|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#51
|
||||
|
||||
Mites nuo ksenonit suhtautuu jännite muutoksiin??
Eli kun meitsillä on Bertassa sähkö pumppu auralle mikä ottaa reilusti virtaa niin miten nuo ksenonit pelaa siinä kun jännite heittelee paljon? Työvaloista on kyse.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#52
|
|||
|
|||
Ainakin hoijakassa toimii ihan hyvin. Tosin 24v ja 4 akkua...mutta laaja jännitealuehan noissa on.
|
#53
|
|||
|
|||
Lainaus:
Vähän OT mut esim. halogeeni polttimona kun lähin etsimään noita h11 polttimoita 100wattisina niin ei löytynyt Suomen markkinoilta, biltemasta mistä nuo umpiot hainkin niin löyty 80wattisena |
#54
|
|||
|
|||
Mistäs muuten tietää onko can väylää vai ei tai noh mikä tuo can väylä ylinpäänsä edes on??
|
#55
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#56
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#57
|
||||
|
||||
Xenonien syttymisvaiheessa saattaa väylä
ottaa häiriöitä jos valojen johdot ovat samassa nipussa väylän kanssa. Tosin tuohon ilmiöön olen törmännyt vain puoliperävaunu-vasikka yhdistelmässä, eli 4-6 lyhtyä ja parikymmentä metriä kaapelia.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#58
|
||||
|
||||
aika hyvin nuo kestää jönnitevaihtelua, mulla ballastit toimii tarran mukaan 9 - 32 V jännitteellä ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#59
|
|||
|
|||
Ja se suuri kysymys; "Ollakko vai Ei"Lainaus:
Ja sitten kun pistetään pienempi nimellistehoinen hid-poltin ?(kaasupurkauspoltin) isompi tehoisen ballastin perään, niin uskoisin että tulee ongelmia kestoiän suhteen, mutta ei samalla tavoin kuin mekaanisesti yhteensopivat 12v ja 24v polttimot, joiden elinikä noin 4x teholla on sekuntteja/minuutteja p.s eihän sinulla ole tulossa lähivaloihin nuo xenonit ? |
#60
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#61
|
|||
|
|||
ite on tullut nyt 2 vuotta ajeltua tollaset 100w xenonin lisäpitkissä. (hellan 3003 pitkät)
sen enempää ole huomannut onkos mitään eroa ton 75w sarjan kanssa kun että poltin lämpeää ihan jumalattoman paljon jos paikoillaan poltattaa. (ei sovi työvaloihin) mut valokantama on noin +1km. en suosittele kenellekkään noita lisäpitkiä jos auton omat valot on huonot! pitkiltä valoilta kun laittaa lähivaloille on vähäsen sama olo kun heittäis pussin päähän ja juoksis seinään.
__________________
-WUOKSI OFFROAD- |
#62
|
|||
|
|||
Lainaus:
Joo mulla ainakin on omat ajovalot kunnossa vaikkakin halogeenit niin jimnyssä on positiivista nuo umpiot koska ovat jättiläismäiset pikkumaasturiksi. Ja polttimoina laadukkaat General Energyn +90 polttimot nääkin oli vissiin jotkut testi voittajat muistaakseni ja voin suositella lämpimästi ja makso moponetistä 15e pari eli ei paha verrattuna philppiin tai muihin laatu plussa polttimoihin. Ja minä ainakin polttele niitä pitkiä niin kauan kunnes tiedän mitä sieltä tulee vastaan esim. jos vastaan tulevalla palaa vaan yksi umpio tai muuten vaan niin paskat valot että ei saa ollenkaan selvää onko se joku liikenteen ohjaus kyltti vai ihka oikea auto. |
#63
|
|||
|
|||
Lainaus:
__________________
-WUOKSI OFFROAD- |
#64
|
|||
|
|||
Harvoin kaipaan poliiseja lisää/töihin, mutta....Lainaus:
