|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#901
|
|||
|
|||
Mitä öljyjä?
Minkälaisia öljyjä alan konkarit on käyttänyt (ja suosittelee) D21 King Cabeissa laatikoissa ja perissä?
|
#902
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#903
|
|||
|
|||
Käyttöohjekirjasta...Lainaus:
Mut itsellä vaihtestossa on Mobilin 75W-90:t ja perässä sit LS:t tyyppistä ja myös 75W-90 ja Mobilin nuokin. Eikä oo 100tkm aikana tullut ongelmia vaihteistoon vielä (vaihtuu tuossa kohta uusiin et pysyykin ehyenä). Merkkikin vaihtuu Valvolinen tuotteiksi. |
#904
|
|||
|
|||
Lainaus:
Kiitän vastauksesta, nyt tietää käydä hankkimassa sopivat litkut, jos vaikka vielä seuraavat 20 vuotta auto jaksais palvella. |
#905
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#906
|
|||
|
|||
Auttaa...
Auttaahan ne notkeemmat paljonkin. Eli 75W-90:set molemmille osiin, niin ei oo ihan niin kankeet enään. Vaihteiston puolellehan tuossa vihkosessa on et 4litraa ja jakolaatikkon 2,2litraa...
|
#907
|
|||
|
|||
mikä perässä vois olla vika. tuossa 50km ja ylöspäin mitä lujempaa
ajaa niin sitä kovempaa alkaa metelöimään. eli veto päällä ei kuulu mitään eikä moottorijarrutuksessa, mutta kytkin pohjassa ja pienellä kaasulla, tuolla satasen vauhdissa ääni ottaa jo aivoon kun rahisee niin kovasti |
#908
|
|||
|
|||
Onko varma...Lainaus:
Onko varma et perästä kuuluu, ettei ois vaihteiston laakerointi antautuun... Mut mikäli perästä, niin siellä hampaat kuluneet teräviksi ja sitten sitä myöten huutaakin. Mut vedon ollessa päällä ei kuulu, niin ihmetyttää vähän... |
#909
|
|||
|
|||
kuuluu takaa vasemmalta puolelta? ääni hiljeni pikkasen
kun vaihto kardaanin tukilaakerin, se on joo kummaa kun ajat tasakaasulla niin on aivan hiljasta mut pikkasen kun helliittää kaasusta niin alkaa rallattaa |
#910
|
|||
|
|||
Oisko joku jarrukengän jousi irti, että aiheuttas rahinaa... Pyörii jo satkun vauhdeissa enemmän, mitä pikkusiin vertaa ja ei vielä niin selkeesti kuulu.
|
#911
|
|||
|
|||
ei oo mitään rahinaa, itse veikkaan että kuuluis laakerista.
pitääkö huomen nauhoittaa jotta tietäis millanen rallatus kuuluu? |
#912
|
|||
|
|||
Onko ratasta väännellessä välystä tuntuvissa? >Rallattelu kylä viittais laakeriin, jonka irrotus on kyllä mukava tehdä, ellei oo työkalua siihen. Mut mikäli entinen ni sit ei välttämättä tarvi varoksia sen irrottelussa.
|
#913
|
|||
|
|||
Lainaus:
Kardaanin kannatinlaakerin vaihtelin myös. Omastani löytyy siis ilmeisesti sama "ominaisuus" tuota paikanneltiin kaverin kanssa "ajamalla" takarenkaat ylhäällä ja kuunnellen mistä meteli tulee... Varmuutta asiaan täysin saatu, mutta kardaanista tuo tuntui eniten tulevan. Kannatinlaakerin edessä oleva liitos oli hieman löysä -> kiristin -> ääni heikkeni hetkeksi -> nyt kuitenkin taas sama ominaisuus, olisikohan tehnyt lisää tilaa ja rämisee sen takia. Öljyt vaihdettu kaikkialta, magneeteissa ei ollut mitään ihmeellistä. |
#914
|
|||
|
|||
Lainaus:
vai liikkuuko tuo pelkallä etuvedolla? |
#915
|
|||
|
|||
Liikkuu...
