|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#201
|
||||
|
||||
Lainaus:
Jos nyt en aivan väärin muista niin sunnuntai iltana tilatut letkut oli tiistaina postiluukkuun kopsatanut. Jousissa ja iskareissa (oli juu pro compin iskarit, jouset Bitsin "omat") meni tilaamisesta vajaa viikko kun TNT:n jäppinen tuli kysymään kantoapua... |
#202
|
|||
|
|||
Isuzu trooperin tehostin samuraihin
Mikä pallonivel sopii isuzun tehostimen varteen ja sopisi kierteet tekemällä suzukin varteen???
ja löytyisikö joltain 22 poorista samurain vetoniveltä ja ja vartta kuskin puolelle?? |
#203
|
||||
|
||||
Mahtaako laakeriliikkeistä löytyä suoraan jakoaskin rummun sisälle tulevaa stefaa? Kun ei tosta varaosa laatikosta sitä käytettyä viitsisi sinne laittaa..
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
#204
|
||||
|
||||
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=93310 tuolla laakereista ja stefoista
Viimeksi muokannut karvanoppa : 07.10.2012 16:52 |
#205
|
|||
|
|||
kestääkö noi almeran letkut edessä kolmen tuuman korotusta jimmyssä? ja mitä tietoja porukalla on jimmyn pidemmistä takaletkuista eli minkä merkin letkun sinne voi virittää?
|
#206
|
||||
|
||||
Itseasiassa aivan turhankin pitkä.
|
#207
|
||||
|
||||
Osta jimnybitsistä letkut. Sopii ainakin hyvin paikoilleen, ja ovat vähän järeämpää tekoa kuin perus tarvikeletkut. Sekä kuskin puolen etulokarin läpimeno/kiinnitys on oikeassa kohdassa kunnolisessa setissä...
__________________
-Pauli- |
#208
|
|||
|
|||
Juu saa ainakin varman setin jos ne sieltä tilais mut nehä maksaa kuuskyt puntaa plus lähetykset plus kääntäen ne euroks ne tekee kait karkeesti sata euroo. Satanen jostain niinkin yksinkertasesta tavarasta kuin pelkkä letku on aika vitusti (vai onko?) nojoo köyhälle kaikki on kallista
|
#209
|
|||
|
|||
No hjuva. Suositelkaa taaksekkin jotkin letkut niin saan jimmyn korotettua !!
|
#210
|
|||
|
|||
Suzukin perät
Onko samurain 22 poorisessa etuperässä vm-89 ja samurain 26 poorisessa etuperässä Vm-98 sama välitys eli käykö vaihtaa keskenään aksilat ja jättää taakse normi perän?????
__________________
Suzuki samurai suzuki sj410 |
#211
|
||||
|
||||
Testaa pyörittelemällä onko välitykset samat
__________________
Tumpula Racing Team |
#212
|
||||
|
||||
Selasin reilu parikymmentä sivua tarinoita Suzukeista ja niiden katsastuksesta, mutta en löytäny etsimääni.
Näin täälä foorumilla jokunen aika sitte kuvan paperista, missä verrattiin sj410, sj413 ja sj419 eroja. Siinä keskusteltiin 1.9 turbodieselin muutoskatsastuksesta, ja vertailumalleista... Eihän kellää satu olemaan sitä tallessa?
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#213
|
|||
|
|||
Moropäivää tänne.
Oon tässä lurkkinut palstalla jo pidemmän aikaa, ja nyt alkaa olla maasturikuume niissä astelukemissa että ostotapahtuma alkaa olla lähellä. Valinta kohdistuu tommoseen Suskaan, joko 410 tai 413-vehkeeseen. Mieluummin tietty tuo "isolohko" ois kiikarissa. En muista nähneeni vastausta seuraavaan kysymykseen; mitkä on ne vakio vikapaikat mitä offaamattomasta SJ:stä kannattaa katsella kun käy renkaita potkimassa? Ruoste tietenkin, mutta onko jotain tyyppipaikkoja mihin se tahtoo iskeä? Toinen samaa sivuava kysymys, eli onko jotain sellaisia tyyppivikoja, tai asioita mitä koeajolla kannattaa erityisesti etsiä/kiinittää huomiota? Kiittäen tiedoista, terveisin aloittelija |
#214
|
||||
|
||||
Etujalkotilat ja takalokasuojan koko ympärystä ruostuu olemattomiin.
Tankit usein mätiä. Vaihdelaatikoista kuuluu kahinaa vapaalla kytkin ylhäällä. > Laakerit vaihtoon. Syylärit pehmenee. Kardaanien ristikot ja liuku > Tarkista ettei löysää ainakaan liukuosassa. Manuaali napalukot ois hyvä olla etunavoissa. Kaasarin ryyppyn toiminta kylmällä koneella. Noi nyt äkkiä tuli mieleen mitä itse tarkistaisin ainakin.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#215
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#216
|
|||
|
|||
Suosittelen ostamaan vain ja ainoastaa isolohkon. OIs itelläki säästyny aika monta euroa ja tuntia jos ois ostanu suoraan isolohkon kympin sijasta aikoinaan vaikka autosta ois joutunukki maksamaan huomattavasti enemmän.
