|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1001
|
||||
|
||||
Lainaus:
omassa oli ainakin yhdyskaapelilla molemmista akuista plussat keskenään ja miinukset koriin,, jos on eriarvoset akut niin sitte ei välttämättä toimi...eli jos uusit akut ni uusi molemmat. ja tarkista kaapelointi, maadotukset ja plussat... ja kannattaa tarkistaa myös moottorin maadoitus koriin...
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#1002
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#1003
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#1004
|
|||
|
|||
Mielellään...
Mielellään niin isot ku sinne sopii... Itellä muistaakseni 74:set ja uutena pyöritti niin julmetusti et tuntu et jotain kohta lähtee lentoon pelin alta. Ikäähän noilla nyt on jo, kun taitaa muutaman vuoden ja parikin kertaa jäätyneet... Mut silti rokkaa edelleen.
|
#1005
|
||||
|
||||
60A riittää ihan mainiosti,itsellä oli ja hyvin toimi,kesti virrankulutustakin melko hyvin..
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#1006
|
|||
|
|||
mites kun mua nytten tässä mietityttää tuossa nissanissa tuo jarrullinen veto massa...? mikäs sellanen on tuossa D21 korissa että oon katellut et se olis vähä laidasta laitaan merkattua( 1440-3500kg) et mikäs se nytten mahtais olla vai onko sitä ees merkattu näihin ja jos on noin isoa eroa noissa niin miten se on mahdollista...? että mitä eroja noissa sitten mahtaa olla...? isompia jarruja? Ku pitäs saada joku nelikko lava auto millä sais vetää ( 2700kg) traileria ihan laillisesti.... Et ku tää kinkku kaappi olis sellanen kivan oloinen missä olis vähä tilaakin tuossa " taka osassa"...
|
#1007
|
||||
|
||||
Lainaus:
itte en oo nähny ku noita 3500 kg vetopainolla olevia,vissiin koukusta kiinni... onhan se nissani ihan hyvä vetämään kärryä,kuhan on vakio renkaat alla ja turbotat sen,meinaa käydä muuten melko laiskaksi.....hytissä on tilaa se on ihan totta... mutta jos ei oo pakko olla laviska itte kallistuisin enemmän pajeron puoleen, 2,5 tdi gen 1 huoltoautona,halpa pitää ja riski vetonen...eikä oo ees kalliita..
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#1008
|
|||
|
|||
Lainaus:
Pajeroon sit se, että mikäli sitä veturiks meinaa laittaa ja enemmänkin tarves ni ahdin vaihtoon ja välittömästi. Se vakiohan on liian pieni, kun 80km nopeudella ja pumpun ollessa tehdas säädöissä ja maantiellä ahtaa sen mitä se ahtaa. Eli sieltä ei löydy voima sit enään mihinkään lisäykseen. Omaan vaihdoin ahtimen ja tasasen kaasun ahdot tipahti 0.1 seutuun (saman verran ahtaa d4d Toyotan patakin vakiona tasasella ajessa ja ihan vakio ahtimella). |
#1009
|
|||
|
|||
No nyt sit on 64A akut ja hehku toimii muuten mut antaa ensin reilut 9v ja sit jälkihehkulla 7v ja kun jälkihehkua lopettamassa rele rutisee,mut lähtee kyllä hyvin käyntiin.
|
#1010
|
|||
|
|||
Lainaus:
Pystyyhän tuolla kiskomaan vakionakin, tosin kannattaa varautua ylämäissä hakemaan lootasta kolmosta... Kolmea KC:tä kävin koeajamassa ennen omani ostoa, kaikissa oli vetopainoina tuo sama, mistä lie sitten johtuu? |
#1011
|
|||
|
|||
juuh
Meni mönkiessä syyläristä keppi läpi. Jos jollaki muulla syyläritarvetta, niin kannattaa tilata mister-auto.fi. 75e halvempi kun motonet ja kotii tuotuna.
|
#1012
|
|||
|
|||
mulla ton 4wd nissanin vaihteistoremontti siinä mallissa et pitäs tunkee romut takas kuoriin mut miten saan noi siirtäjien vivut sillein et kepiltä tuleva tappi osuu siihen hahloon ja saan vaihteet toimimaan kun nyt kun kasaa menee keppi eteen ja jumiin pitääkö olla jossain asennossa vai mikä kikka tohon on?
|
#1013
|
|||
|
|||
Mikä mahtaa olla king capissa (-88 4wd 2.5d) kun kytkin "haisee". Eli vaikka auton täräyttää käyntiin ja jättää tyhjäkäynnille niin vieno kytkimen tuoksu alkaa leijailla ympäristössä. Saatika sitten jos on ajettu tai jos käy auton alla kytkinkopan läheisyydessä.
