|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
Vaihdoitko propun tiivisteen uuteen vai hehkutitko kuosiin?
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#27
|
|||
|
|||
Kaveri osti 07 uuden bmw 525:sen. 100tkm se sillä ajeli. Koskaan ei ollut huollon hinta alle 1500e. Kallein huolto oli joku vajaa 3000e. Merkkihuollossa joka kerta huollatti. Yritin siltä kysellä mikä hemmetti siellä noin paljon maksaa niin ei se tiennyt. Huoltokirjakin oli avaimessa sisään rakennettuna. Mut ainakaan minä en noin paljoa olisi huollosta maksanut.
Itse tehtynä Golfin 50tkm huolto maksoi n.100e. Sisältäen kaikki suodattimet ja longlife öljyt. |
#28
|
||||
|
||||
Lainaus:
..98 mersuun pelkkä laatikko öljyn vaihto mersu liikkeessä 1016euroa viime kuussa. |
#29
|
||||
|
||||
Tässä edullisempi vaihtoehto sille hiukkassuodattimen vaihdolle http://www.liqui-moly.de/liquimoly/w...szi8qcaut.html
__________________
VW TARo -89 2.4D 4x4 MB W126 -85 500SE MB W211 -05 E500 |
#30
|
|||
|
|||
Jep, ei noki tuota ongelmia ...vaan kun noki palaa syntyy tuhkaa , joka tukkii tuon hiukkasloukun !
Mutta tosiaan sen poistaminen ei aiheuta ongelmia ...eli datanikkari sorkkii ohjelmaa ja kas pönttö on aivan turhake ... |
#31
|
||||
|
||||
ei perhana vanhalla mentii. ei raaskinu uutta laittaa
|
#32
|
||||
|
||||
Lainaus:
Täyttä paskaa tämä tarina. 1). 2007 Bemarissa ei ole sähköistä huoltokirjaa mutta avaimesta saa kyllä luettua vuorossa olevat huollot. Tehdyt toimenpiteet merkitään ihan kynällä paperiseen kirjaan. 2). Autossa huoltotarpeenmukainen huolto-ohjelma eli auto pyytää tarvittavat huollot. Riippuu ajotavasta, ajasta ja kilsoista. Yleensä noin 30tkm kohdalla vaihdetaan moottoriöljyt ja raitisilmasuodatin, ja ei maksa 1500 euroa merkkiliikkeessä. 3). ei päästä lähellekään kolmea tonnia vaikka tekisi kaikki huollot kerralla. Korjauksethan onkin sitten asia erikseen. |
#33
|
|||
|
|||
Toisissa automerkeissä ei ole kun "huoltoa" niissä ei ole vikoja.
. . . ja tosi paljon autoista tietäviltä kuulee notta tojotassa tankkaaminenkin on remonttia |
#34
|
||||
|
||||
Vuonna -94 hajos vaihdelaatikko Kadetista, vm -88...uus laatikko Opelilta 23 000mk! Auto oli maksanut 35 000mk! Käytetty sitte löyty...Sanovat ooppelin huollossa että lootia hajoo itestää 2-3 kpl vuodessa, muut kolareissa ja sillon aina auto lunastukseen.
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#35
|
||||
|
||||
Palatakseni alkuperäiseen kysymykseen, niinihan "normaalissa" hinnoissa huitelee merkkipajalla.
Iso huolto yleisesti n. 500-600€, siihen hihna toinen mokoma ja sitten jarrupalat ja vinkkarit ruttuun ja 1500€ lapaseen ja pihalta pois... Ko. työnjohtajana toimiessani etsin aina "parasta" mitä organisaatio tarjoaa edullisena "pakettitarjouksena" ja S-sarjan Mersu V8 koneella voitti. Tulppien vaihto huollon yhteydessä (lisätyö*) 924,00€ Hinta oli 2½vuotta sitten MB asiakaslehdessä... Siinä muuten purkka stoppaa isommallakin kiholla ja leuka kopsahtaa pöytälevyyn melko herkästi.... Mutta omakohtainen pommi oli kun 2002 S80 diitselissä mökkitiellä löydettiin kanto/kivi johon katalysaattori päätti elämänsä --> 4700€ ja käsi taskuun suurien kyynelien valuessa....