Jos innostuu rakentelemaan niin isolohkoon käy välitykset, lukot, yms. suoraan kaupasta ja niitä on saatavilla kohtuudella sekä akselit on kestävämmät. Kymppiin käy välitykset jos on valollinen laatikko ja siinä se sitten olikin.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#217
|
|||
|
|||
Tuli kanssa ostettua suitsa,periaatteessa itse näkemättä, vitara justiinsa, ja jahkas saan sen jollain taikatempulla siirrettyä kotikonnuille niin tarvi alkaa tänne pommittaan hienoja kysymyksiä josko onhan täällä hemmetisti ketjuja noiden rakentelua sivuten.
Mutta tota,ens alkuun pitäs kai irrotella siitä ehkä vaihdelaatikko, kattoa se kuntoon niin että vaihteet menis kaikki päälle, sitten siirtyä katteleen seisoneet jarrut kuntoon ja sen jälkeen alkaa noita korotteluja ja pyöriä tutkimaan. Onko ehdotuksia mistä vois kysellä manuaalilukkoja ja mitä merkkiä...josko edullisin ratkaisu tottakai kiinnostaa, kun budjetti on laiha. Lienee sj413sen napalukot sellasia että sopii vituraankin. Jossain ketjussa kon ollu pellipakosarjaa koneissa, vaikuttaako vääntöön sen verta että kannattaa hankkia tai tehä moinen , kun muutenkin ajattelin putken laittaa uusiksi paremmin hengittävämmäksi. Ai niin ne ECU ongelmat...tällä palstalla on kuulemma ihmisiä jotka osaa korvausta vastaan noita korjailla ? |
#218
|
|||
|
|||
Mikä on helpoin tapa laittaa noi 3 tuuman jouset jimnyn alle? Pelkällä jousen puristimella ei taida onnistua?
Onkos jimnyssä jokin pitelemässä jousia ylä tai ala päästä vai rajoittaako vaan noi orkkis iskarit jousien ulos pomppimisen?? En oo ikinä laittanu noin isoja jousia niin pieneen autoon |
#219
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ja ihan pyhällä hengellähän ne siellä on ilman kiinnikkeitä. Saattaa kuulemma takajouset lähteä kälppimään sopivassa ulosjoustossa jos huonosti käy, joten pitäis itellekki varmaan laittaa jotain kiinnitystä niiden alapäihin kun jaksaa...
__________________
-Pauli- |
#220
|
||||
|
||||
Mistään en mitään tiedä mutta jos kerran budjetti on pieni niin miksi ihmeessä kuluttaa rahaa melko turhanpäiväisiin napalukkoihin
__________________
Tumpula Racing Team |
#221
|
||||
|
||||
Lainaus:
Mutta saa pikkulohkon valottomaan jakikseen tiuhempaa välitystä, korottavaa jousisettiä alle, lukot kumpaankin akseliin (Lock-Right) jne. Eli ei tuo pikkulohko ihan onneton aihio ole. Tai oikeastaan on se, myykää mulle yksi pikkulohkon suikka halvalla
__________________
Tumpula Racing Team |
#222
|
|||
|
|||
Lainaus:
Käsittääkseni jos tarpeeks tunkkaa tuosta aukosta niin jousen pitäis "tippua" sieltä itekseen pois tietty kun iskarin ottaa pois ja laittaa akseliputken alle jotain koroketta esim. normi tunkki? Joo ehdottomasti pitäs ny tehä sit myöskin toi kiinike jousiin ettei pompi miten sattuu... esim. joku kapea laatta ylä ja alapäähän ja siitä läpi pultti? |
#223
|
||||
|
||||
Lainaus:
Englannissa offroad armoury kauppaa takajousien kiinnikkeiksi sellaisia lätkiä, jotka tulevat yhdellä pultilla keskeltä kiinni, mutta ne on tarkoitettu pelkästään alapäihin, joten uskoisin että jousi ei yläpäästä pääse niinkään muljahtamaan irti, että pelkät alapäät ovat se mahdollinen ongelma. Tässä vielä linkki nuihin palikoihin. http://www.offroad-armory.com/store/...product_id=193
__________________
-Pauli- |
#224
|
|||
|
|||
Lainaus:
Mut kait se toimii myös niinkin ku laittaa tunkin akseliputken alle (siis mahdollisimman laitaan) ja sitten sen miniatyyri tunkin tukivarren päälle ja tekee tilaa. Eli periaatteessa runko nousis. Tää on tätä "luultavasti", "pitäs" ja "ehkä" hommaa. Lopputuloksena kuitenkin koko keksintö romahtaa johonkin suuntaan |
#225
|
||||
|
||||
Kyllä mun mielestä tuntuu paljonkin turvallisemmalta painaa akselia tunkilla alaspäin, kuin koko koria ylöspäin! Meinaan se tunkki ei kovin hyvin siinä välissä pysy, kun tukivarsi menee koko ajan enemmän vinoon kun tunkkaa. Mielummin akseli ponnahtaa vähän ylöspäin kun tunkki lipsahtaa, kuin että koko auton röhjö putoaa niskaan!
__________________
-Pauli- |
Luokat |
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |