kovin vähän tuli vastaan varsinaisia DIY projekteja. Tuntuu tuo arbin valmistama bolt on versio olevan kovin suosittu.

Mutta tuollainen löytyi: http://nissannut.com/projects/D21_winch_bumper

Näyttäisi ihan toimivalta, ainostaan puskurin kiinnitystä autoon vähän muokkaisin paksummasta raudasta ja tukisin paremmin.

Laittakaa nyt ihmeessä muutkin nissanistit juttua vinsseistä puskureista. Itsellä tarkoitus nyt varmaan kyhätä tuon yllä olevan tapainen puskin. ei toki suoraa kopiota mutta noita ohjeita myötäillen.
no minä hitsasin telineen suoraan runkoon kiinni ja puskurista leikkasin palan pois,että vinssin sai sopimaan.profiilissa on joitaki huonoja kuvia kahteen eri king cappiin asennetuista vinsseistä
Vastaa lainaten
  #1132  
Vanha 09.12.2012, 17:19
Nippan:n Avatar
Nippan Nippan ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: Savonranta, Finland
Viestit: 661
Perusasetus





Tuosson pari kuvatusta miten itellä tehty tuo puskuri... Kiinnitys on simpukan ja apusimpukan pulteilla!
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!!
Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10,
Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen)
Vastaa lainaten
  #1133  
Vanha 09.12.2012, 17:24
Nippan:n Avatar
Nippan Nippan ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: Savonranta, Finland
Viestit: 661
Perusasetus

Olisko muuten palstalaisilla ehdotusta mistä rupeis etsimään jurinan syytä? Etupäästä kuuluu vedon ollessa päällä nelikolla jurinaa, joka tulee rattiin asti. Etukardaani kateltu et siellä ei ole välystä. seuraavana meininki etupyörien laakerit tarkastaa ja rasvata ainakin... mikäs muu siellä saattaisi aiheuttaa moista ongelmaa? Napalukot on AMV:n manuaaliset... ja takavedolla en moista ongelmaa huomannut...
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!!
Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10,
Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen)
Vastaa lainaten
  #1134  
Vanha 09.12.2012, 17:36
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nippan Näytä viesti
Olisko muuten palstalaisilla ehdotusta mistä rupeis etsimään jurinan syytä? Etupäästä kuuluu vedon ollessa päällä nelikolla jurinaa, joka tulee rattiin asti. Etukardaani kateltu et siellä ei ole välystä. seuraavana meininki etupyörien laakerit tarkastaa ja rasvata ainakin... mikäs muu siellä saattaisi aiheuttaa moista ongelmaa? Napalukot on AMV:n manuaaliset... ja takavedolla en moista ongelmaa huomannut...
kattoppa että onko vetareitten laakerointi kunnossa ja että ne vetarit on ylipäätään kiinni,niin ei käy niinku allekirjoittaneelle että oho ja naps,miks tää ei vedä enää,no ei vedä ku vetarinpultit laipasta poikki
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #1135  
Vanha 10.12.2012, 21:06
JTH77 JTH77 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.12
Sijainti: Pihtipudas
Viestit: 100
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JTH77 Näytä viesti
Jo lähti henkiin nissani, hyvin pelaa eikä mitään merkkejä ollut hyytymisestä.
Näin itsekin arvelin että pitää tankki käyttää irti ja tyhjentää, se vain taitaapi mennä ihan kesälle kun ei oikein juuri nyt onnistu eikä ole paikkaa toimenpiteelle.
Täytyy nyt ainakin suodattimet vaihtaa, eli se oikea suodatin konehuoneesta ja sit sieltä tankilta se pikkusuodatin.
Bensaa lorautin tankkiin ja kävin tankkaamassa lisää dieseliä, jospa noilla toimenpiteillä selviäisi kesään asti.
Kiitos kovasti näistä ohjeista joilla sain auton uudelleen henkiin, osaan nyt sitten rassailla autoa kun uudestaan hyytyy...
No nyt on uusi polttoaineensuodatin vaihdettu, mutta ilmeni uusi vika kun aikani rassasin.
Eli kun pumppasin polttoainetta suodattimelle niin kuului sellaista tirinää joka on kyllä aiemminkin kuulunut, nyt vain selvisi miksi tuo tirinä kuuluu ja mistä.
Eli vedenerottimen pohja oli sisäpuolelta melko ruosteinen ja varmaan kaikki arvaa että sinne oli ruostunut reikä, reikä paikantui siten että sormella tunnustelin sitä pohjaa ja ääni loppui ja paremmin se selvisi hetken päästä kun alkoi polttoainetta valumaan sieltä reiästä.
Eli nyt menee se vedenerottelija vaihtoon, jospa Jyrdeniltä sellainen löytyisi.
Vastaa lainaten
  #1136  
Vanha 11.12.2012, 17:29
Nippan:n Avatar
Nippan Nippan ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: Savonranta, Finland
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
kattoppa että onko vetareitten laakerointi kunnossa ja että ne vetarit on ylipäätään kiinni,niin ei käy niinku allekirjoittaneelle että oho ja naps,miks tää ei vedä enää,no ei vedä ku vetarinpultit laipasta poikki
No petskele.... tuo pittääki ottoo het viikonloppuna ihmettelyn aiheeksi, eli keula ylös ja kurkistaa laippohen kunto, missäs sieltä niitä laakereita alakais ettimään sitte?
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!!
Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10,
Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen)
Vastaa lainaten
  #1137  
Vanha 11.12.2012, 19:47
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nippan Näytä viesti
No petskele.... tuo pittääki ottoo het viikonloppuna ihmettelyn aiheeksi, eli keula ylös ja kurkistaa laippohen kunto, missäs sieltä niitä laakereita alakais ettimään sitte?