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#36
|
||||
|
||||
huh huh, kyllä pitää tiliä tehdä että olis varaa tommosia autoja ylläpitää
Onneks noita yykaakoolmosia ja nelosia on vielä liikenteessä niin ei tarvii pistää käsiään tollasiin paskakasoihin. |
#37
|
||||
|
||||
Vähän Ot mut tuli mieleen et helsingin bussien hiukkas pöntöt putsataan liepeällä ja höyryllä eräässä firmassa. Neet on ostanut muutamia uusia kiertoon ja vaihtavat vaan pesusta tuleen pöntön tilalle ja vievät tukkosen pesuun. tulee kuulemma ku uus.
|
#38
|
||||
|
||||
Olen kuullut että jossain käännetään se pönttö toistepäin kun menee tukkoon ja taas kulkee.
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# |
#39
|
|||
|
|||
Lainaus:
Kyllä ottaa aikaa ennenkuin mun autosta löytyy minkäänlaisia hiukkasloukkuja. Virittämiseen voi toki laittaa rahaa, siinä saa jotakin vastinetta |
#40
|
||||
|
||||
Eihän merkkiliikkeissä voi kallista olla, jos ne tulee tulevaisuudessa hoitamaan katsastuksetkin puoli-ilmaiseksi
__________________
Harbor Cruisers |
#41
|
|||
|
|||
Joo, en tienny et mun autossa on hiukkasloukku ...en aikasemmin ees tienny mikä se on
No nyt tiedän ...mun käytössä olevassa BJ:ssä ei ole mitään loukkuja ...pakoputkikin on vaan 1,5 m pitkä budjettisyistä |
#42
|
||||
|
||||
Lainaus:
Jännä miten jossain vaiheessa about rippikouluiässä, tällasen perus-kehonsiirtimen arvo tippuu alle romuraudan hinnan. |
#43
|
||||
|
||||
Juuri näin, tai vaikka lainkuuliaisempi vaihtoehto olis ollu tinata 80 €:n E-leimattu tarvikekatti tilalle. Olis jääny 4600 € johonki oleellisempaan. Diisseli ilman hiukkasloukkua kun ei tiedä hölökäsen pölläystä onko siellä kattia vai ei, eikä sitä huomaa savumittauksessa sen enempää.
|
#44
|
||||
|
||||
Eihän se oo hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa.
Ite käytin skeidan (skoda) aikonaan merkkihuollossa, jossa tehtiin niitä näitä, jos tehtiin. Hinta 400€ ja sitä pidin tyyriinä. Kyllä mä ite osaan öljyt ja tuulilasin pyyhkiät vaihtaa sekä osaan lisätä pissapoikaan ja syylariin vettä/viinaa. 1400€ kaukana järjen ulottumattomissa. Ite oon ajatellu ostavani Skeidan tilalle semmosta minkä itse pystyy huoltaan ja korjaan helposti. |
#45
|
||||
|
||||
.Lainaus:
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#46
|
||||
|
||||
moi!
Eikös moneen autoo saa uutena tehtyä "huoltosopimuksen" jonka pitäsi "tasoittaa" tuota €€€€ suuruista korjaamokäynti laskua? //Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#47
|
||||
|
||||
No nama "huoltosopimukset" ovat nimeonomaan se syy korkeisiin normaalihuoltohintoihin... Niiden erotuksesta muutan nakee paljon hinnoissa on ilmaa ja kylla niista soppareistakin firmalle jaa muutakin kuin ylahuuli kateen
__________________
LC200 |
#48
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
RR L322 EX-RRC EX-LR 110 HCPU FF stw S 580JJET-A1 |
#49
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#50
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Isuzu Trooper 2.8td -90 1400€ | Bäkström | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 05.04.2012 20:05 |
Myydään Intikka 1400 pitkäkeula | axo | O/M/V Muut | 0 | 07.03.2012 20:14 |
M:Peräkärry Muuli 1400 L-Myyty- | -Jyki- | O/M/V Muut | 1 | 02.02.2008 19:43 |
Myyty M: sähvömootori v.virta 0.75kw 1400 rpm | psychobilly | O/M/V Muut | 0 | 21.11.2007 14:14 |
Normaalia? | Cental73 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 03.01.2005 09:08 |