Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 07.08.2012, 15:16
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Question

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Jos polttoaine on halpaa niin ei jumissa oleva visko paljon haittaa, no ehkä vesipumpun laakereita aikaa päälle...
Juu, tässäpä siis taas uusi huoltokohde kiitos.

Olisikohan täällä viskoosituulettimen huolto-ohjeet jossain / jollakulla ? Onko tuossa vispilässä joku sellainen jousiansa, joka pongahtaa vieteriukon lailla kun jonkun ruuvin avaa ? tarviiko jotain erikoisrasvaa? Missä lämpötilassa tuon pitäisi alkaa tuulettamaan. Miten tuon toiminta testataan ?

No uteliaisuus voitti ja piti käydä tarkistamassa tilanne. Koneen ollessa pysähdyksissä tuuletinta saa pyöritettyä melko kevyesti tässä n. 17 C lämpötilassa. Visko on suoraan (nokka-) akselin päässä ja vesipumppua pyörittää jakohihna jossain etuosan uumenissa. Laakerit ei siis ole vaarassa eikä ehkä polttoaineenkulutuskaan kasva kun vaikuttaisi tuo viskoosi toimivan ainakin päällisin puolin oikein.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.

Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 07.08.2012 15:36
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 07.08.2012, 19:47
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
No uteliaisuus voitti ja piti käydä tarkistamassa tilanne. Koneen ollessa pysähdyksissä tuuletinta saa pyöritettyä melko kevyesti tässä n. 17 C lämpötilassa. Visko on suoraan (nokka-) akselin päässä ja vesipumppua pyörittää jakohihna jossain etuosan uumenissa. Laakerit ei siis ole vaarassa eikä ehkä polttoaineenkulutuskaan kasva kun vaikuttaisi tuo viskoosi toimivan ainakin päällisin puolin oikein.

Kyllä se silloin vaikuttaa toimivan. Mutta että nokka-akselin päässä ja vesipumppu jakohihnalla? Missä moottorissa?
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 07.08.2012, 20:25
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Kyllä se silloin vaikuttaa toimivan. Mutta että nokka-akselin päässä ja vesipumppu jakohihnalla? Missä moottorissa?
Hyvä juttu, kiitos uskonvahvistuksesta

En mä osaa sanoa millä akseleilla noi pumput ja muut on, tarttis kattoa tarkemmin. Konehan on 2L Toyota Hilux / Hiace 2,4D.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 07.08.2012, 20:49
Joske:n Avatar
Joske Joske ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.08.05
Sijainti: Kittilä
Viestit: 1.551
Perusasetus

Topickin innoittamana suoritin ko. toimenpiteen pihassa napottaneelle 702 Valmetille, josta oli jo talvella revenny syylärin korkki kauluksineen irti juotoksistaan.

No siitä juotoksesta sen verran että mun pitänee keskittyä juottamaan ihmisiä, ei metalleja... Ja ku se jäähytin nyt oli irti ni pitihän se huuhella ennen paikalleenlaittoa niin hyvin ku saattoi. Ekaks pelekkää vettä, kevyttä ravistelua ja huuhtelu. Tämän jäläkeen kävin pöllimässä tiskikoneen pesutabletin jonka liuotin sangolliseen kuumaa vettä joka kaadettiin jäähyttimeen. Jälleen ronskia heiluttelua miehekkäällä latino-homo-tavalla ja vot että alako ruostepaskaa tulemaan pihalle. Kai siinä parikymmentä minuuttia meni kaikkineen ku huuhtelu toistettiin muutamaan otteeseen ja pesuainevettä kolmeen kertaa, mutta vihdoin ulos tulikin jo liki kirkasta vettä.

Sit paikattu jäähy paikoilleen, koneeseen sangollinen kuumaa vettä johon liuotin kaks tablettia, kone käyntiin n.1800 kierrosta koneeseen ja kahville. Sumpit kitusissa kone sammuksiin ja alavesiletku irti ja VOI SAATANA MITÄ PASKAA SIELTÄ TULEE!! Toistakymmentä kertaa sama eli vettä koneeseen, kone lämpimäks ja vejet pois. Väri ei kyllä liikaa puhtaammaks muuttunu siltikään eli ruosteenruskeata vettä tulee ihan homona mutta alako jo vituttamaan ja saunaki alako olemaan lämmin ni sai luvan riittää...

Yhteenvetona mainittakoon että pesutabletit puhisti kyllä syylärin oikeenkin hyvännäköseks sisältä.
__________________
__________________


"Atheism: Not to do the shit that religious do to each other."

http://www.eroakirkosta.fi

"Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella"
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 07.08.2012, 23:07
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti

En mä osaa sanoa millä akseleilla noi pumput ja muut on, tarttis kattoa tarkemmin. Konehan on 2L Toyota Hilux / Hiace 2,4D.
Viimeksi kun sepitin niin kyllä se vesipumpun akselin päässä oli visko, nokka-akseli on kannessa ylimmäisenä joten siivet tulisi aika ylös siihen asennettuna...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
2L koneen turbotus mältsä Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2008 23:22
BJ 40 B koneen turbotuksesta elhapero Tekniikka & Jutustelu 13 10.12.2008 19:44
M: 2.4D koneen osia Morjenz O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 15.11.2007 02:13
O: 2l-t koneen kansi.... Matula O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 12.08.2007 18:59
m:läppärunko 2lt koneen Hharri O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 11.08.2006 14:18


Sivu luotu: 02:45 (GMT +2).