otareippaasti siitä kiinni mihkä vetari tulee laippaan kiinni ja koita heiluttaa,kyllä sen välyksen tuntee jos sitä on liikaa ja samallahan ne vetarin pultit näkee ja voi kokeilla että onko ne kiinni..etupyörän laakeroinnit kannattaa kans tarkistaa,nosta keula ilmaan ja pystysuunnassa nitkutat rengasta,isolla rengas raudalla on kans helppo kokeilla välys ku laitat sen renkaan alle ja nostattelet varovasti kun rengas on ilmassa vähäsen...
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #1138  
Vanha 11.12.2012, 23:52
Rautakansi Rautakansi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 11.12.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 17
Perusasetus

Noniin tohdinpa rekisteröityä, kun sain katsastettua vm 87 kingkapiini 31x10,5 renkaat ja muutenkin leimaakin "heittämällä" sekä kehujen kanssa 2014 vuoden puolelle, toki tuli pari pientä korjauskehotettakin. Katsastus mieskin intoutu oikeen tarkastamaan, että onko auto lapinläänin kilvissä kun nosti pohjan näkyviin.

Ihan hyvä ostos siis tais tulla kesällä tehtyä, eli tuostahan saattaakin olla maasturia vuosiksi. Pikku vikaa on kyllä saanut värkätä ja syyläri pitäsi ruveta vaihtamaan kun on tukossa ruostemömmöstä, tähän mennessä rempoista ja huolloista onkin selvinnyt melkein litkujen hinnoilla, puhjenneita tiivisteitä, irronneita ja katkenneita pultteja jne... Nytkin osi korjattavana mielenkiintone pultti, ku yks vesipumpun kiinnityspultti mennyt poikki ja tihkuu välistä vähän jäähdytysnestettä, se kyllä teettää työtä kun joutuu purkamaan tieltä rojua.


Nyt pitäs sitten alkaa ostamaan omat renkaat, kun lainarenkailla katsastin. Onko kenellään kokemusta kunnon maastorenkaista (kokoa 31x10,5) kingcapissa, lähinnä kiinnostaa, millä et:llä ja millaisia renkaita on alle heitelty ja hinkkaako tai tuleeko yli jne, joku ET 10 vois olla aika makkeimmillee? Nuissa millä katsastin oli jotain 3, mutta epäilen, että pinnoitetuissa maastorenkaissa on vähän enemmän kokoa kun nuissa uusissa mudterraineissa, etenkin kun haen vielä vähän karkeampia? Kertokaapa, jos on kokemusta nuista karkeimmista. Lähinnä se pelottaa, että jos ostan liika ylikokoiset ja ei sitten mahdukkaan kunnolla alle, niitä kun on tarkoitus sitten pitää jatkossa auton ainoina renkaina, eli katsastusominaisuudetkin tulee säilyä. Jos jollain on valmista kokemusta, niin vois vinkata.
Vastaa lainaten
  #1139  
Vanha 12.12.2012, 08:21
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.882
Perusasetus

No minä hommasin WD21 eli saman ikäluokan Terranon kromirautavanteet (ei peltiä, nää on rautaa ) ja niille håpåråndåsså sitten laitettiin Hankuukkia. Koko ja ET osu ainakin ihan justiinsa kohilleen eikä kapealla vanteella 10.50 kummi vielä tursua liikaa





Edit: sulla on ilmeisesti SD koneinen kinkkukaappi ? Siinähän on vesipumppu melko helposti saatavilla ja lisää helpottuu kun ottaa sen 4 pultilla kannessa olevan termarikopan irti.. Jos kantaa jälellä niin iso mutteri hitsaten kiinni ja rätillä kylmäks nii johan irtoo..

