|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
zenith-stromberg 175 cdRankussa on tollattiset laatu muuttuvakurkkuset kaasarit,onkelmana on tällä hetkellä,et soppa ei riitä kovilla kierroksilla. Kaasareiden pohjassa oleva säätö kierretty aivan aukiasentoon,ja se jelppas hiukan. Onks kellään tietoo/kokemusta kui nuo säädettäis et soppa riittäis? Tai ehkees jotain neuvoo,mitä tartteis tehdä. Vaihtoehtoina eioo kaasari merkin vaihto,eikä viell tässvaihees ruiskuks muuttaminen.
__________________
Parempi haluta sellast,mitä eivoi saada,kuin saada sellasta mitä eihalua. Istun tai kävelen, Pylly päästää sävelen! RRC Vakiona Ajomukavuus ja Maasto-ominaisuudet LA CH 31 TT eli Tupla TEE www.wuoksioffroad.com montenegro offroad club #98 |
#2
|
|||
|
|||
Neulan nostolla saa lisää ainetta.
|
#3
|
||||
|
||||
Turbokikkailujen aikana tuli tutkittua asiaa, Neulaventtiilit pystyy poraamaan isommiksi tai ostamaan valmiit isommat (muistaakseni aika hintavat)
Myös ohentamalla ja lyhentämällä kohon neulaa saa rikkaammalle täyskaasulla. Eli melkein kuin virittäisi 2-tahtista Tuolla noita ohjeita: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=15&t=6249 |
#4
|
||||
|
||||
Pitää yrittää noit neuloja nostella,mut noiss on tosiaankin neulansäätö pohjassa(vanhemmat mallit) eiviittis arvio peliltä alkaa hiomaan/lyhenteleen noit neuloja viell.
Onks noiss uudemmissa ja vanhemmissa malleissa samanlaiset kalvot?
__________________
Parempi haluta sellast,mitä eivoi saada,kuin saada sellasta mitä eihalua. Istun tai kävelen, Pylly päästää sävelen! RRC Vakiona Ajomukavuus ja Maasto-ominaisuudet LA CH 31 TT eli Tupla TEE www.wuoksioffroad.com montenegro offroad club #98 |
#5
|
||||
|
||||
Onks siis kone sulla jotenki viritetty???
Mikä bensapumppu? Onko tää bensapula milloin alkanu ilmeneen? Eli onko se toiminu aiemmin hyvin? Ja nyt pikkuhiljaa huonontunu? Ihan vaan sitä haen, että ei se vika välttämättä ole siellä kaasareissa, jos konetta ei ole muutettu ja ennen on toiminu ihan jees. Lähtisin bensapulaa hakeen pumpulta ja tulopuolen suodattimilta ja imuputken tukkoisuus, kumiletku jossain rutussa ym ym. |
#6
|
|||
|
|||
Hieman OT.Lainaus:
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#7
|
||||
|
||||
ja suuttimet kans osaa tukkeutua ... nuo kalvot yleensä ekaks kuntoon
onks vaimenninmännillä öljyä ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#8
|
||||
|
||||
Puutuuko se kovilla kierroksilla heti vai hetken päästä?
__________________
Harbor Cruisers |
#9
|
|||
|
|||
Tosi harvoin on juuttuvakurkkuisten ongelma laihat seokset, pl. ahtaminen.
E: niinmutjoo, ekana kalvot ettei tukehdu bensaan ja jos oikeasti on bensapula niin pumppu. Ja vaimenninöljyn puute, jos yleensäkään ilmenee, niin yskii kiihdytyksessä.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori Viimeksi muokannut Jappi : 04.10.2012 21:08 |
#10
|
||||
|
||||
Rankku on erillisellä sähkösellä bensapumpulla,uusi eli sieltä soppa riittää.
Kaasarit vaihdoin,koska entisissä neulan säätö eitoiminut lainkaan. Tarttee nuo kalvot viell vaihtaa ja sit alkaa tota neulajumppaa,jos ei muu auta. Eli autohan röpää täyskaasu kiihdytyksessä ja narraamalla saa vauhtia hiukka paranneltuu,eli pikkuhiljaa kaasua lisäämällä. Oireet väheni kun käänsin kaasareiden alta neulojen säädöt ihan auki,eli mielestäni viittaisi bensa pulaan. Kaasarit on myös putsattu joten tukoksia eipitäisi olla samoin bensasuodatin vaihdettu.
__________________
Parempi haluta sellast,mitä eivoi saada,kuin saada sellasta mitä eihalua. Istun tai kävelen, Pylly päästää sävelen! RRC Vakiona Ajomukavuus ja Maasto-ominaisuudet LA CH 31 TT eli Tupla TEE www.wuoksioffroad.com montenegro offroad club #98 |
#11
|
||||
|
||||
Onko neula tuollein lukkoruuvilla kiinni? Pientä säätövaraa luulis olevan.