Siis kun "MINÄ, MINÄ, MINULLA ON NIIN MINÄ KÄYTÄN, MITÄ MUUT PASKAT LAINKUULIJAISET EIVÄT USKALLA..." "Ja minä ainakin polttele niitä pitkiä niin kauan kunnes tiedän mitä sieltä tulee vastaan" Ja yleensä näitä näkee juurikin 18v lippalakkimiehillä, joilla pimeänäkö/kontrastien erottaminen ja reaktiot on parhaimmillaan, kuten esim. minulla taannoin, niin ei ymmärretä sitä, että vanhemmilla vastaantulijalla on hätä, kun ei käytännössä näe mitään, ajetaan vaan tuota valoparvea kohti.... kerran seurasin k.o episodia oulu-kuusamotiellä, ajoin rekan perässä, ohituspaikka odotellessa, missä ei ollut kovin hyvät valot (mutta paremmat kuin minulla) rekka vaihtoi lyhyille varmaan lähes kilometrin ennen tuota lippalakin valohelvettiä, mutta lippalakilla pysyi pitkät, muutaman sekunnin kuluttua rekka räppäsi pitkiä, ja ei vaikutusta! sitten rekka vaihtoi pitkille, näytti vilkulla keskelle tietä, ja ajoi keskiviivaa..., itse nostin jalan kaasulta, ja odotin mitä tulemaan pitää.... No homma purkaantu reilussa kymmenessä sekunnissa; lippalakkimies tuli kävelyvauhtia aurausviittoja hipoen lyhyillä, ja rekka palasi takaisin reunaan. p.s Sen verran "pelotti tuo että yritin herättää rekkasuskin huomiota pitkillä, josko sieltä tulisi toinenkin auto" -> Tummiin pukeutunut lippalakkijantteri, ja vieressä tummiin pukeutunut nuori neiti, oli suu auki! Valitettavasti oli pikkasen kiire, ja hf oli jäänyt toiseen autoon, eikä pimeässä nähnyt kirjoittaakaan-> rekkakuski pääsi varmaan pälkähästä? No, tämäkin olis paremmin sopinut jonnekkin, esim chit.... |
#65
|
|||
|
|||
Lainaus:
Ja edelleenkin jos vastaantulevalla on oikeasti niin huonot lyhdyt että en erota onko siellä mummo kävelemässä saunalyhdyn kanssa vai mikä sieltä tulee vastaan niin aivan varmasti polttelen pitkiä oli sitten xenonit tai ei. Kyse ei ole toisen kiusaamisesta ja oon pari kertaa joutunutkin polttelee pitkiä kun vastaan tulevalla toiminut yksi polttimo ja sekin on ollut jotain mallia biltema superultra keltainen vielä tosi pienessä umpiossa mistä ei todellakaan erottanu onko kyseessä auto vai muuten vaan joku liikenteen ohjaus valo. Kuitenkin silloin olisi kuka muu tahansa myös tehnyt saman. Peuhaa emäntäs kanssa enemmän niin piristyt ! Viimeksi muokannut ärjyy70 : 03.12.2012 02:42 |
#66
|
||||
|
||||
En tiiä mutta kävin tänään pistämässä yhden ksenon työvalon mustuneen h3:sen tilalle...Tästäkö se varustelukierre alkaa??
Lainaus:
Meni Ot:xi mutta what ever...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#67
|
|||
|
|||
http://www.youtube.com/watch?v=2UMlUfBbc1M
Mistähän näitä sais? Pystyykö tämänkaltaisilla sarjoilla tekemään laillisen(laillisemman?) xenonmuutoksen umpioon jossa on sähköinen korkeudensäätö? Siis ihan varsinaisiksi ajovaloiksi.
__________________
ex uazJanne "Ikuisesti elää se, joka kerää kaikkea kaksin käsin.." Jouni Hynynen, runoilija |
#68
|
|||
|
|||
Lainaus:
Ainakin 90mm halkaisijaa löytyy ainakin Oulussa hyllystä, tai ainakin parin päivän toimitusajalla. Hinta kyllä kasvaa, jos pitää olla myös pitkät..... Ja muistaakseni löytyy vielä pienempiäkin, mutta hinta..... http://www.myhellalights.com/index.p...90mm-bi-xenon/ p.s Nyt Led- muutokset on uusinta uutta lyhyissä.... |
#69
|
|||
|
|||
Joo pitää olla myös pitkät. Nooh.. se laillisuusasia nyt ei oo ihan just, kunhan toimii eikä aiheuta turhaa häikäisyä.
Noissa mitkä linkitin tuskin on täkäläisiä hyväksyntöjä, mutta todennäköisesti toimivat silti ihan kelvollisesti.
__________________
ex uazJanne "Ikuisesti elää se, joka kerää kaikkea kaksin käsin.." Jouni Hynynen, runoilija |
#70
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#71
|
|||
|
|||
mm. Sisun kuorma-autoissa käytettään k.o umpiotaLainaus:
pitkiksi valoiksi minulla tulee hellan ff200 apupitkät, ja apupitkiksi boschin profit Tuo alkuperäisten umpioiden (hdj-80) ja noiden hellalaisten risteytys asiallisesti oli vaan oletettua vaikeampaa/työläämpää, kun tarkoitus oli käyttää alkuperäistä lähivalojen säätöjä, automaattisäätöä ei tule. Toki taka-akselille olisi odottamassa ilmapussit jousten sisään, paineensäätöventtiilit, kompuroineen, korkeuden tunnustelu ja säätö painonapit..... |
#72
|
||||
|
||||
No nyt alkoi tulla jo faktaakin kehiin...