Kyllähän se liikkuu ihan ns. etuvetosenakin... Itsellä josksu oli jonkusen päivän ku kannatilaakerin metsästys oli edessä (tai oikeestaa osien ku isäntä oli hukannut niit)....
|
#916
|
|||
|
|||
Lainaus:
Kävin tuossa muutoskatsastelemassa turbon + välijäähyn, samalla pääsin hieman hypistelemään kardaaneja. Takakardaanista kun ottaa kiinni ja pyöräyttää niin pyörii jonkin verran (pari cm) ennen kun perä tai aski ottaa kiinni, tämä normaalia? Kardaanin liitos tuntui tällä kertaa tiukalta, joten vika tuskin on siinä... |
#917
|
|||
|
|||
Olikos...Lainaus:
Millaset luvut tuli lapussa minkä veit konttorille? Ja oliko miten tarkkaa touhua? Omien jälkiturbottelujen kohalla ei mitenkään suureellista ollut viimesen kohalla (olihan se ollut 7v jo laiton kampe). |
#918
|
|||
|
|||
Lainaus:
Itse ajattelin tehdä homman pykälien mukaan, on tuo cooleri keulalla hieman huomiota herättävä. Lapulla (ja oikeasti ainakin tässä vaiheessa) tehoa n.78kW / 217Nm (0,3bar). Toiminta oli mielestäni sopivan tarkkaa, alusta & jarrut osoitin yhdenmukaisiksi tehokkaimman mallin kanssa (netistä tulosteltuja lappuja & merkkiliikkeen leimalla pari) + Teholappu. |
#919
|
||||
|
||||
Onko porukalla hajua mistä vois kysellä kallistuksen vakaajan puslia -88 4wd kingiin? Tarvikkeena ei löytyny kuten arvelinkin, joten pittääkö kääntyä merkkiliikkeen puoleen ja maksaa maltaita
Perhana ku napsahti käyttökieltoa leimalla
__________________
Kaverit Sinulla ei ole kavereita |
#920
|
|||
|
|||
Kummat...Lainaus:
Itse tehnyt kahteen omaan ja yhdelle "asiakkaalle" viimeksi noin ja ei ongelmia ollut leimalla mikäli päätimmäiset kyseessä. |
#921
|
||||
|
||||
Oho unohtu mainita mitkä puslat, eli keskimmäisiä tarkotin. No eipä oo pahan hintaset Nissanillakaan, joten maanantaina sieltä kyselemään. Kiitos vinkeistä!
Noita laitimmaisia saa muuten vissin motonetistäkin, tai ainaki ite ymmärsin että tuossa olis: http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/172859/2
__________________
Kaverit Sinulla ei ole kavereita |
#922
|
|||
|
|||
Juu...Lainaus:
Ei ainakkaan ittellä oo noist keskimmäist ajokiletoo tullut, vaikka ois olleet väljätkin. Päätimmäisetkin viimeks mainitussa oli korjauskehotuksena ku oli yks pari kumee tippunut välistä. Mut korjasin samalla ku lkorjasin ne viat mistä hylkäsivät. |
#923
|
||||
|
||||
Tuo ajokielto oli ihan omaa tyhmyyttä kun muistin leiman umpeutumispäivän väärin ja vein leimalle päivän liian myöhässä
Väljä puslan lisäksi oli runko kolmesta kohtaa mätä, kardaanin ristikko väljä, käsijarru ei pidä kuskin puolelta ja semmosta pientä valohommaa. Sinänsä ei mitään yllättävää mutta nyt tulikin hiukka kiire korjailla ku ei saanu enää kuukautta lisäaikaa.
__________________
Kaverit Sinulla ei ole kavereita |
#924
|
|||
|
|||
Löysikö...Lainaus:
|
#925
|
||||
|
||||
Ei ollu tankin vieressä, vaan kuskin puolella samalla kohtaa. Joku on sitä aiemmin paikannutkin mutta on mätiny uudestaan läpi eikä ihme, kun oli millisestä pellistä tehty se paikka siihen Kauhia määrä sieltä tuliki sontaa ulos ku tänään sen paikkasin. Tankin puolelta lienee jo aiemmin paikattu ku on tuolta takapäästä tuota joku aikalailla kerennyt jo paikkailemaan.
Toiset kaks mätäpaikkaa oli taka-akselin päällä olevan poikkipalkin kohdalla, eli taitaa olla just tuo tankin jälkeinen palkki.
__________________
Kaverit Sinulla ei ole kavereita |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nissan King KING CAP 4x4 WD | kona | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 03.09.2018 12:08 |
Nissan king cap | tomppaa | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 28.08.2011 10:04 |
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 29.01.2011 10:42 |
M:Nissan king cap | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 21.04.2007 11:31 | |
M. Nissan King Cap -91 | Heze.R | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 03.04.2007 23:22 |