Viimeksi muokannut Lerssinen : 12.12.2012 08:26
Vastaa lainaten
  #1140  
Vanha 12.12.2012, 10:06
zille2.5 zille2.5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.12
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 164
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rautakansi Näytä viesti
Nyt pitäs sitten alkaa ostamaan omat renkaat, kun lainarenkailla katsastin. Onko kenellään kokemusta kunnon maastorenkaista (kokoa 31x10,5) kingcapissa, lähinnä kiinnostaa, millä et:llä ja millaisia renkaita on alle heitelty ja hinkkaako tai tuleeko yli jne, joku ET 10 vois olla aika makkeimmillee? Nuissa millä katsastin oli jotain 3, mutta epäilen, että pinnoitetuissa maastorenkaissa on vähän enemmän kokoa kun nuissa uusissa mudterraineissa, etenkin kun haen vielä vähän karkeampia? Kertokaapa, jos on kokemusta nuista karkeimmista. Lähinnä se pelottaa, että jos ostan liika ylikokoiset ja ei sitten mahdukkaan kunnolla alle, niitä kun on tarkoitus sitten pitää jatkossa auton ainoina renkaina, eli katsastusominaisuudetkin tulee säilyä. Jos jollain on valmista kokemusta, niin vois vinkata.
Katsastussetä sanoo soo soo jos meet ylittämään tuon rengaskoon, eli 31x10,5 on passeli myös inssin mielestä.
Omassani 31x10,5 Fedimat (pienimmällä sallitulla vanneleveydellä, olisko ollut 7") ET oli pakkasen puolella -22? Tuo setuppi tulee juuri kaarilevikkeen tasalle. Setuppi näyttää vastaavalta kun Smuli:n projektin alussa. http://forums.offipalsta.com/showthr...ight=parsitaan
__________________
-JosEtTeippaaEtVoiVoittaa-
King -87 4X4 TDIC

Rengastyöt Seinäjoella
zeck.fi
Vastaa lainaten
  #1141  
Vanha 12.12.2012, 17:47
Ljas Ljas ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.11.11
Sijainti: Tre
Viestit: 13
Perusasetus

Laitetaas tähän kun nuo rengasasiat kiinnostaa itseäkin hieman.

Kesärenkaina tällä hetkellä BFG AT 31X10.5-15. Sinällään hyvä rengas, kantaa ja ei ole ihan niin herkästi tukossa/liukas savella kuin jokin normaali rengas. Talviominaisuuksia en sitten komentoikaan.

Nyt kun alla on normaalit 205R16 talvikumit niin auto tuntuu etenevän huomattavasti paremmin suoraan ja vakaammin. Eli kysymys kuuluu onko muilla ollut vastaavilla/vastaavan kokoisilla pyörillä taipumusta auton "hakemiseen" vai meneekö kuin juna?

Vaihdoin tuohon etupyörän laakerin, apparin puoleisen alapallonivelen ja etuiskarit. Katsuri noista huomautti, mutta ei vaikuttanut kovinkaan paljon ajokäytökseen. Käytin vielä tuon jälkeen kulmien tarkastuksessa kun seilaaminen häiritsi. Ei merkittävää vaikutusta, nyt siis pienillä talvipyörillä parempi. Yksi oma epäilys on, että vanne olisi turhan kapea noille 31x10.5 renkaille, taitaa olla 7". Eli olisiko leveämpi vanne parempi ajokäytöksen suhteen vai kuinka ???
Vastaa lainaten
  #1142  
Vanha 12.12.2012, 18:16
Rautakansi Rautakansi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 11.12.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 17
Perusasetus

zille2.5 ei ole meininki ostaakkaan kokomerkinnöiltä isompia, mutta esim uusio fedima pokkerin kuviolla tai insan special-track (ja vastaavala kuviolla muut) kiinnostaa. Eikös uusiorengas ole jokatapauksessa hieman ylikokoinen merkintöihin nähden ja nuissa kun nuo iso tkulmanappulat viellä, niin miten ne sopii alle. Lähinnä nuista kiinnostais tietää, ajo-ominaisuudet asfaltilla ei kiinnosta kun ei ole asfalttietäkään kun tuo yksi joka vie pois ja töissäkäyntiin on ihan eri peli.


Joo on SD25 (tehoihme) Tuon vesipumpun pultinpa näkee kuhan irrottaa sen, että onko poikki syvempää. Jos porailemaan joutuu niin saa irrotella muitakin osia, toki esim syylärin irrotus ei ole turha kun voisi vaihtaa sen samalla uuteen, siitä ei mahda tuo ruoste lähteä millään, kun on vain pari pilliä enää auki (on aika lämmin talviauto) tuskin tuota saa edes hapoilla enää auki ja entiedä kannattaako sitä ees koittaa kun millä sen sinne läpeensä tukossa oleviin pilleihin saisi, näitä valurautakannen huonoja puolia.

Saattaa tuo homma mennä ensi kesällekkin, sitte kun ois vähän inhimillisemmät kelit tehä piharemppaa ja ei vielä kuitenkaan haitaksi asti kulu nestettä näillä ajoilla, eikä talvella lämpö haittaa. Onnekis ei kuitenkaan katastusmies hoksannut sitä lätäkköä sinistä nestettä, joka tuli lattialle kun polki pakokaasuja kierroksilla näyttää vuotavan enemmän...

Viimeksi muokannut Rautakansi : 12.12.2012 18:23
Vastaa lainaten
  #1143  
Vanha 13.12.2012, 08:37
zille2.5 zille2.5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.12
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 164
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ljas Näytä viesti
Eli kysymys kuuluu onko muilla ollut vastaavilla/vastaavan kokoisilla pyörillä taipumusta auton "hakemiseen" vai meneekö kuin juna?
Vaihtuikos vanteiden ET kuinka paljon? Saattaa tuo vetely johtua siitä ettei tuo 10,5 settisi sovi raideleveyden puolesta teiden uriin?
__________________
-JosEtTeippaaEtVoiVoittaa-
King -87 4X4 TDIC

Rengastyöt Seinäjoella
zeck.fi
Vastaa lainaten
  #1144  
Vanha 13.12.2012, 08:57
zille2.5 zille2.5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.12
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 164
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rautakansi Näytä viesti
zille2.5 ei ole meininki ostaakkaan kokomerkinnöiltä isompia, mutta esim uusio fedima pokkerin kuviolla tai insan special-track (ja vastaavala kuviolla muut) kiinnostaa.
Noita omia nakkejani, Fedima extreme evolution (31x10,5x15), mittailin kyllä viime viikolla... Taisi halkaisija olla n.73cm (kuvioo korvakuulolta sentin verran).
7" vanne ET n.-20.
Mitä pyörimisen sopivuuteen tulee, niin taakse sopivat mukavasti, eteen tein hieman muutosta (otin palan levikkeestä pois takaa alakulmasta). Kumpaankin tappiin mahtuu kääntymään hyvin, loiva kääntyminen + sopiva paino etukulmaan aiheuttavat renkaan käymisen lähellä kaaren taka-alareunaa (juurikin tämä pintakuvion ulommainen pala käy lähellä).

Offailuun ei varmaankaan tule kyseeseen aivan noin kapea vanne? Mutta toivottavasti tuo nyt antaa hieman osviittaa.
__________________
-JosEtTeippaaEtVoiVoittaa-
King -87 4X4 TDIC

Rengastyöt Seinäjoella
zeck.fi
Vastaa lainaten
  #1145  
Vanha 13.12.2012, 12:09
Rautakansi Rautakansi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 11.12.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 17
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja zille2.5 Näytä viesti
Noita omia nakkejani, Fedima extreme evolution (31x10,5x15), mittailin kyllä viime viikolla... Taisi halkaisija olla n.73cm (kuvioo korvakuulolta sentin verran).
7" vanne ET n.-20.
Mitä pyörimisen sopivuuteen tulee, niin taakse sopivat mukavasti, eteen tein hieman muutosta (otin palan levikkeestä pois takaa alakulmasta). Kumpaankin tappiin mahtuu kääntymään hyvin, loiva kääntyminen + sopiva paino etukulmaan aiheuttavat renkaan käymisen lähellä kaaren taka-alareunaa (juurikin tämä pintakuvion ulommainen pala käy lähellä).

Offailuun ei varmaankaan tule kyseeseen aivan noin kapea vanne? Mutta toivottavasti tuo nyt antaa hieman osviittaa.
No ei nyt oo tarkotus varsinaista offailua alkaa harrastelemaan, ainakaan viellä, jahtiautoksi kärryn hommasin.