Autossa on 1.5 vuotta vanha kytkin ja kesä käytetty puuhommissa vetojuhtana, eli sen minkä lava on kantanut. Pari kertaa ollut niin hyvin kiinni, että kytkin tuoksut päästänyt, mutta ei sen enemnmän rääkätty vaan vedetty muuten irti. Alla ollut karkeat renkaat joten auto ei sudi tyhjää vaan tehot loppuu -> kytkin tuokasahtaa. Kytkinpoljin ottaa heti kun sitä polkaisee, eli ottaa heti ylhäällä (miinus polkimen oma parin millin väljyys). Työsylinterissä varsi liikkuu käsin helposti eli sylinteri ei ainakaan tunnu kantavan. Sen verran kytkin järjestelmää tutkailin että rintapellissä näyttä joku alumiini möykky olevan jonka läpi kytkimen putket näyttää menevän. Vai onko "tuoksun" syy muualla? Ainakaan vanteet ei kuumene eli ei jarruista tunnu tulevan. |
#1014
|
|||
|
|||
eli mitenkäs tänä päivänä homma toimii...
autona -99 king cab 4x4 2.5tdi ja etupäästä kirrataan vääntösauvoja, taakse laitetaan lattaraudasta pidemmät riiput. tarvitseeko käyttää muutoskatsastuksessa?
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#1015
|
||||
|
||||
Lainaus:
ei tarvi jos et tee tyyliin metrinpitusia riippuja sinne taakke,,
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#1016
|
||||
|
||||
Lainaus:
ootko selannu topicin läpi? jossain sivulla oli juttua siitä kun kasataan kc:een laatikkoa...
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#1017
|
|||
|
|||
Kantaa...Lainaus:
Kytkin ruennut kantaan jostain syystä jo... Säätöähän siihen löytyy polkimen juuresta... Itsellä ei kyllä oo ollut ongelmia vaik on loppuun ajettukkin välillä, mutta luistaneet ne on kyllä ja mitä nyt välilläkin sitä tekee ku ahdistaan (hirven ruhoja ojista vetäessä nopeella puolella (pienellä puolen ei ongelmaa)). Ono millaset nesteet järjestelmässä? Ettei ois liian paksut ja jäis painetta päälle sen takia. |
#1018
|
|||
|
|||
no eipä sitä sitten varmaan tartte, jos yrittää pitää auton etu/takapään tasossa ku kirraa etupäätä.
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#1019
|
|||
|
|||
Lainaus:
Pitää katsoa tuo säätö kun en tainnut palauttaa sitä kun tuohon kytkin vaihdettiin. Kytkin kyllä pitävän hyvin, kun kiinniollessa antoi kierroksia ja nosti varoen kytkintä niin kone hyytyi enemmin kuin antoi luistaa Toki tuoksuja päästeli silti. |
#1020
|
|||
|
|||
Mitähän kannattais alkaa katteleen, ku neliveto päällä käännyttäeesä naksahtelee joku edessä..? Piti kuulemma olla kardaanin ristinivel mikä loksuu, mutta ei näemmä ollu.. Neliveto kytkeytyy ja toimii normaalisti. Manuaaliset napalukot on kanssa laitettu.
|
#1021
|
||||
|
||||
Lainaus:
onko vetonivelet missä kunnossa? |
#1022
|
|||
|
|||
Lähetäänpä tästä liikkeelle selvitteleen, kiitos vinkistä!
Edit. Passaakohan terrano wd21:een kingcabin vetonivelet? Googlegoogle.. Viimeksi muokannut Sampo : 17.10.2012 20:14 |
#1023
|
|||
|
|||
Passaakohan terrano wd21:een kingcabin vetonivelet? Googlegoogle..
eiköhän ne passaa... äkkiseltään oli aikas samannäköset. mulla on yks d21 terranon etuakseli rojuinee tuol pellol ja d21 kinkäppi ajos ja äkistää on aika samanlaiset rojut molemmis... olikohan etuperis jotaa eroo? muutakii ku välitys? joku viisas osaa varmaa kertoo.
|
#1024
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#1025
|
||||
|
||||
Hep! Olettako jätkät vaihelluna ylätukivarsien heloja näihi? Onko miten hankala operaatio?
Ja viisaammille englannintietäjille; Mikä on Hela englanniksi?
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!! Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10, Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen) |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nissan King KING CAP 4x4 WD | kona | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 03.09.2018 12:08 |
Nissan king cap | tomppaa | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 28.08.2011 10:04 |
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 29.01.2011 10:42 |
M:Nissan king cap | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 21.04.2007 11:31 | |
M. Nissan King Cap -91 | Heze.R | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 03.04.2007 23:22 |