Saabi oli ainakin vain laiska jos kalvo vuosi, ja tietenkin alkoi loikkimaan nopeissa kaasunkäytöissä kun vaimenninöljy loppui. Kuva taitaa olla jostain triumpista mutta samalta näyttää. |
#12
|
|||
|
|||
Lainaus:
Noissa muuttuvakurkkuisissa tuo vaimennin tekee kiihdytyspumpun virkaa.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#13
|
|||
|
|||
Volvossa römppäses (175CD) kun laittoi männän väärinpäin paikalleen niin sai aikaan hitaasti reagoivan "pilkki" kaasun, myös liian jäykkä öljy hidasti kaasuunvastaavuutta.
|
#14
|
||||
|
||||
Nyt on kalvot vaihdettu ja säädelty tasapainoja ja putsailtu lisää.
EIOO RANKKU KOSKAAN PELANT NIINHYVIN KU NYT. Offroad pajan sivuilt löytys hitinhyvät säätö ohjeet.Kiitos Antille!!!!! KIITOKSET Myös kaikille ohjeiden antajille!!!!!!!!
__________________
Parempi haluta sellast,mitä eivoi saada,kuin saada sellasta mitä eihalua. Istun tai kävelen, Pylly päästää sävelen! RRC Vakiona Ajomukavuus ja Maasto-ominaisuudet LA CH 31 TT eli Tupla TEE www.wuoksioffroad.com montenegro offroad club #98 |
#15
|
||||
|
||||
Mites hyvin/huonosti noi rangen kaasarit toimii kallistuksissa ja muuten maastojumituksissa? Kaasarimodilla sais säästettyä helvetissi aikaa mein projektissa ja sähköallergiakin vähenisi
PS. Volvo kokemuksesta, motti heräsi henkiin kun heitin römperkit helvettii ja panin dellorton mouruamaan tilalle... Viimeksi muokannut Arska-tehtaalta : 06.10.2012 20:09 |
#16
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#17
|
|||
|
|||
JUU toimii kyljellään, nokka ylös tai alas! parhaat kaasarit maastoon! kunhan sinne vaan tulee bensaa tankilta.
|
#18
|
||||
|
||||
No hemmetti, pitääkö tässä nyt tehdä suunitelmiin muutos
|
#19
|
||||
|
||||
Lainaus:
Rompanen on siittä kiva kaasari ettei sitä saa niin hyviin säätöihin millään ennen kun uudet hilut kuluu jo horoiks, että kannattas edes yrittää, mut silti ne vaan toimii vaikka kyljellään. -Lämpötila kompensaattorit poijjes ja tyhjään reikään g1/4 jenga ja 6mm letkukara joista letkut ilmanputsariin eli hullu tyhjäkäynti virtaus ja sit vaan neulat niin ylös kun varaa riittää. Hyvä tulee ainakin volvosta! Viimeksi muokannut hpotteri : 08.10.2012 16:19 |
#20
|
||||
|
||||
Mitä öljyä tuo vaimenninöljy on?Ja sivukysymysaljonko B30a menee moottoriöljyä?
|
#21
|
||||
|
||||
Automaatti vaihteisto ölppää minä laitoin (ATF)
__________________
Parempi haluta sellast,mitä eivoi saada,kuin saada sellasta mitä eihalua. Istun tai kävelen, Pylly päästää sävelen! RRC Vakiona Ajomukavuus ja Maasto-ominaisuudet LA CH 31 TT eli Tupla TEE www.wuoksioffroad.com montenegro offroad club #98 |
#22
|
||||
|
||||
saas nähdä toimiiko nää vielä joskus volvon pentassa B20 eli AQ130
kauan on seissy mutta en muista aikaisempia kaasareita putsatessa et missään kohokammioissa ois ollu noin "purua" Hetken sai kyllä putsailla |
#23
|
|||
|
|||
Varmaan toimii kun noin hyvin on putsattu.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään zenith srömberg huolto&säätö ohjeet | ventora | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 05.06.2010 20:15 |
Ostettu: Zenith 36IV kaasari | Niko | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 21.11.2007 19:34 |
Range Roverin Zenith-Strömberg Q&A | ZeiZei | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 24.05.2007 05:46 |
O: Zenith-Strömppä 150 CD | blazoffer | O/M/V Muut | 2 | 29.11.2005 17:30 |
zenith strömberg (175cd) apuva | jnu | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 23.03.2005 10:33 |