Oletko tuota kuvion leveyttä mitannyt "nappulan kulmasta kulmaan", nyt alla laina mudterrainit, joissa kuvio n.20cm leveä, ET sen 3 ja korkeus kuvion kulmasta toiseen 75cm ja tilaa jää sisäpuolelle ahtaimmassa kohdassa tuumanverran kun kääntää linkkuun. Kuullut vaan, että specialtracikssa tuo kuvio voi olla sen likemmäs 25cm leveä.

Tuleeko sulla nuo ET-22 renkaat paljon ulos levikkeistä ja onko sulla vakio levikkeet?
Vastaa lainaten
  #1146  
Vanha 13.12.2012, 12:33
tikpe:n Avatar
tikpe tikpe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.07.04
Sijainti: Pöljä, Finland.
Viestit: 179
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ljas Näytä viesti
Nyt kun alla on normaalit 205R16 talvikumit niin auto tuntuu etenevän huomattavasti paremmin suoraan ja vakaammin. Eli kysymys kuuluu onko muilla ollut vastaavilla/vastaavan kokoisilla pyörillä taipumusta auton "hakemiseen" vai meneekö kuin juna?
KC on kohtuu tarkka siitä että "olkalinja" sattuu kohilleen. Pikkasen liikaa ulos levittävät vanteet niin on ku hojotalla ajais
Vastaa lainaten
  #1147  
Vanha 13.12.2012, 13:11
zille2.5 zille2.5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.12
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 164
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rautakansi Näytä viesti
Oletko tuota kuvion leveyttä mitannyt "nappulan kulmasta kulmaan", nyt alla laina mudterrainit, joissa kuvio n.20cm leveä, ET sen 3 ja korkeus kuvion kulmasta toiseen 75cm ja tilaa jää sisäpuolelle ahtaimmassa kohdassa tuumanverran kun kääntää linkkuun. Kuullut vaan, että specialtracikssa tuo kuvio voi olla sen likemmäs 25cm leveä.

Tuleeko sulla nuo ET-22 renkaat paljon ulos levikkeistä ja onko sulla vakio levikkeet?
Ei löydy mitattua tietoa, leveys on kuitenkin yli 20cm, voin tänään illemmalla mitata.

Levikkeet ovat vakiot ja renkaan kulutuspinnan kuvio on juuri levikkeen ulkoreunan kanssa tasan (kylkikuvio on sitten hieman yli).

Edit: Pari kuvaa löytyi kesäisestä renkaiden sovituksesta (profiilissa), sopivasti kääntäessä rengastus otti kuralätkään kiinni.
__________________
-JosEtTeippaaEtVoiVoittaa-
King -87 4X4 TDIC

Rengastyöt Seinäjoella
zeck.fi

Viimeksi muokannut zille2.5 : 13.12.2012 13:33
Vastaa lainaten
  #1148  
Vanha 13.12.2012, 14:06
JarQi JarQi ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 13.12.12
Sijainti: Rautjärvi
Viestit: 5
Perusasetus

Semmoinen pieni probleema olisi nyt päällä johon apua kaipaisin. Sano tuossa paripäivää sitten nelikko Caput ja katsoin äsken niin jakolaatikko toimii ja oikea vetari pyörii mutta rengas ei, ja vasen vetari ei pyöri ollenkaan. onko vika vain napalukoissa vai onko jotain muutakin mennyt palasiksi? ja minkä hintaluokan remontti olisi kyseessä? Nissan KC, Z2,4 bensa 1990. Kiitos vastauksista etukäteen.
Vastaa lainaten
  #1149  
Vanha 13.12.2012, 18:29
Ljas Ljas ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.11.11
Sijainti: Tre
Viestit: 13
Perusasetus

Niin tuo vanteiden ET jäi mainitsematta.

En ihan tarkkaan osaa sanoa. Ei kauheasti levitä, 31set jää vakiolevikkeiden ulkoreunan tasalle. Mahtaisko olla 0 tai -20.

Mites esim. Lerssinen, oliko se 48tkm KCllä ja 31set alla. Hyvin kulkee suoraan?

Kiinnostaisi tietää, että pitääkö nyt päättää metsätieominaisuuksien ja maantieominaisuuksien välillä. Kahta ei voi saada?
Vastaa lainaten
  #1150  
Vanha 13.12.2012, 19:05
zille2.5 zille2.5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.12
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 164
Perusasetus

Fedima extreme evolution (31x10,5x15) Renkaan mitattu leveys uloimmasta palasta - palaan 25cm.
__________________
-JosEtTeippaaEtVoiVoittaa-
King -87 4X4 TDIC

Rengastyöt Seinäjoella
zeck.fi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 04:44 (GMT +2).