No nuo pesuri ym. jutut on hanskassa. Mitähän tommoset aarteet mahtaa kustantaa ?? Noin suunnalleen? Ja millä meinasit tehdä sen tason säädön ? Siihenhän riittää yksi mikrokytkin vaikka iskariin upotettuna ja pari relettä ja diodia, ja käyttönappula.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#73
|
|||
|
|||
Ulkomuistista:
Pari noita varaosaumpiota maksaa reilun 200e (saa toki muutossarjana mutta maksaa mansikoita)
Noissa varaosaumpioissa mukana säätöruuvit, siis umpion saa kiinni esim. alumiiniseen taustalevyyn. Ja kiinasta täydellinen d2s xenon sarja alkaen 30e. Ja jos haluaa pikkasen satsata lisää, niin laadukkaita polttimoita saa jo alle 100e pari, ja laadukkaita ballastejakin varmaan alle 100e pari. siis vajaasta 250e-400 euroon lyhyet, 400 eurolla kaikki kaikki muu paitsi polttimen kannat hellaa, phillipsiä tms. jostain kumman syystä reilu vuosi sitten tuo hellan polttimon kanta olisi maksanut omaisuuden, mutta kiinassa oli halpoja, toki ei varmaan yhtä hyviä, mutta jos tulee ongelmaksi, niin eiköhän noita kantoja ala ilmaantumaan romuloihin.... Noissa d2s polttimoissa pitää olla oma "kantaliitin", siis polttimo tulee umpioon kiinni polttimon kannalla, ja noita "kantaliittimiä" ei ole kaikissa xenonsarjoissa, esim. Factorkiss (?) ei suostunut koskaan toimittamaan kuin yhden, mutta viimmeinen sarja joka tuli, niin oli kaikki mukana. Ja siis tässä on vain lyhyet valot, pitkiksi laitan aivan normaalit hellan ff200 apupitkät, maksoikohan jotain 40e sarja tarjouksessa Kärkkäisellä? Nuo H3 versiot, mutta kun on tuo DC hyväksyntä vai oliko DR pitkillä? niin saatan tietämättömyyttäni pistää sinne H3 xenon muutossarjan... (siis laiton, mutta kun asiaa ei tiedä..... ja juurikin samaista ff200 löytyy oikeana xenonina... erottaa vain kopan takaosasta ja polttimen kiinnikkeestä; siis pitää oikeasti olla tietoa, ei riitä että osaa hakea kirjaimia) Tuota tason säätöä olen suunnitellut seuraavalla reseptillä: vesitiivis vetokytkin, siis käytännössä moottoripyörän/mopon takajarrun jarruvalokytkin pohjaan, ja jousella/vaijerilla veto jarrupaineensäätimen tangosta: siis valo syttyy sitten, kun perä säädetyllä korkeudella. Toinen vaihtoehto on pienet induktiiviset rajakytkimet ja peltilevy jarrupainesäätimen tangossa taikka ylätukivarressa, siis ylä ja alarajat, ja sen verran elektroniikkaa että viive olisi esim 15 sekunttia... saisi automaattiseksi. |
#74
|
||||
|
||||
Joo tuo DC on hyväksyntä lyhkäsille ja DR pitkille jollen aivan väärin muista.
Vaan menee niihin sitä paalua näköjään ihan reippaasti sittenkin... Tuon tason säädönautomatiikan kun osaisi toteuttaa niin että se säätää aina kun vauhti pysähtyy tai laskee alle tietyn niin sehän olisi paras systeemi. Ja niin kai se toimii noissa isommissa ilmajousivehkeissäkin. Nuo induktiivi systeemit vaatii vielä vahvistimet ja pelit ja himmelit eli helpompaa on toteuttaa vielä ihan perinteisillä mikrokytkimilllä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#75
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
HJ61 MMC |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Unimoggeja ja jutustelua aiheesta | pee | Tekniikka & Jutustelu | 693 | 24.09.2020 09:37 |
Kanadalaisten/Ruotsalaisten jutustelua eräästä c303:sta | Jeeper | Chit-Chat | 12 | 21.12.2008 15:50 |
Jutustelua | Elmo | Jokes | 0 | 21.08.2006 12:33 |
Pieniä huomioita ( jutustelua) | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.09.2004 18:06 |
Mielipide (jutustelua, ei tekniikkaa) | IironSika | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.09.2004 20:00 |