|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
sukisukin kannestaonko kellään kokemuksia sj410:in kannen tiivisteen vaihdosta?onko minkälainen homma? voiko tehdä ite..vai viekö pajalle?
|
#2
|
||||
|
||||
Ei paha homma.. jos vaan autoista joitain tajuaa
Ei se siihen kaadu... |
#3
|
|||
|
|||
ok..täytyypä yrittää!onko tietoa kannen pulttien momenteista jä kiristys järjestyksestä..
|
#4
|
||||
|
||||
Lainaus:
<center>__________________________________________ ____________________________________</center> <center>I'd rather be a forest than a street</center> |
#5
|
||||
|
||||
kiristys keskeltä reunoille ja 55-60 nyyttönia kirjan mukaan
|
#6
|
|||
|
|||
jees..kiitoksia!täytyypä alkaa pistää mylly palasiksi. toivottavsti nää mun vastaalkajan rahkeet riittävät..olen kyllä purkanu ja koonnu pari fordin myllyä mutta suzuki on ihan uusi ja mukava tuttavuus ja eiköhän noissa ole periaate ihan sama..jos ongelmia tulee niin kysyn täältä asiantuntijoilta!
|
#7
|
||||
|
||||
Jos on F10A niin 30Nm + 60astetta ja keskeltä reunoille ristiin.
Edited by - blazoffer on 26/09/2006 21:38:40 |
#8
|
||||
|
||||
Viime viikolla vaihdoin omaan litraseen voimanpesään kyseisen tiivisteen. Onnistuu jopa ensikertalaiselta, kunhan tekee rauhallisesti ja vähän mietiskelee välillä. Kannattaa vaihtaa vesipumppu, jakohinha ja sen kiristin samalla. Itse ostin osat Motonet:stä, hinta ei paha.
Liikkuva jääkaappi rules.... |
#9
|
|||
|
|||
jep..eiköhän tosta selvitä! oliko mitään erikoista,mitä kannattais muuta muistaa tota tiivistettä/kantta vaihtaessa
|
#10
|
||||
|
||||
Tiivistesarjat pitää tietysti olla. Itse hankin alla listatut ja niillä pärjäsi hyvin.
YLÄPUOLEN TIIVISTESARJA SUZUKI SJ410/SJ413/SAMURAI 970cc F10A 82--1.86. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27-1835 970cc F10A 2.86--88. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27-4493 KANNENTIIVISTE SUZUKI SJ410/SJ413/SAMURAI 970cc F10A 82--88. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27-6170 VENTTIILIKOPAN TIIVISTE SUZUKI SJ410/SJ413/SAMURAI 970cc F10A 82--88. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27-5140 Samalla vaihdoin kyllä öljypohjan tiivisteenkin kun vähän tihkui öljyä. Tuossa ensin mainitussa on mukana venttiilien tiivisteet. Venttiilitkään ei ole hirmuisen hintaisia, n. 90 e/setti. Ne ajattelin itse vaihtaa mutta Motonet:n paketissa tuli väärät koot, niin jäi sitten vaihtamatta. Käytiin vaan vanhat läpi ja oli ihan hyvässä kunnossa. Purkuhomma on aika selkeä juttu. Sekä pako- että imusarjan kiinnityksessä olevat "kierretangot" kannattaa myös vaihtaa, ovat todennäköisesti aika ruosteisia. Itse hankin liki vastaavankokoiset pulttikaupasta. Niin ja kannen pultit voi käyttää uudelleen. Jos ne haluaa vaihtaa, niin pitää hankkia täysin samanlaiset kuin alkuperäiset. Eurooppalaisen standardin mukainen pultti juuri ja juuri mahtuu paikoilleen mutta hylsy ei enään mahdu. Vakiopultissa on 14 mm kanta ja vastaavassa eurooppalaisessa pultissa on 17 mm kanta. Ei nyt tuu muuta mieleen. Liikkuva jääkaappi rules.... |
#11
|
||||
|
||||
Olethan tämän jo lukenut ?
http://www.petrisimolin.com/ThePalst...TOPIC_ID=22357 Liikkuva jääkaappi rules.... |
#12
|
|||
|
|||
joo..tosta on paljon apua!kiitos tiedoista!
|
#13
|
||||
|
||||
Olethan tämän jo lukenut ?
http://www.petrisimolin.com/ThePalst...TOPIC_ID=22357 Mitähän tuon linkin taakse on kätkeytynyt? Olisi kannentiivisteen vaihto ajankohtainen ja kaikki niksit on tervetulleita |
#14
|
||||
|
||||
Oli maailman helpoin homma tuo kansipahvin vaihto tuohon SJ410:aan
|
#15
|
|||
|
|||
Onko porukalla kokemusta laittaa suzukin litraseen mottiin jokin muu kuin tarvikeliikkeen normi kansipahvi? Itsellä meni 3. pahvi vuoden sisällä... joka kerta ollut sama vika, 3-4 pyttyjen välistä vesireikä lähtenyt leviään ja pyttyjen välistä kapeimmalta kohdalta vesi uinut mäntien päälle. Kantta on oikastu ja mutta siitä ei näytä olevan apua. Olen kuullut että tämä on aika yleinen vika tuossa litrasessa pannussa. Jos näin on joku pelle peloton on varmaan keksinyt miten sen saa kestämään?
__________________
Suzuki - Miehille jotka kulkevat omia teitään! |
#16
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#17
|
||||
|
||||
Kannattaa tarkistaa samalla ,että lohko on myös suora ! Kolmosen ja nelosen välistä erityisesti . Kansi on alumiinia niin käyttää oikasussa .
__________________
Älä rääkkää sitä ! No enhä minä rääkkääkkään! |
#18
|
||||
|
||||
Lainaus:
Mutta kuten kellis jo totesi, sekä lohko että kansi suoraksi, muutoin ei kestä. Ja on se alkuperäinen pahvi kestävämpi, kannattaa hankkia suosiolla se.
__________________
Tumpula Racing Team |
#19
|
|||
|
|||
Nyt on tulossa kuparinen kannentiiviste, katsotaan alkaako se kestämään... Kuinkahan lujaan nuo pultit uskaltaa todellisuudessa lyödä koska tuo 60Nm on kyllä mitättömän vähän.. Jos tuosta alkuperäisestä motista meinaa saada jotenkuten öljy/vesitiiviin niin saako ko. vehkeeseen mäntiä ja tai männän renkaita järkevään hintaan? Miten ylikoko, porautus, hoonaus hommat tuossa lohkossa?
__________________
Suzuki - Miehille jotka kulkevat omia teitään! |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
sukisukin korvike | popo99 | Chit-Chat | 2 | 03.01.2007 08:10 |
SukiSukin kartaani | Viljo | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 25.03.2006 18:14 |
Paljonko suzukin kannesta ? | Chit-Chat | 3 | 26.01.2006 07:51 | |
suzukin 410 kannesta ? | RST | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 22.10.2005 12:02 |
Sukisukin tyhjä/jälkikäynti... | Kovakalu69 | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.09.2004 21:16 |